saeed.mihan
October 11th, 2018, 09:37
برای اینکه خیلی سریع متوجه شوید کار الگوریتم کبوتر گوگل چیست، سایت گوگل را باز کرده و عبارتی مانند «فروشگاههای نزدیک به من» را جستجو کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که 3 تا از بهترین فروشگاههای نزدیک به شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود. کار کبوترهای نامهرسان همین است تا در مکانی که حضور دارید برای شما جستجوی محلی (Local Search) را انجام دهند و شاید دلیل نامگذاری این الگوریتم به نام Pigeon یا کبوتر این است که کبوترها در همه جای شهر حضور دارند و میدانند که اکنون چه مکانی به موقعیت فعلی شما نزدیکتر است.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/Google-Pigeon-Algorithm_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟پس از ارائه این الگوریتم در بیستم آگوست 2013، گوگل محدوده جستجوی خود را از وب فراتر برد و اکنون به جستجوی مکانها نیز میپردازد. اما با تأثیرگذاری این الگوریتم بر نتایج جستجو، مطمئنا تعدادی از سایتها بازدیدکنندگان زیادی را از دست دادند و در مقابل تعدادی بازدیدکنندگان شان افزایش پیدا کرده است. دلیل اصلی این تغییرات این است که محدوده جستجو کاهش پیدا کرده و گوگل در یک شعاع محلی به جستجو میپردازد.بهعنوان مثال اگر قبلا «فروشگاه کامپیوتر» را جستجو میکردید، مهم نبود که این فروشگاه در کدام شهر قرار دارد، در هر جا که بود اگر روی تکنیکهای سئو خوب کار میکرد، بهعنوان اولین نتیجه در صفحه نتایج جستجو به کاربر نشان داده میشد.
اما اکنون داستان به کلی تغییر کرده و فروشگاهی در اولین لینک به شما نشان داده میشود که نزدیکترین فروشگاه کامپیوتر به شما میباشد! اما سوال اصلی اینجاست که آیا این موضوع به نفع کاربران موتورهای جستجو و به ضرر سایتها است؟افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری توسط الگوریتم کبوتر گوگلبیایید از جنبه مثبت به تاثیر الگوریتم کبوتر (https://www.mihanlearn.net/2018/10/google-pigeon-algorithm/) بر نتایج جستجو نگاهی بیندازیم. اول اینکه درست است بازدید تقسیم و کمتر شده و در نتیجه هر فروشگاه بسته به فاصلهای که تا کاربر دارد، بازدیدکننده جذب میکند اما از طرف دیگر، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا میکند. بهعنوان مثال وقتی «بهترین رستوران» را جستجو میکنیم، اگر این رستوران 1000 کیلومتر با ما فاصله داشته باشد، طبعا حالا حالاها نمیتوانیم به آن مراجعه کنیم، هر چند که عالیترین رستوران باشد. اما اکنون که کبوترِ گوگل پس از جستجوی عبارت «بهترین رستوران» لیست رستورانهای نزدیک به ما را نشان میدهد که شاید حداکثر در 5 کیلومتری ما واقع شدهاند، پس از مشاهده سایت و اطلاعات یکی از آن رستورانها ترغیب میشویم تا یک بار هم که شده دستپخت آشپزان آن رستوران را امتحان کنیم. در نتیجه به طور قطع نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا میکند.افزایش نرخ تبدیل یعنی اینکه اگر قبلا یک سایت رستوران 20 بازدید داشت، اما فقط 5 بازدیدکننده میتوانستند به آن رستوران مراجعه کنند، اکنون 13 بازدیدکننده دارد ولی در مقابل 10 نفر از آنها میتوانند به آن مراجعه کنند، چرا که جستجوی محلی نتایج را شخصیتر و دقیقتر کرده است.همچنین از نظر تغییرات ظاهری، پس از الگوریتم کبوتر، در صفحه نتایج جستجو، تعداد مکانها از 7 به 3 مکان خلاصه شد تا انتخاب دقیقتر شود.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/Google-Pigeon-on-google_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
اما اگر میخواهید سایتتان را برای الگوریتم کبوتر بهینه کنید (بهینه سازی سایت برای الگوریتم کبوتر):
تولید محتوا را بهصورت محلی انجام دهید: اگر میخواهید در یک منطقه در جستجوی گوگل نمایش داده شوید، برای آن محل محتوای اختصاصی بنویسید.
ثبت مکان سایت در نقشه گوگل: اگر هنوز مکان کسبوکار شما در نقشه گوگل ثبت نشده است، آن را در گوگل مپ ثبت کنید. در ادامه آموزش ثبت یک مکان در Google Map آمده است.
ثبت محل کسب و کار در نقشه گوگل (Google Map)
اگر برای شرکت، رستوران و یا فروشگاه خود سایت دارید و علاوه بر جذب بازدیدکنندگان بومی، دوست دارید که با ثبت محل کسبوکارتان افراد بیشتری شما به شما مراجعه حضوری داشته باشند، این آموزش را دنبال کنید.
مرحله اول: وارد سایت https://www.google.com/maps (https://www.google.com/maps) شوید.
مرحله دوم: آدرس محل مورد نظر را جستجو کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/1-register-on-google-map_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، از قسمت Search Google Maps میتوانید با وارد کردن آدرس، به هر نقطهای که میخواهید برسید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/2-register-site-on-google-map-by-mihanlearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
پس از اینکه نقشه شهر یا آدرس مورد نظر در صفحه ظاهر شد، با کلیک روی قسمتی که در تصویر بالا توسط فلش مشخص شده وارد مرحله بعد شوید.
مرحله سوم: در منوی باز شده، روی گزینه Add a missing place کلیک کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/3-reg-site-on-googleMAP-MihanLern.net-min.jpg
(https://www.mihanlearn.net/)
مرحله چهارم: اکنون کادری به نام Add a place باز میشود تا اطلاعات محل مورد نظرتان را در آن وارد کنید، همچنین با جابجا کردن نشانه روی نقشه میتوانید دقیقا به محل مورد نظر برسید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/4-RegisterSite-on-GoogleMap_MihanLearn.net-min-1.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
در اینجا چند فیلد ساده وجود دارد:
Name: نام مکان یا کسبوکار شما، مثلا «شرکت مهندسی سیستم فرانشر نور فروزان» یا «رستوران دارچین» و یا هر نوع کسبوکاری که دارید.
Address: این فیلد که مربوط به آدرس میباشد با جابجا کردن نشانه روی نقشه، بهصورت خودکار پر میشود.
Category: این فیلد مشخص میکند که این محل چه نوع مکانی است؟ مدرسه؟ کافه؟ بانک؟ فروشگاه؟
پس از تکمیل اطلاعات و مشخص نمودن آدرس، روی submit کلیک کنید. همچنین با کلیک روی متن Add phone, hours and website میتوانید ساعات کاری، شماره تماس و آدرس وبسایت خود را نیز مشخص کنید تا هنگامی که کاربران مکان شما را روی نقشه مشاهده میکنند، به جزئیات بیشتری از کسبوکارتان دست یابند.
مرحله پنجم: اکنون مراحل ثبت تمام شده و باید صبر کنید تا گوگل از طریق ایمیل شما را از نتیجه آگاه کند.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/Google-Pigeon-Algorithm_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟پس از ارائه این الگوریتم در بیستم آگوست 2013، گوگل محدوده جستجوی خود را از وب فراتر برد و اکنون به جستجوی مکانها نیز میپردازد. اما با تأثیرگذاری این الگوریتم بر نتایج جستجو، مطمئنا تعدادی از سایتها بازدیدکنندگان زیادی را از دست دادند و در مقابل تعدادی بازدیدکنندگان شان افزایش پیدا کرده است. دلیل اصلی این تغییرات این است که محدوده جستجو کاهش پیدا کرده و گوگل در یک شعاع محلی به جستجو میپردازد.بهعنوان مثال اگر قبلا «فروشگاه کامپیوتر» را جستجو میکردید، مهم نبود که این فروشگاه در کدام شهر قرار دارد، در هر جا که بود اگر روی تکنیکهای سئو خوب کار میکرد، بهعنوان اولین نتیجه در صفحه نتایج جستجو به کاربر نشان داده میشد.
اما اکنون داستان به کلی تغییر کرده و فروشگاهی در اولین لینک به شما نشان داده میشود که نزدیکترین فروشگاه کامپیوتر به شما میباشد! اما سوال اصلی اینجاست که آیا این موضوع به نفع کاربران موتورهای جستجو و به ضرر سایتها است؟افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری توسط الگوریتم کبوتر گوگلبیایید از جنبه مثبت به تاثیر الگوریتم کبوتر (https://www.mihanlearn.net/2018/10/google-pigeon-algorithm/) بر نتایج جستجو نگاهی بیندازیم. اول اینکه درست است بازدید تقسیم و کمتر شده و در نتیجه هر فروشگاه بسته به فاصلهای که تا کاربر دارد، بازدیدکننده جذب میکند اما از طرف دیگر، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا میکند. بهعنوان مثال وقتی «بهترین رستوران» را جستجو میکنیم، اگر این رستوران 1000 کیلومتر با ما فاصله داشته باشد، طبعا حالا حالاها نمیتوانیم به آن مراجعه کنیم، هر چند که عالیترین رستوران باشد. اما اکنون که کبوترِ گوگل پس از جستجوی عبارت «بهترین رستوران» لیست رستورانهای نزدیک به ما را نشان میدهد که شاید حداکثر در 5 کیلومتری ما واقع شدهاند، پس از مشاهده سایت و اطلاعات یکی از آن رستورانها ترغیب میشویم تا یک بار هم که شده دستپخت آشپزان آن رستوران را امتحان کنیم. در نتیجه به طور قطع نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا میکند.افزایش نرخ تبدیل یعنی اینکه اگر قبلا یک سایت رستوران 20 بازدید داشت، اما فقط 5 بازدیدکننده میتوانستند به آن رستوران مراجعه کنند، اکنون 13 بازدیدکننده دارد ولی در مقابل 10 نفر از آنها میتوانند به آن مراجعه کنند، چرا که جستجوی محلی نتایج را شخصیتر و دقیقتر کرده است.همچنین از نظر تغییرات ظاهری، پس از الگوریتم کبوتر، در صفحه نتایج جستجو، تعداد مکانها از 7 به 3 مکان خلاصه شد تا انتخاب دقیقتر شود.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/Google-Pigeon-on-google_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
اما اگر میخواهید سایتتان را برای الگوریتم کبوتر بهینه کنید (بهینه سازی سایت برای الگوریتم کبوتر):
تولید محتوا را بهصورت محلی انجام دهید: اگر میخواهید در یک منطقه در جستجوی گوگل نمایش داده شوید، برای آن محل محتوای اختصاصی بنویسید.
ثبت مکان سایت در نقشه گوگل: اگر هنوز مکان کسبوکار شما در نقشه گوگل ثبت نشده است، آن را در گوگل مپ ثبت کنید. در ادامه آموزش ثبت یک مکان در Google Map آمده است.
ثبت محل کسب و کار در نقشه گوگل (Google Map)
اگر برای شرکت، رستوران و یا فروشگاه خود سایت دارید و علاوه بر جذب بازدیدکنندگان بومی، دوست دارید که با ثبت محل کسبوکارتان افراد بیشتری شما به شما مراجعه حضوری داشته باشند، این آموزش را دنبال کنید.
مرحله اول: وارد سایت https://www.google.com/maps (https://www.google.com/maps) شوید.
مرحله دوم: آدرس محل مورد نظر را جستجو کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/1-register-on-google-map_MihanLearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، از قسمت Search Google Maps میتوانید با وارد کردن آدرس، به هر نقطهای که میخواهید برسید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/2-register-site-on-google-map-by-mihanlearn.net-min.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
پس از اینکه نقشه شهر یا آدرس مورد نظر در صفحه ظاهر شد، با کلیک روی قسمتی که در تصویر بالا توسط فلش مشخص شده وارد مرحله بعد شوید.
مرحله سوم: در منوی باز شده، روی گزینه Add a missing place کلیک کنید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/3-reg-site-on-googleMAP-MihanLern.net-min.jpg
(https://www.mihanlearn.net/)
مرحله چهارم: اکنون کادری به نام Add a place باز میشود تا اطلاعات محل مورد نظرتان را در آن وارد کنید، همچنین با جابجا کردن نشانه روی نقشه میتوانید دقیقا به محل مورد نظر برسید.
https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/10/4-RegisterSite-on-GoogleMap_MihanLearn.net-min-1.jpg (https://www.mihanlearn.net/)
در اینجا چند فیلد ساده وجود دارد:
Name: نام مکان یا کسبوکار شما، مثلا «شرکت مهندسی سیستم فرانشر نور فروزان» یا «رستوران دارچین» و یا هر نوع کسبوکاری که دارید.
Address: این فیلد که مربوط به آدرس میباشد با جابجا کردن نشانه روی نقشه، بهصورت خودکار پر میشود.
Category: این فیلد مشخص میکند که این محل چه نوع مکانی است؟ مدرسه؟ کافه؟ بانک؟ فروشگاه؟
پس از تکمیل اطلاعات و مشخص نمودن آدرس، روی submit کلیک کنید. همچنین با کلیک روی متن Add phone, hours and website میتوانید ساعات کاری، شماره تماس و آدرس وبسایت خود را نیز مشخص کنید تا هنگامی که کاربران مکان شما را روی نقشه مشاهده میکنند، به جزئیات بیشتری از کسبوکارتان دست یابند.
مرحله پنجم: اکنون مراحل ثبت تمام شده و باید صبر کنید تا گوگل از طریق ایمیل شما را از نتیجه آگاه کند.