به مدت حدودا ۱ سال هست که سرور ما توسط اینترنت 3g همراه اول در بسیاری از نقاط دیده نمیشود. (این موضوع همیشگی نیست ولی در خیلی زمانها سرور دیده نمیشود) سرور ما بر روی پارس آنلاین است و به گفته مسئول هاست این مشکل مربوط به تغییراتی هست که همراه اول در زیرساخت اش می دهد برای سازگار شدن با ipv6 و این باعث شده که مشکلاتی در زمینه دامنه ها و ... به وجود بیاید
اگر این مشکل برای بسیاری از سرور های داخل ایران یا حتی تمام سرور های پارس آنلاین به وجود آمده باشد عملا در اینترنت ۳g همراه را باید تخته کرد. من سوالم از عزیزانی که اینجا فعالیت می کنند این هست که آیا شما هم با مشکل مشابهی برخورد کردید؟ یا این میتواند مربوط به تنظیمات dns سرور خودمان باشد؟
سرور ما از طریق ping دیده میشود حتی domain هم ping میشود و traceroute هم با ۱۹ هپ به سرور می رسد ولی وب سرور باز نمیشود (در حالی که در همان زمان کلاینتهای دیگر می توانند بدون مشکل وب سایت ما را باز کنند)
lemo1996
December 24th, 2016, 15:18
سلام
سرور های شما بر روی چه رنجی قرار دارد ؟
بر روی رنج 10.201 است ؟
shatech
December 24th, 2016, 16:22
به مدت حدودا ۱ سال هست که سرور ما توسط اینترنت 3g همراه اول در بسیاری از نقاط دیده نمیشود. (این موضوع همیشگی نیست ولی در خیلی زمانها سرور دیده نمیشود) سرور ما بر روی پارس آنلاین است و به گفته مسئول هاست این مشکل مربوط به تغییراتی هست که همراه اول در زیرساخت اش می دهد برای سازگار شدن با ipv6 و این باعث شده که مشکلاتی در زمینه دامنه ها و ... به وجود بیاید
اگر این مشکل برای بسیاری از سرور های داخل ایران یا حتی تمام سرور های پارس آنلاین به وجود آمده باشد عملا در اینترنت ۳g همراه را باید تخته کرد. من سوالم از عزیزانی که اینجا فعالیت می کنند این هست که آیا شما هم با مشکل مشابهی برخورد کردید؟ یا این میتواند مربوط به تنظیمات dns سرور خودمان باشد؟
سرور ما از طریق ping دیده میشود حتی domain هم ping میشود و traceroute هم با ۱۹ هپ به سرور می رسد ولی وب سرور باز نمیشود (در حالی که در همان زمان کلاینتهای دیگر می توانند بدون مشکل وب سایت ما را باز کنند)
مشکل شما از dns سرور هست باید بر روی کارگزار های درست تنظیم شوند تا این مشکل برطرف شود
esmailzadeh
December 24th, 2016, 16:34
مشکل شما از dns سرور هست باید بر روی کارگزار های درست تنظیم شوند تا این مشکل برطرف شود
میشه لطفا بیشتر توضیح بدید، دی ان اس سرور ما روی خود سرور هست. آیا منظورتون این هست که تنظیمات دی ان اس درست انجام نشده یا کلا name server باید در جای دیگری باشد تا مشکل برطرف بشه؟
ما برای افزایش سرعت سرور را به داخل ایران انتقال دادیم اگر قرار باشد name server را به جایی مثل cloudflare انتقال بدیم این مزیت کاملا از دست میرود مگر این که در داخل ایران آن را به name server معتبری انتقال بدهیم و فکر می کنم منظور شما هم همین باشه ولی من جایی در این مورد نمیشناسم لطفا اگر میشناسید معرفی بفرمایید.
shatech
December 24th, 2016, 16:38
میشه لطفا بیشتر توضیح بدید، دی ان اس سرور ما روی خود سرور هست. آیا منظورتون این هست که تنظیمات دی ان اس درست انجام نشده یا کلا name server باید در جای دیگری باشد تا مشکل برطرف بشه؟
عزیز nameserver های خود سرور خیر منظور بنده DNS های تنظیم شده بر روی شبکه سرورمجازی هست
نوع سرور شما مجازی هست یا اختصاصی و یا از سرویس هاست استفاده میفرمایید؟
- - - Updated - - -
سلام
سرور های شما بر روی چه رنجی قرار دارد ؟
بر روی رنج 10.201 است ؟
خب دوست عزیز اگر اینترانت هم باشه همراه اول جزو بستر اینترنت ایران به حساب می آیند
esmailzadeh
December 24th, 2016, 17:11
سرور vps هست و name server هم روی خود vps تنظیم شده یعنی با استفاده از سرویس bind روی خود سرور dns server نصب شده و روی تنظیمات domain هم گفته شده که از همان name server استفاده کند
shatech
December 24th, 2016, 17:14
سرور vps هست و name server هم روی خود vps تنظیم شده
دوست عزیز شما باید از شخصی که سرور رو تهیه کردید درخواست کنید تا DNS سرور شمارو بر روی DNS های اصلی دیتاسنتر تنظیم کنند خود شما هم میتونید این کار رو انجام بدید فقط باید بدونید سرور برای کدوم دیتاسنتر هست تا از طریق ادیت کردن فایل زیر تغییرش بدید
/etc/sysconfig/resolve.conf
esmailzadeh
December 24th, 2016, 17:22
اون فایلی که شما گفتید در سرور من وجود نداشت ولی در فایل /etc/resolv.conf، آدرس name server روی 4.2.2.4 تنظیم شده :
nameserver 4.2.2.4
search domainname.com
shatech
December 24th, 2016, 17:24
اون فایلی که شما گفتید در سرور من وجود نداشت ولی در فایل /etc/resolv.conf، آدرس name server روی 4.2.2.4 تنظیم شده :
nameserver 4.2.2.4
search domainname.com
nameserver 8.8.8.8
nameserver 4.2.2.4
به این مقدار تغییر بدید اگر حل نشد نام دیتاسنتر رو ارسال کنید تا dns های دیتاسنتر رو براتون ارسال کنم
esmailzadeh
December 24th, 2016, 17:55
خیلی ممنون از راهنماییتون
دیتا سنتر پارس آنلاین هست. من dns رو به name server های پارس آنلاین یعنی 91.98.98.98 و 91.98.98.99 تغییر دادم. اگر مشکلی خوردم مجدد مزاحمتون میشم
فایل resolf.conf که گفتید به صورت خودکار generate میشه و روش تغییرش در ubuntu به این صورت هست:
فایل /etc/resolvconf/resolv.conf.d/base رو تغییر میدیم و name server هایی که می خوایم رو اضافه میکنیم بعد دستور sudo resolvconf -h را اجرا می کنیم
با انجام این کار هنوز ۴.۲.۲.۴ در راس name server های قرار دارد و بقیه سرور هایی که اضافه کردم در پایین آن آمده. آیا امکان حذف این رکورد وجود داره؟
shatech
December 24th, 2016, 18:04
خیلی ممنون از راهنماییتون
دیتا سنتر پارس آنلاین هست. من dns رو به name server های پارس آنلاین یعنی 91.98.98.98 و 91.98.98.99 تغییر دادم. اگر مشکلی خوردم مجدد مزاحمتون میشم
فایل resolf.conf که گفتید به صورت خودکار generate میشه و روش تغییرش در ubuntu به این صورت هست:
فایل /etc/resolvconf/resolv.conf.d/base رو تغییر میدیم و name server هایی که می خوایم رو اضافه میکنیم بعد دستور sudo resolvconf -h را اجرا می کنیم
با انجام این کار هنوز ۴.۲.۲.۴ در راس name server های قرار دارد و بقیه سرور هایی که اضافه کردم در پایین آن آمده. آیا امکان حذف این رکورد وجود داره؟
دوست عزیز شما بهتره از ادیتور هایی مثل vim یا nano استفاده کنید و کل فایل رو تغییر بدید
vim /etc/resolv.conf
nano /etc/resolv.conf
alicpk
December 24th, 2016, 18:16
بله عزیز این مشکل بیشتر از یک ساله که وجود دارد و مخابرات هیچ اقدامی نکرده . علاوه بر 3g سرویسهای دیگر مخابرات مانند adsl هم این مشکل را دارند و علاوه بر سرورهای ایران گاها سرورهای خارجی را نیز غیر فعال نشان میدهند و گزارش بسیاری از کاربران در رابطه با این موضوع داشتیم و در انجمن مطرح کردیم و دوستان هم این مشکل را داشتند و همچنان دارند
تنها راه برای حل این مشکل استفاده از ای پی های دیگر است
متاسفانه در این مورد مکاتباتی هم با مخابرات انجام دادم که به صراحت گفتند به ما مربوط نیست و مشکل خودتونه
واقعا برای همه افرادی که در این مملکت در راس هستند متاسفم که با بی احترامی با مردم برخورد میکنند
shatech
December 24th, 2016, 18:20
بله عزیز این مشکل بیشتر از یک ساله که وجود دارد و مخابرات هیچ اقدامی نکرده . علاوه بر 3g سرویسهای دیگر مخابرات مانند adsl هم این مشکل را دارند و علاوه بر سرورهای ایران گاها سرورهای خارجی را نیز غیر فعال نشان میدهند و گزارش بسیاری از کاربران در رابطه با این موضوع داشتیم و در انجمن مطرح کردیم و دوستان هم این مشکل را داشتند و همچنان دارند
تنها راه برای حل این مشکل استفاده از ای پی های دیگر است
متاسفانه در این مورد مکاتباتی هم با مخابرات انجام دادم که به صراحت گفتند به ما مربوط نیست و مشکل خودتونه
واقعا برای همه افرادی که در این مملکت در راس هستند متاسفم که با بی احترامی با مردم برخورد میکنند
متاسفانه ایران از کارگزاری های معتبر جهان به طور کامل و اونجور که باید بهره نمیبره که این برای خیلی ها مشکل ساز شده که بهترین راه استفاده از کارگزار های شبکه ایران هست و این مشکل فقط در سرور های ایران به وجود میاد در سرور های خارج هیچ مشکلی در بازدید با نت ایران نداریم
esmailzadeh
December 24th, 2016, 18:21
بله عزیز این مشکل بیشتر از یک ساله که وجود دارد و مخابرات هیچ اقدامی نکرده . علاوه بر 3g سرویسهای دیگر مخابرات مانند adsl هم این مشکل را دارند و علاوه بر سرورهای ایران گاها سرورهای خارجی را نیز غیر فعال نشان میدهند و گزارش بسیاری از کاربران در رابطه با این موضوع داشتیم و در انجمن مطرح کردیم و دوستان هم این مشکل را داشتند و همچنان دارند
تنها راه برای حل این مشکل استفاده از ای پی های دیگر است
متاسفانه در این مورد مکاتباتی هم با مخابرات انجام دادم که به صراحت گفتند به ما مربوط نیست و مشکل خودتونه
واقعا برای همه افرادی که در این مملکت در راس هستند متاسفم که با بی احترامی با مردم برخورد میکنند
ولی جالبه که این موضوع را در این مدت سرچ می کردم به هیچ مطلبی در این باره بر نخوردم. متاسفانه دوستان ادمین هاست هم کم لطفی می کنند و این اطلاعات را مطرح نمی کنند.
منظورتون از ip دیگه را متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید
shatech
December 24th, 2016, 18:23
ولی جالبه که این موضوع را در این مدت سرچ می کردم به هیچ مطلبی در این باره بر نخوردم. متاسفانه دوستان ادمین هاست هم کم لطفی می کنند و این اطلاعات را مطرح نمی کنند.
منظورتون از ip دیگه را متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید
منظور این دوستمون همون اطلاعات ip هست که تغییر دادید
esmailzadeh
December 25th, 2016, 12:22
منظور این دوستمون همون اطلاعات ip هست که تغییر دادید
متاسفانه با تغییری که پیشنهاد کردید هم مشکل برطرف نشده، البته سایت ما با استفاده از اینترنت همراه اول تقریبا در اطراف پونک هیچ وقت دیده نمیشد ولی با این تغییر که دادم دیشب سایت دیده میشد ولی صبح که چک کردم مجددا نتوانستم بدون *****شکن سایت رو باز کنم
shatech
December 25th, 2016, 15:37
متاسفانه با تغییری که پیشنهاد کردید هم مشکل برطرف نشده، البته سایت ما با استفاده از اینترنت همراه اول تقریبا در اطراف پونک هیچ وقت دیده نمیشد ولی با این تغییر که دادم دیشب سایت دیده میشد ولی صبح که چک کردم مجددا نتوانستم بدون *****شکن سایت رو باز کنم
خب شما به پشتیبانی سرورمجازیتون تیکت بزنید درخواست کنید تا مشکل رو برطرف کنند مشکل از آیپی شما هست وظیفه شرکت هست که براتون برطرف کنند
ali2k6
December 26th, 2016, 02:13
شما یا مشکلی dns داری یا ارتباطی
1- ای پی سرورت رو پینگ کن اگر جواب نگرفتی مشکل ارتباطی هست و توسط شما قابل حل نیست
2- اگر ای پی سرور رو پینگ کردی و جواب گرفتی ، دامنه رو پینگ کن و اگر جواب نگرفتی مشکل dns داری
درصورتیکه مطمئن شدی مشکل dns داری روی دامنه یک سرور ns دیگر اضافه کنید (داخل ایران باشه و از یه دیتاسنتر دیگر مثل زیرساخت)
majidisaloo1
December 26th, 2016, 03:12
درورد بر شما
مشکل اصلی ما این است به روتینگ و سوئیچینگ زیاد آشنایی نداریم و مفاهیم پایه هاستینگ و سرور رو حتی نمیدونیم ولی در زمان ادعا ، خدای انواع شبکه و کامپیوتر هستیم .
وقتی شما پینگ میگیرید و به سرور میرسد یعنی مشکلی ندارید
وقتی شما اینترفیس یا همان پورت 80 رو ندارید یعنی مشکل جای دیگست و ما هم این مشکل رو نزدیک به دو ماه با شاتل از bgp خودمون داشتیم
مشکل از مراکز تبادل داده یا همان ixp هست که چند وقتی است راه اندازی شده است که طی سینک نبودن داده ها این اتفاق می افتد
زمانی که این مشکل را دارید شما تریس به سمت سرور مقصد بگیرید و برای دیتاسنترتون بفرستید و از آنها بخواهید که ببینند در کدام ixp با همراه اول مداخله دارند تنها نیاز هست مشکل در آنجا برطرف بشود
جالب اینجاست شاید خودشون نمیدونن و گزارشی هم نداشتند وگرنه کله رنجی که دارید الآن با همراه اول یا اون رنج همراه اول مشکل دارد
با تغییر دادن دی ان اس و... نتیجه درستی نمیگیرید باید پایه ای مشکلتان رفع گردد .
موفق و پیروز باشید
عیسی لو
esmailzadeh
December 26th, 2016, 11:32
درورد بر شما
مشکل اصلی ما این است به روتینگ و سوئیچینگ زیاد آشنایی نداریم و مفاهیم پایه هاستینگ و سرور رو حتی نمیدونیم ولی در زمان ادعا ، خدای انواع شبکه و کامپیوتر هستیم .
وقتی شما پینگ میگیرید و به سرور میرسد یعنی مشکلی ندارید
وقتی شما اینترفیس یا همان پورت 80 رو ندارید یعنی مشکل جای دیگست و ما هم این مشکل رو نزدیک به دو ماه با شاتل از bgp خودمون داشتیم
مشکل از مراکز تبادل داده یا همان ixp هست که چند وقتی است راه اندازی شده است که طی سینک نبودن داده ها این اتفاق می افتد
زمانی که این مشکل را دارید شما تریس به سمت سرور مقصد بگیرید و برای دیتاسنترتون بفرستید و از آنها بخواهید که ببینند در کدام ixp با همراه اول مداخله دارند تنها نیاز هست مشکل در آنجا برطرف بشود
جالب اینجاست شاید خودشون نمیدونن و گزارشی هم نداشتند وگرنه کله رنجی که دارید الآن با همراه اول یا اون رنج همراه اول مشکل دارد
با تغییر دادن دی ان اس و... نتیجه درستی نمیگیرید باید پایه ای مشکلتان رفع گردد .
موفق و پیروز باشید
عیسی لو
ممنون جناب عیسی لو
این اطلاعاتی که شما دادید با چیزهایی که پشتیبان سرورخودمان هم میگوید هم مطابقت داره و ما این اطلاعات را چند بار برایشان فرستادیم و آنها هم پیگیری کردند ولی مشکل برطرف نشده
در پینگ و traceroute از سمت کلاینت مشکلی نیست ولی پرت ۸۰ توسط کلاینت دیده نمیشه (در حالی که در همون زمان اگر با ***** وصل شویم بدون مشکل پرت ۸۰ را نشان میدهد)
با wget کردن صفحه اول سایت این پیغام نشان داده میشه:
HTTP request sent, awaiting for response... Read error (Connection reset by peer) in headers.
hamid.soltani92
December 26th, 2016, 11:59
درورد بر شما
مشکل اصلی ما این است به روتینگ و سوئیچینگ زیاد آشنایی نداریم و مفاهیم پایه هاستینگ و سرور رو حتی نمیدونیم ولی در زمان ادعا ، خدای انواع شبکه و کامپیوتر هستیم .
وقتی شما پینگ میگیرید و به سرور میرسد یعنی مشکلی ندارید
وقتی شما اینترفیس یا همان پورت 80 رو ندارید یعنی مشکل جای دیگست و ما هم این مشکل رو نزدیک به دو ماه با شاتل از bgp خودمون داشتیم
مشکل از مراکز تبادل داده یا همان ixp هست که چند وقتی است راه اندازی شده است که طی سینک نبودن داده ها این اتفاق می افتد
زمانی که این مشکل را دارید شما تریس به سمت سرور مقصد بگیرید و برای دیتاسنترتون بفرستید و از آنها بخواهید که ببینند در کدام ixp با همراه اول مداخله دارند تنها نیاز هست مشکل در آنجا برطرف بشود
جالب اینجاست شاید خودشون نمیدونن و گزارشی هم نداشتند وگرنه کله رنجی که دارید الآن با همراه اول یا اون رنج همراه اول مشکل دارد
با تغییر دادن دی ان اس و... نتیجه درستی نمیگیرید باید پایه ای مشکلتان رفع گردد .
موفق و پیروز باشید
عیسی لو
سلام و عرض ادب.
فرمایش دوستمون تایید میشه. این مورد هیج ارتباطی به dns نداره.
ارادتمند.