PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوال در مورد صفحه پرداخت موفق شاپرک



sajjad.ibm
May 15th, 2017, 21:13
با سلام

بعد از اینکه مشتری در صفحه شاپرک اطلاعات بانکی خودش را وارد کرد و روی دکمه پرداخت زد، به صفحه پرداخت موفق بانک هدایت میشه. در این صفحه دکمه "تکمیل فرایند خرید" رو می بینه و صفحه یه تایمر داره که اگه مشتری کلیک هم نکرد، بعد از چند ثانیه به صفحه درگاه واسط (یا سایت مقصد) هدایت میشه. سوال من در مورد همین صفحه است.

وقتی مشتری به این صفحه می رسه، پول از حساب بانکیش کم میشه. اگر در همین موفق اینترنتش مشکل پیدا کنه یا به هر علتی نتونه به درگاه واسط برسه، تراکنش ناموفق اعلام می شه و معمولا تا 3 ساعت برگشت می خوره. البته مورد های 48 ساعته هم مشاهده شده.
نکته قابل توجه اینه که صفحه شاپرک، بعد از پرداخت موفق، مشتری رو به سایت درگاه هدایت می کنه. بنابراین اگه مشتری مشکل اینترنت داشت و یا سایت درگاه به موقع به اینترنت مشتری پاسخ نداد، دوباره همون داستان برگشت مبلغ اتفاق می افته. اینجا همون قسمته که مشتری اصرار می کنه پول از حسابش کم شده، اس ام اس هم گرفته و درگاه هم طبیعتا مشتری رو دعوت به صبر می کنه.

آیا بهتر نبود بعد از اینکه پول از حساب مشتری کسر شد، خود سرور بانک، یک درخواست پرداخت موفق مستقل از مشتری، به سرور درگاه بفرسته؟ (یعنی از مشتری به عنوان redirect استفاده نکنه) اینطوری مقدار تراکنش های ناموفق مشتری به علت مشکل داخلی اینترنت بسیار کمتر میشه.

آیا شما ایرادی در این راه حل می بینید؟

0000000000
May 15th, 2017, 21:18
هدایت شدن به سایت فروشنده ، صرفا یک هدایت ساده نیست بلکه بین سایت فروشنده و شاپرک از طریق وبسرویس تعاملاتی انجام میشه که بهش میگن عمل verify ... یعنی بانک باید یه سری اطلاعات رو به سایت فروشنده پاس بده و فروشنده بیاد این اطلاعات رو با مقادیر داخل دیتابیس سایتش مطابقت بده و اگر همه چیز اکی بود عملیات verify انجام میشه و به بانک اطلاع داده میشه که تراکنش موفق هست .

sajjad.ibm
May 15th, 2017, 21:30
بنده متوجه حرف شما هستیم. مشکلی که بنده مطرح کردم اینکه طراحی سیستم فعلی به وصل بودن اینترنت مشتری، حتی بعد از کسر پول از حسابش نیاز داره. اگر پرداخت با موفقیت انجام بشه (صفحه تکمیل فرایند خرید) و اینترنت مشتری قطع بشه، این تراکنش برگشت می خوره در حالی که لزومی نداره برگشت بخوره. خود سرور بانک باید یک درخواست مستقل به درگاه بفرسته و عمل verify رو انجام بده. (حالا چه مشتری وصل باشه، چه نباشه)

چون مبلغ از حساب مشتری کم شده، پیش فرض مشتری بر اینه که تراکنش با موفقیت انجام شده بنابراین اول با فروشنده تماس می گیره.

RealHAM
May 15th, 2017, 21:42
با سلام

بعد از اینکه مشتری در صفحه شاپرک اطلاعات بانکی خودش را وارد کرد و روی دکمه پرداخت زد، به صفحه پرداخت موفق بانک هدایت میشه. در این صفحه دکمه "تکمیل فرایند خرید" رو می بینه و صفحه یه تایمر داره که اگه مشتری کلیک هم نکرد، بعد از چند ثانیه به صفحه درگاه واسط (یا سایت مقصد) هدایت میشه. سوال من در مورد همین صفحه است.

وقتی مشتری به این صفحه می رسه، پول از حساب بانکیش کم میشه. اگر در همین موفق اینترنتش مشکل پیدا کنه یا به هر علتی نتونه به درگاه واسط برسه، تراکنش ناموفق اعلام می شه و معمولا تا 3 ساعت برگشت می خوره. البته مورد های 48 ساعته هم مشاهده شده.
نکته قابل توجه اینه که صفحه شاپرک، بعد از پرداخت موفق، مشتری رو به سایت درگاه هدایت می کنه. بنابراین اگه مشتری مشکل اینترنت داشت و یا سایت درگاه به موقع به اینترنت مشتری پاسخ نداد، دوباره همون داستان برگشت مبلغ اتفاق می افته. اینجا همون قسمته که مشتری اصرار می کنه پول از حسابش کم شده، اس ام اس هم گرفته و درگاه هم طبیعتا مشتری رو دعوت به صبر می کنه.

آیا بهتر نبود بعد از اینکه پول از حساب مشتری کسر شد، خود سرور بانک، یک درخواست پرداخت موفق مستقل از مشتری، به سرور درگاه بفرسته؟ (یعنی از مشتری به عنوان redirect استفاده نکنه) اینطوری مقدار تراکنش های ناموفق مشتری به علت مشکل داخلی اینترنت بسیار کمتر میشه.

آیا شما ایرادی در این راه حل می بینید؟


سلام
ایراد که خیلی زیاد دارد، بهتر بود از وب هوک برای این مورد استفاده کنند که متاسفانه در کشور ما چندان استفاده ندارد.