PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل اصلی صنعت خودرو ایران پیدا شد : حروف لاتین !



Amir.Mansoury
January 10th, 2011, 15:16
۲۰ دی ۱۳۸۹ / عجایب صنعت خودرو ایران (http://www.cariran.ir/service/public/%d8%b9%d8%ac%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86)، مطالب ویژه (http://www.cariran.ir/service/special-stories) / ۱۲ بیننده / امیرحسین برخورداری (http://www.cariran.ir/content/author/amir/) مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخورد با شرکت‌های خودروساز داخلی که در نشان تجاری خود(برند) از اسامی و یا واژگان لاتین استفاده می‌کنند، خبر داد.
علیرضا کریمی درباره موضوع الزام شرکت‌های خودروساز داخلی مانند "ایران خودرو " و "سایپا " در استفاده از نشان تجاری‌(برند) با واژگان فارسی اظهار داشت: با توجه به تذکرات قبلی که از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت‌های خودروساز داخلی داده شده مبنی بر الزام به استفاده از اسامی و واژگان فارسی و همچنین استفاده از حروف فارسی در پشت‌نویسی خودروها، از این پس وارد فاز برخورد با چنین تخلفات شرکت‌های خودروساز می‌شویم.
کریمی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات وزارت ارشاد سعی داشته است که شرکت‌های خودروساز داخلی را ملزم به استفاده از اسامی فارسی کند و در این مدت، تنها "مینیاتور " از محصولات شرکت سایپا را داشتیم که واژگان غیرفارسی محسوب می‌شد و با تذکرات داده شده به این شرکت خودروساز، نام این خودرو نیز تغییر کرد.
وی تصریح کرد: در مورد شرکت‌های خودروسازی که اقدام به درج نام خودروی خود با استفاده از حروف لاتین می‌کنند، مانند سمند که بر روی این خودرو به صورت SAMAND و یا سایپا که بر روی خودروهای تولیدی این شرکت به صورت SAIPA استفاده می‌شود، برخورد با این تخلفات شرکت‌های خودروساز آغاز می‌شود.
مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این نکته که شرکت‌های خودروساز داخلی ملزم هستند که حتما از نشان تجاری با استفاده از حروف فارسی در خودرو‌های تولیدی خود استفاده کنند، گفت: برخورد با چنین تخلفاتی در برنامه‌های قطعی دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
منبع : خبرگزاری فارس
---
cariran.ir: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است تغییر نام مینیاتور به تیبا حاصل تذکر های این نهاد است . هر چند ما اینگونه فکر نمی کنیم ! برند یا لوگو خانواده ای از خودرو ها مانند سمند ، نشانی جهانی برای آن خودرو است که باید المان های جهانی را نیز به همراه داشته باشد . آیا ما فرهنگ خودروسازان چینی را می پسندیم که در جای جای محصولاتشان از حروف نا مانوس چینی استفاده کرده اند ؟ چرا وزارت فرهنگ و ارشاد ژاپن(؟؟؟؟) در نام گذاری خودرو قشقایی به کمپانی نیسان اعتراض نکرد ؟ تا مثلا آن ها هم در پیروی از حرکت پسندیده ما نام این خودرو را shika ( به معنی آهو در زبان ژاپنی) بگذارند ؟ زیرا آن ها تفکری جهانی دارند و ما ... پیشنهاد بهتری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم : لطفا به خودروسازانمان این درس را یادآور شوید که پشت در های بسته با پلت فرم خودروسازانی همچون کیا و پژو محصولاتی تحت پرچم ملی طراحی کردن کار درستی نیست .

alavi71
January 10th, 2011, 15:33
اين فارسي از برخي جهات خوبه از برخي جهات بده براي برند ها

citykala
January 10th, 2011, 16:26
می تونن برای داخل از نام داخلی استفاده کنن

برای بازار بین المللی هم نام لاتین

این می تونه بهتر باشه

kingoftehran
January 10th, 2011, 16:44
فعلا کیفیت و قیمت ها را درست کنند نام زیاد مهم نیست پیکششون

hostironi
January 10th, 2011, 17:48
هه هه اینام بیکارن دیگه
به جای پرداختن به جزئیات کلیات درست کنید
با عدم تعهد پذیری خودرو سازی داخلی چه قبل از تحویل تا زمانی که توحویل می دهند چه از نظر بد برخورد کردن چه عدم تحویل به موقع چه عدم تحویل آپشن های خریداری شده در زمان تحویل با اینا برخورد کنید
با کیفیت پایین خدمات پس از فروش شرکت های داخلی برخورد کنید
چرا باید ماشینی که یک ماه از خریدش نمی گذره تمام بدنه به صدا بیفته
چرا ماشینی که یک ماه از خریدش نمی گذره صاحبشو مجبور می کنه رینگ و لاستیک و دیسک و صفحه و کل ماشین از نوع تعویض کنه اونم به خاطر ارائه افتضاح خدمات پس از فروش و نصب مجدد قطعات بی کیفیت روی ماشین و باقی موندن مشکلات مجبور به استفاده از تعمیرگاههای غیر مجاز و هزینه سنگین بابت خرید قطعات با کیفیت بشه. پس اون کارت طلایی و خدمات پس از فروش بدرد کی می خوره؟
چرا ماشین 1 هفته از کمپانی باید مشکل گیربوکس داشته باشه
اول باید با این مشکلات برخورد کنند نه با اسم