PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سئو چیست توضیح تمام بخش ها



seotutorials
September 3rd, 2016, 07:22
سئو چیست33254
بهینه سازی سایت طبق الگوریتم های موتورهای جستجو دیده میشود و به طور کلی هماهنگی سایت با الگوریتم های موتور های جستجو است سئو سایت SEO برگرفته از کلمه بهینه سازی موتور جستجو است. شاید در اوایل پیدایش موتورهای جستجو کسی فکر نمیکرد که علمی به اسم بهینه سازی سایت انقدر اهمیت پیدا کرده و جزو جالب ترین و پویا ترین علم های روز جایگاه مناسبی پیدا کند چرا موتورهای جستجو، همان طور که میدانید بهترین روش برای پیدا کردن یک موضوع است خوب این واضح سایتی که بازدید بالای از موتورهای جستجو میگیرد که در صفحات اولیه جستجو قرار بگیرد بهینه سازی سایت فقط به گوگل مطلق نمیشود و شامل گوگل، بینگ، یاهو و بقیه موتورهای جستجو نیز میشود وقتی سایت شما اعتبار خوبی پیدا کرد این گوگل است که دنبال مطالب و ایندکس سریع انها می اید پس در شروع کار باید نظر موتورهای جستجو را جلب کنید اکثر مردم فقط به صفحه اول گوگل نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله لازم است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد شاید جالب باشد بدانید بیشتر از 85 درصد مردم از موتورهای جستجو استفاده میکنند و این یعنی رویایی یک سایت پر بازدید عجله نکنید هنوز اول راه هستیم خوب بارها از خود پرسیدم سایتی که در موتورهای جستجو در صفحات 10 یا 20 قرار دارد بازدید دارد شما روزانه دامنه های میبینید که ازاد میشوند بعد از یک سال فعالیت به نظر شما اگر این دامنه در صفحه اول گوگل بود باز هم دامنه را رها میکردن پس اهمیت بهینه سازی سایت مشخص میشود موتورهای جستجو پیوسته الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن و بقیه الگوریتم ها خود را تغییر میدهند تا به بهترین کیفیت نشان دادن سایت در مورد موضوع مورد نظر برسند پس این علم به غیر از این که علمی پویا است احتیاج به یک مهندس به روز دارد که کل وقت خود را صرف مطالعه مطالب روز کند از این رو مبحث متخصصان بهینه سازی در کل دنیا وجود دارد البته این عملیات یک امر پیوسته و مداوم است و احتیاج به یک برنامه ریزی قوی دارد خوب شاید از خود بپرسید که ما در صفحه اول گوگل قرار گرفتیم دیگر تمام نه همیشه حفظ یک جایگاه از بدست اوردن از سخت تر است امیدوارم تا اینجا خسته نشده باشید.


کاربرد سئو چیست
با ذکر یک مثال توضیح میدهیم فکر کنید شما محصولی برای فروش در اینترنت دارید مثلا شارژ خوب وقتی کسی جستجو میکند شارژ ایرانسل شما اگر در صفحه سوم قرار داشته باشید ایا بازدید کننده دارید فرض کنید در صفحه اول گوگل قرار دارید و روزانه 10000 نفر از طریق گوگل وارد سایت شما میشود و از این تعداد فقط یک درصد از شما خرید میکنند خوب میدانید درامد شما در ماه چقدر میشود پس صفحه اول گوگل را جدی بگیرید گوگل را نپرستید ولی سعی کنید مطالب علم روز را مطالعه کنید البته کاربردش خیلی گسترده است حتی میتوان بوسیله گوگل بعضی از مطالب را جا بیندازیم که اصلا شناخته شده نیست و این را هم بدانید بعضی از سایت از گوگل روزانه یک میلیون ورودی دارند.بزارید تمام عوامل بهینه سازی سایت را بگوییم و توضیح کوتاهی بدهیم.


1-بک لینک در بهینه سازی سایت چیست؟
بک لینک ببینید به عنوان یک کسی که خیلی از سایت ها را بررسی کردم شاید بهترین روش برای رسیدن به موفقیت مخصوصا برای کلمات خاص لینک بیلدینک موثر ترین روش است وقتی که یک سایت به صورت یک طرفه به شما لینک میدهد در واقع برای شما بک لینک ایجاد میکند.


2-محتوا پادشاه است:
شاید این جمله را زیاد شنیده اید که محتوا پادشاه است اما در عمل محتوا تاثیر فراوانی دارد اما برگ برنده و موفقیت در جستجوگرها لینک سازی است البته شما باید همیشه بهینه سازی محتوا را انجام بدهید.


3-کلمات کلیدی سایت:
بهترین استراتژی برای دریافت بازدید کننده و کسب رتبه 1 گوگل همیشه دو روش بالا نیست و مکمل انها کلمات کلیدی است که چه کلمات پیدا کنیم تا زودتر به موفقیت نزدیک شویم البته همیشه کلمات رقابتی خوب نیست و کلمه رقابتی میتواند سودمند باشد که بتوان در ان پیروز شد.


4-برند سازی در سئو:
ببینید موتورهای جستجو اخیرا اهمیت زیادی به برند سازی یک سایت میدهند و اگر شما در برند سازی موفق باشید میتوانید به غیر از موتورهای جستجو بازدید کننده ثابت بدون واسطه هم داشته باشید.


5-بهینه کردن فایل robots.txt و sitemap.xml به:
SEO برای شروع سایت اهمیت زیادی برای سایت مپ قائل است و این باعث سرعت ایندکس مطالب و خزش بهتر ربات ها و خزنده های گوگل میشود از طرفی فایل ربات برای محدود کردن صفحات بدون محتوا و بی ارزش کاربردی بوده و باعث میشود ربات وقت خود را بیهوده تلف نکند.


6-تگ های عنوان H1 تا H6 و تگ توضیحات:
تگ های عنوان بسیار موثر است برای گرفتن رتبه بندی و اگر درست استفاده بشود اثر خوبی میگذارد البته تگ توضیحات هم هنوز موثر است اما تگ کلمات کلیدی منسوخ شده است و بی تاثیر است.


7-قالب سایت و پیوند های یکتا دامنه:
قالب سایت باید حتما خطاهی کد نویسی ان بررسی توسط سایت W3C بررسی شود و خطاهای که مشکل ساز است حذف شود از طرفی قالب باید باید مناسب باشد در سال 2016 گوگل به داشتن نسخه موبایل قالب اهمیت فراوانی میدهد و گفته است سایت های که این نسخه را ندارند حذف میشوند از نیایج جستجو و از طرفی پیوند های یکتا باید بهینه شود و دقیقا مرتبط با عنوان باشد شما اگر میگویید سئو چیست پیوند شما باید چه جستجوگرها باشد و برای سئو دامنه هم باید کلمه کلیدی مرتبط با موضوع سایت بهتر استفاده است استفاده شده باشد.عکس ها هم حتما باید ALT و توضیحات داشته باشند تا خزیدن بهتر انها را ایندکس کند.اگر حوصله ندارید تاریخچه را نخوانید.


تاریخچه بهینه سازی موتور جستجو:
از اواسط دهه 1990 میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند، مدیران وب سایتها و تولیدکنندگان محتوا، شروع به بهینهسازی سایتها برای موتورهای جستجو نمودند. در ابتدا تمام کارهایی که مدیران وب سایتها باید انجام میدادند، ارسال آدرس صفحه یا "URL" به موتورهای مختلفی که یک «عنکبوت» جهت «خزش» آن صفحه میفرستادند، استخراج لینکهای صفحه به سایر صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه جهت ایندکس شدن بود. فرایند به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود و آنرا در سرور موتور جستجو ذخیره میکند و یک برنامه دیگر موسوم به ایندکس کننده، اطلاعات مختلفی را درباره صفحه استخراج میکند؛ اطلاعاتی از قبیل واژههای موجود و محل قرارگیری آنها در صفحه ، و نیز وزن خاص واژههای بخصوص، و تمام لینکهای موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار میگیرد. مدیران سایتها شروع به بازشناسی ارزش رتبه بالای سایت خود و در دید قرارگرفتن آن در نتایج موتورهای جستجو نمودند که این امر، فرصتی را برای هکرهای غیر مخرب و مخرب شاغل در بخش بهینهسازی موتور جستجو مهیا کرد. طبق نظر یک تحلیل گر صنعتی به نام دنی سالیوان (به انگلیسی: دنی سالیوان) عبارت بهینهسازی موتور جستجو احتمالا در سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت. در 2 ماه می سال 2007، جیسون گمبرت (به انگلیسی: جیسون Gambert) تلاش کرد تا دفتر ثبت علائم تجاری آریزونا (به انگلیسی: آریزونا) را متقاعد کند که "SEO" فرآیندی است شامل دستکاری واژگان کلیدی و نه یک سرویس بازاریابی و از این طریق واژه "SEO" را به عنوان علامت تجاری ثبت کند. وکیل بررسی کننده پرونده، استدلال نامنسجم وی را مبنی بر اینکه «وقتی" SEO "نمیتواند ثبت تجاری شود آن هم به دلیل اینکه به یک فرایند عمومی دستکاری واژگان کلیدی اطلاق میگردد، میتواند یک علامت خدماتی برای تأمین خدمات بازاریابی در حوزه کامپیوتر باشد».
نسخههای اولیه الگوریتمهای جستجو به اطلاعات فراهم شده توسط مدیران وب سایتها نظیر متا تگ واژههای کلیدی، یا فایل ایندکس موتورهای جستجو مانند ALIWEB اعتماد و اتکا میکردند. متاتگها یک راهنمایی برای محتوای هر صفحه فراهم میکنند. با اینحال، استفاده از دادههای متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وب سایتها، بالقوه میتواند یک نمایش غیر دقیق از محتوای واقعی وب سایت باشد. دادههای نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگها میتواند موجب رتبه بندی شدن صفحه برای جستجوهای غیر مرتبط گردد. تولیدکنندگان محتوای شبکه همچنین تعدادی از ویژگیهای منبع HTML یک صفحه را دستکاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند.
با تأکید بر عواملی مانند تراکم واژه کلیدی، که بطور انحصاری تحت کنترل مدیر وب سایت است، موتورهای جستجوی اولیه از سوء استفاده و دستکاری رتبه بندی رنج میبردند. به منظور ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید انطباق یافته و از نتایج صفحاتی اطمینان یابند که نتایج مرتبط تری دارند، نه نتایج مربوط به صفحاتی که نامربوط بوده و توسط مدیران شبکه بدون وجدان کاری و با استفاده از کلمات کلیدی متعدد پر شدهاند . از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر در قبال هر جستجوی صورت گرفته مشخص میشود، کیفیت پایین یا نتایج نامرتبط میتواند سبب سوق دادن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبه بندی پیچیدهتر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار میگیرند و دستکاری را برای مدیران شبکه، سختتر میسازند. لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی فارق التحصیل دانشگاه استنفورد یک موتور جستجو موسوم به موسوم به Backrub را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگاریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه میشد، یعنی «رتبه صفحه»، تابعی است از مقدار و قدرت لینکهای ورودی. رتبه صفحه میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر که بصورت تصادفی شبکه را جستجو میکند مورد دسترسی قرار گرفته، تخمین میزند و لینکهای یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال میکند. در واقع، این بدان معناست که برخی لینکها از سایر لینکها قوی تر بوده، رتبه صفحه بالاتر احتمال دیده شدن صفحه توسط وب گردهای تصادفی را افزایش میدهد صفحه و برین، گوگل را در سال 1998 بنیانگذاری کردند. گوگل درمیان کاربران فزاینده اینترنت، هواداران ثابت قدمی را به خود جذب کرد که طراحی ساده آن را دوست داشتند. عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک) نیز همانند عوامل داخل صفحه (فراوانی واژههای کلیدی، متاتگها، عنوانها، لینک و ساختار وب سایت) مورد توجه قرار گرفتند تا گوگل را قادر به این امر سازند که از نوعی دستکاری که در موتورهای جستجویی دیده میشود که تنها به عوامل داخل صفحه توجه میکنند، اجتناب نماید. علیرغم اینکه به بازی گرفتن رتبه صفحه سختتر بود، مدیران شبکه سرانجام ابزارها و طرحهای تولید لینک را جهت تحت تأثیر قرار دادن موتور جستجوی Inktomi به توسعه دادند، و این روشها ثابت کردند که به طریقی مشابه میتوان رتبه صفحه را تحت تأثیر قرار داد. بسیاری از وب سایتها روی تبادل، خرید و فروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز هستند. بعضی از این طرحها یا مزارع لینک، موجب ایجاد هزاران وب سایت برای فروش هرزنگاری لینکها میشوند.تا سال 2004، موتورهای جستجو، طیف گستردهای از عوامل نامعلوم را در الگوریتمهای رتبه بندی خود جای داده بودند تا اثر دستکاری لینکها را کاهش دهند. در ژوئن سال 2007، یک گزارشگر از نیویورک تایمز بنام سائول Hansell گفت که گوگل، رتبه بندی سایتها را با استفاده از بیش از 200 علامت مختلف انجام میدهد. موتورهای جستجوی پیشرو یعنی گوگل، بینگ، یاهو الگوریتمهای رتبه بندیهای خود را افشا نمیکنند. برخی از شاغلان در SEO روشهای مختلفی را جهت بهینهسازی موتور جستجو مورد مطالعه قرار داده و نظرات شخصی خود را منتشر نمودهاند. ثبت اختراعهای مربوط به موتورهای جستجو میتواند اطلاعاتی را برای درک بهتر موتورهای جستجو فراهم نماید. در سال 2005، شروع به شخصیسازی نتایج جستجو برای هر کاربر نمود. بر اساس تاریخچه جستجوهای قبلی آنها، گوگل اقدام به ایجاد نتایج برای کاربرانی نمود که وارد حساب کاربری خود شدهاند. در سال 2008، بروس خشت گفت که «رتبه بندی مرده است» زیرا جستجوی شخصی شده سبب آن میگردد. او احضار کرد که بحث در مورد نحوه رتبه بندی یک وب سایت بیمعنی است؛ زیرا رتبه یک وب سایت، بالقوه برای هر کاربر و هر جستجو میتواند متفاوت باشد.در سال 2007، گوگل کمپینی به راه انداخت علیه لینکهایی که در ازای پرداخت پول، رتبه صفحه را منتقل میکنند. در 15 ژوئن سال 2009، گوگل فاش کرد که اقداماتی در پیش گرفته تا با استفاده از ویژگیهای NOFOLLOW در لینکها، اثر مدلسازی رتبه صفحه را کاهش دهد. مت کاتز یک مهندس نرمافزار شناخته شده در گوگل، اعلام کرد که عنکبوت خزنده گوگل دیگر به طریق مشابه به لینکهای دنبال نشده نمیپردازد تا تأمین کنندگان خدمات SEO را از استفاده از آن در تعیین مدلسازی رتبه صفحه منع نماید. در نتیجه این تغییر استفاده از nofollow به منجر به از دست رفتن رتبه صفحه میشود. به منظور اجتناب از این امر، مهندسان SEO تکنیکهای جایگزینی را توسعه دادند که تگهای NOFOLLOW شده را با جاوا اسکریپت مبهم جایگزین کرده و در نتیجه، مدلسازی رتبه صفحه را میسر میسازد. بعلاوه چند راه حل پیشنهاد شده است که شامل استفاده از نکته ها، فلش، جاوا اسکریپت میشود. در دسامبر سال 2009، گوگل اعلام کرد که از سوابق جستجوی تمام کاربرانش جهت جمعآوری نتایج جستجو استفاده خواهد کرد. در 8 ژوئن 2010 از یک سیستم ایندکس گذاری جدید موسوم به گوگل کافئین رونمایی شد. گوگل کافئین تغییری بود در روش به روز شدن ایندکس گوگل به منظور نمایش سریعتر نتایج گوگل نسبت به گذشته. این سیستم طراحی شد تا به کاربرها اجازه یافتن سریعتر از قبل نتایج جدید، پستهای فورمها و سایر مطالب را بلافاصله پس از انتشار آنها بدهد. کری گرایمز مهندس نرمافزاری که به گوگل، سیستم کافئین را معرفی کرد، معتقد است که این سیستم جستجوهای شبکه را 50 درصد نسبت به ایندکس پیشین بهبود میدهد. گوگل از طریق مسنجر، یا جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال 2010 در تلاشی به منظور بهنگام تر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد. بطور تاریخی، ادمینهای وب سایتها، ماهها و یا حتی سالها روی بهینهسازی یک وب سایت و ارتقای رتبه جستجوی آن زمان گذاشتهاند. با گسترش عمومیت وب سایتها و وبلاگهای رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتمهای خود تغییراتی ایجاد کردند. منبع: ویکی پدیا


سئو کلاه سیاه و سفید در سئو چیست
به طور کلی به عملیات که بخواهد موتور جستجو را فریب دهد کلاه سیاه گفته میشود اگر چه شاید !!! رشد خوبی در اوایل داشته باشد اول بعد از مدتی باعث جریمه یا حذف کلی سایت میشود و کلاه سفید به مجومه فعالیت های گفته میشود که شامل ایجاد بک لینک با کیفیت کلمات کلیدی مناسب بهینه کردن سایت برای کلماتی خاص به طور طبیعی و ... میباشد مطلب چگونه سئو کنیم مطالعه کنید.


سئو بیرون صفحه و درون صفحه (در جستجوگرها صفحه و بهینه سازی سایت صفحه خاموش)


عملیات درون صفحه به روش که شامل داخل سایت میشود مثل محتوا تگها قالب و ... و عملیات بیرون صفحه شامل مواردی بیرون از صفحه میشود شامل بکلینک و شبکه های اجتماعی و ... البته عملیات بیرون از صفحه بعد از عملیاتداخلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.منبع:سئو چیست (http://www.seomavi.net/what-is-seo)