PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل غیرقابل انتخاب بودن configurable optionهای کاربرانی که از بعد ارتقا به نسخه ۸ ثبت نام کردند



SaeedFazlollahzadeh
October 31st, 2020, 23:05
سلام
اول از همه عرض کنم عنوان تاپیک را نتوانستم کوتاه تر بنویسم که مشکل را خلاصه کند و خلاصه که مجبور شدم :)
اما مشکل:
من اخیرا سایت را به WHMCS 8 ارتقا دادم و یک مشکل عجیبی که مشاهده کردم این هست:
کاربران A و B جزو کاربرانی هستند که از قبل از ارتقا ثبت نام کرده بودند
کاربران C و D جزو کاربرانی هستند که بعد از ارتقا به نسخه ۸ ثبت نام کردند

من یک سفارش وی پی اس برای مشتری A ثبت می کنم، آپشن های انتخابی مثل سیستم عامل و پورت شبکه و غیره به راحتی قابل مشاهده و انتخاب هست (هم سمت ادمین و هم login as client).
اما من وقتی که یک وی پی اس برای مشتری D مثلا add new order می زنم همین آپشن ها فقط سمت ادمین مشکل دارد (لاگین از کلاینت درست کار می کند) و فقط تایتل پورت و سیستم عامل را نمایش می دهد و برای من ادمین اصلا گزینه ای برای انتخاب نمی آورد که طبق خواسته مشتری ثبت کنم. جالب این هست که یک یوزر تست جدید ساختم و مثلا اگر دیفالت وی پی اس باشد centos 7 با پورت ۱ گیگابیت مثلا، به من هیچی نشان نمی دهد اما در فاکتور و invoiceش این بندها نوشته می شود برای این سرویس. بعد برای هم این یوزر تست و هم یوزر مشتری لاگین از کلاینت می کنم آپشن های قابل انتخاب مقابلش خالی است.

یک تست انجام دادم: سرور مشتری جدید را به یک اکانت تست قدیمی منتقل کردم. دیدم در اکانت قبلی به راحتی همه چیز منوی dropdownش نمایش می دهد. قبل انتقال هم رفتم از دیتابیس مشخصات این سرویس را چک کردم دیدم مقدار آپشن ها 0 هست. بعد که انتقال دادم به مشتری قبلی و یک سری تنظیمات اعمال کردم و دوباره آوردم به یوزر جدید، همان دیتای دیتابیس وجود دارد (یعنی مقدار عددی آپشن ها از 0 به مثلا 187 تغییر کرده و حتی بعد انتقال به یوزر جدید هم دیگر 0 نشده) اما باز سمت ادمین نمایش نمی دهد.

این مشکل فقط با configurable options هست و addons مشکلی ندارند. مشکل هم فقط سمت ادمین هست متاسفانه که نمایش نمی دهد.

در وهله اول امیدوارم توضیحات منظور را رسانده باشد. اگر خیر با تصویر نمایش دهم.
در وهله دوم هم پیشاپیش از شرکت تان در تاپیک متشکرم و پاسخگویی شما مزید امتنان است :)

gharibion
November 1st, 2020, 01:48
با سلام،

توصیه می شود همچنان از ورژن 8 استفاده نفرمائید لکن برای رفع این مورد تغییر و تعویض قالب ادمین را بررسی بفرمائید.

SaeedFazlollahzadeh
November 1st, 2020, 01:50
با سلام،

توصیه می شود همچنان از ورژن 8 استفاده نفرمائید لکن برای رفع این مورد تغییر و تعویض قالب ادمین را بررسی بفرمائید.

متشکرم، اما متاسفانه کار از کار گذشته و چند رکورد جدید از جمله یوزر و سرویس و تیکت و غیره الان در دیتابیس هست.
قالب هم قالب دیفالت ادمین هست و قالب کاستوم نیست.

tpark
November 1st, 2020, 10:21
سلام
اول از همه عرض کنم عنوان تاپیک را نتوانستم کوتاه تر بنویسم که مشکل را خلاصه کند و خلاصه که مجبور شدم :)
اما مشکل:
من اخیرا سایت را به WHMCS 8 ارتقا دادم و یک مشکل عجیبی که مشاهده کردم این هست:
کاربران A و B جزو کاربرانی هستند که از قبل از ارتقا ثبت نام کرده بودند
کاربران C و D جزو کاربرانی هستند که بعد از ارتقا به نسخه ۸ ثبت نام کردند

من یک سفارش وی پی اس برای مشتری A ثبت می کنم، آپشن های انتخابی مثل سیستم عامل و پورت شبکه و غیره به راحتی قابل مشاهده و انتخاب هست (هم سمت ادمین و هم login as client).
اما من وقتی که یک وی پی اس برای مشتری D مثلا add new order می زنم همین آپشن ها فقط سمت ادمین مشکل دارد (لاگین از کلاینت درست کار می کند) و فقط تایتل پورت و سیستم عامل را نمایش می دهد و برای من ادمین اصلا گزینه ای برای انتخاب نمی آورد که طبق خواسته مشتری ثبت کنم. جالب این هست که یک یوزر تست جدید ساختم و مثلا اگر دیفالت وی پی اس باشد centos 7 با پورت ۱ گیگابیت مثلا، به من هیچی نشان نمی دهد اما در فاکتور و invoiceش این بندها نوشته می شود برای این سرویس. بعد برای هم این یوزر تست و هم یوزر مشتری لاگین از کلاینت می کنم آپشن های قابل انتخاب مقابلش خالی است.

یک تست انجام دادم: سرور مشتری جدید را به یک اکانت تست قدیمی منتقل کردم. دیدم در اکانت قبلی به راحتی همه چیز منوی dropdownش نمایش می دهد. قبل انتقال هم رفتم از دیتابیس مشخصات این سرویس را چک کردم دیدم مقدار آپشن ها 0 هست. بعد که انتقال دادم به مشتری قبلی و یک سری تنظیمات اعمال کردم و دوباره آوردم به یوزر جدید، همان دیتای دیتابیس وجود دارد (یعنی مقدار عددی آپشن ها از 0 به مثلا 187 تغییر کرده و حتی بعد انتقال به یوزر جدید هم دیگر 0 نشده) اما باز سمت ادمین نمایش نمی دهد.

این مشکل فقط با configurable options هست و addons مشکلی ندارند. مشکل هم فقط سمت ادمین هست متاسفانه که نمایش نمی دهد.

در وهله اول امیدوارم توضیحات منظور را رسانده باشد. اگر خیر با تصویر نمایش دهم.
در وهله دوم هم پیشاپیش از شرکت تان در تاپیک متشکرم و پاسخگویی شما مزید امتنان است :)
درود بر شما
آیا با قالب پیش فرضی که با نسخه 8 ارایه شده تست کردید؟
تغییرات قالب ادمین major بوده و باید حتما از نسخه جدید قالب ادمین استفاده کنید.
موفق و پیروز باشید.

SaeedFazlollahzadeh
November 1st, 2020, 10:44
درود بر شما
آیا با قالب پیش فرضی که با نسخه 8 ارایه شده تست کردید؟
تغییرات قالب ادمین major بوده و باید حتما از نسخه جدید قالب ادمین استفاده کنید.
موفق و پیروز باشید.
بله با قالب پیش فرض ادمین blend کار می کنم. قبلا با قالب لارا کار می کردم نسخه تهیه شده از راست چین که دیگر نسخه جدید در راست چین منتشر نشده و به بلند سوییچ کردم.

tpark
November 1st, 2020, 11:42
اگر لاگ خطاها چیزی ثبت نکرده و از آخرین نسخه انگلیسی استفاده می کنید و بعد از آپدیت کش رو پاک نکردید میتونید توسط این آموزش (https://docs.whmcs.com/System_Utilities#Empty_Template_Cache) تمپلیتکش رو خالی کنید و تست کنید.
و بعد از این مسیر (https://docs.whmcs.com/PHP_Version_Compatibility_Assessment) مشکلات مربوط به add-on ها و همخوانی با php رو بررسی کنید.
و در نهایت حالت debug رو برای Module ها فعال کنید و لاگ Module Debug رو بررسی کنید.

پ.ن: امکان Downgrade کردن WHMCS وجود داره.
نخست فقط از دیتابیس یک بکاپ تهیه کنید و نسخه ای که درست کار میکنه رو نصب کنید و سپس دیتابیس رو ریستور کنید.
حتما بکاپ کامل داشته باشید.

SaeedFazlollahzadeh
November 1st, 2020, 12:18
اگر لاگ خطاها چیزی ثبت نکرده و از آخرین نسخه انگلیسی استفاده می کنید و بعد از آپدیت کش رو پاک نکردید میتونید توسط این آموزش (https://docs.whmcs.com/System_Utilities#Empty_Template_Cache) تمپلیتکش رو خالی کنید و تست کنید.
و بعد از این مسیر (https://docs.whmcs.com/PHP_Version_Compatibility_Assessment) مشکلات مربوط به add-on ها و همخوانی با php رو بررسی کنید.
و در نهایت حالت debug رو برای Module ها فعال کنید و لاگ Module Debug رو بررسی کنید.

پ.ن: امکان Downgrade کردن WHMCS وجود داره.
نخست فقط از دیتابیس یک بکاپ تهیه کنید و نسخه ای که درست کار میکنه رو نصب کنید و سپس دیتابیس رو ریستور کنید.
حتما بکاپ کامل داشته باشید.
متشکرم از راهنمایی و لینک ها تون، با دیباگ هم چیزی مشخص نشد چون حدسم روی یه مشکلی توی دیتابیس بوده و احتمالا نباید ارتباطی به قالب می داشت.
راه حل دانگرید تون رو هم گوگل کردم اما هیچ راهی جز ریستور بکاپ و برگشت اطلاعات به نسخه قبلی و از دست دادن دیتا وجود نداشت.

تیبل های دیتابیس رو بررسی کردم و متوجه شدم مشکل از کجاست و مشکل حل شد