PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تکنیک تایید در بازاریابی عصبی برای وب



abbas_habibi
December 7th, 2016, 15:27
مقدمه مقاله تکنیک تایید در بازاریابی عصبی برای وب :

تکنیک تایید در بازاریابی عصبی ، در سری مقالات بازاریابی عصبی که در پست های گذشته منتشر نموده ایم درباره بازاریابی عصبی تعریفی را ارائه دادیم و همینطور به معرفی یک تکنیک کاربردی در بازاریابی عصبی پرداخته ایم که می توانید مقاله یک معرفی یک تکنیک بازاریابی عصبی را از از اینجا مطالعه کنید.همچنین در مقاله ی بازاریابی عصبی و انتخاب هوشمندانه عکس های سایت به بررسی روش های جذب کاربران از طریق عکس های مرتبط و جذاب پرداختیم و این مطلب را به این صورت بیان کردیم که اگر صاحب کسب و کار اینترنتی نتواند از فضایی که در وب دراختیارش قرار می گیرد به نحو احسن استفاده کند در کسب و کار خودش موفق نخواهد بود .در این مقاله قصد داریم درباره تکنیک تایید جمع در بازاریابی عصبی مطالبی را ارائه دهیم و کمی بیشتر به عمق بازاریابی عصبی پی ببریم ، این تکنیک زیاد پیچیده نیست تکنیکی است که همه روزه همه ی انسان ها با آن سرو کار دارند و در زندگی روزمره خود بارها و بارها از آن استفاده کرده اند اما بدون آنکه اطلاع داشته باشند از چه روشی استفاده می کنند در ادامه مقاله تکنیک تایید در بازاریابی عصبی در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد .اگر در زندگی روزمره دقت کرده باشید بیشتر انتخاب ها ، تصمیمات ، فعالیت های ما تحت تاثیر تایید دیگران است . به عنوان مثال اگر در خیابانی در تهران در حال قدم زدن باشید و احساس گرسنگی کنید به دنبال یک رستوران می گردید تا بتوانید غذایی بخورید و استراحتی کوتاه داشته باشید .نکته ای در مثال بالا وجود دارد این است که شما شاید در یک سمت از خیابان به تعداد زیادی رستوران بر بخورید که هرکدام با برند خاصی و به صورت اختصاصی در حال فعالیت هستند شما چگونه متوجه می شوید که باید به کدام یکی از آنها بروید و غذا بخورید ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که وقتی در مقابل یک رستوران قرار می گیریم می بینم که این رستوران بسیار تمیز و شیک است ولی ۲ نفر بیشتر در آنجا حضور ندارند که در حال غذاخوردن هستند ، اما کمی جلوتر در مقابل رستوران قبلی یک رستوران دیگر وجود دارد که می بینید زیاد شیک و برند خاصی نیست اما جمعیت زیادی حضور دارند تا از غذاهای آن رستوران استفاده کنند شما هم به صورت ناخودآگاه جذب تکنیک تایید شده و به سمت همان رستورانی می روید که جمعیت زیادی حضور دارد و از خدمات آن استفاده می کنید .البته شما باید از سطح شجاعت خودتان هم آگاهی داشته باشید و ببینید که آیا حاضرید رستورانی که اکثر افراد انتخاب کرده اند را رد کرده و به یک رستورانی بروید که تنها دونفر درحال غذا خوردن هستند ؟ما بیشتر مواقع دوست داریم فعالیت ها ، خرید هایی را انجام دهیم که از جانب دیگران تایید شده است مثال دیگری که می توانیم در این زمینه بزنیم ایستگاه مترو است که اکثر افراد با آنها سرو کار دارند .فرض کنید برای اولین بار است که به مترو مراجعه می کنید با استفاده از راهنمایی ها به قطار سوار می شوید و به ایستگاه مورد نظر خود می رسید ، حال نکته اینجاست که در هنگام پیاده شدن ببینید از چه راهی باید از ایستگاه خارج شوید ، در آن لحظه شما نه می توانید به تابلو توجهی داشته باشید ، نه راهنمایی هایی که قبل گرفته بودید و غیره تنها توجهی که می توانید بکنید این است که می بینید اکثر جمعیت در حال دویدن بر روی پله های برقی هستند که بتوانند از ایستگاه خارج شوند. شما با دیدن این صحنه تصمیم می گیرید که به همان سمتی بروید که اکثر جمعیت می روند .

ما دوست نداریم صرفا یک خریدار یک محصول باشیم . تصمیمات خرید های ما منشاء قوی که دارد تایید دیگران است اکثر افرادی که گوشی آیفون دارند از مزایا و کاربرد های ان بی خبر هستند و همچنین از لحاظ کاربردی هم زیاد برایشان کاربرد خاصی ندارند ولی آنها هزینه های میلیونی کرده اند تا مورد تایید دیگران باشند ، البته اگر به این افراد گوشی با مارک متفرقی را ارائه دهند که کاربرد های همان را داشته باشد اصلا نمی پذیرند .

حالا این تکنیک چگونه در وب استفاده می شود ؟

پاسخ به این سوال را با یک مثال مطرح می کنم تا بیشتر افرادی که در فضای وب حضور داشتند و با آن برخورد داشته اند بتوانند آن را درک کنند .به عنوان مثال فکر کنید در حال وبگردی هستید و در موضوع مورد علاقه ی خود دنبال یک مقاله خوب هستید به سایت های زیادی مراجعه کرده اید ، در یکی از این سایت های می بینید که همان مقاله ای که شما نیاز دارید را به صورت رایگان و کامل قرار داده اند اما ۳ نفر آنرا دانلود کرده اند ، شما با دیدن این رقم به فکر بی کیفیت بودن می افتید و از سایت خارج می شوید .
http://mahanteymouri.ir/wp-content/uploads/2016/12/webad.png
اما درسایت دیگری همان مقاله را که برای دانلود گذشته اند شاید تازه از مقاله قبلی هم ناقص تر باشد (به عنوان مثال) ، وقتی با رقم دانلود مواجه می شوید می بینید که این مقاله ۳۰۰ بار دانلود شده است شما با دیدن آن متوجه می شوید که مقاله ای را که احتیاج داشتید همین است و دانلود می کنید . در این لحظه دیگر به ساختار و کیفیت طراحی سایت دقت نمی کنید بلکه هدفتان دانلود یک مقاله بوده است که اگر سایت هم بی کیفیت یا جعلی باشد برای شما فرقی نمی کند .

ما به عنوان صاحب کسب و کار اینترنتی افرادی را به عنوان بازدید کننده و خریدار داریم که دارای تایید ما هستند اما باید بتوانیم این موضوع را به کاربران جدید که تازه با سایت ما آشناه شده اند نشان دهیم تا آنها هم بتوانند به جمع کاربرانی بپیوندند که کسب و کار مارا تایید می کنند .برای اینکار می توانید در کسب و کار اینترنتی خودتان محصولی را که بیشترین فروش را داشته است به مشتریان خود معرفی کنید و به آنها اعلام کنید که کاربرانی که این محصول را خریده اند راضی بوده اند و شما هم می توانید از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری:

تکنیک تایید در بازاریابی عصبی ، در سلسله مقالات بازاریابی عصبی متوجه شدید که چگونه باید از دریچه بازاریابی عصبی با کاربران و مشتریان خود برخورد کنید تا بتوانید بیشترین جذب را داشته باشید ، در مقالات آتی در مورد این موضوعات بیشتر صحبت خواهیم کرد .نویسنده : عباس حبیبی – ماهان تیموری

relaxhost
December 15th, 2016, 09:41
ممنون . مفید بود

abbas_habibi
December 15th, 2016, 09:44
ممنون . مفید بود

خواهش میکنم دوست عزیز :)