sibait
July 16th, 2017, 04:43
سئو با دانستن اصول و اسرار پشت پرده بسیار شیرین تر و اصولی تر خواهد بود. اینکه دنیا چطور به این نتیجه رسیده که سرعت باز شدن صفحات یک سایت، در رتبه آن در موتور های جستجو مهم است، ممکن است پرده از اسرار دیگری نیز بردارد.
1- گوگل مستقیما بر این امر تاکید کرده است اعلان مستقیم گوگل بله، گوگل مستقیما در این پست (https://webmasters.googleblog.com/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html) اعلام کرده است که از سرعت سایت در رتبه بندی و تعیین جایگاه یک سایت در نتایج استفاده می کند.
You may have heard that here at Google we're obsessed with speed, in our products and on the web. As part of that effort, today we're including a new signal in our search ranking algorithms: site speed. Site speed reflects how quickly a website responds to web requests. در ادامه همین پست، گوگل اعلام کرده که از چه معیار هایی می توان برای سنجش سرعت بارگزاری سایت استفاده کرد:
Page Speed, an open source Firefox/Firebug add-on that evaluates the performance of web pages and gives suggestions for improvement.
YSlow, a free tool from Yahoo! that suggests ways to improve website speed.
WebPagetest shows a waterfall view of your pages' load performance plus an optimization checklist.
In Webmaster Tools, Labs > Site Performance shows the speed of your website as experienced by users around the world as in the chart below. We've also blogged about site performance. البته توجه داشته باشید که این پست در سال 2014 منتشر شده و همانطور که مشخص است، در آن زمان نام Search console، Webmaster tools بوده ولی این امر، نمی تواند منکر این واقعیت شود که سرعت بارگزاری سایت در سئو اهمیت دارد.
اعلان سران گوگل همچنین مت کاتس در بلاگ شخصی خود بر این موضوع تاکید کرده است. این پست (https://www.mattcutts.com/blog/site-speed/)
پروژه AMP https://www.sitestory.net/images/knowledge-base/seo-news-articles/AMP-project-by-google.jpg
از طرف دیگر، گوگل در اواخر سال 2015 پروژه AMP را استارت زد. این پروژه برای بالا بردن سرعت و بازدهی باز شدن صفحات وب در دستگاه های موبایل بود. با ترکیب این واقعیت با اهمیت موبایل در وب که از سال 2015 شروع شد و در سال 2016 و 2017 به اوج خود رسید، می توان این متوجه شد که سرعت برای گوگل هم مانند بقیه اهمیت دارد.
2- تحقیقات انجام شده توسط مراجع معتبر سئو Moz ماز در این پست (https://moz.com/blog/how-website-speed-actually-impacts-search-ranking)، درباره اینکه سرعت بارگزاری سایت، چرا، چقدر و چگونه بر سئو سایت تاثیر می گذارد مطالعه و آژمایشاتی انجام داده است. به طور خلاصه، ماز متوجه شد که در سال 2017، بر خلاف سال های اخیر مواردی مثل کاهش کیفیت عکس ها و کم کردن حجم فایل های استاتیک در صفحه از جمله فایل های CSS و JS، تاثیر بزرگی در سئو سایت ندارند و عاملی به نام TTFB حرف اصلی را در عوامل ارتقاء سرعت سایت موثر در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می زند.
SEMrush SEMrush به عنوان یکی از معتبر ترین مراجع بین المللی سئو در این پست (https://www.semrush.com/blog/why-does-page-speed-impact-your-seo/)، مطالب بسیار مهمی درباره تاثیر سرعت باز شدن سایت در رتبه بندی آن اشاره کرده است.
در نتیجه چیزی که واضح است این است که سرعت باز شدن سایت، یکی از عوامل موثر در سئو و در بخش "سئو داخلی سایت" می باشد.
1- گوگل مستقیما بر این امر تاکید کرده است اعلان مستقیم گوگل بله، گوگل مستقیما در این پست (https://webmasters.googleblog.com/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html) اعلام کرده است که از سرعت سایت در رتبه بندی و تعیین جایگاه یک سایت در نتایج استفاده می کند.
You may have heard that here at Google we're obsessed with speed, in our products and on the web. As part of that effort, today we're including a new signal in our search ranking algorithms: site speed. Site speed reflects how quickly a website responds to web requests. در ادامه همین پست، گوگل اعلام کرده که از چه معیار هایی می توان برای سنجش سرعت بارگزاری سایت استفاده کرد:
Page Speed, an open source Firefox/Firebug add-on that evaluates the performance of web pages and gives suggestions for improvement.
YSlow, a free tool from Yahoo! that suggests ways to improve website speed.
WebPagetest shows a waterfall view of your pages' load performance plus an optimization checklist.
In Webmaster Tools, Labs > Site Performance shows the speed of your website as experienced by users around the world as in the chart below. We've also blogged about site performance. البته توجه داشته باشید که این پست در سال 2014 منتشر شده و همانطور که مشخص است، در آن زمان نام Search console، Webmaster tools بوده ولی این امر، نمی تواند منکر این واقعیت شود که سرعت بارگزاری سایت در سئو اهمیت دارد.
اعلان سران گوگل همچنین مت کاتس در بلاگ شخصی خود بر این موضوع تاکید کرده است. این پست (https://www.mattcutts.com/blog/site-speed/)
پروژه AMP https://www.sitestory.net/images/knowledge-base/seo-news-articles/AMP-project-by-google.jpg
از طرف دیگر، گوگل در اواخر سال 2015 پروژه AMP را استارت زد. این پروژه برای بالا بردن سرعت و بازدهی باز شدن صفحات وب در دستگاه های موبایل بود. با ترکیب این واقعیت با اهمیت موبایل در وب که از سال 2015 شروع شد و در سال 2016 و 2017 به اوج خود رسید، می توان این متوجه شد که سرعت برای گوگل هم مانند بقیه اهمیت دارد.
2- تحقیقات انجام شده توسط مراجع معتبر سئو Moz ماز در این پست (https://moz.com/blog/how-website-speed-actually-impacts-search-ranking)، درباره اینکه سرعت بارگزاری سایت، چرا، چقدر و چگونه بر سئو سایت تاثیر می گذارد مطالعه و آژمایشاتی انجام داده است. به طور خلاصه، ماز متوجه شد که در سال 2017، بر خلاف سال های اخیر مواردی مثل کاهش کیفیت عکس ها و کم کردن حجم فایل های استاتیک در صفحه از جمله فایل های CSS و JS، تاثیر بزرگی در سئو سایت ندارند و عاملی به نام TTFB حرف اصلی را در عوامل ارتقاء سرعت سایت موثر در بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می زند.
SEMrush SEMrush به عنوان یکی از معتبر ترین مراجع بین المللی سئو در این پست (https://www.semrush.com/blog/why-does-page-speed-impact-your-seo/)، مطالب بسیار مهمی درباره تاثیر سرعت باز شدن سایت در رتبه بندی آن اشاره کرده است.
در نتیجه چیزی که واضح است این است که سرعت باز شدن سایت، یکی از عوامل موثر در سئو و در بخش "سئو داخلی سایت" می باشد.