PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چگونه به موتورهای جست و جو چشمک بزنیم ::7 راه برای افزایش ویزیتور وب



iranwebshop
May 11th, 2011, 01:24
چه کار کنیم که وبلاگمان به موتورهای جستجو چشمک بزند؟
بهینه سازی برای موتوهای جست‌وجو (SEO) باید در صدر اولویت‌های طراحی و تولید وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های ما باشد. اگر وب‌پیما‌ها نتوانند سایت یا وبلاگ شما را بپیمایند نمی‌توانند آن را بخوانند و هرگز نخواهند توانست آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در نگاه اول ممکن است به نظر برسد SEO یک دانش محرمانه است که فقط تعداد اندکی متخصص قادرند از آن استفاده کنند. اما این طرز فکر درستی نیست و فقط ممکن است در مورد گوشه‌ی کوچکی از این دانش صادق باشد. و اگر شما بخواهید این‌گونه فکر کنید، نیازمند استخدام یک متخصص SEO خواهید بود که این مطمئنا برای سایت‌های کوچک و وبلاگ‌ها مقرون به صرفه نخواهد بود. نکته‌ی جالب و خبر خوب این جاست که SEO نیازی به دانش بسیار زیاد و غیرطبیعی ندارد و شامل نکات راحت و آسانی است که خود شما به تنهایی نیز قادر به انجام آنها هستید.
در زیر نکاتی را می‌یابید که باعث می‌شود مردم به آسانی سایت یا وبلاگ شما را بیابند و همچنین فهرست کردن صفحه‌ی شما برای گوگل (و دیگر موتورهای جست‌وجو) آسان‌تر شود.]

http://www.lifehacker.com/software/uploaded/2005-11-21/search-engines.gif

1- به سوی محتوای بهتر قدم برارید:
با آپدیت‌های مرتب و مطالبی که برای عامه مردم جالب است مردم را به سوی سایت یا وبلاگتان بکشید. لینک‌های ورودی به وبلاگ شما نقش مهمی در رتبه‌ی شما در موتورهای جست‌وجو دارد. مطمئن باشید با نوشتن مطالب جالب و خوب سیل لینک‌ها به سوی وبلاگ شما سرازیر خواهد شد.
2- روی انتخاب کلمات کلیدیتان فکر و تحقیق کنید:
برای این کار می‌توانید از یک ابزار پیشنهاد دهنده‌ی کلمات کلیدی استفاده کنید.


به آدرس

http://inventory.overture.com/d/searchin...uggestion/ (http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/)


یا این که به سادگی خودتان را جای بازدیدکنندگانتان بگذارید. به این فکر کنید که مردم چه چیزهایی را جست‌وجو می‌کنند(در حوزه‌ی فعالیت شما) و آن را در کلمات کلیدی سایتتان و در Meta tag ها قرار دهید.
3- یک عنوان خوب و تمیز انتخاب کنید
اگر هینه سازی وبلاگتان برای موتورهای جست‌وجو برایتان مهم است به دنبال عناوین ادبی و ظاهر دار نباشید. عناوین درست و جذابی را انتخاب کنبد که حتما شامل کلمات کلیدیتان باشد. وقتی که عنوانتان را انتخاب کردید مطمئن شوید این عنوان در قسمت title و همچنین head
(<h1>http://www.iranwebshop.com/forum/images/smilies/wink.gif وبلاگ یا وب‌سایتتان ظاهر شده است.
4 -از فلش استفاده نکنید:
موتورهای جست‌وجو متن را دوست دارند. فلش‌ها و تصاویر می‌توانند عنکبوت موتورهای جست‌وجو را بر روی سایت شما متوقف کنند و این اصلا خوب نیست. به یاد داشته باشید که اگر از تصاویر استفاده می‌کنید. حتما در قسمت ALT (همان توضیحی که وقتی موس را روی عکس نگه می‌داریم ظاهر می‌شود.) کلمات کلیدی پر و پیمان و مربوط به آن عکس را قرار دهید.
5- صفحه‌یتان را استاندارد تمیز و درست طراحی کنید:
هر چه قدر کدهای قالب شما تمیز‌تر و به‌جا‌تر باشد وبلاگ یا سایت شما راحت‌تر توسط موتورهای جست‌وجو search می‌شود. منظور از تمیز طراحی کردن و استفاده‌ی درست از تگ‌ها این است که به عنوان مثال تیترها را در tag های heading و پاراگراف ها را در تگ‌های <p> و سر جای خودشان قرار دهید. پیشنهاد بهتر دیگر این است که سایت یا قالب .وبلاگتان را با CSS طراحی کنید که هم استاندارد است و هم سریع لود می‌شود.
6- فریب‌کار نباشید!
هر کاری که می‌کنید، هرگز سعی نکنید با دروغ و فریب ترافیک سایتتان را افزایش دهید. کپی صفحات و لینک‌ها پنهان و کارهایی از این دست باعث خواهد شد همه‌ی کارهای مثبتی را که برای افزایش بازبیننده انجام داده‌اید بر باد رود.
7- صبور باشید و مردم را فراموش نکنید.
موتورهای جست‌وجو پیوسته در حال آپدیت شدن و فهرست کردن سایت‌ها هستند. ممکن است مدتی طول بکشد تا تغییرات ایجاد شده توسط شما نتیجه بدهد. به تلاشتان ادامه دهید، همچنان روی محتوای تولیدیتان کار کنید و سعی کنید آن چیزی را بنویسید که مردم می‌خواهند، به دردشان می‌خورد و برایشان جالب است.
اگر به موارد بالا توجه کنید و آن‌ها را به کار ببندید مطمئن باششید بینندگانتان چندین برابر خواهد شد و وبلاگ پر بینند‌های خواهید داشت.
پس بی‌کار ننشینید و از همین حالا شروع کنید.