PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فریمورک دوست داشتنی Ruby on Rails



CodeBox
October 6th, 2019, 15:02
http://redup.ir/img/7642_ruby_on_rails_63x9.png (http://redup.ir/)





روبی آن ریلز یکی از فریمورک های زبان برنامه نویسی Ruby است که سرعت و انعطاف پذیری بالایی دارد.معماری استفاده شده در این فریمورک، MVC یا Model-View-Controller هست. Ruby on Rails را به اختصار ROR هم گفته می‌شود که از حروف ابتدایی آن گرفته شده است.روبی آن ریلز شی‌گرا بوده که Syntax بسیار عالی داشته و شاید یکی از دلایلی که امروزه برنامه‌نویسان به سمت این فریم ورک می‌روند سادگی Syntax آن است.

برخی از ویژگی ها Ruby on Rails در زیر بیان شده است:

:DRY Code یا Don’t Repeat Yourself

معمولا یک سری code یا function هایی است که هر برنامه نویس مدام از آن ها در پروژه هایش استفاده می کند.شاید بهترین روش برای استفاده از کد های یکسان copy کردن و در محل مورد نیاز past کردنشان باشد.اما در Ruby on Rails کافی است شما یک بار کد مورد نظر را به صورت DRY code بنویسید و هر کجا لازم است آن کد از database فراخوانده می شود.

:Metaprogramming

یک تکنیک برنامه نویسی است که در آن برنامه های رایانه ای توانایی درمان سایر برنامه ها را به عنوان داده خود دارند. این بدان معناست که یک برنامه می تواند برای خواندن ، تولید ، تجزیه و تحلیل یا تغییر برنامه های دیگر و حتی اصلاح خود در حین اجرا طراحی شود.

:Active Record

ریلز چارچوب Active Record را معرفی می کند ،که object ها را در پایگاه داده ذخیره می کند.فریمورک ریلز Active Record های ستون های موجود در database را مشخص می کند و بطور خودکار آنها را با استفاده از Metaprogramming، به object دامنه شما متصل می کند.

:Convention over configuration

اغلب فریمورک های وب برای زبان های NET. یا Java شما را مجبور می کنند صفحات کد configuration را بنویسید.اگر شما نام های پیشنهادی conventions را قبول کنید دیگر به پیکربندی زیادی لازم نیست.

:Scaffolding

شما اغلب در مراحل اولیه توسعه ، کد موقت ایجاد می کنید تا به سرعت بتوانید یک برنامه را ببینید که چطور مؤلفه های اصلی با هم کار می کنند. ROR به طور خودکار بسیاری از چهارچوب های مورد نیاز خود را ایجاد می کند تا با سرعت بالاتری به مراحل اولیه برنامه برسید.

:Three environments

ریلز به شما سه محیط پیش فرض را می دهد: توسعه ، آزمایش و تولید. هر کدام کمی متفاوت رفتار می کنند و باعث می شود کل چرخه توسعه نرم افزار شما آسانتر شود. به عنوان مثال ، ROR برای هر دوره آزمایشی، یک نسخه تازه از پایگاه داده Test ایجاد می کند.