ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چرا vps ها پشتیبانی ندارند ؟؟؟



the boy
March 12th, 2011, 17:28
سلام دوستان

میخواستم بدونم اگه یه نفر بخواد با vps کار کنه ولی کار باهاش رو بلد نباشه باید چی کار کنه
منظورم امور پیشتیبانی و مانیتورینگ هست
کلا چرا شرکت ها vps رو مانند هاست اشتراکی ساپورت نمیکنند ؟؟؟

ممنون

1eng.ir
March 12th, 2011, 17:30
باید هزینه کنید تا بهتون یاد بدند ...
آموزش واژه غلطی است که متاسفانه بین هاستینگهای ایرانی جا افتاده!
بحث فروش با آموزش خیلی فرق میکنه ;)

the boy
March 12th, 2011, 17:51
البته من منظورم آموزش نبود بیشتر منظورم پشتیبانی بود مثل هاست اشتراکی

m3hdi
March 12th, 2011, 17:56
البته من منظورم آموزش نبود بیشتر منظورم پشتیبانی بود مثل هاست اشتراکی
ممکن در ازای دریافت هزینه این کار رو براتون انجام بدن
که البته باز هم در یک چهارچوب قرار می گیره

faranetwork
March 12th, 2011, 17:56
چرا پارس پک پشتیبانی میکنه.حتی مثلا میگه آنتی ویروس رو چجوری نصب کنی

1eng.ir
March 12th, 2011, 18:04
چرا پارس پک پشتیبانی میکنه.حتی مثلا میگه آنتی ویروس رو چجوری نصب کنی
چون ایرانی هستند ;)

faranetwork
March 12th, 2011, 18:05
چون ایرانی هستند ;)

خیلی از ایرانی ها پشتیبانی نمیکنن

GharbHost
March 12th, 2011, 18:09
یکی از دلایلش میتونه این باشه که، بعضی از هاستینگ ها، شایدم خیلی ها فقط خرید رو برای مشتری هاشون انجام میدن. یعنی یک سرورمجازی رو از یک سرویس دهنده خارجی برای مشتری خریداری میکنند. و خب طبیعتا دیگه کاری به امور پشتیبانی ندارند.



خیلی از ایرانی ها پشتیبانی نمیکنن


به نظر شما مواردی مثل آموزش نصب آنتی ویروس و ... جزء پشتیبانی محسوب میشه؟

منظور شما از پشتیبانی چیه؟ اگه مشکلات سرور باشه بله، حتی کسی که خریداری کردند سرویس رو براتون به نظر بنده وظیفه پیگیری دارند.

m3hdi
March 12th, 2011, 18:20
دوستمون درست می فرمایند
فکر کنید الان یک شخصی میاد و یه سرور مجازی می خره 15 تومن هم داره در ماه میده (برخوردم شخصا) بعد پنل lxadmin داشت ، تمام مسائل مربوط به ال اکس ادمین رو فکر میکرد ما باید براش انجام بدیم !
به نظر شما این وظیفه ماست ؟

saeed25
March 12th, 2011, 18:49
دروود
هرچند که به سبب دشواری هایی همچون بهای دلار و ..،بهای یک پلان با پلانی همسان از شرکت هایی بزرگ و معتبر،در ایران بسیار بالاتر می باشد،اما روی هم رفته نمی توان چشم داشت آن باشد تا همه زمان کاری را بر روی سرور های فروخته شده گذاشت برای آموزش و پشتیبانی کاربر!آن هم در ازای تنها هزینه ماهانه خود سرور!

HugeServer
March 12th, 2011, 18:52
با سلام.

پشتیبانی سرور مجازی تنها برای شبکه و سخت افزار هست...

موفق باشید.

amirHoseein
March 12th, 2011, 18:54
به طور کلی سرور و سرور های مجازی پشتیبانی جز شبکه سخت افزار نیست
البته تا جایی که وقت ما اجازه بده کمک می کنیم ، ولی این وظیفه نیست و لطف هست

m3hdi
March 12th, 2011, 18:54
درسته
عرض بنده اینه که وی پی اس شامل این موارد پشتیبانی نمیشه مگر اینکه از قبل توافق شده باشه
هرچند که ما تا جایی که تونستونیم اون آقا رو راهنمایی کردیم اما خوب بهتر بود ایشون انتظارشون رو می آورد پایینتر (طرز برخورد : شاکی )
به هر حال پیشنها می کنم شما هم قبل از خرید با مدیر سرور هماهنگ کنید ، ان شاالله که با هم کنار میاید.
امیدوارم موفق باشید

Warez-Host.IR
March 12th, 2011, 19:07
مشکل این هست که دوستان برای کار خودشون ارزش قائل نمی شن
الان پشتیبانی که ما به کاربرانمون میدیم چطوری هست در مورد سرور مجازی , به این دو خط زیر دقت کنید :

تذکر 4 : سرورهای مجازی فوق مدیریت نشده است و در صورتی که نیاز به سرور مدیریت شده دارید , مبلغی 40 هزار تومان اضافه مازاد بر هزینه اصلی سرویس به صورت ماهیانه برای رفع مشکلات نرم افزاری و .... دریافت خواهد شد .
تذکر 5 : کاربرانی که هزینه پشتیبانی و مدیریت سروها را پرداخت نمی کنند , یعنی سروریس های مدیریت نشده خریداری میکنند , مشکلات نرم افزاری آنها شامل پشتیبانی نمی شود .

این دو گزینه در پایین قیمت سرویس ها آمده و طوری که جلو چشم کاربر باشه
اینجاست که کاربر متوجه میشه اگر میتونه خودش مشکلات نرم افزاریش را رفع کنه که هیچ ولی اگر نه و هزینه پشتیبانی را پرداخت نکرد و ... مشکلات نرم افزاری که داره شامل پشتیبانی نمیشه
کسی که کاربر حرفه ای باشه نیازی به این مورد نداره ولی کاربر تازه کار که میدونه روزی 100 باز سوال داره و مشکل براش ایجاد میشه این هزینه را پرداخت میکنه و خودش را راحت میکنه

به نظر من اگر تمام سرویس دهنده گان ایرانی برای پشتیبانی چند سطح مشخص کنند و یا هزینه ای دریافت کنن بهتر هست
با این هزینه ای که از کاربران برای پشتیبانی دریافت می کنند , می تونن چند نفر را استخدام کنند و پشتیبانی بهتری بدن و فشار کاری دیگه روی یک نفر نباشه

موفق باشید

saeed25
March 12th, 2011, 19:27
مشکل این هست که دوستان برای کار خودشون ارزش قائل نمی شن
به نظر من اگر تمام سرویس دهنده گان ایرانی برای پشتیبانی چند سطح مشخص کنند و یا هزینه ای دریافت کنن بهتر هست
با این هزینه ای که از کاربران برای پشتیبانی دریافت می کنند , می تونن چند نفر را استخدام کنند و پشتیبانی بهتری بدن و فشار کاری دیگه روی یک نفر نباشه

موفق باشید
دروود بر شما
اما من هنوز هم می پندارم اگر بنا باشد با این تحریم ها(که امکان خرید بدون واسطه برای ایرانیان از کشورهای تحریم کننده فراهم نیست)،پیش بریوم و مدیران ایرانی بخواهند بهای کار را تعیین نمایند،چیزی جر میزبانی کنونی و بهای نزدیک به "پارس دیتا"نخواهیم داشت!!
تنها بهای های نجومی..!و در این آشفته بازار نیز هر شرکتی نو پا هم "برای خراب نکردن نرخ و بازار"،بهایی هم سنگ با شرکت های برتر ارائه می دهد چه بسا کیفیت کار حتا یک به ده هم نباشد!!!

Online24
March 12th, 2011, 19:56
به صورت کلی جواب هایی که به سوال " چرا vps ها پشتیبانی ندارند ؟؟؟ " میتونه اینها باشه :

1- قیمت سرویس بدون پشتیانی (!) به مراتب از سرویسی که شامل پشتیبانی شده کمتر هست که این قیمت پایین توجه مشتری رو در ابتدای خرید جلب میکنه

2- تعدادی از سرویس دهنده ها خدمات پشتیبانی رو به نوع خاصی و به طور مجزا به مشتری ارائه میکنند و برای این خدمات صورت حساب جداگانه تحویل مشتری میدهند و با این کار هم قیمت اولیه پایینتری به مشتری ارائه میکنند و از مسئولیت های خودشون هم کم میکنند . به این صورت که به مشتریان خاص و با دریافت هزینه کامل اقدام به پشتیبانی میکنند

3- برخی از سرویس دهنده ها (!) واقعا توانایی ارائه پشتیبانی و خدمات برای یک سرور مجازی رو ندارند و تنها اقدام به فروش اون میکنند .

در کل بحث پشتیبانی سرویس به دانش فنی و تعداد کافی پرسنل سرویس دهنده هم وابسته است و به همین دلیل باید پیش از خرید سرویس دهنده خودتون رو کاملا بررسی کنید و انتظارات خودتون رو هم به همون نسبت تطابق دهید .

Aria
March 12th, 2011, 20:00
سلام.

چرا پشتیبانی ارانه نمیشه ؟ بهتر بگم، منظور شما این هست که معنی پشتیبانی چیه ؟ این سوال شما 3 جواب داره:

1. مدیریت نشده (Unmanaged - Self Managed) در این حالت -تنها- مشکلات سرور اصلی و شبکه سرور و مواردی همچون نصب مجددا سیستم عامل و اضافه کردن IP به -پنل مدیریتی و نه سرور مجازی شما- و مواردی از این قبیل بر عهده سرویس دهنده هست (چه ایرانی - چه خارجی).

2. نیمه مدیریت شده (Semi Managed) در این حالت به زبان ساده میشه گفت، تا جایی که سرویس دهنده وقت داشته باشه و بلد باشه، به شما کمک می کنه، هیچ تضمینی در کمک به شما به صورت -تضمینی و کامل- وجود نداره.

3. مدیریت شده (Managed - Fully Managed) در این حالت تمام موارد مربوط به سرور یا سرور مجازی شما تحت نظارت و مسولیت مدیر سرور هست که این مورد کمی کار رو پیچیده می کنه چون سرویس دهنده -باید- تایین کنه که چه مواردی شامل این بسته مدیریتی میشه و چه مواردی نمیشه تا بعداً مشکلی پیش نیاد.

برای ما این مورد پیش اومده، کاربری از ما یک سرور مدیریت شده گرفتند، بعد از 1 هفته که حدود 30 تا تیکت زدند و تمام موارد بهشون توضیح داده شد و برطرف شد، تیکت ها از هفته بعد جلوه جدیدی به خودشون گرفتند مثل "لطفاً دامنه فلان.کام رو در پنل فلان نماینده داخل cpanel به بسته فلان ایجاد کنید" یا مثلاً "فلان مشتری چول هاست رو نداده، برید هاست رو از WHM مسدود کنید" و یا مثال دیگر "فلان کاربر به سایتش دست نزده ولی یهو خراب شده، برید کد هاشو بررسی کنید و برنامه سایت رو اصلاح کنید" !!

ببینید، افرادی که توجه نمی کنند و یا خودشون رو به کوچه و باغ می زنند، لطفاً مواظب باشید، سیستم مدیریت شده و مدیر سرور معنیش -خریدن- طرف مقابل نیست، شما مواردی که به خودتون مربوط هست رو -باید- خودتو انجام بدید در غیر این صورت بهتر هست سرور نخرید و در همون سطح هاست اشتراکی و ... بمونید چون سرور برای افرادی نیست که فرهنگ و سواد کافی برای درک و استفاده ازش رو ندارند!

با تشکر.

marsdl
March 28th, 2011, 23:11
ببین ، من بین بچه های vps دیدم یه سری میان پکیج بندی می کنن .یعنی یکیج طلایی و فلان .
پکیج طلایی شون گرون می دن ، از اونور میان ساپورت می کنن .
ببین وقتی شما سرور رو می گیری ، ارائه دهنده سرویس vps به شما کار خاصی نمی کنه که پشتیبانی بده . یه مجازی سازی انجام داده و سرویس خام رو به شما داده تا استفاده کنید .
مثل این هست که یه سالن رو بیان پارتیشن بکشن . حالا هر کی هر کاری دوست داره می توش انجام بده .اگر شما مثلا با مشتریت نتونی کنار بیای یا مثلا سی دی رام کامپیوترت سوخته یا ویندوز کامپیوترت خراب بشه نمی تونی بگی صاحب خونه بیا اینو درست کن . ولی اگه برقت قطع بشه یا هوای سالن سرد و گرم بشه یا سالن درش بسته بشه و ... اونجاس که صاحب خونه پاسخ گو هست .
امیدوارم گرفته باشید .
حالا بحث آموزش رو بگم . متاسفانه ، خود رو میگم ، انقدر بخیل شدیم که 4 تا چیز که یادمون دادن رو به کسی نمی گیم .خود من سر یه dns ساده پوستم کنده شد تا فهمیدم ایراد از کجا بود . دریغ از یه پاسخ تخصصی از بچه ها .نمی گم کسی بلد نیستا ، نه بلدی زیاده . به ما نمی گفتن .
حالا ، شما توصیه می کنم یکم زبان انگلیسیتو قوی کن ، توی فروم های خارجی دنبال آموزشت بگرد .
آموزش راه اندازی vps رو تو سایت می تونی پیدا کنی .یه کوچولو باید فعال باشی همین .
مشکلی داشتی ، من خودم دربست کمکت می کنم.

amirHoseein
March 28th, 2011, 23:21
ضمن تایید حرف های آریا ، مشکل این هست یه سری بچه و تازه کار برای جذب مشتری هر کاری می کنند که بعد مشتری مجبور می شه چندین برابر هزینه کنه تا خسارات ناشی از کانفیگ اشتباه رو بپردازه
یا فریب دیگر این هست که قید می شه کانفیگ کامل ، مشکل که بربخورند قید می کنند ، پشتیبانی اولیه بوده و هزینه های بعدی رو دریافت می کنند ( در صورتی که نمونه کانفیگ رو دیدم ، هیچ کار خاصی انجام نداده بود ، تنها سی پنل نصب شده بود )

Aria
March 28th, 2011, 23:34
ببین ، من بین بچه های vps دیدم یه سری میان پکیج بندی می کنن .یعنی یکیج طلایی و فلان .
پکیج طلایی شون گرون می دن ، از اونور میان ساپورت می کنن .
ببین وقتی شما سرور رو می گیری ، ارائه دهنده سرویس vps به شما کار خاصی نمی کنه که پشتیبانی بده . یه مجازی سازی انجام داده و سرویس خام رو به شما داده تا استفاده کنید .
مثل این هست که یه سالن رو بیان پارتیشن بکشن . حالا هر کی هر کاری دوست داره می توش انجام بده .اگر شما مثلا با مشتریت نتونی کنار بیای یا مثلا سی دی رام کامپیوترت سوخته یا ویندوز کامپیوترت خراب بشه نمی تونی بگی صاحب خونه بیا اینو درست کن . ولی اگه برقت قطع بشه یا هوای سالن سرد و گرم بشه یا سالن درش بسته بشه و ... اونجاس که صاحب خونه پاسخ گو هست .
امیدوارم گرفته باشید .
حالا بحث آموزش رو بگم . متاسفانه ، خود رو میگم ، انقدر بخیل شدیم که 4 تا چیز که یادمون دادن رو به کسی نمی گیم .خود من سر یه dns ساده پوستم کنده شد تا فهمیدم ایراد از کجا بود . دریغ از یه پاسخ تخصصی از بچه ها .نمی گم کسی بلد نیستا ، نه بلدی زیاده . به ما نمی گفتن .
حالا ، شما توصیه می کنم یکم زبان انگلیسیتو قوی کن ، توی فروم های خارجی دنبال آموزشت بگرد .
آموزش راه اندازی vps رو تو سایت می تونی پیدا کنی .یه کوچولو باید فعال باشی همین .
مشکلی داشتی ، من خودم دربست کمکت می کنم.

سلام.

دود چراغ ؟ چشم، سر، کمر درد ؟ اعصاب داغون ؟ وقت نخوندن درس و نخوردن غذا ؟!

اگر موارد بالا رو شما هم تجربه کرده باشید، فکر نکنم دلیلی برای خیرات باشه ... بزرگ بودن خوبه، به شرطی که به حماقت نرسه!

من هم توی همین انجمن خیلی جیز ها رو رایگان یاد دادم، باز هم به این کار ادامه میدم، ولی مسلماً وقتی کسی بهم ایمیل میزنه و یا پیغام خصوصی میده و میگه فلان کار رو برام انجام بده هزینش رو بهش اعلام می کنم و در صورت پرداخت کار رو به بهترین وجه براش انجام میدم.

متاسفانه افرادی هستند که از فقر شخصیتی رنج می برند و فکر می کنند اینکه بگند "آقا یعنی چی هزینه ؟ چت میشه این کار مارو انجام بدی ؟" و موارد مشابه -گدایی- به حساب نمیاد ولی متاسفانه اگر کمی جامعه جهانی رو مطالعه کنند متوجه میشند که هر کسی مسولیتی توی زندگی خودش داره و باید این مسولیت ها رو به دوش بکشه و مسولیت برای آدم رمق انجام کار اضافه نمیزاره، اونهم به صورت رایگان!

در هر حال هر کس افکار و روشی در زندگیش داره و در نهایت یا موفق میشه یا شکست می خوره ... امدوارم هیچ کس خودش رو در دسته دوم مشاهده نکنه و قبل از هر کاری کمی فکر کنه که ناغافل توی دام حماقت خودش گرفتار نشه!

با تشکر.

Sir.DarKNesS
March 29th, 2011, 00:23
برو بابا جواب تیکت مارو بزور میدن حالا پشتیبانیم بکنند ؟

جک گفتیا l-)

marsdl
March 29th, 2011, 10:34
سلام.

دود چراغ ؟ چشم، سر، کمر درد ؟ اعصاب داغون ؟ وقت نخوندن درس و نخوردن غذا ؟!

اگر موارد بالا رو شما هم تجربه کرده باشید، فکر نکنم دلیلی برای خیرات باشه ... بزرگ بودن خوبه، به شرطی که به حماقت نرسه!

من هم توی همین انجمن خیلی جیز ها رو رایگان یاد دادم، باز هم به این کار ادامه میدم، ولی مسلماً وقتی کسی بهم ایمیل میزنه و یا پیغام خصوصی میده و میگه فلان کار رو برام انجام بده هزینش رو بهش اعلام می کنم و در صورت پرداخت کار رو به بهترین وجه براش انجام میدم.

متاسفانه افرادی هستند که از فقر شخصیتی رنج می برند و فکر می کنند اینکه بگند "آقا یعنی چی هزینه ؟ چت میشه این کار مارو انجام بدی ؟" و موارد مشابه -گدایی- به حساب نمیاد ولی متاسفانه اگر کمی جامعه جهانی رو مطالعه کنند متوجه میشند که هر کسی مسولیتی توی زندگی خودش داره و باید این مسولیت ها رو به دوش بکشه و مسولیت برای آدم رمق انجام کار اضافه نمیزاره، اونهم به صورت رایگان!

در هر حال هر کس افکار و روشی در زندگیش داره و در نهایت یا موفق میشه یا شکست می خوره ... امدوارم هیچ کس خودش رو در دسته دوم مشاهده نکنه و قبل از هر کاری کمی فکر کنه که ناغافل توی دام حماقت خودش گرفتار نشه!

با تشکر.

انجام دادن یه کار با راهنمایی طرف خیلی فرق داره .
بعدشم منم که گفتم ، وقتی شما یه خونه رو از صاحب خونه اجاره می کنی ، به صاحب خونه دیگه ربطی نداره بلد نباشی چطوری تلویزیونو روشن کنی .زمانی می تونی به صاحب خونه بگی که سیم آنتن رو برای واحد شما نکشیده باشه .من با مثال گفتم بچه ها متوجه بشن .

حالا ، حرف اینه که دوستان اگر ایمیل می زنن و میخوان کاری براشون انجام بدی ، اگر همین طوری انجام دادی بزرگی تو می رسونه ، گر در قبلش مبلی رو می گیری ، بز هم بزرگی و می رسونه . چرا ؟ چون تو صنف م همین چیزا که بعضی ها بهش می گن چی میشه انجام بدی و بهشون بر می خوره ، سال ها خون دل خوردنه . خدا شاهده من 30 ام امتحان پیام نور دارم . بعد از سال ها کار ، تازه به فکر ادامه تحصیل افتادم که خودمو نجات بدم ، ولی دیشب خدا شاهده چشمم داشت می سوخت تا این اررور رو فیکس کنم و سرور و سیف کنم . خوب کسی نیست کاری کنه دیگه ، دمی که خودش نتونه بهتره بره هاست اشتراکی بفروشه .
کلا من باهات موافقم که هیچ کاری رو رایگان برای کسی انجام ندی ، من انجام میدم ، ولی شما انجام نمیدی این کار بدی نیست .عرف همینه .

یا علی

agent47
March 29th, 2011, 10:54
پشتیبانی VPS یعنی UP بودن سرور و UP بودن شبکه . VPS هم مثل یک سرور اختصاصی می مونه که افراد باید خودشون امنیت و کارکرد بهینه اون رو تضمین کنند.
من افرادی رو میشناسم که دائم از اینکه سرور VPS خرابه و DOWN میشه اعتراض می کردند و به پشتیبانی گیر میدادند. شخصا وقتی مواردشون رو چک می کردم میدیدم با یک VPS با RAM 128 120 تا سایت رو بالا آورده و VPS هم به خاطر استفاده بیش از حد از منابع پروسس های اون رو بلاک می کرده . وقتی براشون کانفیگ می کنی و سایت هاشون بالا میاد، توقع دارند که این جزو پشتیبانی رایگان باشه. بعضی وقتی که سرویس کند میشه میگن پهنای باندتون کم شده و باید پشتیبانی کنین. باز هم که بررسی می کنی می بینی Load سرور خودشون زیاد شده و جواب گو نیست و به پهنای باند مرتبط نمیشه. دیگه واسه مدیران سرور های داخلی عادی شده که سرور اگر فروختی، یعنی 24 ساعته باید حتی باگ های سایت هاشون رو هم براشون بگیری و پورتال هم باید نصب کنی براشون.
همه می دونینم که پشتیبانی سرور ها در دنیا معمولا 20$ هزینه داره و در تایید گفته افراد قبلی باید بگم وقتی اسم از هزینه میاد افراد احساس میکنن داری زور گیری می کنی.
وقتی هزینه اندکی هم میدهند تا یک مشکل خاصشون برطرف بشه،‌باز توقع دارند که حتی مشکلات خانوادگی شون رو هم با همون هزینه حل کنی. ببخشید که کمی تند رفتم.

thekoroush
April 1st, 2011, 20:52
ولی در کل باید گفت در این بلاد تو فروش مخصوصا سرور مجازی و اختصاصی وظیفه خیلی ها فقط فروختنش هست و بس ! آقایون آنلاین هم هستن یکدفعه چراغ پشتیبانیشون هم خاموش میشه یه دفعه دیگه تلفن رو هم جواب نمیدن میفرستن رو پیغام گیر تو ساعت 2:30 ظهر .... ای بابا من که دل پرخونی دارم از این آقایون به اصطلاح سرویس دهنده .
نوشته های قبلی دوستان رو هم خوندم من . اما بهتره واقع بین باشیم دوستانی که vps ارائه میدن انگار دارن مال ***ی میفروشن ، همچین با احتیاط در این مورد حرف میزنن که انگار همه مامورهای اداره اطلاعات امنیت کشور دنبالشونن . اکثرشون عصبی میشن و سربالا جواب میدن .
بعضی دوستان میگن دود چراغ تو چشاشون رفته و کمر درد گرفتن و... عزیزم دلبندم هر کسی برای هر کاری باید این بلاها سرش بیاد منی که وبمستر هستم و یکسری مشتری دارم باید تا کمر جلوشون خم بشم این ابزار کاسبی هستش !
الان اکثر آقایون جوری صحبت میکنن که سرویس گیرنده هاشون یه مشت آدم احمق هستن که آویزون یه مشت آدم دانا شدن ! نه عزیزم اینطوری ها هم نیست . سرویس گیرنده های شما اگر از شما بالاتر نباشن پایینتر نیستن فرقشون با شما فقط در اینه که از شما سرویس گرفتن و در حد استاندارد و معمول توقع جواب دادن به تیکت و برداشتن گوشی رو دارن حالا ممکنه آقای سرویس دهنده بگه انجام نمیدیم .چه اشکالی داره ؟ مطمئنا خیلی بهتر از غیب شدنه .

Aria
April 1st, 2011, 21:18
ولی در کل باید گفت در این بلاد تو فروش مخصوصا سرور مجازی و اختصاصی وظیفه خیلی ها فقط فروختنش هست و بس ! آقایون آنلاین هم هستن یکدفعه چراغ پشتیبانیشون هم خاموش میشه یه دفعه دیگه تلفن رو هم جواب نمیدن میفرستن رو پیغام گیر تو ساعت 2:30 ظهر .... ای بابا من که دل پرخونی دارم از این آقایون به اصطلاح سرویس دهنده .
نوشته های قبلی دوستان رو هم خوندم من . اما بهتره واقع بین باشیم دوستانی که vps ارائه میدن انگار دارن مال ***ی میفروشن ، همچین با احتیاط در این مورد حرف میزنن که انگار همه مامورهای اداره اطلاعات امنیت کشور دنبالشونن . اکثرشون عصبی میشن و سربالا جواب میدن .
بعضی دوستان میگن دود چراغ تو چشاشون رفته و کمر درد گرفتن و... عزیزم دلبندم هر کسی برای هر کاری باید این بلاها سرش بیاد منی که وبمستر هستم و یکسری مشتری دارم باید تا کمر جلوشون خم بشم این ابزار کاسبی هستش !
الان اکثر آقایون جوری صحبت میکنن که سرویس گیرنده هاشون یه مشت آدم احمق هستن که آویزون یه مشت آدم دانا شدن ! نه عزیزم اینطوری ها هم نیست . سرویس گیرنده های شما اگر از شما بالاتر نباشن پایینتر نیستن فرقشون با شما فقط در اینه که از شما سرویس گرفتن و در حد استاندارد و معمول توقع جواب دادن به تیکت و برداشتن گوشی رو دارن حالا ممکنه آقای سرویس دهنده بگه انجام نمیدیم .چه اشکالی داره ؟ مطمئنا خیلی بهتر از غیب شدنه .

سلام.

اول باید عرض کنم که بهتر هست صحبت های کوچه بازاری و شوخی های سبک رو با دوستان نزدیکتون داشته باشید، شخصاً از این موارد خوشم نمیاد و یادم نمیاد به کسی اجازه این کار رو داده باشم ؟!

در مورد بخشی که نوشتید ابزار کار، اصلاح می کنم، ابزار کار شما!

بنده هیچ وقت سر خم نکردم مگر موقعی که اشتباه از بنده بوده و می بایست با روش های مختلف رضایت کاربر رو جلب می کردم که معمولاً از روش های آسون (باز پس دادن هزینه پرداختی و موارد این چنین) استفاده کردم، تاکید می کنم، سر خم نکردم و نمی کنم!

ترجیه میدم سرم رو جلوی گوگل خم کنم، روی keyboard بخوابم و با mouse مسواک کنم ولی برای پول سر خم نکنم!

من یاد گرفتم که "قوی باش که ضعیف پای مال است" پس خودم رو قوی می کنم و -بعد- وارد یک کار میشم و نمیام ادعای کاری رو بکنم که اطلاعات -کافی و کامل- در موردش ندارم که در نتیجه باعث سر خم شدنم نشه!

در نهایت، روش های صحیح تجارت اگر پیموده بشند، انسان نیازی نداره که برای تامین نیاز های مادی خودش نفسش رو زیر سوال ببره، بد نیست به این مورد کمی فکر کنید!

با تشکر.

thekoroush
April 2nd, 2011, 03:03
سلام.

اول باید عرض کنم که بهتر هست صحبت های کوچه بازاری و شوخی های سبک رو با دوستان نزدیکتون داشته باشید، شخصاً از این موارد خوشم نمیاد و یادم نمیاد به کسی اجازه این کار رو داده باشم ؟!

در مورد بخشی که نوشتید ابزار کار، اصلاح می کنم، ابزار کار شما!

بنده هیچ وقت سر خم نکردم مگر موقعی که اشتباه از بنده بوده و می بایست با روش های مختلف رضایت کاربر رو جلب می کردم که معمولاً از روش های آسون (باز پس دادن هزینه پرداختی و موارد این چنین) استفاده کردم، تاکید می کنم، سر خم نکردم و نمی کنم!

ترجیه میدم سرم رو جلوی گوگل خم کنم، روی keyboard بخوابم و با mouse مسواک کنم ولی برای پول سر خم نکنم!

من یاد گرفتم که "قوی باش که ضعیف پای مال است" پس خودم رو قوی می کنم و -بعد- وارد یک کار میشم و نمیام ادعای کاری رو بکنم که اطلاعات -کافی و کامل- در موردش ندارم که در نتیجه باعث سر خم شدنم نشه!

در نهایت، روش های صحیح تجارت اگر پیموده بشند، انسان نیازی نداره که برای تامین نیاز های مادی خودش نفسش رو زیر سوال ببره، بد نیست به این مورد کمی فکر کنید!

با تشکر.

آریا خان ، عزیز دلم چرا به خودت گرفتی حرف های منو ؟
من حرف دلم رو زدم . چیزی که فکر میکنم حقیقته . بهتره کمی تمرین دموکراسی کنی شما ! بعد هم من با کسی شوخی ندارم حرفام کاملا جدی بود !! احتیاج به اجازه گرفتن هم احساس نمی کنم داشته باشم . شما معنی تا کمر خم شدن رو به جای احترام به مشتری و همیشه حق با مشتری است رو با گدایی اشتباه گرفتی عزیز به همین خاطره حرفای من براتون سنگین اومده و دنبال معنی ابزار کار میگردی . من افتخار میکنم که مشتری هام ارزشمندترین دارایی هام هستن ! امیدوارم اکثر آقایون سرویس دهنده هم به این درک برسن !!!
من تا به حال از شما سرویس نگرفتم که بخوام منظورم شمای نوعی باشه ! منظورم اکثر آقایونی هست که تو این مارکت هستن و ما روز و شب باهاشون سروکار داریم .
با تشکر

saeed25
April 2nd, 2011, 03:15
بنده هیچ وقت سر خم نکردم مگر موقعی که اشتباه از بنده بوده و می بایست با روش های مختلف رضایت کاربر رو جلب می کردم که معمولاً از روش های آسون (باز پس دادن هزینه پرداختی و موارد این چنین) استفاده کردم، تاکید می کنم، سر خم نکردم و نمی کنم!

ترجیه میدم سرم رو جلوی گوگل خم کنم، روی keyboard بخوابم و با mouse مسواک کنم ولی برای پول سر خم نکنم!

.

دروود بر شما
چه زیبا فرمودید...!

s.w.a.t
April 2nd, 2011, 03:42
آریا خان ، عزیز دلم چرا به خودت گرفتی حرف های منو ؟
من حرف دلم رو زدم . چیزی که فکر میکنم حقیقته . بهتره کمی تمرین دموکراسی کنی شما ! بعد هم من با کسی شوخی ندارم حرفام کاملا جدی بود !! احتیاج به اجازه گرفتن هم احساس نمی کنم داشته باشم . شما معنی تا کمر خم شدن رو به جای احترام به مشتری و همیشه حق با مشتری است رو با گدایی اشتباه گرفتی عزیز به همین خاطره حرفای من براتون سنگین اومده و دنبال معنی ابزار کار میگردی . من افتخار میکنم که مشتری هام ارزشمندترین دارایی هام هستن ! امیدوارم اکثر آقایون سرویس دهنده هم به این درک برسن !!!
من تا به حال از شما سرویس نگرفتم که بخوام منظورم شمای نوعی باشه ! منظورم اکثر آقایونی هست که تو این مارکت هستن و ما روز و شب باهاشون سروکار داریم .
با تشکر

دوست عزیز اول باید بگم شما کدوم سرویس unmanaged گرفتی که روش ساپورت بدن؟(منظور نرم افزاری هست) شما هرجایی رو دیدی اینکار رو میکنند آدرس بدید من خودم به شخصه ازشون خرید میکنم!
بعدشم به قول محمدحسن فخرایی چون ایرانی هستیم و اغلب دوستان یا تک نفرهستن(به اسم شرکت کار میکنند) یا دونفر هستند که رفاقتی کار میکنند و وقتی که گذاشتن براش ارزش قائل نیستن و فقط یه کاری کردن که یه کاری کرده باشن! شرکتی با حداقل 10نفر پرسنل بیاد سرویس بده حقوق این بنده خداها رو باید از کجا دربیاره بده؟؟ از جیب؟
اگر سرویسی که شما گرفتید manage شده باشه که همه کار براش انجام میدن. سرویسهایی که unmanaged هستند پروایدری که سرویس میده معمولا به بعضی از سوالها جواب میده(این بستگی به شرکت داره)
شرکت ما(متشکل از حدود 6 تا 8 نفر) تمام سرویسهامون(به غیر از هاست اشتراکی) unmanaged هستش و برای manage کردن هم پکیجهای مختلفی داریم که کاربر میتونه انتخاب کنه!
اونی هم که شما میگی روزها و شبها دود چراغ و شمع و از این چیزایی میخوردید برای این هست که دوست داشتید همه کار رو خودتون انجام بدید! اگه یه تیم تشکیل میدادید یا بدید که همه نوع تخصص توش پیدا بشه اون وقت متوجه میشید که چرا برای پشتیبانی سرویسها پول میگرند.

شما مشتری مداری و واژش رو بد متوجه شدی! همیشه حق با مشتری هست ولی اگه حرفش و حقش حق و به جا باشه! تا کمر خم شدن هم نمیخواد شما با رفتار و برخوردتون میتونید به مشتری بهترین تجربه رو بدید که تا مادامی که یادش هست شما رو ازتون تعریف بکنه. و همیشه آدم برای کارهای اشتباهش سرخم میکنه(تازه فقط جلوی خدا نه خلق خدا! :دی) شما میتونید با یه معذرت خواهی ساده و به دست آوردن دل مشتری(اگر حق باهاش باشه) اون رو از دلش در بیارید اگه حق هم باهاش نباشه میتونید یه عذرخواهی ساده کنید!
به این میگن مشتری مداری نه اونی که شما میگید!

موفق باشید

mohsen1
April 2nd, 2011, 09:43
فرض کن من از شما وی پی اس لینوکس خریدم. می خوام شما رو گیج و اذیت کنم! میام هرروز یه سری فایل های سیستمی رو حذف می کنم و فایل های کانفیگ رو دستکاری می کنم. :d حالا شما خودت رو جای ادمین سرور بزار که باید چیکار کنه!!!
بعضی از جاهایی که وی پی اس مدیریت شده می فروشن به من کاربر ، دسترسی روت نمی دن و می گن اگه درخواستی داری با تیکت مطرح کن و ما انجام می دیم تا دسترسی روت دادن به من باعث نشه که پدر اونا واسه خرابکاری های من در بیاد.

marsdl
April 2nd, 2011, 12:43
بحث بسیار خوبی ایجاد شده .
حالا اجازه بدین من هم نظر شخصی مو بگم .
9 سال هست که کار هاستینگ می کنم ، فقط و فقط بخاطر تفریحش .
قبلش مدتی بود که بنا به دلایلی سایت هام توسط دوستان دیگه هاست شده بود . متاسفانه حرکت هایی دیدم که گفتنش درست نیست . اگر خاطرتون باشه سندروم شرکت رسالت (پرشن وب ) فکر کنم باشه تا بیا جلو . از تحریم گرفته تا ...
مشکلات زیادی رو داشتیم ، شکایت های سایت های خارجی به دیتا سنتر ، بن کردن اکانت ما توی کل یه دیتا سنتر و ...
اما الان خدمت تون عرض می کنم ، حرف های همه رو شنیدم . عقیده من این هست که اگر کسی نمی تونه مشکلات سرور خودش رو حل کنه ، خوب چرا به سراغ یه VPS میره ؟ VPS داشتن با داشتن یه رسلر فرق می کنه .
ببینید شما درتمام دنیا اگر بخواین هاست بگیرید ، اگر مشکل از شما باشه کسی اونو براتون درست نمی کنه . می تونید به ساپورت ها تیکت بزنید ، در حد راهنمایی بهتون میگن و بس .
حالا در ایران ، گفتم من خودم کار هاست می کنم و حمل بر بد گویی خدای نکرده نشه به دوستان .
دوستانی که در ایران عزیز مون کار هاست می کنند ، 3 دسته هستند . 1 انساهای کامل شریف . 2 انسان های سود جو ، 3 انسان های بی سواد
از آخر میام به اول . بی سواد ها کیا هستند ؟ اونهایی که سواد لازم برای راه اندازی ، نگهداری و البته توانایی خروج از بحران رو نداشته باشن .
بحران رو عرض کنم ، مثلا دیروز سرور من مشکل داشت ، تمام یوزر ها بک آپ گرفته شد ، سرور از نو پیکر بندی شد و یوزرا برگشتند ، دیشب هیچ کدومشون اصلا نفهمیدن چی شد . مشکل فوری حل شد تا خدای نکرده سایت های بچه ها دان نمونه .
افراد بی سواد اون هایی هستند که 1 ) دانش برطرف کردن و کافیگ رو ندارن 2 ) سواد جستجو و حل مشکل رو از توی اینترنت ندارن . خیلی وقتا پیش میاد چیزی رو بهش بر بخوری و بلد نباشی ، اشکالی نداره ، سرچ می کنی و راه حل رو پیدا می کنی .
گروه دوم ) افراد سود جو ، این افراد کسانی هستند که فقط پول رو میشناسن ، اصلا توضیح نمی دم . در اقتصاد سود آوری بنگاه ها اصل هست نه چیز دیگه .کسی به کیفیت و ... اصلا اهمیت نمیده .
گروه اول هم انسان های شریف هستند . این افراد هم سود رو در نظر می گیرند و هم رضایت واقعی مشتری رو .
یادم هست یه بار برای یکی از دوستای برادرم که اصلا هم ندیده بودم ، یکسری سایت هاست کرده بود . البته مال الان نیست . مال 3 سال پیشه .درس دانشگاهم تموم شده بود و می خواستم برم خدمت .
خدا شاهد هست ، با هزینه جبب خودم یه سرور براش گرفتم و سایت هاشو انتقال دادم به اون و دادم دست خودش .
گفتم من دارم میرم سربازی .
خوب ببین ، بعضی وقتا باید انسانی به قضیه نگاه کرد .
من کاری ندارم شما جزو کدوم گروه هستید . البته همه تون اول هستید .
پیشنهاد من : با هر کسی خواستید کار کنید ، قبلش مذاکره کنید .آقا مشکلی نیست . حرف برن ، بپرس ، بگو آقا اگه این مشکل برای من پیش اومد شما چی کار می کنی ؟ مثلا ساپورت من 11 شب تا 8 صبح دیگه نیست . ادعا نمی کنم 24 ساعته کار می کنم ، ولی 8 صبح تا 11 شب واقعا ساپورت رو انجام میدم . خوب این رو بپرس از طرف ، هر چیزی که هست رو بپرسین و شرط کنید ، در صورت لزوم قرار داد ببندین . چه اشکالی داره ؟
من شرکت ندارم ولی قرار داد می بندم .کارم رو هم محکم انجام میدم .
این رو آخرش بگم ، قبل از خرید خوب تحقیق کن بعد بخر .
همین جا می گم ، دوستان هر کدوم سرور هاشون مشکل داشت ، ساپورت جوابشونو نداد بیان از خود من بپرسن .
eMAIL : Marsdl@gmail.com
IM : fantom_alon@yahoo.com + Mortal.phantom@yahoo.com
موفق و موید باشید

021teh
April 2nd, 2011, 13:42
كي گفته پشتيباني نميكنن

همين هادي

هر مشكلي باشه كمك ميكنه تو برطرف كرنش

pouyasazan
April 2nd, 2011, 15:15
با سلام

full managed واقعی را من فقط از دیتاسنتر liquidweb.com دیدم. چرا؟ چون تمام موارد را مثلا حتی ایجاد اکانت, دیلیت اکانت, نصب نرم افزار, رفع مشکل نرم افزار, انتقال یک اکانت از یک سرور دیگه به این VPS و یا سرور, مشکلات بک آپ گیری,مشکلات سیستم عامل, مشکلات امنیتی و ... را انجام می دهند. از VPS ها هر شب به صورت اتوماتیک بک آپ تهیه می کنند و در صورت درخواست ریستور می کنند و ... هر چیزی که فکرش را بکنید انجام می دهتد و درخواست هزینه اضافی نمی کنند . اما هزینه هاشون را فکر می کنم کمتر کسی در ایران حاضر بشه پرداخت کنه. یک نگاه بندازید:
VPS | VPS Hosting | Virtual Private Server | Virtuozzo VPS | Liquid Web (http://www.liquidweb.com/cart/content/vps/)
حالا چرا کسی پشتیبانی نمی ده؟ چون مشتری پول نمی ده می خواد با 10-20 حداکثر 30 تومن یک VPS داشته باشه و یک نفر که 24 ساعته مشکلاتش را حل کند.
Liquid web حداکثر 30 دقیقه بعد جواب هر تیکت را می دهد اما در ایران VPS سرور اختصاصی فقط اگر در ساعتی باشه که فروشنده بیداره اونم با تخیر جواب داده می شود و خیلی از کارها انجام نمی شود. چرا؟ چون هزینه هاشو کسی حاضر نیست بدهد.

amirHoseein
April 2nd, 2011, 17:01
با سلام

full managed واقعی را من فقط از دیتاسنتر liquidweb.com دیدم. چرا؟ چون تمام موارد را مثلا حتی ایجاد اکانت, دیلیت اکانت, نصب نرم افزار, رفع مشکل نرم افزار, انتقال یک اکانت از یک سرور دیگه به این VPS و یا سرور, مشکلات بک آپ گیری,مشکلات سیستم عامل, مشکلات امنیتی و ... را انجام می دهند. از VPS ها هر شب به صورت اتوماتیک بک آپ تهیه می کنند و در صورت درخواست ریستور می کنند و ... هر چیزی که فکرش را بکنید انجام می دهتد و درخواست هزینه اضافی نمی کنند . اما هزینه هاشون را فکر می کنم کمتر کسی در ایران حاضر بشه پرداخت کنه. یک نگاه بندازید:
VPS | VPS Hosting | Virtual Private Server | Virtuozzo VPS | Liquid Web (http://www.liquidweb.com/cart/content/vps/)
حالا چرا کسی پشتیبانی نمی ده؟ چون مشتری پول نمی ده می خواد با 10-20 حداکثر 30 تومن یک VPS داشته باشه و یک نفر که 24 ساعته مشکلاتش را حل کند.
Liquid web حداکثر 30 دقیقه بعد جواب هر تیکت را می دهد اما در ایران VPS سرور اختصاصی فقط اگر در ساعتی باشه که فروشنده بیداره اونم با تخیر جواب داده می شود و خیلی از کارها انجام نمی شود. چرا؟ چون هزینه هاشو کسی حاضر نیست بدهد.
یکی از مواردی که شرکت شما رو حرفه ایی می کنه همین استفاده از دیتاسنتر با کیفیت هست ، شما برادر مدیر عامل هستید ؟
واقعا دیتاسنتر حرفه ایی هست ، نزدیک به 14 ماه هست 2 سرور داریم برای مشتریان
پ.ن : البته برای کسی مناسب هست که هیچ سر رشته ایی نداره ، و الا دیتا سنتر ها ارزان تر و با کیفیت هم هست

021teh
April 2nd, 2011, 17:06
یکی از مواردی که شرکت شما رو حرفه ایی می کنه همین استفاده از دیتاسنتر با کیفیت هست ، شما برادر مدیر عامل هستید ؟
واقعا دیتاسنتر حرفه ایی هست ، نزدیک به 14 ماه هست 2 سرور داریم برای مشتریان
پ.ن : البته برای کسی مناسب هست که هیچ سر رشته ایی نداره ، و الا دیتا سنتر ها ارزان تر و با کیفیت هم هست

الان اينجا ايشون حرفي ازخودشون زدند ؟

منم واسهيه وي پي اس 768 با 40 گيگ فضا 400 گيگ پهناي باند ماهي

100 بگيرم

24ساعت كه هيچي 100 ساعته پشتيباني ميدم

هرچي پول بدي همونقدر اپ ميخوري

pouyasazan
April 2nd, 2011, 17:57
الان اينجا ايشون حرفي ازخودشون زدند ؟

منم واسهيه وي پي اس 768 با 40 گيگ فضا 400 گيگ پهناي باند ماهي

100 بگيرم

24ساعت كه هيچي 100 ساعته پشتيباني ميدم

هرچي پول بدي همونقدر اپ ميخوري
این حرف تقریبا صحیح است. هر چی پول بدی آب می خوری. اما به کی بدی هم مهم است. مجموعه با شخص فرق داره. یک شخص هیچ موقع نمی تونه 24 ساعته پشتیبانی کامل بده. اما مجموعه می تونه. به نظر من به عنوان یک کاربرشون جالبه این پشتیبانی و هزینه ای که دریافت می کنند به نسبت پشتیبانی از نظر من کم هم است. البته هر کسی نظری داره و یا VPS را برای کاری می خواهد. اما کسی که data براش مهم باشه هزینه می کنه.

---------- Post added at 05:57 PM ---------- Previous post was at 05:52 PM ----------


واقعا دیتاسنتر حرفه ایی هست ، نزدیک به 14 ماه هست 2 سرور داریم برای مشتریان
پ.ن : البته برای کسی مناسب هست که هیچ سر رشته ایی نداره ، و الا دیتا سنتر ها ارزان تر و با کیفیت هم هست

حرف من این نبود که این دیتاسنتر را معرفی کنم. این نمونه ای برای پشتیبانی بود. منظور من در کل این بود که انتظار پشتیبانی کامل (چیزی که اکثر مشتریان VPS دارند) با هزینه های پایین چیز صحیح نیست. rackspace دیتاسنتری است که در پشتیبانی و حرفه ای بودن بسیار بالاتر از Liquidweb است اما هزینه های بیشتری نسبت به liquidweb بر روی سرور ها اخذ می کنه. SLA در تعویض سخت افزار و ... مسائل زیادی هست که باید مد نظر باشد. به قول دوست دیگمون هر چی پول بدی آش می خوری.