PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : قدرت خرید دلار آمریکا ۳۰ درصد آب رفت/ دلار پشتوانه طلا ندارد



Raymvnd
April 8th, 2018, 21:44
طلانیوز:دلار آمریکا به دلیل کنار گذاشته شدن سیاست پشتیبانی با طلا، ۳۰ درصد ارزش خود را از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد از دست داده است.
به گزارش از راشاتودی، «الکس مونی» جمهوری خواه عضو کنگره آمریکا پیشنهاد لایحه ای را داده که به موجب آن دلار آمریکا به عنوان وزنه ثابت طلا تعریف شود؛ به عبارت دیگر طرح پشتیبانی دلار با طلا در کنگره آمریکا مطرح شده است.
اما به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی مسئله این است که امکان دارد ایالات متحده به اندازه کافی طلا برای پشتیبانی دلار نداشته باشد. همچنین این عضو کنگره نسبت به سیاست پولی آمریکا انتقاد کرد و گفت از زمانی که «استاندارد طلا» برای دلار کنار گذاشته شده، قدرت خرید دلار تنزل پیدا کرده است.همچنین دلار آمریکا ۳۰ درصد از قدرت خرید خود را از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد از دست داده و ۹۶ درصد از قدرت خرید خود را از زمان پایان استاندارد طلا در سال ۱۹۱۳ از دست داده است؛ ضمن اینکه بر اساس هدف تورم ۲ درصدی فدرال رزرو آمریکا، دلار در هر ۳۵ سال نیمی از قدرت خرید خود را از دست می دهد.
«الکس مونی» در مورد مزایای پشتیبانی دلار با طلا گفت: به جای اینکه فدرال رزرو عرضه دلار با بازار را کنترل کند، استاندارد طلا این موضوع را کنترل می کند. استاندارد طلا یعنی پول قانونی تعریف شده و قابل تبدیل به مقدار مشخص و معلومی از طلا. تحت استاندارد طلا در سال ۱۹۱۳ میلادی، میانگین رشد سالانه اقتصاد آمریکا ۴ درصد بود و نسبت به سطح سال ۲۰۰۰ میلادی ۲ برابر بیشتر بوده است.
بر همین اساس سوالات ابهام آمیزی در ارتباط با توانمندی دولت آمریکا برای پشتیبانی دلار با طلای فیزیکی وجود دارد. ایالات متحده ادعا می کند که ۸۱۳۳.۵ تن طلای فیزیکی را در ذخایر رسمی خود نگهداری می کند که بر اساس گزارشات، ۵۸ درصد آن در فورت ناکس و کنتاکی نگهداری می شود و ۲۰ درصد و ۱۶ درصد و ۵ درصد آن به ترتیب در وست پوینت در نیویورک و کولورادو و فدرال رزرو نیویورک نگهداری می شود.
اما به گفته کارشناسان فلزات گرانبها شرکت «بولین استار» سنگاپور، رقم واقعی بسیار کمتر از آن چیزی است که آمریکا ادعا می کند. به طور کلی موضوع ذخایر طلای فیزیکی آمریکا مبهم و سری است و هیچ کسی حق دیدن و شمارش طلاهای ذخیره شده در گاو صندوق ها را ندارد.
به گفته کارشناسان این مرکز، اکثر شمش های طلای آمریکا از خلوص پایین برخوردار و وزن آنها با استانداردهای بین المللی سازگار نیست؛ به عبارت دیگر طلای ذخیره آمریکا قابلیت داد و ستد را در بازارهای بین المللی را به دلیل کیفیت پایین ندارد.
لینک : http://www.talanews.com/fa/k3a4k

1eng.ir
April 8th, 2018, 23:00
دلار آمریکا آب رفت؟ : )))))))))))))))))))))))))))))
خدااااااااااااااااااااااا اااااا : )))))))))))))))))


امام جمعه تبریز: حذف دلار از معاملات تجاری خارجی ایران باعث شکست تحریم‌های آمریکا می شود

امام‌جمعه موقت اصفهان: ایران باید رابطه زندگی‌اش با دلار را قطع کند.

امام جمعه خوانسار: امریکا لازم نیست ایران را تحریم کند، فکری به حال دلار خودش بکند، که هر روز گران می شود!

saeed1988m
April 8th, 2018, 23:04
مکارم : مرگ در ایران و زیر بار فشار همانا همجواری با حوریان بهشتی را در بر دارد
زندگی در این دنیا حرام است.
وعده های داعشی!!!!!

1eng.ir
April 8th, 2018, 23:08
اقتصاد مال خر است :105:

gdfire
April 8th, 2018, 23:52
و باز هم ملت ایران تکرار کردن ممنون از شما ممنون از روحانی .... و باز هم سکوت کنید بگید خبری نی ما گل های خندانیم

dertgtr
April 8th, 2018, 23:56
فعلا که این پول ایران هست که پشتوانه ندارد و دستمال توالت هم ارزش بیشتری از پول ما داره !

Ramin
April 9th, 2018, 00:03
در این زمینه به اندازه کافی در انجمن بحث شده است .
لطفا از ایجاد تاپیک در خصوص این موضوع خودداری فرمائید . زیرا بحث در مورد موارد اقتصادی و سـیـ ا سـ ی ارتباطی به موضوع انجمن ندارند !