saeed.mihan
April 8th, 2020, 03:19
تحقیقات کلمات کلیدی در سئو یکی از مهمترین و اولین وظایف است که باید برای دریافت ترافیک زیاد رعایت نماییم.
در این مقاله آموزشی بصورت تخصصی با تحقیقات کلمات کلیدی و نحوه انجام آن آشنا خواهید شد.
تحقیقات کلمات کلیدی چیست؟
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/نحوه-انتخاب-کلمه-کلیدی-عالی-در-سئو-MihanLearn.net_.jpg
تحقیقات کلمات کلیدی (Keyword Research) در حقیقت فرایندی است که در آن دنبال یافتن کلمات و عبارات کلیدی هستم که توسط مردم جستجوی زیادی در موتورهای جستجو دارد.
در حقیقت اگر سئو را به چند مرحله تقسیم کنیم، انتخاب صحیح کلمات کلیدی جزو اولین مراحل است.اکنون تصور کنید تحقیقات کلمات کلیدی به خوبی انجام نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟قطعا کل زحمتتان در مراحل بعدی به هدر خواهد رفت، چون کلماتی را بهینه کردهاید که جستجوی زیادی ندارد.اما برعکس، اگر تحقیقات کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید و کلماتی پر جستجو انتخاب نمایید، ترافیک زیادی از گوگل خواهید داشت.شاید جالب باشد بدانید تحقیقات کلمات کلیدی چندان سخت نیست و در چند مرحله ساده انجام میشود.
اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی چیست؟
انتخاب کلمات کلیدی فاقد جستجو و یا کم جستجو
همانگونه که پیشتر گفتیم، یکی از اشتباهات رایج، انتخاب کلماتی است که جستجویی ندارند.بسیاری از افراد کلماتی را انتخاب میکنند جستجویی ندارند و یا جستجو آنها کم است.این کلمات در گوگل رتبه میگیرند و بسیاری از مواقع در لینک اول مشاهده میشوند.در این لحظه مدیر سایت خوشحال میشود که در گوگل رتبه یک را دارد!اما رتبه یک در کلمه یا عبارتی که هیچ جستجویی ندارد چه ارزشی برای کسب و کار ما خلق میکند؟قطعا رتبه گرفتن در چنین کلماتی راحت است.اما در علم سئو، مبحث تحقیقات کلمات کلیدی قرار گرفته است تا به دنبال کلمات پر جستجو باشیم.همان عباراتی که رتبه گرفتن در آنها کمی دشوار است ولی برای کسب و کارمان ارزش زیادی خلق میکند.یکی از اشتباهات رایج این است که گول کلمات کم ارزش را بخورید و تصور کنید سئو سایتتان قوی است!
رقابت در کلمات کلیدی دشوار و پر رقابت
اشتباه رایج دیگر، رقابت در کلمات کلیدی دشوار است.برخی از کلمات و عبارات کلیدی آنقدر پر جستجو هستند که مورد هدف اکثر سایتها قرار میگیرند.همچنین سایتهای بزرگ، خیلی قبلتر در این عبارات کلیدی جای پای خود را محکم کردهاند.اما بسیاری از سایتهای تازه تاسیس این کلمات را برای خود مورد هدف قرار میدهند.بنظرتان چه اتفاقی میافتد؟قطعا به هدف خود نمیرسند!اولا، وبسایتهایی که مثلا در کلمه «دانلود ویندوز» صفحه اول گوگل هستند، سالهاست که جایگاه خود را تثبیت کردهاند.دوما، این وبسایتها همچنان هزینههای هنگفتی برای رقابت و بالا ماندن در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل میپردازند.پس طبیعتا رقابت در این موضوع کاری منطقی نیست.اما یک استراتژی کاربردی به نام Long Tail Keywords وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
انتخاب کلمات کلیدی غیر هدفمند
سومین اشتباه رایج نیز، انتخاب کلمات کلیدی غیر هدفمند است.بسیاری یک تصور کاملا اشتباه دارند. تصور میکنند روی هر کلمه کلیدی که جستجو دارد باید سئو کنند.فرض کنید کسی «خرید کتاب» را جستجو کند و به سایتی برسد که موضوعش «آموزش آشپزی» است!هر چند گوگل *****های سختی دارد تا این اتفاق نیافتد، اما فرضا اگر پیش آمد، چه میشود؟قطعا در همان لحظه کاربر روی دکمه Back کلیک میکند و به صفحه نتایج جستجوی گوگل بر میگردد.بر اساس الگوریتم رتبه بندی هوش مصنوعی گوگل، یعنی مخاطب محتوای سایت را نپسندیده است.درصورت تکرار این اتفاق، سایت با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.ویژگی سئو تشکیل جامعه هدف در سایت است و نباید با تکنیکهای سئو کلاه سیاه به رتبه سایت آسیب بزنیم.
تحقیقات کلمات کلیدی چگونه انجام میشود؟
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/03/تحقیقات-کلمات-کلیدی-سئو-MihanLearn.jpg
روشهای بسیاری برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در سئو وجود دارد، بعنوان مثال با پرداخت هزینه دلاری میتوانید از ظرفیت سایتهای خارجی و یا Google Keyword Planner استفاده نمایید.
اما ما قصد داریم به معرفی راهکارهایی بپردازیم که بصورت رایگان و در ایران قابل انجام است.در ادامه با میهن لرن همراه باشید تا روشهای تحقیقات کلمات کلیدی را به شما آموزش دهیم.بخش
جستجویهای مرتبط گوگل را بررسی کنید
گوگل بهتر میداند که درونش چه میگذرد.یکی از بهترین مکانها برای یافتن کلمات کلیدی عالی، نتایج مرتبط جستجو گوگل است.بعنوان مثال جستجوی «مهاجرت به کانادا» را در گوگل انجام میدهیم.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.jpg
همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید، لیست هشت کلمه کلیدی عالی را داریم.
این کلمات (عبارات) کلیدی، جستجوی زیادی توسط کاربران گوگل داشتهاند و قابل سرمایه گذاری هستند.
برای اینکه به کلمات کلیدی بیشتری دسترسی داشته باشید، کافی است روی یکی از اینها کلیک نمایید.بعنوان مثال ما روی «مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل» کلیک میکنیم. به تصویر زیر توجه کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-تحقیقات-کلمات-کلیدی-در-سئو-MihanLearn.net_.jpg
همانطور که مشاهده میکنید، در این زمینه کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط دیگری توسط گوگل پیشنهاد شد.
بعنوان مثال «هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا» کاملا هدفمند و مرتبط با کلمه انتخابی ما است.از طریق همین بخش به تنهایی میتوانید به لیستی بی نظیر از کلمات کلیدی دست یابید.کافی است در هر زمینه که مقاله مینویسید، تایتل اصلی را در گوگل سرچ کنید.سپس به بخش جستجوهای مرتبط گوگل نگاهی بیاندازید و دنیای کلمات کلیدی را مشاهده نمایید.
مشاهده کنید کادر جستجوی گوگل چه میگوید
حتی اگر بخواهید کلمات کلیدی مرتبطتری در گوگل پیدا کنید، راهی وجود دارد.به تصویر زیر دقت کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.jpg
به کادر جستجوی گوگل میرویم و ابتدای کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ میکنیم.
سپس کافی است یک space بزنید. گوگل لیستی از عبارات کلیدی را به شما نشان خواهد داد.در حقیقت، در این روش یک ***** اعمال کردهایم.به گوگل میگوییم عباراتی را نشان بده که ابتدای آنها با «مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل» شروع شده است.این روش نیز کاربردی بوده و به کلمات کلیدی دست مییابید که جستجوی زیادی دارد.
از پیشنهادات جستجوی یوتیوب استفاده کنید
همانند بخش قبل که به کادر جستجوی گوگل مراجعه کردیم، میتوانید به جستجوی یوتیوب مراجعه نمایید.در مقالات قبلی سایت میهن لرن، گفتیم که یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است.یوتیوب حتی از بینگ و یاهو بیشتر مخاطب دارد و متعلق به گوگل است.به همین دلیل روزانه میلیاردها جستجو در آن انجام میشود.بخش جستجوی یوتیوب به اندازه گوگل، کلمات کلیدی بسیار خوبی را به شما نمایش خواهد داد.در اولویت بعدی، میتوانید در کادر جستجوی بینگ نیز همین مراحل را انجام دهید.
تحقیقات کلمات کلیدی در شبکههای اجتماعی
در شبکههای اجتماعی نیز صفحات تجاری بزرگی فعالیت دارند.بسیاری از این صفحات قبلا در جستجوی کلمات کلیدی خوب بودهاند.میتوانید از آنها الگو بگیرید. بعنوان مثال ما به سایت Reddit.com رفتیم و «مهاجرت به کانادا» را جستجو کردیم.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/نحوه-انتخاب-صحیح-کلمات-کلیدی-در-سئو-میهن-لرن.jpg
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، میتوان با کمی تغییرات کلمات کلیدی خوبی استخراج کرد.
بعنوان مثال «مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت یا «مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر».
در تایتلهای پر محتوا، میتوانید بیشتر به آنهایی توجه کنید که لایک و کامنت زیادی دارند.
استفاده از Google Trends
گوگل ترندز یکی از سرویسهای رایگان گوگل برای بررسی میزان محبوبیت یک جستجو است.خوشبختانه این سرویس گوگل برای ایران تحریم نیست.لطفا به تصویر زیر توجه کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/گوگل-ترندز-و-تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.net_.jpg
در تصویر بالا مشاهده میکنید که میزان محبوبیت سه عبارت کلیدی را باهم مقایسه کردهایم.
اکنون میدانم که جستجوی عبارت کلیدی «آموزش طراحی سایت» بیشتر است.میتوانیم روی این عبارت کلیدی سرمایه گذاری نماییم.همچنین برخی عبارت هستند که اصلا جستجویی ندارند. آنها را به کمک گوگل ترندز میتوانید پیدا کنید.برای استفاده از این سرویس گوگل، به آدرس trends.google.com مراجعه نمایید.
استراتژی کلمات کلیدی دم دراز (Long Tail Keywords) را دنبال کنید
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/08/Long-Tail-Keywords_MihanLearn.net_.jpg
در بخش اشتباهات رایج انتخاب کلمات کلیدی گفتیم بسیاری روی کلمات پر رقابت تمرکز کنند، در نهایت نمیتوانند موفق شوند.
قرار بر این شد یک استراتژی کاربردی به شما معرفی نماییم تا بتوانید از گوگل ترافیک جذب کنید.استراتژی استفاده از کلمات کلیدی دم دراز (یا طولانی) میتواند در انتخاب کلمات کلیدی بهینه شما را موفق نماید.بجای تمرکز روی کلمات کلیدی دشوار و نتیجه نگرفتن، باید روی کلمات طولانیتر و هدفمند تمرکز کرد.در حقیقت کلمات کلیدی دم دراز، کلماتی هستند که جستجوی کمتری دارند ولی هدفمندتر هستند.همچنین رقابت در آنها بسیار راحتتر است و به سرعت میتوانید به رتبههای نخست گوگل برسید.بعنوان مثال تمرکز روی سئو کلمه «مهاجرت به اروپا» دو مشکل وجود دارد:1- رقابت روی این کلمه تقریبا زیاد است.
2- هدفمندی لازم را ندارد.
مثالهایی از انتخاب صحیح کلمات کلیدی دم دراز
فرض کنید، سایت شما خدمات مهاجرت به کل اروپا به جز فرانسه را انجام میدهد.اکنون فردی از طریق جستجوی کلمه کلیدی «مهاجرت به اروپا» وارد سایتتان میشود.این فرد قصد مهاجرت به فرانسه را دارد.اما در نهایت خدمات مهاجرت به فرانسه را مشاهده نمیکند و از سایت خارج میشود.پس هدفمندی آنچنان که باید در این سناریو دیده نمیشود و در نتیجه نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری کم است.حال فرض کنید یک سایت از کلمه کلیدی دم دراز «مهاجرت تحصیلی به فرانسه» استفاده کرده است.طبیعتا رقابت در این کلمه راحتتر است و همچنین کلمه کلیدی کاملا هدفمند است.یعنی فرد به دنبال مهاجرت تحصیلی به فرانسه است و به سایتتان میرسد که دقیقا همین خدمت را ارائه میدهد.هنوز هم میتوان کلمات کلیدی دم درازتری داشت!مثلا «مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک آیلتس».این کلمه کلیدی، کاملا دم دراز است!در واقع کاملا هدفمند است و نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در آن بسیار بالاست.همچنین سطح رقابت در آن آسانتر است.یا مثلا اگر روی کلمه کلیدی «دانلود نرم افزار» یا «خرید هاست» بخواهید کار کنید، قطعا غیر ممکن است.در این کلمات، سایتهای بسیار بزرگی، سالهاست که برای کسب رتبههای نخست گوگل در حال جنگیدن هستند.این وبسایتها جایگاه تثبیت شدهای دارند و سئو را به معنای واقعی کلمه انجام دادهاند.اما احتمال رتبه آوردن روی کلمه کلیدی «خرید هاست ارزان دایرکت ادمین ایران» بیشتر است.به تصویر زیر توجه کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/Keyword-research-in-seo-MihanLearn.net-min.jpg
همانطور که مشاهده میکنید برای کلمه کلیدی «خرید هاست» حدود 20 میلیون جستجو یافت شده است.
به معنی این است که در این کلمه کلیدی رقابت بسیار بالاست.
اما برای کلمه کلیدی دم دراز «خرید هاست ارزان دایرکت ادمین ایران» حدود 200 هزار جستجو یافت شده است.اکنون به نظر شما رقابت در کدام یک منطقیتر است؟
خودتان چه کلمات کلیدی حدس میزنید
هیچکس بهتر از خودتان نمیداند محتوایی که نوشتهاید چه میگوید.این محتوا برای چه کسانی کاربردی است و چه کسانی به دنبال آن هستند.احتمالا بتوانید حدس بزنید که کاربران چه عباراتی را جستجو میکنند تا به مطلب شما برسند.برای طبیعیتر شدن این پروسه، صفحه اصلی گوگل را باز کنید تا دقیقا احساس جستجوی واقعی به شما دست دهد.سپس آنچه به ذهنتان میرسد را تایپ کنید. در این روش نیز کلمات کلیدی خوبی را خواهید یافت.ذهنیت بیشتر افراد مشابه هم است. در نتیجه کلمات کلیدی خوبی استخراج خواهید کرد.
استفاده از ابزار Google Keyword Planner
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/گوگل-کیورد-پلنر-برای-تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.jpg
قطعا بهترین ابزار برای استخراج میزان جستجوی هر کلمه کلیدی Google Keyword Planner است.
این ابزار جستجوی دقیق هر کلمه کلیدی را به شما در طول بازههای مختلف نمایش میدهد.اما برای استفاده از آن نیاز است که قبلا حتما از تبلیغات Google adwords استفاده کرده باشید.
یعنی باید مبلغی را بپردازید و در گوگل تبلیغات سایت خود را نمایش داده دهید.
در این صورت برایتان فعال میشود.
منبع: mihanlearn.net
در این مقاله آموزشی بصورت تخصصی با تحقیقات کلمات کلیدی و نحوه انجام آن آشنا خواهید شد.
تحقیقات کلمات کلیدی چیست؟
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/نحوه-انتخاب-کلمه-کلیدی-عالی-در-سئو-MihanLearn.net_.jpg
تحقیقات کلمات کلیدی (Keyword Research) در حقیقت فرایندی است که در آن دنبال یافتن کلمات و عبارات کلیدی هستم که توسط مردم جستجوی زیادی در موتورهای جستجو دارد.
در حقیقت اگر سئو را به چند مرحله تقسیم کنیم، انتخاب صحیح کلمات کلیدی جزو اولین مراحل است.اکنون تصور کنید تحقیقات کلمات کلیدی به خوبی انجام نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟قطعا کل زحمتتان در مراحل بعدی به هدر خواهد رفت، چون کلماتی را بهینه کردهاید که جستجوی زیادی ندارد.اما برعکس، اگر تحقیقات کلمات کلیدی را به خوبی انجام دهید و کلماتی پر جستجو انتخاب نمایید، ترافیک زیادی از گوگل خواهید داشت.شاید جالب باشد بدانید تحقیقات کلمات کلیدی چندان سخت نیست و در چند مرحله ساده انجام میشود.
اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی چیست؟
انتخاب کلمات کلیدی فاقد جستجو و یا کم جستجو
همانگونه که پیشتر گفتیم، یکی از اشتباهات رایج، انتخاب کلماتی است که جستجویی ندارند.بسیاری از افراد کلماتی را انتخاب میکنند جستجویی ندارند و یا جستجو آنها کم است.این کلمات در گوگل رتبه میگیرند و بسیاری از مواقع در لینک اول مشاهده میشوند.در این لحظه مدیر سایت خوشحال میشود که در گوگل رتبه یک را دارد!اما رتبه یک در کلمه یا عبارتی که هیچ جستجویی ندارد چه ارزشی برای کسب و کار ما خلق میکند؟قطعا رتبه گرفتن در چنین کلماتی راحت است.اما در علم سئو، مبحث تحقیقات کلمات کلیدی قرار گرفته است تا به دنبال کلمات پر جستجو باشیم.همان عباراتی که رتبه گرفتن در آنها کمی دشوار است ولی برای کسب و کارمان ارزش زیادی خلق میکند.یکی از اشتباهات رایج این است که گول کلمات کم ارزش را بخورید و تصور کنید سئو سایتتان قوی است!
رقابت در کلمات کلیدی دشوار و پر رقابت
اشتباه رایج دیگر، رقابت در کلمات کلیدی دشوار است.برخی از کلمات و عبارات کلیدی آنقدر پر جستجو هستند که مورد هدف اکثر سایتها قرار میگیرند.همچنین سایتهای بزرگ، خیلی قبلتر در این عبارات کلیدی جای پای خود را محکم کردهاند.اما بسیاری از سایتهای تازه تاسیس این کلمات را برای خود مورد هدف قرار میدهند.بنظرتان چه اتفاقی میافتد؟قطعا به هدف خود نمیرسند!اولا، وبسایتهایی که مثلا در کلمه «دانلود ویندوز» صفحه اول گوگل هستند، سالهاست که جایگاه خود را تثبیت کردهاند.دوما، این وبسایتها همچنان هزینههای هنگفتی برای رقابت و بالا ماندن در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل میپردازند.پس طبیعتا رقابت در این موضوع کاری منطقی نیست.اما یک استراتژی کاربردی به نام Long Tail Keywords وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
انتخاب کلمات کلیدی غیر هدفمند
سومین اشتباه رایج نیز، انتخاب کلمات کلیدی غیر هدفمند است.بسیاری یک تصور کاملا اشتباه دارند. تصور میکنند روی هر کلمه کلیدی که جستجو دارد باید سئو کنند.فرض کنید کسی «خرید کتاب» را جستجو کند و به سایتی برسد که موضوعش «آموزش آشپزی» است!هر چند گوگل *****های سختی دارد تا این اتفاق نیافتد، اما فرضا اگر پیش آمد، چه میشود؟قطعا در همان لحظه کاربر روی دکمه Back کلیک میکند و به صفحه نتایج جستجوی گوگل بر میگردد.بر اساس الگوریتم رتبه بندی هوش مصنوعی گوگل، یعنی مخاطب محتوای سایت را نپسندیده است.درصورت تکرار این اتفاق، سایت با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.ویژگی سئو تشکیل جامعه هدف در سایت است و نباید با تکنیکهای سئو کلاه سیاه به رتبه سایت آسیب بزنیم.
تحقیقات کلمات کلیدی چگونه انجام میشود؟
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/03/تحقیقات-کلمات-کلیدی-سئو-MihanLearn.jpg
روشهای بسیاری برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی در سئو وجود دارد، بعنوان مثال با پرداخت هزینه دلاری میتوانید از ظرفیت سایتهای خارجی و یا Google Keyword Planner استفاده نمایید.
اما ما قصد داریم به معرفی راهکارهایی بپردازیم که بصورت رایگان و در ایران قابل انجام است.در ادامه با میهن لرن همراه باشید تا روشهای تحقیقات کلمات کلیدی را به شما آموزش دهیم.بخش
جستجویهای مرتبط گوگل را بررسی کنید
گوگل بهتر میداند که درونش چه میگذرد.یکی از بهترین مکانها برای یافتن کلمات کلیدی عالی، نتایج مرتبط جستجو گوگل است.بعنوان مثال جستجوی «مهاجرت به کانادا» را در گوگل انجام میدهیم.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.jpg
همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید، لیست هشت کلمه کلیدی عالی را داریم.
این کلمات (عبارات) کلیدی، جستجوی زیادی توسط کاربران گوگل داشتهاند و قابل سرمایه گذاری هستند.
برای اینکه به کلمات کلیدی بیشتری دسترسی داشته باشید، کافی است روی یکی از اینها کلیک نمایید.بعنوان مثال ما روی «مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل» کلیک میکنیم. به تصویر زیر توجه کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/آموزش-تحقیقات-کلمات-کلیدی-در-سئو-MihanLearn.net_.jpg
همانطور که مشاهده میکنید، در این زمینه کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط دیگری توسط گوگل پیشنهاد شد.
بعنوان مثال «هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا» کاملا هدفمند و مرتبط با کلمه انتخابی ما است.از طریق همین بخش به تنهایی میتوانید به لیستی بی نظیر از کلمات کلیدی دست یابید.کافی است در هر زمینه که مقاله مینویسید، تایتل اصلی را در گوگل سرچ کنید.سپس به بخش جستجوهای مرتبط گوگل نگاهی بیاندازید و دنیای کلمات کلیدی را مشاهده نمایید.
مشاهده کنید کادر جستجوی گوگل چه میگوید
حتی اگر بخواهید کلمات کلیدی مرتبطتری در گوگل پیدا کنید، راهی وجود دارد.به تصویر زیر دقت کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.jpg
به کادر جستجوی گوگل میرویم و ابتدای کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ میکنیم.
سپس کافی است یک space بزنید. گوگل لیستی از عبارات کلیدی را به شما نشان خواهد داد.در حقیقت، در این روش یک ***** اعمال کردهایم.به گوگل میگوییم عباراتی را نشان بده که ابتدای آنها با «مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل» شروع شده است.این روش نیز کاربردی بوده و به کلمات کلیدی دست مییابید که جستجوی زیادی دارد.
از پیشنهادات جستجوی یوتیوب استفاده کنید
همانند بخش قبل که به کادر جستجوی گوگل مراجعه کردیم، میتوانید به جستجوی یوتیوب مراجعه نمایید.در مقالات قبلی سایت میهن لرن، گفتیم که یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است.یوتیوب حتی از بینگ و یاهو بیشتر مخاطب دارد و متعلق به گوگل است.به همین دلیل روزانه میلیاردها جستجو در آن انجام میشود.بخش جستجوی یوتیوب به اندازه گوگل، کلمات کلیدی بسیار خوبی را به شما نمایش خواهد داد.در اولویت بعدی، میتوانید در کادر جستجوی بینگ نیز همین مراحل را انجام دهید.
تحقیقات کلمات کلیدی در شبکههای اجتماعی
در شبکههای اجتماعی نیز صفحات تجاری بزرگی فعالیت دارند.بسیاری از این صفحات قبلا در جستجوی کلمات کلیدی خوب بودهاند.میتوانید از آنها الگو بگیرید. بعنوان مثال ما به سایت Reddit.com رفتیم و «مهاجرت به کانادا» را جستجو کردیم.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/نحوه-انتخاب-صحیح-کلمات-کلیدی-در-سئو-میهن-لرن.jpg
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، میتوان با کمی تغییرات کلمات کلیدی خوبی استخراج کرد.
بعنوان مثال «مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت یا «مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر».
در تایتلهای پر محتوا، میتوانید بیشتر به آنهایی توجه کنید که لایک و کامنت زیادی دارند.
استفاده از Google Trends
گوگل ترندز یکی از سرویسهای رایگان گوگل برای بررسی میزان محبوبیت یک جستجو است.خوشبختانه این سرویس گوگل برای ایران تحریم نیست.لطفا به تصویر زیر توجه کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/گوگل-ترندز-و-تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.net_.jpg
در تصویر بالا مشاهده میکنید که میزان محبوبیت سه عبارت کلیدی را باهم مقایسه کردهایم.
اکنون میدانم که جستجوی عبارت کلیدی «آموزش طراحی سایت» بیشتر است.میتوانیم روی این عبارت کلیدی سرمایه گذاری نماییم.همچنین برخی عبارت هستند که اصلا جستجویی ندارند. آنها را به کمک گوگل ترندز میتوانید پیدا کنید.برای استفاده از این سرویس گوگل، به آدرس trends.google.com مراجعه نمایید.
استراتژی کلمات کلیدی دم دراز (Long Tail Keywords) را دنبال کنید
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/08/Long-Tail-Keywords_MihanLearn.net_.jpg
در بخش اشتباهات رایج انتخاب کلمات کلیدی گفتیم بسیاری روی کلمات پر رقابت تمرکز کنند، در نهایت نمیتوانند موفق شوند.
قرار بر این شد یک استراتژی کاربردی به شما معرفی نماییم تا بتوانید از گوگل ترافیک جذب کنید.استراتژی استفاده از کلمات کلیدی دم دراز (یا طولانی) میتواند در انتخاب کلمات کلیدی بهینه شما را موفق نماید.بجای تمرکز روی کلمات کلیدی دشوار و نتیجه نگرفتن، باید روی کلمات طولانیتر و هدفمند تمرکز کرد.در حقیقت کلمات کلیدی دم دراز، کلماتی هستند که جستجوی کمتری دارند ولی هدفمندتر هستند.همچنین رقابت در آنها بسیار راحتتر است و به سرعت میتوانید به رتبههای نخست گوگل برسید.بعنوان مثال تمرکز روی سئو کلمه «مهاجرت به اروپا» دو مشکل وجود دارد:1- رقابت روی این کلمه تقریبا زیاد است.
2- هدفمندی لازم را ندارد.
مثالهایی از انتخاب صحیح کلمات کلیدی دم دراز
فرض کنید، سایت شما خدمات مهاجرت به کل اروپا به جز فرانسه را انجام میدهد.اکنون فردی از طریق جستجوی کلمه کلیدی «مهاجرت به اروپا» وارد سایتتان میشود.این فرد قصد مهاجرت به فرانسه را دارد.اما در نهایت خدمات مهاجرت به فرانسه را مشاهده نمیکند و از سایت خارج میشود.پس هدفمندی آنچنان که باید در این سناریو دیده نمیشود و در نتیجه نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری کم است.حال فرض کنید یک سایت از کلمه کلیدی دم دراز «مهاجرت تحصیلی به فرانسه» استفاده کرده است.طبیعتا رقابت در این کلمه راحتتر است و همچنین کلمه کلیدی کاملا هدفمند است.یعنی فرد به دنبال مهاجرت تحصیلی به فرانسه است و به سایتتان میرسد که دقیقا همین خدمت را ارائه میدهد.هنوز هم میتوان کلمات کلیدی دم درازتری داشت!مثلا «مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک آیلتس».این کلمه کلیدی، کاملا دم دراز است!در واقع کاملا هدفمند است و نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در آن بسیار بالاست.همچنین سطح رقابت در آن آسانتر است.یا مثلا اگر روی کلمه کلیدی «دانلود نرم افزار» یا «خرید هاست» بخواهید کار کنید، قطعا غیر ممکن است.در این کلمات، سایتهای بسیار بزرگی، سالهاست که برای کسب رتبههای نخست گوگل در حال جنگیدن هستند.این وبسایتها جایگاه تثبیت شدهای دارند و سئو را به معنای واقعی کلمه انجام دادهاند.اما احتمال رتبه آوردن روی کلمه کلیدی «خرید هاست ارزان دایرکت ادمین ایران» بیشتر است.به تصویر زیر توجه کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/Keyword-research-in-seo-MihanLearn.net-min.jpg
همانطور که مشاهده میکنید برای کلمه کلیدی «خرید هاست» حدود 20 میلیون جستجو یافت شده است.
به معنی این است که در این کلمه کلیدی رقابت بسیار بالاست.
اما برای کلمه کلیدی دم دراز «خرید هاست ارزان دایرکت ادمین ایران» حدود 200 هزار جستجو یافت شده است.اکنون به نظر شما رقابت در کدام یک منطقیتر است؟
خودتان چه کلمات کلیدی حدس میزنید
هیچکس بهتر از خودتان نمیداند محتوایی که نوشتهاید چه میگوید.این محتوا برای چه کسانی کاربردی است و چه کسانی به دنبال آن هستند.احتمالا بتوانید حدس بزنید که کاربران چه عباراتی را جستجو میکنند تا به مطلب شما برسند.برای طبیعیتر شدن این پروسه، صفحه اصلی گوگل را باز کنید تا دقیقا احساس جستجوی واقعی به شما دست دهد.سپس آنچه به ذهنتان میرسد را تایپ کنید. در این روش نیز کلمات کلیدی خوبی را خواهید یافت.ذهنیت بیشتر افراد مشابه هم است. در نتیجه کلمات کلیدی خوبی استخراج خواهید کرد.
استفاده از ابزار Google Keyword Planner
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2020/04/گوگل-کیورد-پلنر-برای-تحقیقات-کلمات-کلیدی-MihanLearn.jpg
قطعا بهترین ابزار برای استخراج میزان جستجوی هر کلمه کلیدی Google Keyword Planner است.
این ابزار جستجوی دقیق هر کلمه کلیدی را به شما در طول بازههای مختلف نمایش میدهد.اما برای استفاده از آن نیاز است که قبلا حتما از تبلیغات Google adwords استفاده کرده باشید.
یعنی باید مبلغی را بپردازید و در گوگل تبلیغات سایت خود را نمایش داده دهید.
در این صورت برایتان فعال میشود.
منبع: mihanlearn.net