PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : [سوال] سر رسید نمایندگی ها بعد از ساسپند شدن اکانت به دلیل تاخیر در پرداخت پول



Mr_Parham
June 5th, 2012, 19:51
سلام

یک سوال امروز برام پیش اومد گفتم اینجا مطرح کنم دوستان بتونند کمک کنند. فکر کنید یک ریسلری به یک فردی دادید و ایشون اخر ماه به هر دلیلی هزینه رو واریز نکرده و سرویس بسته شده، به شما گفته که پول واریز میشه برای همین هیچکدوم از سایت هارو شما پاک نکردید، حالا بعد از 20 روز (20 روز بعد از سر رسیدی که ایشون باید پول رو پرداخت میکردند) هزینه رو واریز کردند، حالا سر رسید بعدی کی میشه ؟؟ میشه 30 روز بعد از زمانی که پرداخت رو انجام داند یا سی روز بعد از سر رسید معمولشون؟؟

ممنون

paradis
June 5th, 2012, 19:58
30 روز بعد از سررسید عاقلانه تره
اگه 30 روز بعد از پرداخت باشه,نماینده 20 روز فری استفاده کرده...

serverirani
June 5th, 2012, 20:01
سلام

میشه سی روز بعد از سررسید معمولیشون.
یعنی ایشون باید 10 روز دیگه دوباره فاکتور رو پرداخت کنن.

Mr_Parham
June 5th, 2012, 20:01
30 روز بعد از سررسید عاقلانه تره
اگه 30 روز بعد از پرداخت باشه,نماینده 20 روز فری استفاده کرده...
اون 20 روز اکانت بسته بوده (Suspand) ولی خوب فایل هاشون و 100 تا سایتی که داشتند رو نگه داشتیم و ای پی اختصاصی سایت هاشون هم (3-4 تا) همونجوری دست نخورده مونده

amirlord
June 5th, 2012, 20:05
سلام
اگر ساسپند بوده فاکتور رو از همون روز بزنید به جاش یه فاکتور خسارت بزنید که پرداخت کنند ! اگر هم خسارت رو نداد شما هیچ مسئولیتی نداشتید و ندارید که فایل ها و سایت هاشون رو نگه دارید . موفق باشید .

serverirani
June 5th, 2012, 20:06
اون 20 روز اکانت بسته بوده (Suspand) ولی خوب فایل هاشون و 100 تا سایتی که داشتند رو نگه داشتیم و ای پی اختصاصی سایت هاشون هم (3-4 تا) همونجوری دست نخورده مونده

چه بسته باشه چه نباشه درهر صورت ایشون از فضای شما استفاده کردن دیگه.
حالا این دیر پرداخت میتونه شامل جریمه هم بشه

Mr_Parham
June 5th, 2012, 20:11
سلام
اگر ساسپند بوده فاکتور رو از همون روز بزنید به جاش یه فاکتور خسارت بزنید که پرداخت کنند ! اگر هم خسارت رو نداد شما هیچ مسئولیتی نداشتید و ندارید که فایل ها و سایت هاشون رو نگه دارید . موفق باشید .
خسارت رو چه مقدار باید بزنم ؟؟ چند درصد هزینه ی ماهانه ؟؟


چه بسته باشه چه نباشه درهر صورت ایشون از فضای شما استفاده کردن دیگه.
حالا این دیر پرداخت میتونه شامل جریمه هم بشه
یعنی تاریخ سر رسید همون می مونه ولی یک خسارت هم باید پرداخت کنند؟؟

vahidmom
June 5th, 2012, 20:33
خسارت رو چه مقدار باید بزنم ؟؟ چند درصد هزینه ی ماهانه ؟؟


یعنی تاریخ سر رسید همون می مونه ولی یک خسارت هم باید پرداخت کنند؟؟

البته هر كسي قوانين خودش رو داره و سياست كاري خودش
ما به طور معمول 1 روز بعد از عدم پرداخت كليه سايت ها رو ساسپند ميكنيم
تا دو هفته هم موردي نداره پرداخت كنه بازش ميكنيم و سر رسيد همون تاريخ قبليشه
بعد دو هفته به علاوه اينكه بايد مبلغ ماهانشونو بدند بايد جريمه هم بدند
اين جريمه رو دو نوع در نظر ميگيريم
اونايي كه تعداد سايتهاشون كمه جريمه كمتر
اونايي كه بيشتره مسلما بيشتر!!!

البته اين رو هم بگم ما تا دو بار رو به صورت تذكر كاري نداريم بعد اون اين كار رو ميكنيم
شما هم يه سياست كاري براي خودتون مشخص كنيد بهتره تو تصميمات بعديتون كمكتون ميكنه
با تشكر

Mr_Parham
June 5th, 2012, 20:44
البته هر كسي قوانين خودش رو داره و سياست كاري خودش
ما به طور معمول 1 روز بعد از عدم پرداخت كليه سايت ها رو ساسپند ميكنيم
تا دو هفته هم موردي نداره پرداخت كنه بازش ميكنيم و سر رسيد همون تاريخ قبليشه
بعد دو هفته به علاوه اينكه بايد مبلغ ماهانشونو بدند بايد جريمه هم بدند
اين جريمه رو دو نوع در نظر ميگيريم
اونايي كه تعداد سايتهاشون كمه جريمه كمتر
اونايي كه بيشتره مسلما بيشتر!!!
البته اين رو هم بگم ما تا دو بار رو به صورت تذكر كاري نداريم بعد اون اين كار رو ميكنيم
شما هم يه سياست كاري براي خودتون مشخص كنيد بهتره تو تصميمات بعديتون كمكتون ميكنه
با تشكر
ما هم سیستم خودش همه چی رو حساب میکنه، این مشتریمون خیلی خوشش نیومده بود از سیستم کاری ما، من فکر کردم مشکل از طرف ماست برای همین تاپیک زدم.

sina.click
June 5th, 2012, 20:57
با سلام
به شخصه بنده تجربه ای در این زمینه ندارم
منتها اون چیزی که به ذهنم میرسه اینه که ایشون 10 روز دیگه باید فاکتور جدید رو پرداخت کنن.+ فاکتور قدیم
بحث جریمه هم به نظرم اگر بار اولشونه و هزینه هم کمه که جریمه نکنید در غیر این صورت 2 تا 5 % جریمه کنید.
موفق باشید

soroushhost
June 5th, 2012, 21:04
در اینگونه موارد همه چیز توافقی است ، یعنی قانون دیکته شده اولیه وجود نداره ،
وقتی به یه کسی قرار سرویس داده بشه باید از اول توافق کرد و شرایطو گفت !

وقتی که هیچی گفته نشده باشه و سایت های طرف هم بسته شده باشه و نتونسته باشه استفاده کنه این حقش نیست هزینه ای ازش گرفته بشه .

حالا البته بستگی داره که این مشتری همکار باشه یا مشتری عمومی ...
و همچنین اینکه توافق کرده باشید و یا اینکه بدونید که اگر سایت هاش بسته بشه راه کسب درآمدش قطع می شه یا نه ...

اینا همه مهمه .

ضمن اینکه باید دید که این مشتری ، مشتری دو روزه شما بوده یا مدت ها با شما کار کرده ... اینا همه مهمه

soroushhost
June 5th, 2012, 21:16
ما طی جلساتی که با دوستان رسانه های دیجیتال و وزارت ارشاد داشتیم و مخصوصا این همایش اخیری که برگزار شد و اکثر دوستان فعالان حوزه فناوری اطلاعات هم تشریف آوردند، طرحی دادیم به دوستان که طی مصوبه و صورت جلساتی، قوانینی را وضع کنند که کلیه کسانی که خدمات هاست و ثبت دامنه می دهند شناسنامه دار شوند و توانایی و علم و تجربه آنها به آزمون گذاشته شود و همچنین مجوزهایی که باید بگیرند ملاک فعالیت آنها باشد و هر کسی غیر از این شرایط حضور داشته شود، هم ***** شود و هم مشتریان وی مجاب خواهند شد که از وی سرویس نگیرند و اگر توجه به تذکرات قانونی نکنند سایت های آنها ***** خواهد شد تا تمکین به قانون کنند .

به همین جهت کلیه کسانی هم که در این عرصه فعال هستند، لینک قوانین فعالیتشون حتما باید روی سایتشون باشه و هنگامی هم که می خوان سرویس بدن به کسی، مشتری حتما باید قوانینو بخونه و امضا کنه تا به رویتش رسیده باشه

که نه مشتری بگه من نخوندم و ندیدم و نه سرویس دهنده ادعای دیگری بکنه

همچنین هر کسی هم که تخطی کنه و اطلاعات و دارایی های مشتری را دست اندازی و دستکاری کند و به نوعی با حیثیت وی بازی شود، علاوه بر دریافت خسارات وارده، از فعالیت وی هم جلوگیری می شود و همچنین نام وی در لیست سیاه می رود تا کسی با وی کار نکند.


در واقع سامانه ای هم در حال طراحی است که لیست سیاه در آنجا منتشر می شود و هر کسی که خواست خدمات بگیرد اول به آنجا رجوع می کند که فرد یا شرکت سرویس دهنده نامش در لیست سیاه و ممنوعیت فعالیت نباشد.

Mr_Parham
June 5th, 2012, 21:22
با سلام
به شخصه بنده تجربه ای در این زمینه ندارم
منتها اون چیزی که به ذهنم میرسه اینه که ایشون 10 روز دیگه باید فاکتور جدید رو پرداخت کنن.+ فاکتور قدیم
بحث جریمه هم به نظرم اگر بار اولشونه و هزینه هم کمه که جریمه نکنید در غیر این صورت 2 تا 5 % جریمه کنید.
موفق باشید
فاکتور قدیم رو 10 روز پیش پرداخت کردند، صحبت سر این هست که امروز اخر ماهشون هست یا 20 روز دیگه
در مورد این که بار اولشون هست یا نه باید بگم که هر ماه این اتفاق رخ میده، دفعه ی اول نیست

Mr_Parham
June 5th, 2012, 21:35
ما طی جلساتی که با دوستان رسانه های دیجیتال و وزارت ارشاد داشتیم و مخصوصا این همایش اخیری که برگزار شد و اکثر دوستان فعالان حوزه فناوری اطلاعات هم تشریف آوردند، طرحی دادیم به دوستان که طی مصوبه و صورت جلساتی، قوانینی را وضع کنند که کلیه کسانی که خدمات هاست و ثبت دامنه می دهند شناسنامه دار شوند و توانایی و علم و تجربه آنها به آزمون گذاشته شود و همچنین مجوزهایی که باید بگیرند ملاک فعالیت آنها باشد و هر کسی غیر از این شرایط حضور داشته شود، هم ***** شود و هم مشتریان وی مجاب خواهند شد که از وی سرویس نگیرند و اگر توجه به تذکرات قانونی نکنند سایت های آنها ***** خواهد شد تا تمکین به قانون کنند .
به همین جهت کلیه کسانی هم که در این عرصه فعال هستند، لینک قوانین فعالیتشون حتما باید روی سایتشون باشه و هنگامی هم که می خوان سرویس بدن به کسی، مشتری حتما باید قوانینو بخونه و امضا کنه تا به رویتش رسیده باشه
که نه مشتری بگه من نخوندم و ندیدم و نه سرویس دهنده ادعای دیگری بکنه
همچنین هر کسی هم که تخطی کنه و اطلاعات و دارایی های مشتری را دست اندازی و دستکاری کند و به نوعی با حیثیت وی بازی شود، علاوه بر دریافت خسارات وارده، از فعالیت وی هم جلوگیری می شود و همچنین نام وی در لیست سیاه می رود تا کسی با وی کار نکند.
در واقع سامانه ای هم در حال طراحی است که لیست سیاه در آنجا منتشر می شود و هر کسی که خواست خدمات بگیرد اول به آنجا رجوع می کند که فرد یا شرکت سرویس دهنده نامش در لیست سیاه و ممنوعیت فعالیت نباشد.
دوست عزیز
1- من در ایران نیستم برای همین نیازی نیست که سایت و یا Bussiness من در هیچ کجا توی ایران ثبت بشود
2- قوانین به صورت کامل در سایت وجود داره و مشتری باید قبول کنه قوانین رو که سرویس بهشون داده بشه
3- شما که الان خودتون جلسه داشتید با دوستان رسانه های دیجیتال و وزارت ارشاد شناسنامه شما کجاست
4- یعنی قرار تست بشه که چه قدر افراد از مدیریت سرور بارشون هست ؟؟ این فرد یعنی مدیر شرکت هست ؟؟ اگر اره به نظر خود شما کمی مسخره نیست همچین قانونی ؟؟ یک مدیر نیاز داره که مدیریت بلد باشه نه Cpanel، ساپورتر های شرکت هستند که به مشکلات رسیدگی می کنند، اگر قرار باشه هر ساپورتری تست بشه می دونید چه قدر زمان می گیره برای یک شرکت بزرگ؟؟ بعد تجربه رو چجوری می خواهید تست کنید ؟؟
5- هیچ ارگانی نمی تواند برای مشتری تایین کند که از چه کسی سرویس بگیرید، برای مثال یکی ممکن است از یک هاستینگ تازه تاسیس سرویس بگیره، شما نمی تونید بگید نه نمیشه که
6- به جای این کارها فکر نمی کنید بهتر باشد سرویس هایی که الان وزارت ارشاد داره درست بشه، شما که خودتون دستی توی طراحی وبسایت دارید چرا سایت ساماندهی رو درست نمی کنید؟ من بیش از سه ماه است که هر روز پیگیری می کنم برای ثبت نام توی این سامانه ولی چون در ایران زندگی نمی کنم نمیشود، بنظرتون نباید اول این مشکلات رفع بشه به جای اضافه کردن موارد جدید؟
7- در مورد این حیثیت که فرمودید، وقتی کسی پول سرویسش رو نده سرویس باید بسته بشه دیگه، حالا با حیثیت ایشون بازی میشه یا نه به مدیر هاستینگ چه ربطی داره، ایشون قرار بوده هزینه ای پرداخت کنند ولی نکردند، پس کم لطفی از طرف مشتری بوده
8- به جای این سامانه هم بهتر است فکر می کنم اول مشکلات فعلی حل بشوند

Mr_Parham
June 5th, 2012, 21:38
در اینگونه موارد همه چیز توافقی است ، یعنی قانون دیکته شده اولیه وجود نداره ،
وقتی به یه کسی قرار سرویس داده بشه باید از اول توافق کرد و شرایطو گفت !

وقتی که هیچی گفته نشده باشه و سایت های طرف هم بسته شده باشه و نتونسته باشه استفاده کنه این حقش نیست هزینه ای ازش گرفته بشه .

حالا البته بستگی داره که این مشتری همکار باشه یا مشتری عمومی ...
و همچنین اینکه توافق کرده باشید و یا اینکه بدونید که اگر سایت هاش بسته بشه راه کسب درآمدش قطع می شه یا نه ...

اینا همه مهمه .

ضمن اینکه باید دید که این مشتری ، مشتری دو روزه شما بوده یا مدت ها با شما کار کرده ... اینا همه مهمه
ببخشید این یکی جا افتاد
درسته تمام مواردی که شما فرمودید ولی وقتی مشتری اخر بیشتر ماه ها بد قولی کنه دیگه ............. [-(

vahidmom
June 5th, 2012, 23:47
دوست عزیز
1- من در ایران نیستم برای همین نیازی نیست که سایت و یا Bussiness من در هیچ کجا توی ایران ثبت بشود
2- قوانین به صورت کامل در سایت وجود داره و مشتری باید قبول کنه قوانین رو که سرویس بهشون داده بشه
3- شما که الان خودتون جلسه داشتید با دوستان رسانه های دیجیتال و وزارت ارشاد شناسنامه شما کجاست
4- یعنی قرار تست بشه که چه قدر افراد از مدیریت سرور بارشون هست ؟؟ این فرد یعنی مدیر شرکت هست ؟؟ اگر اره به نظر خود شما کمی مسخره نیست همچین قانونی ؟؟ یک مدیر نیاز داره که مدیریت بلد باشه نه Cpanel، ساپورتر های شرکت هستند که به مشکلات رسیدگی می کنند، اگر قرار باشه هر ساپورتری تست بشه می دونید چه قدر زمان می گیره برای یک شرکت بزرگ؟؟ بعد تجربه رو چجوری می خواهید تست کنید ؟؟
5- هیچ ارگانی نمی تواند برای مشتری تایین کند که از چه کسی سرویس بگیرید، برای مثال یکی ممکن است از یک هاستینگ تازه تاسیس سرویس بگیره، شما نمی تونید بگید نه نمیشه که
6- به جای این کارها فکر نمی کنید بهتر باشد سرویس هایی که الان وزارت ارشاد داره درست بشه، شما که خودتون دستی توی طراحی وبسایت دارید چرا سایت ساماندهی رو درست نمی کنید؟ من بیش از سه ماه است که هر روز پیگیری می کنم برای ثبت نام توی این سامانه ولی چون در ایران زندگی نمی کنم نمیشود، بنظرتون نباید اول این مشکلات رفع بشه به جای اضافه کردن موارد جدید؟
7- در مورد این حیثیت که فرمودید، وقتی کسی پول سرویسش رو نده سرویس باید بسته بشه دیگه، حالا با حیثیت ایشون بازی میشه یا نه به مدیر هاستینگ چه ربطی داره، ایشون قرار بوده هزینه ای پرداخت کنند ولی نکردند، پس کم لطفی از طرف مشتری بوده
8- به جای این سامانه هم بهتر است فکر می کنم اول مشکلات فعلی حل بشوند

حرف اين دوستمون كاملا صحيح هستش
مديريت حتما نياز نداره دانشي داشته باشه
يكي پول داره ميخواد بياد تو اين كار
دو نفر كار بلد رو مياره كه براش كار كنند
اين دو نفر هم هر كدوم ممكنه سواد خودشون رو داشته باشن
يكي تخصصش ويندوز باشه
يكي لينوكس و يكي ....
خودتون هم بهتر ميدونين استارت يه پروژه تو ايران تا بخواد شروع بشه چندين سال طول ميكشه
همين نماد اطمينان
گفتن الزاميه ما الان 4 ماهه الافشيم و ....
بي خيال اين حرفها
اين دوستمون خواستن مشكلشونو يكي حل كنه شما حرف از شناسنامه و كارت ملي ميزنيد!!!
دوست عزيز اميدوارم مشكل شما هم حل شده باشه

sina.click
June 5th, 2012, 23:53
فاکتور قدیم رو 10 روز پیش پرداخت کردند، صحبت سر این هست که امروز اخر ماهشون هست یا 20 روز دیگه
در مورد این که بار اولشون هست یا نه باید بگم که هر ماه این اتفاق رخ میده، دفعه ی اول نیست
عرض کردم 10 روز دیگه میشه آخر ماهشون( سی روز بعد از سر رسید معمولشون )
چون شما سرویس رو براشون نگه داشتید و گرنه تاریخ صفر میشد و سررسید از الان محاسبه باید بشه.
حتما جریمه کنید تا تکرار نشه :->
موفق باشید