PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تصمیم در شرایطی که دامین مشتری باید تمدید بشه ولی پول اون بعداً باید پرداخت بشه



NabiKAZ
April 6th, 2017, 02:46
باسلام،

گاهاً پیش میاد مشتری شرایط پرداخت نداره و میگه دامین رو براش تمدید کنیم تا بعداً فاکتور دوره ای که خودکار سیستم تولید کرده رو پرداخت کنه.

حال اگر از بخش مدیریت و تب "دامنه ها" از دکمه "تمدید" استفاده کنیم. دامین بدون مشکل تمدید میشه.
اما زمانی که مشتری در آینده فاکتور مرتبط رو پرداخت کنه، یکبار دیگه دامین برای وی تمدید میشه که این یک مشکل است!

اگر یه کار دیگه کنیم و فاکتور اون رو به وضعیت پرداخت شده در بیاریم، بازهم دامین تمدید میشه ولی چون پولی وارد سیستم نشده و فاکتور بدون رسید، وضعیت پرداخت شده پیدا میکند. سیستم مالی رو دچار اشکال خواهد کرد. از طرفی ممکنه فراموش کنیم که این مشتری بابت تمدید دامینش به سیستم بدهکار است.

در چنین شرایطی پیشنهاد شما چیست؟

باتشکر

hell.machine
April 6th, 2017, 03:04
سلام
معمولا کسی اینکارو نمیکنه که قبل از پرداخت بخواد دامین رو تمدید کنه الی موارد خاص
به نظرم بحث بی ربطی هست اصلا
موفق باشید

hoka
April 6th, 2017, 05:31
باسلام،

گاهاً پیش میاد مشتری شرایط پرداخت نداره و میگه دامین رو براش تمدید کنیم تا بعداً فاکتور دوره ای که خودکار سیستم تولید کرده رو پرداخت کنه.

حال اگر از بخش مدیریت و تب "دامنه ها" از دکمه "تمدید" استفاده کنیم. دامین بدون مشکل تمدید میشه.
اما زمانی که مشتری در آینده فاکتور مرتبط رو پرداخت کنه، یکبار دیگه دامین برای وی تمدید میشه که این یک مشکل است!

اگر یه کار دیگه کنیم و فاکتور اون رو به وضعیت پرداخت شده در بیاریم، بازهم دامین تمدید میشه ولی چون پولی وارد سیستم نشده و فاکتور بدون رسید، وضعیت پرداخت شده پیدا میکند. سیستم مالی رو دچار اشکال خواهد کرد. از طرفی ممکنه فراموش کنیم که این مشتری بابت تمدید دامینش به سیستم بدهکار است.

در چنین شرایطی پیشنهاد شما چیست؟

باتشکر


نقد ندید نسیه تحویل بگیرید عزیز . در هر شرایطی به ضرر هست و تجربه خواهید کرد . میتونید با php کدی اضافه کنید که قید بشه این فاکتور پرداخت شده ولی واریز نشده و به صورت دستی افزایش وجه بدن و فاکتور رو به واریز شده تغییر بدن و اگر پرداخت نشد براتون ایمیل بیاد

Sajad
April 6th, 2017, 09:02
در این موارد صورتحساب جدید برای مشتری ایجاد میکنم، دقیقا با همون مشخصات صورتحساب اصلی، و صورتحسابی که سیستم ایجاد کرده را حذف (یا کنسل) میکنم.

tak--host
April 6th, 2017, 19:16
سلام هزینه رو دریافت و بعد تمدید کنید
کسی همچین کاری نمیکنه!

NabiKAZ
April 7th, 2017, 06:13
سلام
معمولا کسی اینکارو نمیکنه که قبل از پرداخت بخواد دامین رو تمدید کنه الی موارد خاص
به نظرم بحث بی ربطی هست اصلا
موفق باشید


نقد ندید نسیه تحویل بگیرید عزیز . در هر شرایطی به ضرر هست و تجربه خواهید کرد .


سلام هزینه رو دریافت و بعد تمدید کنید
کسی همچین کاری نمیکنه!



اگر پاسخ رو بلد نیستید لطفاً بحث حاشیه ای نکنید.
اغلب مشتری های من دوست و آشنا هستند و نمیشود به آنها سخت گرفت. یا مشتری که سالهاست داره با ما کار میکنه در یک زمان موجودی نداره یا در سفر هست و شرایط پرداخت نداره و این غبیل مسائل برای من زیاد پیش می آید و مشکلی با این سیاست کاری ندارم.

NabiKAZ
April 8th, 2017, 02:46
در این موارد صورتحساب جدید برای مشتری ایجاد میکنم، دقیقا با همون مشخصات صورتحساب اصلی، و صورتحسابی که سیستم ایجاد کرده را حذف (یا کنسل) میکنم.

ممنون از پاسختون.
راه حل بدی نیست.
البته در [اینجا (https://forum.whmcs.com/showthread.php?127494-Customer-want-to-renew-self-domain-and-he-tell-me-will-be-paid-invoice-later&p=510298#post510298)] گفته شده که راه بهتر اینه که همون ردیف صورت حساب رو کپی کنیم به ردیف زیرین و اون ردیف قبلی رو حذف کنیم. اینطوری همون صورت حساب اصلاح میشه و نیاز به حذف و ایجاد یک صورت حساب جدید نیست.
البته یک نوت هم برای یادآواری بنویسیم که این صورت حساب به علت تمدید دستی، ویرایش شده و بعد از پرداخت، سرویس تمدید نخواهد شد.

moslem95
April 8th, 2017, 09:04
ممنون از پاسختون.
راه حل بدی نیست.
البته در [اینجا (https://forum.whmcs.com/showthread.php?127494-Customer-want-to-renew-self-domain-and-he-tell-me-will-be-paid-invoice-later&p=510298#post510298)] گفته شده که راه بهتر اینه که همون ردیف صورت حساب رو کپی کنیم به ردیف زیرین و اون ردیف قبلی رو حذف کنیم. اینطوری همون صورت حساب اصلاح میشه و نیاز به حذف و ایجاد یک صورت حساب جدید نیست.
البته یک نوت هم برای یادآواری بنویسیم که این صورت حساب به علت تمدید دستی، ویرایش شده و بعد از پرداخت، سرویس تمدید نخواهد شد.

دقیقا منم همین کارو میکنم....

Sajad
April 8th, 2017, 10:06
ممنون از پاسختون.
راه حل بدی نیست.
البته در [اینجا (https://forum.whmcs.com/showthread.php?127494-Customer-want-to-renew-self-domain-and-he-tell-me-will-be-paid-invoice-later&p=510298#post510298)] گفته شده که راه بهتر اینه که همون ردیف صورت حساب رو کپی کنیم به ردیف زیرین و اون ردیف قبلی رو حذف کنیم. اینطوری همون صورت حساب اصلاح میشه و نیاز به حذف و ایجاد یک صورت حساب جدید نیست.
البته یک نوت هم برای یادآواری بنویسیم که این صورت حساب به علت تمدید دستی، ویرایش شده و بعد از پرداخت، سرویس تمدید نخواهد شد.
قطعا این روشی که پیدا کردید بهتره و منم از این به بعد از این روش استفاده میکنم. ممنون که به اشتراک گذاشتید برای افزایش تجربیات

sahar_tym
April 8th, 2017, 16:02
باسلام،

گاهاً پیش میاد مشتری شرایط پرداخت نداره و میگه دامین رو براش تمدید کنیم تا بعداً فاکتور دوره ای که خودکار سیستم تولید کرده رو پرداخت کنه.

حال اگر از بخش مدیریت و تب "دامنه ها" از دکمه "تمدید" استفاده کنیم. دامین بدون مشکل تمدید میشه.
اما زمانی که مشتری در آینده فاکتور مرتبط رو پرداخت کنه، یکبار دیگه دامین برای وی تمدید میشه که این یک مشکل است!

اگر یه کار دیگه کنیم و فاکتور اون رو به وضعیت پرداخت شده در بیاریم، بازهم دامین تمدید میشه ولی چون پولی وارد سیستم نشده و فاکتور بدون رسید، وضعیت پرداخت شده پیدا میکند. سیستم مالی رو دچار اشکال خواهد کرد. از طرفی ممکنه فراموش کنیم که این مشتری بابت تمدید دامینش به سیستم بدهکار است.

در چنین شرایطی پیشنهاد شما چیست؟

باتشکر

چه کاریه خوب. یادداشت کنین یه جا یادتون نره . یا اصن تمدید نکنین8-|

AMIB
April 8th, 2017, 17:26
در سایت Stackoverflow اگر کسی به جای جواب دادن به سوال پرسیده شده جواب‌های نامربوط بدهد، نمره منفی می‌گیرد و امتیازش کم می‌شود
خوب بود در تالارهای گفتگو هم همین طور بود تا می‌شد جواب‌های نامربوط رو حذف کرد یا نمره منفی داد
ایشون به هر دلیلی دوست داره این کار رو بکنه و دنبال روشش می‌گرده جواب بلد نیستید سکوت بهترین کاره

MrFox
April 8th, 2017, 17:38
درود بر شما جناب،
دوستانی داریم که میشه بهشون اعتماد کرد و بعضی وقت ها میگن که بعدا پرداخت میکنیم صورت حسابمون رو،ما هم چیزی نمیگیم.
به جاش تو دفتر حساب کتابمون یادداشت میکنیم که فلانی واریز نکرده و... .
فکر کنم خودتون هم به یه روشه خوبی رسیدید.

NabiKAZ
April 9th, 2017, 06:24
در سایت Stackoverflow اگر کسی به جای جواب دادن به سوال پرسیده شده جواب‌های نامربوط بدهد، نمره منفی می‌گیرد و امتیازش کم می‌شود
خوب بود در تالارهای گفتگو هم همین طور بود تا می‌شد جواب‌های نامربوط رو حذف کرد یا نمره منفی داد
ایشون به هر دلیلی دوست داره این کار رو بکنه و دنبال روشش می‌گرده جواب بلد نیستید سکوت بهترین کاره

از دفاعیتون ممنونم. حرف حق رو زدید.
راستش منم خیلی خودمو کنترل کردم تا نسبت به برخی افراد و لحن گفتارشون بی تفاوت باشم تا جنگ و دعوا درست نشه! واقعاً بعضی عزیزان جواب های اعصاب خورد کنی میدن :)



به جاش تو دفتر حساب کتابمون یادداشت میکنیم که فلانی واریز نکرده و... .
فکر کنم خودتون هم به یه روشه خوبی رسیدید.


چه کاریه خوب. یادداشت کنین یه جا یادتون نره . یا اصن تمدید نکنین8-|

مسئله فراموشکاری نیست، اتفاقاً خود whmcs بخش خوب و نسبتاً کاملی برای یادآوری کارها با درج تاریخ داره و نیاز به یادداشت در جاهای دیگه نیست.
مسئله چیز دیگری است که جسارتاً شاید شما درست متوجه نشدید. مسئله این است که دامین داره منقضی میشه و باید خودمون دستی تمدیدش کنیم. بعد از اینکار، کاربر میاد و صورت حسابشون رو پرداخت میکنه و دامین دوباره سیستمی تمدید میشه(یعنی در مجموع دامین 2 بار تمدید میشه). طرح مشکل، برای جلوگیری از این رخداد بود و چیزی برای یادداشت برداری و یادآوری وجود ندارد.

- - - Updated - - -

ظاهراً روشی که در صفحه قبل بنده عرض کردم، روش پیشنهادی سایت رسمی خود WHMCS است که در مستندات اون در اینجا نوشته شده:
http://docs.whmcs.com/Domains_Management#Manually_Registering.2FRenewing _a_Domain