stylenet
August 1st, 2018, 02:20
انتخاب نام دامنه شبیه به انتخاب نام شرکت است این مورد نیاز به تفکر و توجه زیادی دارد. نام دامنه شما هویت شما در وب است، دقت کنید یک دامنه ی خوب می تواند به سئو سایت (http://stylenet.ir/seo) شما کمک کند انتخاب نام دامنه باید به گونه ای انجام شود که :
متناسب با کسب و کار شما باشد.
به راحتی در ذهن مشتری و مخاطب بماند.
به راحتی بتوان برای آن تبلیغ کرد تا دهان به دهان بین مردم بچرخد.
مراحل زیر را دنبال کنید تا نام دامنه مناسب را انتخاب کنید.
1- تایپ آسانی داشته باشدنام دامنه ای انتخاب کنید که مشتری بتواند راحت تایپ کند .
2- کوتاه باشدسعی کنید در انتخاب نام دامنه از اصطلاحات عامیانه و یا کلمات چند بخشی و پیچیده استفاده نکنید چون به احتمال زیاد مشتری فراموش می کند.
3- از کلمات کلیدی استفاده کنیدسعی کنید درون دامنه از کلماتی که مربوط به کسب و کار شما است استفاده کنید.مثلا سایت دیجی کالا که اجناس می فروشد خود کلمه ی کالا در نام دامنه ی آن استفاده شده است.
4- منطقه خود را هدف قرار دهیداگر کسب و کار شما محلی است می توانید درون دامنه از نام منطقه یا شهر خودتان استفاده کنید به عنوان مثال اگر تهران زندگی می کنید و وبسایتی خبری دارید می توانید از نام tehrannews در صورت آزاد بودن نام دامنه استفاده کنید.
5- از اعداد و خط ها اجتناب کنیداعداد و خطوط به کار رفته شده در نام دامنه اغلب فراموش یا اشتباه می شوند .
6- همراه با احساس باشدنام دامنه ای انتخاب کنید که بتواند احساس خوب را به مشتری القا کند. سعی کنید از کلمات جذاب استفاده کنید.
7- بصری کنیدیک نام دامنه خوب درک بصری خوبی در مورد فعالیت وبسایت به مشتری می دهد به عنوان مثال نام دامنه ی دیجی کالا درکی بصری در مورد اجناس و کالا به مشتری القا می کند.
8- در مورد انتخاب نام دامنه تحقیق کنیداطمینان حاصل کنید نامی که انتخاب می کنید علامت تجاری شرکتی نباشد چون حق کپی رایت باید رعایت شود به عنوان مثال کلمه ی وردپرس (wordpress (https://wordpress.org/)) جز کلماتی است که نمی توانید درون نام دامنه ی خود استفاده کنید.
9- از پسوند مناسب برای نام دامنه ی خود استفاده کنیدسعی کنید از پسوند های مناسبی که مرتبط به کسب و کار شما است استفاده کنید.
co. شرکتی، تجاری
info. سایت های اطلاعاتی
net. فنی
org. سایت های غیر تجاری
me. وبلاگ ها، سایت های شخصی
10- حفاظت از نام دامنه ی خودسعی کنید پسوندهای دیگر نام دامنه ی خود را بخرید به عنوان مثال اگر نام دامنه ی شما example.com است سعی کنید example.org, example.net,example.ir و ... را خریداری کنید.
سوالی که شاید ذهن همه شما خوانندگان این مقاله را به خود درگیر کرده است این است که از کجا بفهمیم دامنه ی مد نظر آزاد بوده یا توسط افراد دیگر خریداری شده است ؟ با مراجعه به سایتhttps://who.is (https://who.is/) می توان دامنه مد نظر را وارد کرد و از آزاد بودن آن مطلع شد.
متناسب با کسب و کار شما باشد.
به راحتی در ذهن مشتری و مخاطب بماند.
به راحتی بتوان برای آن تبلیغ کرد تا دهان به دهان بین مردم بچرخد.
مراحل زیر را دنبال کنید تا نام دامنه مناسب را انتخاب کنید.
1- تایپ آسانی داشته باشدنام دامنه ای انتخاب کنید که مشتری بتواند راحت تایپ کند .
2- کوتاه باشدسعی کنید در انتخاب نام دامنه از اصطلاحات عامیانه و یا کلمات چند بخشی و پیچیده استفاده نکنید چون به احتمال زیاد مشتری فراموش می کند.
3- از کلمات کلیدی استفاده کنیدسعی کنید درون دامنه از کلماتی که مربوط به کسب و کار شما است استفاده کنید.مثلا سایت دیجی کالا که اجناس می فروشد خود کلمه ی کالا در نام دامنه ی آن استفاده شده است.
4- منطقه خود را هدف قرار دهیداگر کسب و کار شما محلی است می توانید درون دامنه از نام منطقه یا شهر خودتان استفاده کنید به عنوان مثال اگر تهران زندگی می کنید و وبسایتی خبری دارید می توانید از نام tehrannews در صورت آزاد بودن نام دامنه استفاده کنید.
5- از اعداد و خط ها اجتناب کنیداعداد و خطوط به کار رفته شده در نام دامنه اغلب فراموش یا اشتباه می شوند .
6- همراه با احساس باشدنام دامنه ای انتخاب کنید که بتواند احساس خوب را به مشتری القا کند. سعی کنید از کلمات جذاب استفاده کنید.
7- بصری کنیدیک نام دامنه خوب درک بصری خوبی در مورد فعالیت وبسایت به مشتری می دهد به عنوان مثال نام دامنه ی دیجی کالا درکی بصری در مورد اجناس و کالا به مشتری القا می کند.
8- در مورد انتخاب نام دامنه تحقیق کنیداطمینان حاصل کنید نامی که انتخاب می کنید علامت تجاری شرکتی نباشد چون حق کپی رایت باید رعایت شود به عنوان مثال کلمه ی وردپرس (wordpress (https://wordpress.org/)) جز کلماتی است که نمی توانید درون نام دامنه ی خود استفاده کنید.
9- از پسوند مناسب برای نام دامنه ی خود استفاده کنیدسعی کنید از پسوند های مناسبی که مرتبط به کسب و کار شما است استفاده کنید.
co. شرکتی، تجاری
info. سایت های اطلاعاتی
net. فنی
org. سایت های غیر تجاری
me. وبلاگ ها، سایت های شخصی
10- حفاظت از نام دامنه ی خودسعی کنید پسوندهای دیگر نام دامنه ی خود را بخرید به عنوان مثال اگر نام دامنه ی شما example.com است سعی کنید example.org, example.net,example.ir و ... را خریداری کنید.
سوالی که شاید ذهن همه شما خوانندگان این مقاله را به خود درگیر کرده است این است که از کجا بفهمیم دامنه ی مد نظر آزاد بوده یا توسط افراد دیگر خریداری شده است ؟ با مراجعه به سایتhttps://who.is (https://who.is/) می توان دامنه مد نظر را وارد کرد و از آزاد بودن آن مطلع شد.