saeed.mihan
April 18th, 2020, 02:37
سئو محلی یا لوکال سئو (Local SEO) تقریبا واژه جدیدی است که بعد از الگوریتم کبوتر توسط گوگل خلق شد.
این الگوریتم، کبوتر هوشمند گوگل است که نزدیکترین کسب و کارهای مورد جستجو را به ما نشان میدهد.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/سئو-محلی-چیست.jpg
سئو محلی چیست؟
سئو محلی یعنی تلاش برای بهینه سازی سایت در کلمات کلیدی مرتبط با محل کسب و کارتان.بعنوان مثال اگر رستوان دارید در کلمات کلیدی مانند «بهترین رستوران در سمنان» یا «رستوران نزدیک من» نمایان شوید.احتمالا هنگام سفر بارها از کلمات کلیدی، مانند کلمات کلیدی که مثال زدیم استفاده کردهاید.پس از جستجو چنین کلماتی، کبوتر گوگل به پرواز در میآید و بهترین نتایج را به سبک زیر نمایش میدهد.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/Local-SEO-Training_MihanLearn.net_-e1586043101380.jpg
همانطور که مشاهده میکنید نام سه رستوران نمایش داده شده است که رستوران دارچین بالاترین رتبه را دارد.
در اینجا میتوانید بر اساس رتبه و ساعت، نام رستورانها را مرتب سازی کنید.اگر GPS گوشیتان روشن است، روی گوشی عبارتی مانند «نزدیکترین کافی شاپ» را جستجو نمایید.کافی شاپهایی به شما نمایش داده خواهد شد که شاید کمتر از چند کیلومتر با شما فاصله دارند.نکته قابل توجه این است که این لیست بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک گوگل نمایش داده میشود.اینها حاصل سئو محلی است. یعنی بدون سئو محلی شانس حضور و جذب مشتری از این بخش گوگل را ندارید.در ادامه توجه شما را به آماری جالب در زمینه سئو محلی جلب مینماییم.
46% از کل جستجوهای گوگل مربوط به یافتن اطلاعات محلی میباشد.
از سال 2017، حدود 97% از مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کمپانیهای محلی در اینترنت جستجوی میکنند.
70% مشتریان بر اساس اطلاعاتی که بصورت آنلاین پیدا میکنند از یک فروشگاه بازدید میکنند.
73% از مردم بر اساس نظرات مثبتی که در خصوص یک کسب و کار بصورت آنلاین میخوانند، به آن اعتماد میکنند.
فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت در سئو محلیدر ادامه مقاله آموزش سئو محلی، قصد داریم مهمترین فاکتورها برای بهینه سازی سایت در سئو محلی را آموزش دهیم.
اکانت Google My Businesshttps://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/Google-my-business_MihanLearn.net_.jpg
داشتن این اکانت نقش ویژهای در سئو محلی دارد، اما برای ایرانیان ***** است.
بعنوان جایگزین میتوانید از ثبت محل کسب و کار در Google Maps استفاده نمایید.
وجود نام دقیق کسب و کار، آدرس و تلفن در سایتدر سایتتان، یک صفحه درباره ما داشته باشید و نام کسب و کار، آدرس و تلفن را دقیق درج نمایید.
بعلاوه اهمیت زیادی دارد که در دایرکتوریها و سایتهای دیگر مانند Yelp این مشخصات نمایش داده شود.
اطلاعات تماس شما در سایت و در سایتهای دیگر و در Google My Business، همه جا باید یکسان باشد.
همچنین ترجیحا اطلاعات تماس را در فوتر سایتتان هم نمایش دهید.
درصورت عدم تطابق اطلاعات در مکانهای مختلف، ممکن است به چالشهایی بخورید.
اگر اطلاعات تماس و آدرس تغییر کرد، آنها را در همه مکانهایی که قبلا درج کردهاید ویرایش نمایید.
درج نقشه گوگل محل کسب و کار در صفحه درباره مابرای به اشتراک گذاری نقشه محل کسب و کار خود در گوگل مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا به تصویر زیر توجه نمایید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-سئو-محلی-MihanLearn.jpg
1- محل کسب و کار خود را روی نقشه گوگل پیدا کنید.
2- سپس از طریق منو سمت چپ روی گزینه Share or embed map کلیک نمایید.
3- مرحله بعد کادری نمایش داده میشود که درون آن کد iframe برای درج نقشه در سایت وجود دارد.
4- کد را در صفحه درباره ما و یا تماس با ما سایت خود درج نمایید.
دریافت نظرات مثبت در Google My Businesshttps://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/سئو-محلی-سایت.jpg
اینکه نظرات مثبتی از مردم در پروفایل Google My Business دریافت کنید اهمیت زیادی در ارتقاء رتبه سئو محلی دارد.
حتما همواره به نظرات مشتریان خود پاسخ دهید، این نشان دهنده پشتیبانی و پاسخگویی عالی کسب و کارتان است.
اگر شماره و یا ایمیل مشتریان را دارید از آنها بخواهید در صفحه Google My Business به شما امتیاز دهند.
تولید محتوای غنی برای کسب و کار محلیتولید محتوا همه جا حرف اول را میزند. سعی کنید محتوای مخصوص به محل کسب و کار خود تولید نمایید.
بعنوان مثال محتوایی مانند «سوغات محلی سمنان» و یا حتی پادکستهایی در خصوص سلامتی با تغییر رژیم غذایی ارائه دهید.
دریافت بک لینکلینک سازی خارجی در انواع روشهای سئو بسیار مهم است.
تولید محتوا و دریافت بک لینک باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل میشود.
وبسایتهایی که در جستجوی ارگانیک جایگاه خوبی کسب میکنند، در بخش جستجوی محلی (The Map Pack) نیز رتبه بالایی دارند.
از صحت و بروز بودن اطلاعات مطمئن شویداز بروز بودن اطلاعات کسب و کار خود در Google My Business و یا Google Maps مطمئن شوید.
فرض کنید در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود که اکنون رستوران شما باز است.
یک خانواده بر این اساس به محل رستوران میآیند، اما با درهای بسته مواجه میشوند!
این مورد ممکن است باعث درج نظر منفی در پروفایلتان شود و امتیازات منفی نیز در رتبهتان تاثیر منفی میگذارد.
پس حتما اگر تعطیل هستید، این اطلاعات را نیز بروز کنید. اهمیت نظرات مثبت در سئو محلی بسیار زیاد است.
با نام برند خود در شبکههای اجتماعی فعالیت داشته باشید
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2019/03/SocialMedia-for-SEO_MihanLearn.net-min.jpg
در مباحث سئو به فعالیت در شبکههای اجتماعی تاکید بسیاری شده است.
حضور در شبکههای اجتماعی باعث برندسازی و تقویت سئو خارجی میشود.
همچنین به گفته بسیاری از متخصصان سئو، فعالیت در شبکههای اجتماعی برای سئو محلی نیز موثر است.
حتما اطلاعات تماس و آدرس کسب و کار خود را در صفحات شبکههای اجتماعی قرار دهید.
قالب وبسایتتان برای نمایش در گوشیهای هوشمند سازگار باشد
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/09/Mobile-Responsive_MihanLearn.net_.jpg
بیشترین میزان جستجوهای محلی توسط گوشیهای هوشمند و تبلتها انجام میشود.
وجود قالب سازگار و کاربر پسند بسیار اهمیت دارد.
درصورتی که قالب وبسایتتان با گوشیهای هوشمند سازگار نباشد، یکی از مهمترین قوانین سئو را نادیده گرفتهاید.
برای تست سازگاری قالب سایت با گوشیهای موبایل به آدرس search.google.com/test/mobile-friendly بروید.
برای شعبههای مختلف خود صفحات جداگانه طراحی کنیداگر شعب مختلفی دارید برای هر کدام یک صفحه جداگانه در سایت ایجاد کنید و اطلاعات آنها را بنویسید.
سپس این صفحات را در منو اصلی سایت خود لینک نمایید.
نحوه ثبت سایت در نقشه گوگل
همانگونه که گفتیم متاسفانه Google My Business برای ایرانیان تحریم میباشد.
بعنوان جایگزین باید محل کسب و کار خود و اطلاعات تماس را روی Google Maps ثبت نمایید.
برای ثبت سایت روی نقشه گوگل مراحل زیر را دنبال کنید.
محلی که قصد ثبت آن را دارید، روی نقشه گوگل بیاورید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-افزودن-سایت-به-نقشه-گوگل-MihanLearn.jpg
سپس همانند تصویر بالا روی گزینه Add a missing place کلیک کنید.
کادری همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/ثبت-سایت-در-گوگل-مپ-میهن-لرن.jpg
در قسمت Name، نام کسب و کار خود را وارد نمایید.
در قسمت Category، رسته کسب و کار خود را مشخص کنید، مانند Cafe.
در ادامه نیز بخشی وجود دارد با عنوان Add phone, hours, website, opening date and photos روی آن کلیک کنید.
سپس شماره تماس (مطابق شماره تماس سایت)، ساعات کار، وبسایت و همچنین تصاویر را وارد نمایید.
در نهایت روی دکمه Send کلیک نمایید.
حدود یک تا دو هفته طول خواهد کشید تا ایمیلی از گوگل مبنی بر تایید یا عدم تایید دریافت نمایید.
سئو محلی فرصتی عالی برای کسب و کارهای کوچک و محلی است تا مشتریان بسیاری جذب نمایند.امیدواریم این مقاله برایتان کاربردی باشد.
منبع: MihanLearn.net (https://www.mihanlearn.net)
این الگوریتم، کبوتر هوشمند گوگل است که نزدیکترین کسب و کارهای مورد جستجو را به ما نشان میدهد.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/سئو-محلی-چیست.jpg
سئو محلی چیست؟
سئو محلی یعنی تلاش برای بهینه سازی سایت در کلمات کلیدی مرتبط با محل کسب و کارتان.بعنوان مثال اگر رستوان دارید در کلمات کلیدی مانند «بهترین رستوران در سمنان» یا «رستوران نزدیک من» نمایان شوید.احتمالا هنگام سفر بارها از کلمات کلیدی، مانند کلمات کلیدی که مثال زدیم استفاده کردهاید.پس از جستجو چنین کلماتی، کبوتر گوگل به پرواز در میآید و بهترین نتایج را به سبک زیر نمایش میدهد.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/Local-SEO-Training_MihanLearn.net_-e1586043101380.jpg
همانطور که مشاهده میکنید نام سه رستوران نمایش داده شده است که رستوران دارچین بالاترین رتبه را دارد.
در اینجا میتوانید بر اساس رتبه و ساعت، نام رستورانها را مرتب سازی کنید.اگر GPS گوشیتان روشن است، روی گوشی عبارتی مانند «نزدیکترین کافی شاپ» را جستجو نمایید.کافی شاپهایی به شما نمایش داده خواهد شد که شاید کمتر از چند کیلومتر با شما فاصله دارند.نکته قابل توجه این است که این لیست بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک گوگل نمایش داده میشود.اینها حاصل سئو محلی است. یعنی بدون سئو محلی شانس حضور و جذب مشتری از این بخش گوگل را ندارید.در ادامه توجه شما را به آماری جالب در زمینه سئو محلی جلب مینماییم.
46% از کل جستجوهای گوگل مربوط به یافتن اطلاعات محلی میباشد.
از سال 2017، حدود 97% از مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کمپانیهای محلی در اینترنت جستجوی میکنند.
70% مشتریان بر اساس اطلاعاتی که بصورت آنلاین پیدا میکنند از یک فروشگاه بازدید میکنند.
73% از مردم بر اساس نظرات مثبتی که در خصوص یک کسب و کار بصورت آنلاین میخوانند، به آن اعتماد میکنند.
فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت در سئو محلیدر ادامه مقاله آموزش سئو محلی، قصد داریم مهمترین فاکتورها برای بهینه سازی سایت در سئو محلی را آموزش دهیم.
اکانت Google My Businesshttps://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/Google-my-business_MihanLearn.net_.jpg
داشتن این اکانت نقش ویژهای در سئو محلی دارد، اما برای ایرانیان ***** است.
بعنوان جایگزین میتوانید از ثبت محل کسب و کار در Google Maps استفاده نمایید.
وجود نام دقیق کسب و کار، آدرس و تلفن در سایتدر سایتتان، یک صفحه درباره ما داشته باشید و نام کسب و کار، آدرس و تلفن را دقیق درج نمایید.
بعلاوه اهمیت زیادی دارد که در دایرکتوریها و سایتهای دیگر مانند Yelp این مشخصات نمایش داده شود.
اطلاعات تماس شما در سایت و در سایتهای دیگر و در Google My Business، همه جا باید یکسان باشد.
همچنین ترجیحا اطلاعات تماس را در فوتر سایتتان هم نمایش دهید.
درصورت عدم تطابق اطلاعات در مکانهای مختلف، ممکن است به چالشهایی بخورید.
اگر اطلاعات تماس و آدرس تغییر کرد، آنها را در همه مکانهایی که قبلا درج کردهاید ویرایش نمایید.
درج نقشه گوگل محل کسب و کار در صفحه درباره مابرای به اشتراک گذاری نقشه محل کسب و کار خود در گوگل مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا به تصویر زیر توجه نمایید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-سئو-محلی-MihanLearn.jpg
1- محل کسب و کار خود را روی نقشه گوگل پیدا کنید.
2- سپس از طریق منو سمت چپ روی گزینه Share or embed map کلیک نمایید.
3- مرحله بعد کادری نمایش داده میشود که درون آن کد iframe برای درج نقشه در سایت وجود دارد.
4- کد را در صفحه درباره ما و یا تماس با ما سایت خود درج نمایید.
دریافت نظرات مثبت در Google My Businesshttps://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/سئو-محلی-سایت.jpg
اینکه نظرات مثبتی از مردم در پروفایل Google My Business دریافت کنید اهمیت زیادی در ارتقاء رتبه سئو محلی دارد.
حتما همواره به نظرات مشتریان خود پاسخ دهید، این نشان دهنده پشتیبانی و پاسخگویی عالی کسب و کارتان است.
اگر شماره و یا ایمیل مشتریان را دارید از آنها بخواهید در صفحه Google My Business به شما امتیاز دهند.
تولید محتوای غنی برای کسب و کار محلیتولید محتوا همه جا حرف اول را میزند. سعی کنید محتوای مخصوص به محل کسب و کار خود تولید نمایید.
بعنوان مثال محتوایی مانند «سوغات محلی سمنان» و یا حتی پادکستهایی در خصوص سلامتی با تغییر رژیم غذایی ارائه دهید.
دریافت بک لینکلینک سازی خارجی در انواع روشهای سئو بسیار مهم است.
تولید محتوا و دریافت بک لینک باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل میشود.
وبسایتهایی که در جستجوی ارگانیک جایگاه خوبی کسب میکنند، در بخش جستجوی محلی (The Map Pack) نیز رتبه بالایی دارند.
از صحت و بروز بودن اطلاعات مطمئن شویداز بروز بودن اطلاعات کسب و کار خود در Google My Business و یا Google Maps مطمئن شوید.
فرض کنید در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود که اکنون رستوران شما باز است.
یک خانواده بر این اساس به محل رستوران میآیند، اما با درهای بسته مواجه میشوند!
این مورد ممکن است باعث درج نظر منفی در پروفایلتان شود و امتیازات منفی نیز در رتبهتان تاثیر منفی میگذارد.
پس حتما اگر تعطیل هستید، این اطلاعات را نیز بروز کنید. اهمیت نظرات مثبت در سئو محلی بسیار زیاد است.
با نام برند خود در شبکههای اجتماعی فعالیت داشته باشید
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2019/03/SocialMedia-for-SEO_MihanLearn.net-min.jpg
در مباحث سئو به فعالیت در شبکههای اجتماعی تاکید بسیاری شده است.
حضور در شبکههای اجتماعی باعث برندسازی و تقویت سئو خارجی میشود.
همچنین به گفته بسیاری از متخصصان سئو، فعالیت در شبکههای اجتماعی برای سئو محلی نیز موثر است.
حتما اطلاعات تماس و آدرس کسب و کار خود را در صفحات شبکههای اجتماعی قرار دهید.
قالب وبسایتتان برای نمایش در گوشیهای هوشمند سازگار باشد
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/09/Mobile-Responsive_MihanLearn.net_.jpg
بیشترین میزان جستجوهای محلی توسط گوشیهای هوشمند و تبلتها انجام میشود.
وجود قالب سازگار و کاربر پسند بسیار اهمیت دارد.
درصورتی که قالب وبسایتتان با گوشیهای هوشمند سازگار نباشد، یکی از مهمترین قوانین سئو را نادیده گرفتهاید.
برای تست سازگاری قالب سایت با گوشیهای موبایل به آدرس search.google.com/test/mobile-friendly بروید.
برای شعبههای مختلف خود صفحات جداگانه طراحی کنیداگر شعب مختلفی دارید برای هر کدام یک صفحه جداگانه در سایت ایجاد کنید و اطلاعات آنها را بنویسید.
سپس این صفحات را در منو اصلی سایت خود لینک نمایید.
نحوه ثبت سایت در نقشه گوگل
همانگونه که گفتیم متاسفانه Google My Business برای ایرانیان تحریم میباشد.
بعنوان جایگزین باید محل کسب و کار خود و اطلاعات تماس را روی Google Maps ثبت نمایید.
برای ثبت سایت روی نقشه گوگل مراحل زیر را دنبال کنید.
محلی که قصد ثبت آن را دارید، روی نقشه گوگل بیاورید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-افزودن-سایت-به-نقشه-گوگل-MihanLearn.jpg
سپس همانند تصویر بالا روی گزینه Add a missing place کلیک کنید.
کادری همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/ثبت-سایت-در-گوگل-مپ-میهن-لرن.jpg
در قسمت Name، نام کسب و کار خود را وارد نمایید.
در قسمت Category، رسته کسب و کار خود را مشخص کنید، مانند Cafe.
در ادامه نیز بخشی وجود دارد با عنوان Add phone, hours, website, opening date and photos روی آن کلیک کنید.
سپس شماره تماس (مطابق شماره تماس سایت)، ساعات کار، وبسایت و همچنین تصاویر را وارد نمایید.
در نهایت روی دکمه Send کلیک نمایید.
حدود یک تا دو هفته طول خواهد کشید تا ایمیلی از گوگل مبنی بر تایید یا عدم تایید دریافت نمایید.
سئو محلی فرصتی عالی برای کسب و کارهای کوچک و محلی است تا مشتریان بسیاری جذب نمایند.امیدواریم این مقاله برایتان کاربردی باشد.
منبع: MihanLearn.net (https://www.mihanlearn.net)