saeed.mihan
March 14th, 2019, 13:39
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2019/03/VideoContentTypes_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
آشنایی با انواع محتوای ویدیوییلازم است تا با انواع محتوای ویدئویی که امکان ارائه آنها وجود دارد، آشنا شوید. تسلط بر این موضوع باعث خواهد شد تا با خلاقیت بیشتری به ایده پردازی و تولید محتوای ویدیویی بپردازید. همچنین تمامی فرمت های ویدئویی اشاره شده در رشد کسب و کار اینترنتی شما میتواند موثر واقع شود.
ویدئوهای زنده (Live Streaming):اجرای ویدیوی زنده امروزه در اغلب کسب و کارهایی که با بازاریابی شبکههای اجتماعی انس گرفتهاند دیده میشود. در اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک قابلیت پخش ویدیو زنده و تعامل با کاربران وجود دارد. صفحات آموزشی بسیاری در شبکههای اجتماعی اقدام به برگزاری ویدیوهای آموزشی بصورت زنده مینمایند. جدا از آموزش ویدیوهای لایو در سایر زمینهها نیز دارای کاربرد است، بعنوان مثال شما میتوانید بعنوان یک گردشگر از مکانهایی که بازدید مینمایید ویدیو لایو تهیه کنید و به این شیوه نیز بازاریابی محتوایی را بر اساس ویدئو انجام دهید تا کاربران برای دریافت مشاوره سفر اقدام نمایند. در حقیقت در این سبک ویدیو میتوانید دو حالت ویدیویی داشته باشید، معرفی و آموزش. اجرای ویدیوهای لایو باعث خواهد شد تا ضمن جذب مخاطبان بیشتر، مخاطبان فعلی نیز به برند شما وفادار بمانند.
وبینار (Webinar):وبینار نیز همانند شیوه قبلی یک ویدیو زنده است که در بستر وب پخش میشود. اما تفاوتی که دارد این است که محدود به افراد خاصی است که از قبل جهت شرکت در آن اعلام آمادگی کردهاند. در واقع وبینار، همان سمینار است که بصورت آنلاین برگزار میشود و در یک بازه زمانی خاص مدرس و شرکت کنندگان آنلاین میشوند و بصورت تعاملی به گفتگو میپردازند. مزیت خوب وبینار این است که میتوانید بصورت رایگان در سایت خود اقدام به برگزاری وبینار نمایید و سپس با معرفی محصولات غیر رایگان خود، فروش آنها را نیز افزایش دهید.
ویدئوهای آموزشی (Tutorial):بحث آموزش از گذشته تا به امروز مورد استقبال عموم مردم بوده است. عصر دیجیتال باعث شده است تا این موضوع برجستهتر از گذشته نیز بشود. در گذشته شاید به دلیل محدودیتهای زمانی و مکانی امکان سفر به دیگر شهرها به منظور یادگیری بیشتر فراهم نبود، اما امروزه کافی است نام آموزش مورد نظر خود را در اینترنت جستجو نمایید تا به دهها زبان زنده دنیا آن را بیابید. در هر زمینهای که تخصص دارید، میتوانید با تولید و فروش آموزشها بصورت دیجیتالی و یا پستی به درآمد قابل توجهی دست یابید. حوزه آموزش الکترونیک، یکی از حوزههای آینده دار میباشد.
ویدئوهای معرفی محصول:یکی از روشهای موثر در دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش، ارائه ویدئو معرفی محصول میباشد. در ویدئو معرفی محصول به معرفی قابلیتها یا دستاوردهایی میپردازیم که مخاطب پس از مشاهده محصولات به آنها دست مییابد.
ویدئوهای 360 درجه:امروزه شبکههای ویدئویی همگی از ویدیوهای 360 درجه بصورت ویژه پشتیبانی مینمایند. این ویدیوها عموما برای سایتهای گردشگری و آژانسهای مسافرتی کاربرد دارند.
ویدیوهای بررسی محصول (Product Review):حتما در سایت دیجی کالا بخش TV یا تلویزیون اینترنتی آن را مشاهده کردهاید. این قسمت از سایت دیجی کالا به نقد و بررسی دقیق محصولات پر مخاطب میپردازد و دارای محبوبیت زیادی در بین مخاطبان میباشد. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، وجود بخش ویدیوهای بررسی محصول میتواند شانس شما را در دیده شدن افزایش دهد.
ویدئوهای موشن گرافیک (برای معرفی برند):در ویدیو مارکتینگ به موشن گرافیک اهمیت بسیاری داده میشود. موشن گرافیک انواع مختلفی دارد و نسبت به سایر روشها دارای هزینه مناسبتری در طراحی و تولید است. در موشن گرافیک اصولا لوگو یک برند به نمایش گذاشته شده و از جلوههای بصری حرفهای نیز استفاده میشود. موشن گرافیکها به دلیل جذابیتی که دارند به سرعت روی مخاطب تاثیر میگذارند. به دلیل کوتاه بودن زمان موشن گرافیک، از این نوع نوع ویدیوها میتوانید به منظور برند سازی در شبکههای اجتماعی استفاده نمایید.
ویدیوهای مصاحبهای و پرسش و پاسخ:بخاطر دارم در برههای از زمان سایتهای محتوایی با تولید ویدیوهای مصاحبهای از شخصیتهای مطرح وب، به سرعت رشد میکردند. بعنوان مثال اکثر افراد دوست دارند، موفقیت دیجی کالا را از زبان خود مدیرِ این مجموعه بشنوند و برایشان جالب است که چهره مدیران سایتهای موفق را که همواره از خدمات آنها استفاده کردهاند را مشاهده نمایند. مصاحبه حالتهای دیگری نیز دارد، اینکه طی یک برنامه پرسش و پاسخ از فردی متخصص به رایجترین سوالاتی که مخاطبان سایتمان پرسیدهاند پاسخ دهیم.
محتوای ویدیویی بدون تردید محبوبترین قالب برای ارائه محتوا میباشد، بسته به موضوع سایتتان از تمام و یا برخی از فرمت های بالا در تولید محتوای ویدیویی برای سایتتان میتوانید استفاده نمایید.
منبع: میهن لرن (https://www.mihanlearn.net/2019/03/introduction-video-content-types/)
آشنایی با انواع محتوای ویدیوییلازم است تا با انواع محتوای ویدئویی که امکان ارائه آنها وجود دارد، آشنا شوید. تسلط بر این موضوع باعث خواهد شد تا با خلاقیت بیشتری به ایده پردازی و تولید محتوای ویدیویی بپردازید. همچنین تمامی فرمت های ویدئویی اشاره شده در رشد کسب و کار اینترنتی شما میتواند موثر واقع شود.
ویدئوهای زنده (Live Streaming):اجرای ویدیوی زنده امروزه در اغلب کسب و کارهایی که با بازاریابی شبکههای اجتماعی انس گرفتهاند دیده میشود. در اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک قابلیت پخش ویدیو زنده و تعامل با کاربران وجود دارد. صفحات آموزشی بسیاری در شبکههای اجتماعی اقدام به برگزاری ویدیوهای آموزشی بصورت زنده مینمایند. جدا از آموزش ویدیوهای لایو در سایر زمینهها نیز دارای کاربرد است، بعنوان مثال شما میتوانید بعنوان یک گردشگر از مکانهایی که بازدید مینمایید ویدیو لایو تهیه کنید و به این شیوه نیز بازاریابی محتوایی را بر اساس ویدئو انجام دهید تا کاربران برای دریافت مشاوره سفر اقدام نمایند. در حقیقت در این سبک ویدیو میتوانید دو حالت ویدیویی داشته باشید، معرفی و آموزش. اجرای ویدیوهای لایو باعث خواهد شد تا ضمن جذب مخاطبان بیشتر، مخاطبان فعلی نیز به برند شما وفادار بمانند.
وبینار (Webinar):وبینار نیز همانند شیوه قبلی یک ویدیو زنده است که در بستر وب پخش میشود. اما تفاوتی که دارد این است که محدود به افراد خاصی است که از قبل جهت شرکت در آن اعلام آمادگی کردهاند. در واقع وبینار، همان سمینار است که بصورت آنلاین برگزار میشود و در یک بازه زمانی خاص مدرس و شرکت کنندگان آنلاین میشوند و بصورت تعاملی به گفتگو میپردازند. مزیت خوب وبینار این است که میتوانید بصورت رایگان در سایت خود اقدام به برگزاری وبینار نمایید و سپس با معرفی محصولات غیر رایگان خود، فروش آنها را نیز افزایش دهید.
ویدئوهای آموزشی (Tutorial):بحث آموزش از گذشته تا به امروز مورد استقبال عموم مردم بوده است. عصر دیجیتال باعث شده است تا این موضوع برجستهتر از گذشته نیز بشود. در گذشته شاید به دلیل محدودیتهای زمانی و مکانی امکان سفر به دیگر شهرها به منظور یادگیری بیشتر فراهم نبود، اما امروزه کافی است نام آموزش مورد نظر خود را در اینترنت جستجو نمایید تا به دهها زبان زنده دنیا آن را بیابید. در هر زمینهای که تخصص دارید، میتوانید با تولید و فروش آموزشها بصورت دیجیتالی و یا پستی به درآمد قابل توجهی دست یابید. حوزه آموزش الکترونیک، یکی از حوزههای آینده دار میباشد.
ویدئوهای معرفی محصول:یکی از روشهای موثر در دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش، ارائه ویدئو معرفی محصول میباشد. در ویدئو معرفی محصول به معرفی قابلیتها یا دستاوردهایی میپردازیم که مخاطب پس از مشاهده محصولات به آنها دست مییابد.
ویدئوهای 360 درجه:امروزه شبکههای ویدئویی همگی از ویدیوهای 360 درجه بصورت ویژه پشتیبانی مینمایند. این ویدیوها عموما برای سایتهای گردشگری و آژانسهای مسافرتی کاربرد دارند.
ویدیوهای بررسی محصول (Product Review):حتما در سایت دیجی کالا بخش TV یا تلویزیون اینترنتی آن را مشاهده کردهاید. این قسمت از سایت دیجی کالا به نقد و بررسی دقیق محصولات پر مخاطب میپردازد و دارای محبوبیت زیادی در بین مخاطبان میباشد. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، وجود بخش ویدیوهای بررسی محصول میتواند شانس شما را در دیده شدن افزایش دهد.
ویدئوهای موشن گرافیک (برای معرفی برند):در ویدیو مارکتینگ به موشن گرافیک اهمیت بسیاری داده میشود. موشن گرافیک انواع مختلفی دارد و نسبت به سایر روشها دارای هزینه مناسبتری در طراحی و تولید است. در موشن گرافیک اصولا لوگو یک برند به نمایش گذاشته شده و از جلوههای بصری حرفهای نیز استفاده میشود. موشن گرافیکها به دلیل جذابیتی که دارند به سرعت روی مخاطب تاثیر میگذارند. به دلیل کوتاه بودن زمان موشن گرافیک، از این نوع نوع ویدیوها میتوانید به منظور برند سازی در شبکههای اجتماعی استفاده نمایید.
ویدیوهای مصاحبهای و پرسش و پاسخ:بخاطر دارم در برههای از زمان سایتهای محتوایی با تولید ویدیوهای مصاحبهای از شخصیتهای مطرح وب، به سرعت رشد میکردند. بعنوان مثال اکثر افراد دوست دارند، موفقیت دیجی کالا را از زبان خود مدیرِ این مجموعه بشنوند و برایشان جالب است که چهره مدیران سایتهای موفق را که همواره از خدمات آنها استفاده کردهاند را مشاهده نمایند. مصاحبه حالتهای دیگری نیز دارد، اینکه طی یک برنامه پرسش و پاسخ از فردی متخصص به رایجترین سوالاتی که مخاطبان سایتمان پرسیدهاند پاسخ دهیم.
محتوای ویدیویی بدون تردید محبوبترین قالب برای ارائه محتوا میباشد، بسته به موضوع سایتتان از تمام و یا برخی از فرمت های بالا در تولید محتوای ویدیویی برای سایتتان میتوانید استفاده نمایید.
منبع: میهن لرن (https://www.mihanlearn.net/2019/03/introduction-video-content-types/)