sajjad.ibm
May 15th, 2017, 21:13
با سلام
بعد از اینکه مشتری در صفحه شاپرک اطلاعات بانکی خودش را وارد کرد و روی دکمه پرداخت زد، به صفحه پرداخت موفق بانک هدایت میشه. در این صفحه دکمه "تکمیل فرایند خرید" رو می بینه و صفحه یه تایمر داره که اگه مشتری کلیک هم نکرد، بعد از چند ثانیه به صفحه درگاه واسط (یا سایت مقصد) هدایت میشه. سوال من در مورد همین صفحه است.
وقتی مشتری به این صفحه می رسه، پول از حساب بانکیش کم میشه. اگر در همین موفق اینترنتش مشکل پیدا کنه یا به هر علتی نتونه به درگاه واسط برسه، تراکنش ناموفق اعلام می شه و معمولا تا 3 ساعت برگشت می خوره. البته مورد های 48 ساعته هم مشاهده شده.
نکته قابل توجه اینه که صفحه شاپرک، بعد از پرداخت موفق، مشتری رو به سایت درگاه هدایت می کنه. بنابراین اگه مشتری مشکل اینترنت داشت و یا سایت درگاه به موقع به اینترنت مشتری پاسخ نداد، دوباره همون داستان برگشت مبلغ اتفاق می افته. اینجا همون قسمته که مشتری اصرار می کنه پول از حسابش کم شده، اس ام اس هم گرفته و درگاه هم طبیعتا مشتری رو دعوت به صبر می کنه.
آیا بهتر نبود بعد از اینکه پول از حساب مشتری کسر شد، خود سرور بانک، یک درخواست پرداخت موفق مستقل از مشتری، به سرور درگاه بفرسته؟ (یعنی از مشتری به عنوان redirect استفاده نکنه) اینطوری مقدار تراکنش های ناموفق مشتری به علت مشکل داخلی اینترنت بسیار کمتر میشه.
آیا شما ایرادی در این راه حل می بینید؟
بعد از اینکه مشتری در صفحه شاپرک اطلاعات بانکی خودش را وارد کرد و روی دکمه پرداخت زد، به صفحه پرداخت موفق بانک هدایت میشه. در این صفحه دکمه "تکمیل فرایند خرید" رو می بینه و صفحه یه تایمر داره که اگه مشتری کلیک هم نکرد، بعد از چند ثانیه به صفحه درگاه واسط (یا سایت مقصد) هدایت میشه. سوال من در مورد همین صفحه است.
وقتی مشتری به این صفحه می رسه، پول از حساب بانکیش کم میشه. اگر در همین موفق اینترنتش مشکل پیدا کنه یا به هر علتی نتونه به درگاه واسط برسه، تراکنش ناموفق اعلام می شه و معمولا تا 3 ساعت برگشت می خوره. البته مورد های 48 ساعته هم مشاهده شده.
نکته قابل توجه اینه که صفحه شاپرک، بعد از پرداخت موفق، مشتری رو به سایت درگاه هدایت می کنه. بنابراین اگه مشتری مشکل اینترنت داشت و یا سایت درگاه به موقع به اینترنت مشتری پاسخ نداد، دوباره همون داستان برگشت مبلغ اتفاق می افته. اینجا همون قسمته که مشتری اصرار می کنه پول از حسابش کم شده، اس ام اس هم گرفته و درگاه هم طبیعتا مشتری رو دعوت به صبر می کنه.
آیا بهتر نبود بعد از اینکه پول از حساب مشتری کسر شد، خود سرور بانک، یک درخواست پرداخت موفق مستقل از مشتری، به سرور درگاه بفرسته؟ (یعنی از مشتری به عنوان redirect استفاده نکنه) اینطوری مقدار تراکنش های ناموفق مشتری به علت مشکل داخلی اینترنت بسیار کمتر میشه.
آیا شما ایرادی در این راه حل می بینید؟