PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش گام به گام بهینه سازی سایت seo



reza21biologist
January 21st, 2012, 13:11
سلام
این روزها چیزی که به یک دغدغه برای کاربران تبدیل شده مسئله مهمی به عنوان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است من از امروز می خوام به صورت قدم به قدم به آموزش سئو بپردازم دوستان عزیز لطفا در بین آموزش ها سوال نپرسید تا کاربرای دیگه سر درگم نشن با تشکر از همه دوستان عزیز امیدوارم این سری از آموزش ها بدردتون بخوره البته اگه خواستید می تونم توی بهینه سازی سایت کمکتون کنم البته نه بصورت تجاری بلکه رفاقتی چون قصد جذب مشتری ندارم و فقط هدفم آموزش هست
با تشکر مهدی امان زاده

reza21biologist
January 23rd, 2012, 05:02
سلام


جلسه 0.5
امیدوارم که بتونم با این دوره آموزسی به دوستان عزیز کمک کنم
مندبیرستان یک استادی داشتم که می گفت هر زمان جلوی ضرر رو بگیری منفعته با خودتون می گین این چه ربطی به سئو داره ربطش اینجاست که بجای اینکه بشینید وحسرت پیشرفت دیگران رو بخورید بهتره دست بکار بشید مطمئن باشین در ماه های آینده سایتتون در صفحه اول گوگل به نمایش در خواهد آمد.


حالا میرسیم به مبحث شیرین بهینه سازی وب سایت


اگه کمی در ایترنت جستجو کنید سایت های زیادی رو در رابطه با آموزش سئو پیدا می کنید که هر کدومشون متد خاص خودش را داره من هم سعی می کنم با یک روش ساده به آموزش سئو بپردازم .

قبل از اینکه بخواهیم راجع به بهینه سازی کدها صحبت کنیم چند پله به عقب بر می گردیم و یک سری توضیحات در رابطه با این که سئو چیست و به چه کار می آید می پردازیم :

سئو از زبان صاحب نظران در این عرصه :

SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
سئو (SEO = Search Engine Optimize) به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که سایت شما را بر اساس موتورهای جستجو طراحی و بهینه سازی می کند.
بهبود فاکتورهای داخلی و خارجی یک وب سایت به منظور افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجوگر را سئو (SEO) می گویند.
اینم از تعاریف سئو و اینکه چرا ما به سئو نیاز داریم خوب حالا میریم سر اولین مبحث آموزشی
تا حالا شده وقتی دنبال یک موضوع می گردید چیزی که پیدا می کنید همان مطلبی هست که در جستجوهای قبلی پیدا کرده بودید ....!!!!!
موتور های جستجو هم مثل شما هستند و دقیقا به مطالب تکراری هیچ اهمیتی نمی دن و اون لینکا را بهشون ارزش کمتری می دن و بعد از یک مدتی هم کاملا حذفش می کنند.
پس اگه مطالب سایتتون کار خودتون باشه و از جای کپی نکرده باشید یک قدم از کاربرای دیگه جلو ترین و امکان اینکه از امتیاز بیشتری برخوردار شوید بیشتر هست.
این نکته را هیچ وقت یادتون نره موتورهای جوستجوگر خیلی باهوش طراحی شده اند پس خیال گول زدنشون را از سرتون بیارید بیرون چون چیزی جز به لیست سیاه اضافه شدن نصیبتون نخواهد شد.
هیچ وقت انسان یک شبه به اون چیزی که می خواد نمی رسه تلاش انسان هاست که آنها را به قله های موفقیت می رساند.(یک وقت فکر نکنید من اهل شعر دادن هستم :D)
از همین امروز دست بکار بشین و محتوای کاملا یکتا و منحصربفردی تولید کنید آینده از آن شماست.
چون من این آموزش را برای همه کاربران دارم می نویسم پس از پایه ای ترین مطالب شروع کردم اگه مطالب خیلی ساده هست به بزرگی خودتون ببخشید .
کلام آخر تشکر از پست هم یادتون نره تنها معیار من برای اینکه بفهمم این مطالب براتون مفید بوده یا نه تعداد تشکرهای شما از مطالب ارسال شده است . به امید موفقیت هر ایرانی
منبع : http://blog.fardahosting.com/بهینه-سازی-وبسایت-جلسه-نیم.html

alirezakhani
January 23rd, 2012, 20:57
ممنون دست گرامي موفق باشد

MihanV
January 26th, 2012, 13:32
ما منتظر ادامش هستیم

reza21biologist
January 30th, 2012, 12:36
جلسه یکم

سلام امیدوارم مطاب جلسه قبل براتون مفید بوده باشه خوب حالا که با مفهوم سئو آشنا شدید و هم چنین یاد گرفتید قبل از هر کاری باید مطالبی که در وبتون قرار می دین از جایی کپی برداری نشده باشه (محتوا خوب کلیدی ترین بخش سایت شما می باشد) می ریم سراغ مبحث بعدی .

قبل از اینکه بخواهید سایتتون را سئو کنید باید کمی راجب نحوه عملکرد موتورهای جستجو بدونید.موتورهای جستجو دارای دو بخش مهم هستند :


Crawler (spider , robot or bot)

Algorithm (ranking formula)




(خزنده) :Crawler

خزنده ها به سایت ها می روند و اطلاعات را جمع آوری می کنند. و در پایگاه داده های موتورهای جستجو ذخیره می کنند.

الگوریتم :

الگوریتم ها سیستم های رتبه بندی هستند که در موتورهای جستجو متفاوت هستند و کاری که الگوریتم انجام میدهد این است که مرتبط ترین مطلب را با جستجوی کاربر نمایش می دهد.

کاری که به صورت معمول اتفاق می افته این هست که خزنده ها به دنبال لینک ها می روند ، اطلاعات را جمع آوری می کند و در پایگاه داده موتورهای جستجو ذخیره می کنند و یا به عبارت دیگر لینک ها را پیدا می کند ، اطلاعات آنها را می خواند و در پایگاه داده ایندکس می کند .

مشکلات تکنیکی که باعث می شوند ربات ها نتوانند این عمل را به درستی انجام دهند پرسه بهینه سازی وب سایت شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

موتورهای جستجو از الگوریتم های خودشون برای تشخیص مطابق بودن جستجوی کاربر با مطلب شما و دیگر سایت ها استفاده می کنند موتورهای جستجو صدها مورد مختلف را در الگوریتم های خودشون لحاظ می کنند و این الگوریتم ها هموراه در حال تغییر هستند که در میان این موارد دو چیز اهمیت دارد:

آنچه شما در سایتتان می گویید (On page Optimization )
آنچه دیگران درباره سایتتان می گویند (Off page Optimization)
به مطالبی که شما در سایتتان می نویسید On page می گویند.
و آنچه که دیگران درباره سایت شما می گوییند Off page است .
در حقیق دنیای اینترنت پر از مطلب است در صورتی که شما مطلب خوبی نوشته باشید سایت های دیگر در مورد شما مطلبی را خواهند نوشت که از طریق لینک دادن به آن مطلب انجام می شود و وقتی موتورهای جستجو می بینند چندین سایت که مورد اعتماد گوگل هست به آن مطلب شما لینک داده اند. آن صفحه شما را در رتبه های بهتری نمایش می دهند.
به صورت خلاصه می شه گفت که :
بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا از دچار مشکل شدن رباتها در سایتتان جلوگیری کنید صفحاتی را ایجاد کنید که باعث شوند مطالب شما منطبق و مرتبط با جستجوی کاربر باشد. و در نهایت بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا کاربران سایت شما را پیدا کنند.
منبع: http://blog.fardahosting.com/بهینه-سازی-وبسایت-جلسه-اول.html

delta
January 30th, 2012, 12:50
داداش عالیه.. فقط یک چیزی. اجازه هست وسط های آموزش سوال هم بپرسیم؟ خیلی وقته میخوام راجب robot.txt بپرسم..تو گوگل که به صورت پیشفرض سه خط بیشتر نیست.تو مال نیوک آدرس چند پوشه هست با کلمه
Disallow به کار هر مسیر پایان میده.. شما تنظیم خاصی رو پیشنهاد میدید برای روبوت؟

apple.host
January 30th, 2012, 13:45
داداش ممنون میشه زودتر آموزش ها رو بذاری.:)

reza21biologist
January 30th, 2012, 14:52
با سلام
باشه سعی می کنم آموزش ها رو یک روز در میان بزارم
و برای پرسش و پاسخ هم یک تاپیک جدا ایجاد می کنم تا بتونیم همه با هم مشکل دوستای گلم را حل کنیم
و در رابطه با سئوال دوست عزیزم delta اگه می شه من طی هفته آینده در آموزشهام به سوال شما هم جواب خواهم داد.

amirmahdi8573
February 1st, 2012, 11:59
اگر امکان داره آموزش ها رو هر روز درج کنید تا بهتر و بیشتر بتونیم از شما استفاده کنیم
ممنون

reza21biologist
February 2nd, 2012, 16:35
جلسه ذوم
سلام
مبحث جلسه دوم درباره تگ عنوان و تگ توضیحاته که یکی از مهمترین بخش های سایتتون است .
درباره دیر آپدیت کردن باید بگم که چون من هر مبحث رو می خوام به صورت کامل بحث کنم به اطلاعات خودم اکتفا نمی کنم و از منابع انگلیسی هم استفاده می کنم و این باعث شده سرعتم در پست دادن بیاد پایین ولی باشه چشم سعی می کنم سریعتر آپدیت کنم در ضمن تشکر از پست هم یادتون نره اگه تشکرها کم باشه یعنی موضوع خواننده نداره و دیگه هیج دلگرمی برای ادامه کار ندارم :(
دوستای گلم سوال هاتون در وبلاگ مطرح کنید تا من بتونم یک آرشیو کامل از پرسش و پاسخ ها جمع آوری کنم و در اختیار همه قرار بدم لینک وبلاگ هم در انتهای آموزش ها قرار دارد.
حالا می رسیم به مبحث امروز
تگ title
به جرات می شود گفت که یکی از کلیدی ترین ارکان seo می باشد.این تگ بین تگ های <head>…..</head> قرار می گیرد.
چرا این تگ مهم است ؟ به خاطر اینکه وقتی کاربر مشغول جست و جو در موتورهای جست و جو است و عنوان خرید هاست را جست و جو می کند در نگاه اول عنوان سایت هایی که موتورهای جست و جو پیدا کردند توجهش را جلب می کند پس انتخاب یک عنوان مناسب برای سایت و همچنین استفاده از کلمات کلیدی مناسب خیلی مهم است .
روش من برای انتخاب عنوان مناسب برای سایت :
همیشه یک عنوانی رابرای سایت انتخاب کنید که با معیار موتورهای جست و جو همخوانی کامل داشته باشد و باید طوری انتخاب شود که توجه کاربر را به خود جلب کند برای مثال عنوان خرید هاست به صورت آنلاین و ثبت دامنه آنی می تواند یک عنوان خوب برای سایت باشد چون هم شامل کلمه کلیدی خرید هاست و ثبت دامنه است و هم طوری انتخاب شده است که کاربر را یک انسان فرض کرده نه یک ربات .
نحوه درست نمایش عنوان سایت
Primary keyword – secondary keyword|brand name
brand name| Primary keyword – secondary keyword


فردا هاستینگ | خرید هاست و ثبت دامنه آنی
خرید هاست و ثبت دامنه آنی | فردا هاستینگ

نکته ) بهتر است که عنوان سایت خود را به صورت مورد شماره دو تعریف کنید یعنی اینکه اول کلمات کلیدی نمایش داده شوند بعد برند سایت شما
نکته ) گوگل بیشتر از هفتاد کاراکتر از عنوان سایت شما را نمایش نمی دهد .

متا تگ ها دستوراتی را در مورد صفحهات اینترنتی به موتورهای جستجو و کاربران ارائه می کنند که در صورت آگاهی از کاربرد و استفاده صحیح از آنها موقعیت وبلاگ و یا وبسایت در موتورهای جستجو مانند گوگل به شدت بهبود می یابد.
متا تگ Description
این تگ به موتور های جست وجو توضیح مختصری درباره ی صفحه مورد نظر می دهد . این تگ به خوبی جست و جو کننده را به نکات ریز در نتایج جست و جو می کشاند گوگل از این تگ برای برگرداندن نتایج جست و جو وقتی کاربر از گزینه جست وجوی پیشرفته استفاده می کند بهره می گیرد تا نتایج جست و جو را با محتوی سایت ها مطابقت دهد
نکته ) طول متا تگ Description بهتر است بین 150 تا 160 کاراکتر باشد
با اینکه این تگ تاثیری بر الگوریتم رنکینگ گوگل ندارد چون راجع به صفحه ایست که کاربر جست و جو کرده است در نتیجه گوگل محتوی سایت ها را برحسب این تگ با جست و جوی کاربر مطابقت می دهد در نتیجه استفاده از این تگ درقالب سایت اکیدا توصیه می شود
سخن آخر درباره ی متا تگ Description
کابران عزیز توجه داشته باشند که شما با استفاده از این تگ می توانید توضیحاتی بنویسید که کاربر را ترغیب کند که بروی لینک سایت شما در میان یافته های گوگل کلیک کند پس در انتخاب متن برای این تگ باید وقت بیشتری بگزارید و همچنین متن متا تگ Description صفحه های مختلف باید باهم متفاوت باشد .

منبع : بهینه سازی وبسایت (جلسه دوم) � آموزش مدیریت سرور و مجازی سازی (http://blog.fardahosting.com/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88%D8%A8%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%85.html)

persiantools
February 2nd, 2012, 16:51
خیلی ممنون . من کتاب 1 یا 1001 رو پیشنهاد می کنم .خودم با این یادگرفتم

aria-adword
February 9th, 2012, 14:26
چرا این بخش بروز نمی شه؟

لطفا ادامه بدید

ilmavps
March 5th, 2012, 22:37
با سلام از کجا بفهمم که سایتم اسپم شده یا نه؟

maham-server
March 5th, 2012, 22:42
واقا ممنون، خيلي به كارمون اومد

reza21biologist
April 6th, 2012, 10:45
سلام
عنوان یا آدرس سایتتون رو در گوگل بزنید اگر سایت شما را پیدا نکرد یعنی spam شده اید