medil0ne
April 16th, 2020, 19:30
دامنهٔ مورد نظرتان را به خاطر سئو (http://malekzade.com/) کنار نگذارید. این که یک دامنه، حاوی کیورد مرتبط با کسبوکار شما باشد، میتواند به شکل بسیار جزئی اهمیت داشته باشد. اما انتخاب دامنه ابعاد بزرگتری دارد که کفهٔ سنگینتری برای تصمیمگیری ایجاد میکنند.
http://malekzade.com/wp-content/uploads/2020/03/total-domains-registered.jpg
ولی رعایت کردن چند نکته از لحاظ سئویی مفید خواهد بود:
– کوتاهی دامنه: هر چه ممکن است دامنه را کوتاه انتخاب کنید.
– پینگیلیشنویسی و دامنههای فارسی: به جز نام برند، کلمات را به هیچوجه پینگیلیش به کار نبرید. استفاده از دامنههای فارسی به طور کلی توصیه نمیشود. از دید سئویی، هر زبانی به جز انگلیسی، انتخاب اشتباهی برای دامنه به نظر میرسد.
– خط فاصله: حتیالامکان از خط فاصله (-) استفاده نکنید. اما اگر دامنه با خط فاصله بهتر خوانده میشود، میتوان چشمپوشی کرد و اهمیت بالایی ندارد.
– پسوند دامنهها: با استفاده از پسوندهای بسیار جدید مثل Business و Doctor، ممکن است مشکلاتی در ابزارهای سئو داشته باشید که قطعا به مرور برطرف خواهند شد. اما پسوند دامنهها اولویت چندانی برای سئو ندارند.
پسوند .com مطمئنترین انتخاب به نظر میرسد. اما دامنههای محلی هیچ مشکلی ندارند. در زمانی که وبسایتهای چندزبانه یا با مخاطبان غیر ایرانی دارید، ممکن است استفاده از .com انتخاب درستتری باشد.
– سابدامنهها: به طور کلی به جای سابدامنهها، از فولدرها استفاده کنید. استفاده از سابدامینها میتواند پیچیدگیهای آماری و عملیاتی برای سئو ایجاد کند. بنابراین بهتر است از mehdi.com/blogs به جای blog.mehdi.com استفاده شود.
– سن دامنه و خرید دامنههای قدیمی: هیچگاه به خاطر سئو، دامنههای قدیمی را نخرید. سن دامنه مهم است و در برخی موارد، فاکتور مهمی محسوب میشود. اما عمر دامنه، یکی از حدودا ۲۰۰ فاکتور سئو (https://backlinko.com/google-ranking-factors) است. از طرفی ممکن است دامنهٔ مشکلداری بخرید که امکان استفاده از آن را نداشته باشید.
【 آدرس نسخهٔ کامل مقاله : ۷ سرفصل راهبردی در مدیریت سئو (http://malekzade.com/seo-management-guide/) 】
http://malekzade.com/wp-content/uploads/2020/03/total-domains-registered.jpg
ولی رعایت کردن چند نکته از لحاظ سئویی مفید خواهد بود:
– کوتاهی دامنه: هر چه ممکن است دامنه را کوتاه انتخاب کنید.
– پینگیلیشنویسی و دامنههای فارسی: به جز نام برند، کلمات را به هیچوجه پینگیلیش به کار نبرید. استفاده از دامنههای فارسی به طور کلی توصیه نمیشود. از دید سئویی، هر زبانی به جز انگلیسی، انتخاب اشتباهی برای دامنه به نظر میرسد.
– خط فاصله: حتیالامکان از خط فاصله (-) استفاده نکنید. اما اگر دامنه با خط فاصله بهتر خوانده میشود، میتوان چشمپوشی کرد و اهمیت بالایی ندارد.
– پسوند دامنهها: با استفاده از پسوندهای بسیار جدید مثل Business و Doctor، ممکن است مشکلاتی در ابزارهای سئو داشته باشید که قطعا به مرور برطرف خواهند شد. اما پسوند دامنهها اولویت چندانی برای سئو ندارند.
پسوند .com مطمئنترین انتخاب به نظر میرسد. اما دامنههای محلی هیچ مشکلی ندارند. در زمانی که وبسایتهای چندزبانه یا با مخاطبان غیر ایرانی دارید، ممکن است استفاده از .com انتخاب درستتری باشد.
– سابدامنهها: به طور کلی به جای سابدامنهها، از فولدرها استفاده کنید. استفاده از سابدامینها میتواند پیچیدگیهای آماری و عملیاتی برای سئو ایجاد کند. بنابراین بهتر است از mehdi.com/blogs به جای blog.mehdi.com استفاده شود.
– سن دامنه و خرید دامنههای قدیمی: هیچگاه به خاطر سئو، دامنههای قدیمی را نخرید. سن دامنه مهم است و در برخی موارد، فاکتور مهمی محسوب میشود. اما عمر دامنه، یکی از حدودا ۲۰۰ فاکتور سئو (https://backlinko.com/google-ranking-factors) است. از طرفی ممکن است دامنهٔ مشکلداری بخرید که امکان استفاده از آن را نداشته باشید.
【 آدرس نسخهٔ کامل مقاله : ۷ سرفصل راهبردی در مدیریت سئو (http://malekzade.com/seo-management-guide/) 】