PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رقابت پردازنده‌هاي amd با اينتل



shahmoradi
November 15th, 2011, 14:34
رقابت اينتل و AMD در توليد پردازنده از سال‏ها پيش آغاز شده و همواره اين دو توليدکننده اهميت ويژه‏اي براي علاقه‌مندان بازي داشته‏اند.
به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي سال‏هاي اخير پردازنده‏هاي توليدي AMD همواره قيمت مناسب‏تري در رنج متوسط پردازنده‏ها (از نظر بازده و قدرت) داشته و اينتل نيز همواره عنوان قوي‏ترين CPU‎هاي دنيا را در دست داشته است.
درواقع AMD بازار پردازنده‏هاي ارزان‌قيمت را در دست داشته و اينتل نيز بازار پردازنده‏هاي قدرتمند و گران‌قيمت را از آن خود کرده است.
پردازنده‏هاي AMD در بسياري از کارهاي روزمره و اجراي اکثر بازي‏ها بهترين گزينه هستند زيرا بازده قابل قبولي داشته و قيمت آن‌ها نيز بسيار ارزان‌تر از معادل توليدي اينتل است.
اما در بازه پردازنده‏هاي قدرتمند (High-End) که براي امور بسيار حرفه‏يي و يا اجراي بازي‏هاي بسيار سنگين استفاده مي‌شوند، اينتل معمولا تنها گزينه است.
سال‏ها پيش AMD پردازنده‏هاي قدرتمند خود را در سري FX به بازار وارد مي‌کرد و حالا پس از گذشت چند سال اين شرکت قصد دارد مجددا سري FX را احياء کند. پردازنده‏هاي سري FX مناسب اجراي بازي‏هاي سنگين کامپيوتري و نرم‌افزارهاي حرفه‏يي خاص خواهند بود.
نخستين پردازنده‏هاي سري FX با نام Scorpius به همراه يك سري تراشه‏هاي مادربرد و کارت گرافيک‏هاي سري Radeon HD 6000 عرضه خواهند شد.
پردازنده‌هاي سري FX با 8 هسته Unlocked توليد خواهند شد و هسته‏هاي Unlock اين پردازنده‏ها باعث مي‏شود به راحتي اورکلاک شوند.
اين اقدام يکي از تلاش‏هاي ديگر AMD براي جدي‏تر کردن رقابت با اينتل در بازار پردازنده‏هاي high-end است.