توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گران بودن سرویس های اشتراک وایرلس
dynabanner.com
August 11th, 2016, 12:01
سلام
چند سالی هست که یه دلیل عدم دسترسی به سرویس های 3g یا 4g و وایمکس،از شرکت های خُرد ارائه دهنده اینترنت وایرلس و گاها آی اس پی های سراسری و مطرح،برای دفتر اشتراک وایرلس تهیه می کنیم.
جدا از تجهیزات نسبتا گران سمت کاربر (مثل نانواستیشن که البته فقط یکبار خریداری میشه) هزینه زیاد اشتراک وایرلس هست که البته برای سرویس نامحدود قیمت ها بسیار بالاست اما برای سرویس های محدود و حجمی وایرلس نسبت به adsl یا سایر روش های اتصال به اینترنت،هزینه خدمات قابل مقایسه نیست(در واقع باز هم زیاده)
عجیب اینجاست که این شرکت ها معمولا نسبت به مصوبات در خصوص کاهش قیمت بی تفاوت هستن و من در این چند سال تا به حال ندیدم هزینه خدمات وایرلس کاهش داشته باشه و همیشه با اعمال محدودیت همراه بوده.
سوالی که برای من پیش اومده این هست که چرا هزینه خدمات وایرلس تا این اندازه بالاست؟ ما واقعا قطعی قابل توجهی نداشتیم در این چند سال و کیفیت خدمات هم بسیار خوب بوده و از اینترنت وایرلس نسبت به سایر روش های ارتباط به اینترنت کاملا راضی بودیم.اما آیا هزینه بالای خدمات وایرلس به دلیل این پایداری هست؟ به دلیل هزینه بالای تمام شده آی اس پی برای تهیه و نصب تجهیزات مثل دکل و ... ست؟
nevergotme
August 11th, 2016, 12:05
اره ، یادمه 4-5 سال پیش نامحدود وایرلس مثلا رو سرعت 512 کیلوبیت ، ماهیانه 75 هزار تومان بود ، الان هم هیچ تغییر نکرد..
dynabanner.com
August 11th, 2016, 12:18
اره ، یادمه 4-5 سال پیش نامحدود وایرلس مثلا رو سرعت 512 کیلوبیت ، ماهیانه 75 هزار تومان بود ، الان هم هیچ تغییر نکرد..
اگه اشتراک نامحدود 512 فقط 75 تومان بود که غمی نداشتیم.ما با 10 15 تومان کمتر از این مبلغ اشتراک 128 تهیه می کنیم! 512 تقریبا 3 برابر مبلغی هست که گفتید!!
Ramin
August 11th, 2016, 12:47
سلام
لطفا یک متن مناسب به همراه مدارک (اسکرین شات از صورتحساب های پرداخت شده ) نوع سرویس و سایر جزئیات آماده فرمائید و در سامانه :
https://195.ict.gov.ir/
اعلام شکایت داشته باشید . در اسرع زمان به شکایت شما رسیدگی خواهد شد
در اکثر نقاط و البته شرکت های دارای شهرت در حال حاضر سرویس فوق را با هزینه یکساان نسبت به ADSL ارائه می دهند. بنده خود تا مدتی پیش از این سرویس بنا به برخی دلایل استفاده می نمودم. دقیقتا همیان پلن های موجود برای ADSL را در بستر وایرلس دریافت می نمودم.شما احتمالا از یک شرکت ارائه دهنده کوچک در شهر خود سرویس را دریافت نموده اید؟ و یا نمایندگی یک شرکت بزرگ؟
Farid Saadat
August 11th, 2016, 12:55
سلام
لطفا یک متن مناسب به همراه مدارک (اسکرین شات از صورتحساب های پرداخت شده ) نوع سرویس و سایر جزئیات آماده فرمائید و در سامانه :
https://195.ict.gov.ir/
اعلام شکایت داشته باشید . در اسرع زمان به شکایت شما رسیدگی خواهد شد
در اکثر نقاط و البته شرکت های دارای شهرت در حال حاضر سرویس فوق را با هزینه یکساان نسبت به ADSL ارائه می دهند. بنده خود تا مدتی پیش از این سرویس بنا به برخی دلایل استفاده می نمودم. دقیقتا همیان پلن های موجود برای ADSL را در بستر وایرلس دریافت می نمودم.شما احتمالا از یک شرکت ارائه دهنده کوچک در شهر خود سرویس را دریافت نموده اید؟ و یا نمایندگی یک شرکت بزرگ؟
سلام. متاسفانه شركت هاى خرد رو پيگيرى نميكنن. ايشون در پست ديگه گفتن كه شكايت كردن ولى رسيدگى نميشه. يك دوست ديگه هم مثال خوبى زدن ، گفتن اين شركت ها كه ايشون ميفرمايند ، مثل ريسلر هاستينگ ها ميمونن. خود شركت ميفروشه هاست ١ گيگ رو ٥ تومن ، كسى كه ريسلر داره ميفروشه ٨ تومن. كسى هم نميتونه چيزى بگه چون آى اس پى نيستن. متاسفانه وضعيت بديه !
Ramin
August 11th, 2016, 13:55
سلام. متاسفانه شركت هاى خرد رو پيگيرى نميكنن. ايشون در پست ديگه گفتن كه شكايت كردن ولى رسيدگى نميشه. يك دوست ديگه هم مثال خوبى زدن ، گفتن اين شركت ها كه ايشون ميفرمايند ، مثل ريسلر هاستينگ ها ميمونن. خود شركت ميفروشه هاست ١ گيگ رو ٥ تومن ، كسى كه ريسلر داره ميفروشه ٨ تومن. كسى هم نميتونه چيزى بگه چون آى اس پى نيستن. متاسفانه وضعيت بديه !
به کجا شکایت کردند که رسیدگی نشد؟ در سامانه 195 پاسخی ارسال نشده است؟ به نظر شما ممکن است!
دوست عزیز مقایسه شما بی ربط است ! مقایسه ای که انجام دادید در این سطح است که مثلا فروش میوه و تره بار را با فروش ماشین الات سنگین مقایسه کنید ! از این نظر بی ربط است که در کشور ایران فروش پهنای باند نیاز به مجوز دارد. شما نمی توانید یک در 24 ساعت یک دفتر در یک شهر ایجاد کنید و یک خط smt1 اجاره کنید و شروع کنید به فروش نت در آن شهر ! اما برای فروش هاستینگ و ریسلر و موارد مشایه در کشور ایران می توانید در حال حاضر چنین کاری را انجام دهید !
حتی در کوچکترین شهر های ایران تنها دو حالت برای ارائه دهنده نت وجود دارد :
1- ارائه دهنده نماینده یک شرکت بزرگ باشد که در شهر فوق نمایندگی دریافت نموده و در حال ارائه سرویس به همشهریان خود می باشد . در این حالت قیمت های مصوب نماینده همان است که در سایت اصلی شرکت فوق وجود دارد و نماینده نمی توانید تعیین قیمت کنید و یا تغییر آن !
2- ارائه دهنده فوق خود از دارندگان مجوز های قدیم isp است و مجوز از سازمان تنظیم مقررات دارد و احتمالا پیهنای باند خود را از زیر ساخت و یا تامین کنندگان عمده مانند پیشگامان یا مبنا دریافت می کند و به کاربران خود به فروش می رساند !( چنین شرکت هایی نیز در حال جمع شدند هستند زیرا اصلا توان رقابت در بازار فوق با نمایندگان شرکت های بزرگ را ندارند )(اگر به سامانه فوق مراجعه فرمائید و برای شکایت مراحل را طی کنید با انتخاب نام هر شهر تمام شرکت های فعال در زمینه فوق را در یک منو مشاهده خواهید نمود !)
در هر یک از حالات فوق بازهم ارائه دهنده به دلیل مجوز ها اجباراً باید کف قیمت و سقف قیمت مشخص شده در مصوبات را رعایت کند در غیر این صورت متحمل پرداخت خسارت برای دفعات اول و دفعات بعدی لغو مجوز می شود . دوستان در اینجا تاپیک ایجاد می کنند اما زحمت ارسال یک متن با توضیحات کامل و ارسال شواهد و مدارک در سامانه 195 را متحمل نمی شوند. و تنها به دلیل نقل قول دگیران " رسیدگی نمی شود " حتی ریسک امتحان این کار را که در حد چند دقیقه وقت ایشان را اشغال می کند را نمی پذیرند !
پ.ن: در صورت شکایت باید حداکثر 7 روز برای دریافت پاسخ اول صبر داشته باشید. اگر احیاناً پاسخی دریافت نشد در ساعات اداری با شماره 195 تماس داشته باشید و درخواست کنید دلیل عدم دریافت پاسخ را توضیح دهند. اگر ارائه دهنده پاسخ را ارائه ندهد و شما پیگیری تلفنی نی برای شکایت داشته باشید ایشان را تحت فشار قرار می دهند
Farid Saadat
August 11th, 2016, 14:07
به کجا شکایت کردند که رسیدگی نشد؟ در سامانه 195 پاسخی ارسال نشده است؟ به نظر شما ممکن است!
دوست عزیز مقایسه شما بی ربط است ! مقایسه ای که انجام دادید در این سطح است که مثلا فروش میوه و تره بار را با فروش ماشین الات سنگین مقایسه کنید ! از این نظر بی ربط است که در کشور ایران فروش پهنای باند نیاز به مجوز دارد. شما نمی توانید یک در 24 ساعت یک دفتر در یک شهر ایجاد کنید و یک خط smt1 اجاره کنید و شروع کنید به فروش نت در آن شهر ! اما برای فروش هاستینگ و ریسلر و موارد مشایه در کشور ایران می توانید در حال حاضر چنین کاری را انجام دهید !
حتی در کوچکترین شهر های ایران تنها دو حالت برای ارائه دهنده نت وجود دارد :
1- ارائه دهنده نماینده یک شرکت بزرگ باشد که در شهر فوق نمایندگی دریافت نموده و در حال ارائه سرویس به همشهریان خود می باشد . در این حالت قیمت های مصوب نماینده همان است که در سایت اصلی شرکت فوق وجود دارد و نماینده نمی توانید تعیین قیمت کنید و یا تغییر آن !
2- ارائه دهنده فوق خود از دارندگان مجوز های قدیم isp است و مجوز از سازمان تنظیم مقررات دارد و احتمالا پیهنای باند خود را از زیر ساخت و یا تامین کنندگان عمده مانند پیشگامان یا مبنا دریافت می کند و به کاربران خود به فروش می رساند !( چنین شرکت هایی نیز در حال جمع شدند هستند زیرا اصلا توان رقابت در بازار فوق با نمایندگان شرکت های بزرگ را ندارند )(اگر به سامانه فوق مراجعه فرمائید و برای شکایت مراحل را طی کنید با انتخاب نام هر شهر تمام شرکت های فعال در زمینه فوق را در یک منو مشاهده خواهید نمود !)
در هر یک از حالات فوق بازهم ارائه دهنده به دلیل مجوز ها اجباراً باید کف قیمت و سقف قیمت مشخص شده در مصوبات را رعایت کند در غیر این صورت متحمل پرداخت خسارت برای دفعات اول و دفعات بعدی لغو مجوز می شود . دوستان در اینجا تاپیک ایجاد می کنند اما زحمت ارسال یک متن با توضیحات کامل و ارسال شواهد و مدارک در سامانه 195 را متحمل نمی شوند. و تنها به دلیل نقل قول دگیران " رسیدگی نمی شود " حتی ریسک امتحان این کار را که در حد چند دقیقه وقت ایشان را اشغال می کند را نمی پذیرند !
پ.ن: در صورت شکایت باید حداکثر 7 روز برای دریافت پاسخ اول صبر داشته باشید. اگر احیاناً پاسخی دریافت نشد در ساعات اداری با شماره 195 تماس داشته باشید و درخواست کنید دلیل عدم دریافت پاسخ را توضیح دهند. اگر ارائه دهنده پاسخ را ارائه ندهد و شما پیگیری تلفنی نی برای شکایت داشته باشید ایشان را تحت فشار قرار می دهند
١- مقايسه بنده نبود رامين جان. مثال يكى از دوستان بود كه به نظر بنده بى ربط نبود
٢- بنده شكايت تنظيم نكردم و عرض كردم خودشون شكايت كردن و نتيجه اى نداشته
#٢٦ رو بخونيد. پست ايشون هست : http://www.webhostingtalk.ir/showthread.php?t=171720&page=3
بنده كه پارس آنلاين دارم و به شدت هم راضيم ! نيازى به شكايت ندارم .. طبق حرف هاى ايشون گفتم بنده. در ضمن ميشناسم كسى رو تو همين انجمن كه نمايندگى داره ، دفتر هم نداره. ميدونين كه آسياتك انقدر راحت نمايندگى ميداده كه گرفتن نمايندگى ، حتى از خريد اينترنت هم آسون تر بوده ( ديگه شما خودت استادى و اطلاع دارى ). در پست بعدى ايشون هم ميتونين ببينين در لينك بالا كه اينقدر سخت نمايندگى ميدن ، فردا كه بيدار ميشن جمع ميشه همه چيز.
به اميد روزى كه اين مشكلات حل بشه
dynabanner.com
August 12th, 2016, 00:22
سلام
لطفا یک متن مناسب به همراه مدارک (اسکرین شات از صورتحساب های پرداخت شده ) نوع سرویس و سایر جزئیات آماده فرمائید و در سامانه :
https://195.ict.gov.ir/
اعلام شکایت داشته باشید . در اسرع زمان به شکایت شما رسیدگی خواهد شد
در اکثر نقاط و البته شرکت های دارای شهرت در حال حاضر سرویس فوق را با هزینه یکساان نسبت به ADSL ارائه می دهند. بنده خود تا مدتی پیش از این سرویس بنا به برخی دلایل استفاده می نمودم. دقیقتا همیان پلن های موجود برای ADSL را در بستر وایرلس دریافت می نمودم.شما احتمالا از یک شرکت ارائه دهنده کوچک در شهر خود سرویس را دریافت نموده اید؟ و یا نمایندگی یک شرکت بزرگ؟
سلام
ما پیش از این متنی تنظیم و به همراه مستندات در این سامانه ارسال کردیم.اما پیگیری نشد.همچنین چندباری پیش از ثبت شکایت،در تماس با isp این موضوع رو متذکر شدیم که مبالغ دریافتی بیش از سایر شرکت هاست و درخواست داشتیم بررسی کنن.که از آی اس پی پاسخی دریافت نکردیم و بعد از اینکه گفتیم با سازمان تنظیم مقررات تماس میگیریم خیلی راحت به ما گفتن که میتونید شکایت کنید و از نظر ما مشکلی نیست!
من یک نمونه از تعرفه این شرکت را برای شما قرار میدم مشاهده بفرمایین
http://s1.picofile.com/file/8263420092/tnp.jpg
اصلا خنده دار هست مبالغی که درج کردن.فکر می کنم پارس آنلاین همین سرویس را با 5 گیگ ترافیک 13 14 هزار تومان ارائه میکنه.
این شرکت نمایندگی یکی از شرکت هاست که خودش نمایندگی هست!!
Ramin
August 12th, 2016, 01:57
ببخشید یه سوال اگه طبق گفته شما همه نماینده ها هم مجوز رسمی دارن و قیمت ها هم بر اساس مصوبه هستش و... پس این همه شرکت ارائه دهنده اینترنت عجق وجق که تو اکثر خیابون های تهران تراکت شون رو دست به دست می چرخونن که حتی بعضی هاشون هنوز سایت هم ندارن از کجا میان؟؟؟ یادمه اسم هایی مثل گل نت و آرام نت و از این اسم ها که اصلاً یه بار هم به گوش مردم نخورده تا از مترو میامدم بیرون تراکت شون رو میدادن دستم :) درسته ما باید عقل داشته باشیم از اینا که اعتبار ندارن خرید نکنیم ولی خب شما خودت رو هرگز نمی تونی با یه کاربر مبتدی که حتی هنوز اصول اولیه کامپیوتر هم نمی دونه مقایسه کنی کاربر مبتدی فقط براش قیمت مهمه مثلاً ببینه چنگیز نت 1 مگابیت سرعت با 10 گیگ حجم میده 20 تومان! مسلماً با اسم ضایع چنگیز نت کاری نداره و حتی برای تست هم شده میره سراغش.
دوست عزیز این موارد همان توضیح شرح داده شده در بند یک است. نماینده هستند . شما همین حالا در صورتی که تعداد مشخصی کاربر معرفی کنید به شرکت های بزرگ می توانید پنل نمایندگی دریافت کنید و از این پنل پورسانت داشته باشید. بعد ا دریافت پنل نیازی نیست دفتر و ... داشته باشید . در خانه خودتان هم حضور داشته باشید بازهم نماینده هستید . اما تعرفه های شما مطابق تعرفه های شرکت اصلی است. ممکن است شما 50 نفر از افراد فامیل را جذب کنید و یک پنل نمایندگی دریافت کنید و ماهیانه پورسانت 50 نفر فوق را داشته باشید. مثلا از شرکت شاتل. اما پلن هایی که برای مشتریان فعال می شود همان پلن های پیش فرض و موجود در سایت شاتل است
حال می توانید نام خود را نیز همان شرکت چنگیز قرار دهید !