PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : الگوریتم پنگوئن گوگل



saeed.mihan
October 4th, 2018, 10:38
الگوریتم گوگل پنگوئن چیست؟


https://www.mihanlearn.net/wp-content/uploads/2018/09/Google-Penguin-Algorithm_MihanLearn.net-min.jpg
دریافت لینک ورودی از دیگر سایت‌ها یا همان بک لینک، از گذشته تا به امروز، به‌عنوان یکی از پارامترهای موثر در سئو ارزشمند بوده است. اصل ماجرا این است که بسیاری از مدیران وب (وبمستر ها) قبل از اینکه محتوا و محصولات باکیفیتی ارائه دهند دوست دارند تا هرچه سریع‌تر به رتبه‌های اول در نتایج جستجو برسند. در نتیجه با علم به اینکه در سئو، دریافت لینک خارجی، از جمله فاکتورهای مهم می‌باشد، اقدام به لینک سازی مصنوعی یا اسپم می‌کنند. قبل از گوگل پنگوئن، اتفاقی که در اینجا می‌افتاد این بود که اغلب، سایت‌هایی در نتایج جستجو بالا می‌آمدند که فاقد محتوا و کیفیت لازم بودند.
به‌عنوان مثال یک وب‌سایت تازه تاسیس با استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه، 3000 لینک ورودی به سایت خود ایجاد می‌کرد و این‌گونه تا حد قابل توجهی گوگل را دور می‌زد. سه هزار لینک، یعنی اینکه این وب‌سایت آن‌قدر ارزشمند است که توسط 3000 سایت و یا صفحه دیگر در اینترنت معرفی شده است.
الگوریتم پنگوئن به منظور مقابله با این‌گونه وب‌سایت‌های متقلب طراحی شد و در اولین ورود خود به دنیای گوگل، روی 3.1% از کل نتایج جستجو تاثیر گذاشت و در هر آپدیت خود توانست فضای گوگل را از سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه استفاده می‌کنند پاک‌تر و پاک‌تر کند و همانطور که اشاره کردیم به صورت جدی بر روی جلوگیری از بروز دو عامل تقلب در سئو، یعنی لینک سازی مصنوعی و کیورد استافینگ تمرکز دارد.

منظور از لینک سازی مصنوعی در سئو چیست؟

برای اینکه در خصوص Link schemes بیشتر بدانید به موارد زیر توجه کنید:

لینک سازی در سایت‌های نامرتبط:


وبمستر برای لینک سازی اقدام به خرید لینک یا ایجاد لینک در سایت‌های غیر مرتبط می‌کند. به‌عنوان مثال، موضوع سایت شما در رابطه با کامپیوتر است، اما از سایتی با موضوع مواد غذایی لینک دریافت می‌کنید. در اینجا پنگوئن متوجه تقلب می‌شود، چراکه این دو موضوع کامل مجزا از یکدیگر هستند.



تبادل لینک:


در گذشته برای لینک سازی بحث تبادل لینک در اینترنت رایج بود. تبادل لینک یعنی مدیران دو سایت با یکدیگر هماهنگ می‌کنند و در سایت‌های خود لینک سایت مقابل را قرار می‌دهند. امروزه این روش منسوخ شده و اثر خنثی و حتی منفی دارد.



لینک سازی در سایت‌های کم کیفیت:


یکی از روش‌های لینک سازی که قبلا از آن استفاده می‌شد، ایجاد وبلاگ در سرویس‌های مختلف وبلاگ دهی بود. زمانی که وبمستر این وبلاگ‌ها را ایجاد می‌کرد سریعا لینک سایت اصلی خود را به منظور ایجاد بک لینک در آن‌ها قرار می‌داد. اکنون پنگوئن به سرعت این موارد را شناسایی کرده و امتیاز منفی برای سایتی که دریافت‌کننده بک لینک است در نظر می‌گیرد. منظور از سایت‌های کم کیفیت، سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که صرفا برای لینک سازی درست می‌شوند، یا لینک‌های خروجی زیادی دارند، یا سایت‌هایی که خود برای رشد کردن در گوگل از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه استفاده می‌کنند.



ایجاد تصاویر مصنوعی از محبوبیت:


به‌عنوان مثال یک سوپر مارکت آنلاین، تصویری درست می‌کند و به‌صورت اسپم مطلبی تحت عنوان «بهترین سوپرمارکت آنلاین ایران» را در تمامی تاپیک ها در انجمن‌های اینترنتی منتشر کرده و به سایت خود لینک می‌کند. همچنین در این تاپیک موضوعات غیر مرتبط دیگری نیز وجود دارد، مانند مطلبی در خصوص پرندگان، قطعا این مورد برای سایت مذکور امتیاز منفی به دنبال خواهد داشت.



انتشار وسیع لینک در بازه کوتاه:


سایت‌هایی که در بازه‌ای کوتاه به یک‌باره تعداد بسیار زیادی لینک ورودی از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنند، توسط الگوریتم پنگوئن امتیاز منفی دریافت خواهند کرد.



قرار دادن لینک در فوتر و قالب سایت‌های مختلف:


تکنیکی که در گذشته بسیار رایج بود، این بود که سایت‌های ارائه‌دهنده قالب رایگان، همواره لینکی از خود به‌صورت مخفی یا غیر مخفی در قالب‌ها قرار می‌دادند که به این واسطه بک لینک دریافت کنند. طبعا این نوع بک‌لینک ها ارزشی ندارد، به این دلیل که اجبارا یا ناخواسته در سایت‌ها قرار می‌گیرد. خوشبختانه با روی کار آمدن پنگوئن، این‌گونه لینک‌ها فاقد اعتبار شدند.



لینک سازی در نظرات:


احتمالا چندی پس از راه‌اندازی وب‌سایتتان مشاهده خواهید کرد که به یک‌باره حجم عظیمی از نظرات به سمت شما روانه می‌شود. نام کاربران در این نظرات غیر معمولی است، به‌عنوان مثال اسم کاربر نظر دهنده «طراحی سایت» می‌باشد! دلیل این‌گونه نام‌گذاری‌ها و این‌گونه نظرات، این است که شخص مهاجم، این کلیدواژه را مد نظر داشته و به آدرس سایت خود که در نظرات آن را وارد کرده است لینک ایجاد می‌کند.



لینک‌های موقتی:


اغلب وبمسترها مبالغ زیادی را پرداخت می‌کنند تا لینک سایتشان در سایت‌های با رنک بالا قرار بگیرد. باید بدانید که عمر لینک برای پنگوئن مهم است. مثلا وقتی جایگاه تبلیغات متنی در سایتی را برای دو ماه اجاره می‌کنید، گوگل پنگوئن متوجه تبلیغاتی بودنِ آن می‌شود و در نتیجه هیچ ارزشی از نظر لینک سازی استاندارد ندارد.



مطالب با anchor text زیاد در دیگر سایت‌ها:


گاهی برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی، مدیران سایت‌ها اقدام به درج ریپورتاژ آگهی در دیگر سایت‌ها می‌کنند. ماهیت ریپورتاژ آگهی خوب است، اما به شرط اینکه نه در تعداد درج ریپورتاژ آگهی‌ها زیاده‌روی شود و نه در لینک‌های موجود داخل متن ریپورتاژ، به‌طوری که در هر چند سطر چندین کلمه کلیدی لینک شده به سایت مشاهده شود. به‌طور معمول و طبیعی در هر ریپورتاژ آگهی می‌توانید تا 3 کلمه کلیدی را به سایت خود لینک کنید تا از سمت گوگل امتیاز منفی دریافت نکنید.

اکنون که با اولین فاکتور مهم در الگوریتم گوگل پنگوئن آشنا شدید، به سراغ دومین پارامتر مهم در این الگوریتم یعنی Keyword Stuffing می‌رویم.

کیورد استافینگ چیست؟

در این حالت نویسنده محتوا، بیش از اندازه کلمات کلیدی را در متن تکرار می‌کند، به‌طوری که مطلب بیش از حد زننده می‌شود. به‌عنوان مثال فرض کنید، نویسنده مطلب کلمه «آموزش طراحی وب» را به‌عنوان کلمه کلیدی کانونی در نظر گرفته است.
حال با استفاده از تکنیک کیورد استافینگ در نظر دارد مطلب خود را سئو کند؛ متن به این شکل می‌شود: «در این پست در نظر داریم به آموزش طراحی وب بپردازیم، در آموزش طراحی وب شما یاد می‌گیرید که چگونه یک صفحه وب را با استفاده از زبان‌های طراحی وب، طراحی کنید. با آموزش طراحی وب همراه ما باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به یک طراح وب تبدیل شوید».
مشاهده می‌کنید که تکرارِ بیش از حد کلمه کلیدی در متن چندان جالب نبوده و در واقع به این می‌رسیم که نویسنده آن را نه برای مخاطبش که یک انسان است نوشته، بلکه آن را برای اسپایدر یا ربات های موتورهای جستجوگر نوشته است. در گذشته این تکنیک کاربردی بود و باعث گول زدن موتورهای جستجو می‌شد، اما اکنون به شدت توسط پنگوئن با سایت هایی که از تکنیک کیورد استافینگ استفاده می کنند، برخورد می‌شود.
اکنون با دومین الگوریتم پر هیاهو گوگل آشنا شدید، در مطلب بعدی به راهکارهای خروج از جریمه الگوریتم پنگوئن می پردازیم.

منبع: میهن لرن (https://www.mihanlearn.net/tag/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/)