PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فاکتورهای سئو



زیرساخت
October 23rd, 2016, 00:27
فاکتورهای سئو
-------------------------------------------------------
این فاکتورها به همت مرکز آموزش (https://zirsakht.net/content/) سایت زیرساخت (https://zirsakht.net/) برای موضوع سئو (https://zirsakht.net/seo/) تهیه شده است. لطفا در صورت انتشار منبع را نیز ذکر فرمایید.
بیش از چند صد فاکتور در سئو دخیل هستند که تاثیر آنها در سئو سایت را بررسی می کنیم.

1- پسوند دامنه
دامنه های ملی در کشور متعلق به آن نتیجه نسبتا بهتری می گیرند. نسبتا بهتر به این معنی است که تاثیر آن به حدی بالا نیست که تعیین کننده باشد.

2- نام دامنه
دامنه هر چه کوتاه تر و خواناتر باشد بهتر است. نکته مهم اینکه وجود کلمه کلیدی مورد فعالیت در دامنه ( مخصوصا در ابتدای آن ) تاثیر خوبی در نتیجه گیری دارد.

3- آپتایم سایت
آپتایم بالای سایت به تنهایی تاثیر مثبتی در سئو ندارد اما آپتایم پایین ( قطعی های طولانی و مکرر ) می تواند به سئو سایت لطمه وارد کند.

4- سرعت سایت
یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی است. سرعت بالای سایت علاوه بر سئو در پایین آمدن نرخ فرار از سایت موثر است.

5- نرخ فرار از سایت یا bounce rate
معیاری است برای اینکه بتوان فهمید سایت تا چه مقدار توانسته بازدیدکنندگان را نمک گیر کند. هر چه مقدار درصد آن پایین تر باشد بهتر است.

6- سئو داخلی یا On Page
به مجموعه اقداماتی که به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در داخل سایت انجام می شود سئو داخلی گفته می شود.

7- سئو خارجی یا Off Page
به مجموعه اقداماتی که به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در خارج از سایت انجام می شود سئو خارجی گفته می شود.

8- آدرس صفحات یا URL
8-1- هر قدر کوتاه تر ، خواناتر و مرتبط با عنوان صفحه مورد نظر باشد بهتر است. ( در واقع کوتاه ترین آدرسی که خوانایی و ارتباط کامل با صفحه مورد نظر را داشته باشد )
8-2- نتیجه آزمون ها ثابت کرده URL های دایرکتوری نتیجه بهتری از URL های ساب دامین می گیرند. برای مثال domain.com/seo بهتر از seo.domain.com است.
8-3- بهتر است URL بصورت انگلیسی باشد. اینکار در استاندارد و کوتاه بودن URL تاثیر مثبتی دارد. با این شرط که ترجمه عنوان به درستی در URL انجام شده باشد.
8-4- بهترین کاراکتر برای جداسازی کلمات در URL کاراکتر - است.
8-5- بهتر است URL بدون پسوند و / باشد. مثال : domain.com/seo بهتر از domain.com/seo.php و /domain.com/seo و ... است.

9- تگ عنوان یا Title Tag
9-1- پیشنهاد می شود بین 50 تا 60 کاراکتر برای تگ عنوان در نظر بگیرید. جدا کننده های پیشنهادی - یا |
9-2- کلمه کلیدی بهتر است در ابتدای Title قرار گیرد.

10- توضیحات یا Meta Description
10-1- پیشنهاد می شود بین 150 تا 160 کاراکتر برای توضیحات در نظر بگیرید. جدا کننده پیشنهادی ,
10-2- پیشنهاد می شود کلمه کلیدی در توضیحات درج شود. این توضیحات در بالا بردن CTR در SERP موثر است.

11- CTR
نسبت کلیک به مشاهده ضربدر 100 را CTR می گویند. (Clicks/Impressions)x100

12- SERP - Search Engine Result Page
صفحه نتایج موتور جستجو

13- سیستم مدیریت محتوا
سیستم مدیریت محتوای وردپرس قابلیت بالایی در سئو داخلی دارد. مخصوصا با وجود افزونه های فوق العاده ای مانند Yoast SEO برای آن

14- لینک دهی به صفحات مرتبط سایت های معتبر و مرجع می تواند ( ممکن است ) در سئو موثر باشد.
- برای مثال لینک دادن به صفحه https://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization در صفحه ای که در مورد سئو بحث می کند. توجه : با واژه کلیدی لینک داده نشود.

15- نگارش و انشا صحیح تاثیر خوبی در سئو داخلی و کاربرپسند بودن سایت دارد. رعایت عناوین ، ساختار پاراگراف ها و ...

16- لینک دهی زیاد به سایت های دیگر به سئو سایت آسیب می زند.

17- وجود تصویر ، ویدئو و عناصر چند رسانه ای می تواند عاملی برای اثبات محتوای با کیفیت باشد.
- محتوای یونیک : به محتوای منحصربه فرد و خاص گفته می شود که دارای حداقل یکی از خواص تازگی ، انحصار و عمق باشد.
- محتوای مفید : به محتوایی گفته می شود که برای کاربر جذاب و مفید بوده و باعث نمک گیر کردن کاربر می شود.
- محتوای تازه : به محتوایی گفته می شود که اطلاعاتی جدید یا تازه ترین اطلاعات از یک موضوع خاص را مطرح کند.

18- لینک های داخلی به صفحات با کیفیت موجب افزایش اعتبار آن صفحه می شود.

19- لینک های خراب ، شکسته و بی ارزش تاثیر بدی بر آن سایت و صفحه خواهد گذاشت.

20- محتوای با سطح کیفی پایه + حرفه ای نرخ مشاهده بیشتری دارد. محتوای تخصصی مشتری کمتری دارد و محتوای ساده را اکثرا می دانند. تلفیقی از اینها ایده آل خواهد بود.

21- این موضوع بسیار اهمیت دارد که یک صفحه متعلق به چه دامنه ای است و دامنه آن چه شرایطی دارد. محتوای یکسان در دو سایت مختلف نتیجه بهتری برای سایت با اعتبار بالا خواهد داشت.

22- آدرس یک صفحه هر چه از ریشه دور می شود ممکن است نتیجه ضعیف تری بگیرد.

23- گوگل محتوایی که در آن ترتیب شماره یا گلوله ( bullet ) بکار رفته را بدلیل کاربر پسند بودن آن دوست دارد.

24- مقدار اهمیت ( priority ) اختصاص داده شده به یک صفحه در sitemap می تواند تاثیر گذار باشد.

25- یک مطلب با عمر بالا و با بروزرسانی های مرتب بهتر از یک مطلب تازه است.

26- وجود تماس با ما در سایت و مطابقت اطلاعات آن با مشخصات هویز می تواند موثر باشد.

27- رنک اعتماد یا TrustRank از فاکتورهای مهم در سئو است.

28- ساختار و مهندسی خوب در صفحات و مطالب می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا سایت را بهتر بررسی کند.

29- به روزرسانی سایت مخصوصا محتوا می تواند طراوت سایت را به موتورهای جستجو اثبات کند.

30- تعداد صفحات یک سایت هر چه بیشتر باشد می تواند یک عامل موثر در قدرت سایت باشد.

31- وجود نقشه سایت می تواند به روبات ها کمک کند تا سایت را بهتر بررسی کنند.

32- موقعیت هاست می تواند در نتایج جستجوی محلی تاثیرگذار باشد.

33- گواهی ssl یک عامل تاثیرگذار در سئو است. هم اکنون تاثیر زیادی ندارد اما در آینده تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

34- وجود صفحه قوانین استفاده و حریم خصوصی می تواند به گوگل ثابت کند سایت قانونمند و قابل اعتماد است.

35- بسیاری از سایت های بزرگ در زمینه سئو معتقد هستند وجود منوی ناوبری ( Breadcrumbs ) تاثیر مثبت دارد.

36- خزنده های گوگل سایت هایی را که Mobile-friendly نیستند را دوست ندارند.

37- برخی معتقدند که استفاده از Analytics و Webmaster tools گوگل در سئو تاثیر دارد. حتی اگر بصورت مستقیم تاثیرگذار نباشد اطلاعات و مواردی که توسط این ابزارها بدست می آید تاثیرگذار خواهد بود.

38- داشتن لینک از دامنه های GOV , EDU ارزش بسیار زیادی دارد.

39- لینک داشتن از سایت های مخرب ، اسپم و بی کیفیت به سایت آسیب می زند. برای در امان ماندن از این موضوع از ابزار disavow استفاده کنید.

40- لینک های داخلی باعث ارتباط بیشتر صفحات سایت با هم می شود.

41- داشتن لینک در دامنه های ملی خاص می تواند باعث بهبود رتبه در آن کشور شود.

42- ترافیک مستقیم یا ورود مستقیم کاربر به سایت به گوگل اثبات می کند مطلب یا سایت معتبر است و ارزش زیادی دارد. این جامعه آماری توسط مروگر chrome و Google Analytics بدست می آید.

43- تعداد کامنت ها ممکن است یک سیگنال مثبت برای اثبات کیفیت محتوا باشد.

44- صرف کردن زمان بالای کاربر در یک سایت یا صفحه می تواند فاکتور اثبات کیفیت محتوا یا سایت باشد.

45- جستجوی برند در گوگل تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو دارد. برای مثال : سفارش سئو در زیرساخت (https://zirsakht.net/seo/) - خرید هاست از زیرساخت (https://zirsakht.net/) - ثبت دامنه در زیرساخت (https://zirsakht.net/domain/)

46- لینک های انبوه و یکباره نشانه اسپم و غیر واقعی بودن لینک ها است.

47- تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو افزایش یافته است.
47-1- فالو ، لایک و کامنت اکانت های قوی و محبوب تاثیر مثبتی در قدرت گرفتن اکانت شبکه های اجتماعی داشته و بصورت غیر مستقیم بر سئو سایت اثر می گذارد.

48- استفاده از سرویس Google Adwords تاثیری در سئو ندارد.

49- استفاده از Microdata در سایت تاثیر مثبتی در سئو دارد. اطلاعات بیشتر : Schema.org
(http://Schema.org)
50- کسب تاییدیه از سایت validator.w3.org (http://validator.w3.org) تاثیر خوبی در سئو داخلی دارد.

51- به زودی ....
.
.
.
.
.
300- به زودی ....