PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سهم کاربران اینترنت در کل جمعیت جهان



takmaisam
November 27th, 2011, 01:45
http://fanavaran.vahedi.tebyanidc.ir/Files/104/Image/General/1390/9/5/6b677497e3c94057971b01d7a19bf308.jpg

گزارش: نسترن صائبی
منبع: ITU

سهم کاربران اینترنت در کل جمعیت جهان
- جمعیت کل جهان در حال حاضر 7 میلیارد نفر است که به گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، یک سوم این جمعیت از اینترنت استفاده می‌کنند. 45 درصد از جمعیت آنلاین جهان را افراد زیر 25 سال تشکیل می‌دهند.
- در پنج سال گذشته، کشورهای در حال توسعه سهم خود را در تعداد کاربران اینترنت افزایش داده‌اند؛ چنانچه از 44 درصد در سال 2006 به 62 درصد
در سال 2011 رسیده است. امروزه، کاربران اینترنت در چین تقریبا 25 درصد از جمعیت کل کاربران جهان و 37 درصد کاربران اینترنت کشورهای در حال توسعه را تشکیل می‌دهند.
تقریبا 6 میلیارد مشترک تلفن همراه در جهان وجود دارد
- بر اساس گزارش ITU، با وجود 9/5 میلیارد نفر مشترک تلفن همراه، ضریب نفوذ جهانی این فناوری در جهان به 87 درصد رسیده است. این درحالی است که در کشورهای در حال توسعه ضریب نفوذ تلفن همراه 79 درصد است.
- تعداد مشترکان پهن‌باند همراه در چهار سال اخیر با رشد 45 درصدی همراه بوده و هم‌اکنون تعداد مشترکان پهن‌باند همراه در جهان دو برابر تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت است.
میزان دسترسی خانوارها به خدمات ICT در سال 2011
- از میان 8/1 میلیارد خانواری که در جهان وجود دارد، یک سوم آنها به اینترنت دسترسی دارند. این در حالی است که پنج سال پیش، فقط یک پنجم خانوارها به اینترنت دسترسی داشتند.
- در کشورهای در حال توسعه، در 25 درصد از خانوارها حداقل یک کامپیوتر وجود دارد و 20 درصد آنها به اینترنت دسترسی دارند. این در حالی است که سه سال پیش، فقط 20 درصد خانوارها به کامپیوتر و 13 درصد به اینترنت دسترسی داشتند.
سرعت پهن‌باند در جهان
- در حالی که تقریبا تمامی اتصالات پهن‌باند ثابت در جمهوری کره سرعتی برابر یا بالاتر از
10 مگابیت بر ثانیه دارند، سرعت اتصال کاربران پهن‌باند در غنا، امان، مغولستان و ونزوئلا محدود به 2 مگابیت بر ثانیه می‌شود.
- این در حالی است که اتصال اینترنت با سرعت 256 کیلو بیت بر ثانیه، انواع کاربردها و خدماتی که کاربران اینترنت می‌توانند از آنها لذت ببرند را محدود می‌کند. ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت برای ارایه سرویس‌هایی همانند ویدیوی آنلاین که در آن حجم اطلاعات منتقل شده زیاد است، باید پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه به کاربران ارایه دهند.
- سرعت‌هایی که شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت ارایه می‌دهند اساسا با سرعتی که آن را تبلیغ می‌کنند، متفاوت است. از همین رو در برخی از کشورها، مقامات قانونگذار بر سرعت و کیفیت خدمات پهن‌باند نظارت دارند و اپراتورها را ملزم به ارایه اطلاعات درست به کاربران نهایی می‌کنند.
پهن‌باند همراه فعال
- به گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، تعداد مشترکان پهن‌باند همراه در جهان تقریبا به
2/1 میلیارد رسیده است.
- 159 اقتصاد در جهان به صورت تجاری خدمات نسل سوم ارایه می‌دهند و از این رو، تعداد مشترکان پهن‌باند همراه در جهان به 2/1 میلیارد نفر رسیده است.
- در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته، کاربران معمولا به غیر از اینترنت پهن‌باند ثابت از شبکه‌های پهن‌باند همراه استفاده می‌کنند، در کشورهای در حال توسعه، کاربران اغلب فقط از اینترنت همراه استفاده می‌کنند.
- درصد جمعیتی که زیر پوشش شبکه‌های همراه نسل دوم قرار دارند، دو برابر جمعیتی است که زیر پوشش شبکه نسل سوم هستند. پوشش‌دهی خدمات نسل سوم در سال 2011 به 45 درصد رسیده است.
کاربران اینترنت بر اساس سن و سطح توسعه
- هم در کشورهای در حال توسعه و هم توسعه‌یافته، افراد جوان بیشتر از گروه‌های سنی دیگر آنلاین هستند.
- در کشورهای در حال توسعه، 30 درصد از کسانی که زیر 25 سال دارند، از اینترنت استفاده می‌کنند. این در حالی است که فقط 23 درصد افراد بالای 25 سال کاربر اینترنت به شمار می‌روند.
- در حال حاضر 70 درصد از افراد زیر 25 سال در جهان –که تعداد آنها به 9/1 میلیارد نفر می‌رسد- هنوز آنلاین نیستند. این امر نشان می‌دهد که اگر کشورهای در حال توسعه بتوانند مدارس‌شان را نیز به اینترنت متصل کنند، تعداد افراد این رده سنی با رشد انفجاری روبه‌رو خواهد شد.
رشد پهنای باند
- تسهیلات پهن‌باند در جهان افزایش یافته است.
- پهنای باند اینترنت بین‌المللی مهم‌ترین عامل برای ارایه اینترنت پرسرعت است که به دلیل رشد تعداد کاربران اینترنت در پنج سال اخیر به سرعت در حال افزایش است؛ چنانچه از 11 هزار گیگابیت در ثانیه در سال 2006 به 80 هزار گیگابیت در ثانیه در سال 2011 رسیده است.
- میان مناطق مختلف در جهان بر سر پهنای باند اینترنت به ازای هر کاربر اختلاف نظر وجود دارد، اما تقریبا سرعت میانگین اینترنت پهن‌باند در اروپا 90 هزار بیت در ثانیه به ازای هر کاربر است. در حالی که این میزان در آفریقا تنها 2 هزار بیت در ثانیه است.
قیمت پهن‌باند ثابت در کشورهای در حال توسعه
به گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، سبد قیمت فناوری اطلاعات و ارتباطات نشان می‌دهد که بین سال‌های 2008 تا 2010 قیمت خدمات ICT در جهان کاهش یافته و افراد بیشتری استطاعت مالی برای استفاده از این ابزارها را دارند. بر اساس این گزارش، قیمت‌های این خدمات به طور متوسط با کاهش 18 درصدی در جهان همراه بوده است.
- بیشترین کاهش قیمت در کشورهای در حال توسعه اتفاق افتاده است. در این کشورها، قیمت‌ پهن‌باند ثابت تا 52 درصد کاهش یافته است.
- در کشورهای در حال توسعه، تعرفه تلفن همراه در دهه گذشته با کاهش 22 درصدی همراه بوده است. سبد قیمت تلفن همراه در سال 2010 نشان می‌دهد که متوسط قیمت این فناوری در کشورهای در حال توسعه حدود 4/11 درصد از سود خالص ماهانه ملی به ازای هر نفر است. در حالی که این میزان در کشورهای توسعه یافته 2 درصد سود خالص ماهانه ملی به ازای هر نفر است.
- کاهش قیمت خدمات ICT در کشورهای با درآمد بالا همچنان ادامه دارد، ولی در کشورهای با درآمد کم، این خدمات همچنان با قیمت بالا ارایه می‌شود. تا سال 2010، قیمت خدمات ICT در کشورهای توسعه‌یافته حدود 5/1 درصد از سود خالص ملی (GNI) بوده است. در حالی که این میزان در کشورهای در حال توسعه 17 درصد GNI بوده است.
- در 31 کشور – که همگی آنها اقتصادهای صنعتی‌شده هستند- اتصال پهن‌باند به طور متوسط کمتر از یک درصد درآمد خالص ملی به ازای هر نفر است. این در حالی است که در 19 کشور – که بیشتر آنها در زمره کشورهای کمتر توسعه‌یافته قرار دارند- اتصال اینترنت پهن‌باند بیشتر از صددرصد سود خالص ملی ماهانه به ازای هر نفر است.