toltek
August 8th, 2016, 11:08
32906
از سال 2014 به بعد موتورهای جستجوگری همچون گوگل تلاش کرده اند تا فاکتورهای مختلفی را برای ارزش گذاری یک سایت در نظر گرفته اند.وانیا با توجه به تجربه ی خود به 9 فامتور مشترک رسیده است که در این چند سال همیشه جزو فاکتورهای اصلی به حساب آمده اند و روز به روز بر ارزش آنها ( اگر کاهش نداشته باشد ) افزوده می شود.
/1 سرعت لود وب سایت : کاربر امروزی حوصله ندارد بیش از 10 ثانیه منتظر بماند تا سایت شما لود شود. مگر اینکه یک مطلب بسیار مهمی در سایت شما وجود داشته باشد. سمت حرف ما با آن دسه از کاربرانی است که برای بازدید معمولی به سایت شما سر میزنند و یا چیزی را جستجو کرده اند و سایت های دیگر و مشابه شما نیز باز شده است. هر کدام زود تر باز شوند به آن سر میزنند .
/2 نرخ پرش ( Bounce Rate ) : یعنی بازدید کننده ای که اولین صفحه ی شما را میبیند اگر ادامه دهد برای شما خوب است و اگر از سایت شما خارج شود باعث افزایش نرخ پرش می شود که این برای یک وب سایت فاکتور بسیار بدی است. به طور کلی تر یعنی بازدید کننده های که یک صفحه را میبینند و خارج میشوند، تقسیم بر تعداد همه بازدید کننده ها. این عدد درصدی تقریبی توسط گوگل آنالیتیک و الکسا نیز در اختیار ما قرار می گیرد. به طور قطعی نمیتوان گفت که مثلا بونس ۶۰% متوسط است و یا ۳۰% عالی است . زیرا نمیشود همه وبسایت ها را باهم مقایسه کرد. مثلا وبلاگ ها و پورتال ها ، به طور طبیعی امتیاز بهتر (یعنی درصد پایینتری ) دارند ، نسبت به سایت های تبلیغاتی و فروشگاه ها .اگر نظر من را بخواهید وبسایت های که بالای ۸۰ % بونس دارند ، رو به مرگ هستند . بین ۴۰ تا ۸۰% برای یک وبسایت معمولی طبیعی است و زیر ۴۰% خوب است و زیر ۳۰% ، فیس بوک و . . . هستند
/3 نرخ مشارکت ( Engagement ) : این گزینه دقیقاً مقابل نرخ پرش است. یعنی زمانی را که کاربر برای یک صفحه ی شما سپری می کند و میانگین این دقایق از آن صفحه در دسته بندی زمانی مختلفی قرار می گیرد. البته Engagement به معنای نامزدی و اشتغال است اما در اینجا شما به معنی رابطه ها برداشت کنید. محتوای با کیفیت باید بتواند با کاربران خو یک ارتباط موثر و مفید ایجاد کند ، موتورهای جستجو به دنیار پیدا کردن این ارتباطات با انواع و اقسام روش ها و الگوریتم ها هستند. برای مثال چند معیاری که موتورهای جستجو برای کیفیت محتوا و وب سایت و ارتباط آنها با کاربران در نظر می گیرند می تواند ، میزان ماندگاری کاربران بر روی صفحات وب سایت و میزان فرار از وب سایت بلافاصله بعد از مشاهده صفحه وب سایت شما باشد . اگر موتور جستجویی تشخیص دهد که کاربران بلافاصله بعد از وارد شدن به صفحات وب سایت شما آنرا می بندند و یا از آن خارج می شوند متوجه می شود که محتوای تولید شده شما دارای کیفیت لازم نیست و نمی تواند ارتباطات لازم و سالم با کاربران را برقرار کند. بر عکس همین موضوع نیز وجود دارد ، اگر موتور جستجو تشخیص دهد که کاربران بعد از ورود به هر صفحه ای از وب سایت شما زمانی معقول را در آن سپری می کنند که در اصطلاح فنی به آن Time On Site گفته می شود و بعد از مدت زمانی معین صفحه وب سایت (http://www.vaniait.com/websitedesign-4) شما را ترک می کنند تشخیص می دهند که محتوای تولید شده وب سایت شما با کیفیت است.
یکی از معیارهای دیگر برای موتورهای جستجو برای اینکه درک کنند کاربران رابطه خوبی با وب سایت شما دارند تعداد لینک هایی است که به وب سایت شما شده است ، تعداد Share ها ، تعداد پسندها یا Like ها از سایر مواردی است که به موتورهای جستجو با کیفیت بودن مطلب را متذکر می شود. بنابراین فقط به فکر جذب کاربران لحظه ای نباشید سئو (http://www.vaniait.com/seo-website-23)یی مهم است که کاربران را در وب سایت نگه دارد نه آنها را فرار دهد./4 تعداد بازدید : خوب این گزینه که خیلی واضح است. هرچه بازدید کننده ی واقعی بیشتری به سایت شما وارد شود
ارزش سایت شما بیشتر خواهد شد
http://fapic.ir/uploads/admin/vaniait-article-9-important-step-in-website-optimization1.jpg
/5 بازگشت کاربر : کاربران ورودی به سایت شما اگر بازگشت به سایت داشته باشند آن هم برای چند بار این ارزش بسیار زیادی برای موتورهای جستجوگر دارد. بازدید کننده ی برگشتی به وب سایت شما نشان دهنده ی میزبانی شایسته ی شماست.
/6 زمان سپری شدن در سایت : هرچه کاربران تعداد زمان هایی را که در سایت شما سپری کنند نشان دهنده ی محتوای بسیار پرازش وب سایتاست. هرکاری که از دستتان بر میاید بکنید تا کاربر را در سایت نگه دارید
/7 ریسپانسیو : امروزه درصد قابل توجهی از کاربران برای مشاهده ی وب سایت از دیوایس هایی مانند اسمارت فون ها استفاده می کنند . اگر نتوانند سایت شما را مطابق با رزولوشن دیوایس خود ببینند مطمئناً از سایت شما خروج خواهند کرد. سعی کنید طراحی وب سایت (http://www.vaniait.com/websitedesign-dedicated-5) شما ریسپانسیو باشد
/8 Robot.txt : موتورهای جستجو همانند گوگل ، یاهو و بینگ مایکروسافت برای برای یافتن و ایندکس کردن صفحات مختلف وب و سایت های موجود از روبات های جستجو که به spider , robot و یا crawler معروف هستنداستفاده می کننید . این روبوت ها با پیمایش خودکار در صفحات وب اطلاعات مربوط به صفحات رو بدست میارند و اونها رو به موتور جستجوی مربوطه ارسال میکنند . معمولا بر اساس اینکه یک سایت چند مدت به چند مدت آپدیت میشه تعداد دفعاتی که این روبات های جستجوگر در روز به سایت مراجعه می کنند متفاوته .
/9 استاندارد w3 : W3C مخفف کنسرسیوم شبکه جهانی وب (World Wide Web Consortium) می باشد. بطور کل هدف w3c ایجاد استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر دنیا سازگار باشند.استانداردها تنها یک چهارچوب بیشتر نمی باشد ولی طراحان ماهر سایت و برنامه نویسان به آنچه این سازمان می گوید بخوبی توجه می کنند. در حقیقت بسیاری از شرکتهایی که تقاضای استخدام برنامه نویسان و طراحان وب را دارند، این نکته را عنوان می کنند که کدهای نوشته شده در ساخت سایت توسط طراحان می بایست از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد. پیشنهاد می کنیم طراحی و کدنویسی وب سایت شما بر اساس این استاندارد باشد یا دارای کمترین ارور باشد.
لینک مقاله : (http://www.vaniait.com/Articles/9-important-step-in-website-optimization-56)http://www.vaniait.com/Articles/9-important-step-in-website-optimization-56 (http://www.vaniait.com/Articles/9-important-step-in-website-optimization-56)
از سال 2014 به بعد موتورهای جستجوگری همچون گوگل تلاش کرده اند تا فاکتورهای مختلفی را برای ارزش گذاری یک سایت در نظر گرفته اند.وانیا با توجه به تجربه ی خود به 9 فامتور مشترک رسیده است که در این چند سال همیشه جزو فاکتورهای اصلی به حساب آمده اند و روز به روز بر ارزش آنها ( اگر کاهش نداشته باشد ) افزوده می شود.
/1 سرعت لود وب سایت : کاربر امروزی حوصله ندارد بیش از 10 ثانیه منتظر بماند تا سایت شما لود شود. مگر اینکه یک مطلب بسیار مهمی در سایت شما وجود داشته باشد. سمت حرف ما با آن دسه از کاربرانی است که برای بازدید معمولی به سایت شما سر میزنند و یا چیزی را جستجو کرده اند و سایت های دیگر و مشابه شما نیز باز شده است. هر کدام زود تر باز شوند به آن سر میزنند .
/2 نرخ پرش ( Bounce Rate ) : یعنی بازدید کننده ای که اولین صفحه ی شما را میبیند اگر ادامه دهد برای شما خوب است و اگر از سایت شما خارج شود باعث افزایش نرخ پرش می شود که این برای یک وب سایت فاکتور بسیار بدی است. به طور کلی تر یعنی بازدید کننده های که یک صفحه را میبینند و خارج میشوند، تقسیم بر تعداد همه بازدید کننده ها. این عدد درصدی تقریبی توسط گوگل آنالیتیک و الکسا نیز در اختیار ما قرار می گیرد. به طور قطعی نمیتوان گفت که مثلا بونس ۶۰% متوسط است و یا ۳۰% عالی است . زیرا نمیشود همه وبسایت ها را باهم مقایسه کرد. مثلا وبلاگ ها و پورتال ها ، به طور طبیعی امتیاز بهتر (یعنی درصد پایینتری ) دارند ، نسبت به سایت های تبلیغاتی و فروشگاه ها .اگر نظر من را بخواهید وبسایت های که بالای ۸۰ % بونس دارند ، رو به مرگ هستند . بین ۴۰ تا ۸۰% برای یک وبسایت معمولی طبیعی است و زیر ۴۰% خوب است و زیر ۳۰% ، فیس بوک و . . . هستند
/3 نرخ مشارکت ( Engagement ) : این گزینه دقیقاً مقابل نرخ پرش است. یعنی زمانی را که کاربر برای یک صفحه ی شما سپری می کند و میانگین این دقایق از آن صفحه در دسته بندی زمانی مختلفی قرار می گیرد. البته Engagement به معنای نامزدی و اشتغال است اما در اینجا شما به معنی رابطه ها برداشت کنید. محتوای با کیفیت باید بتواند با کاربران خو یک ارتباط موثر و مفید ایجاد کند ، موتورهای جستجو به دنیار پیدا کردن این ارتباطات با انواع و اقسام روش ها و الگوریتم ها هستند. برای مثال چند معیاری که موتورهای جستجو برای کیفیت محتوا و وب سایت و ارتباط آنها با کاربران در نظر می گیرند می تواند ، میزان ماندگاری کاربران بر روی صفحات وب سایت و میزان فرار از وب سایت بلافاصله بعد از مشاهده صفحه وب سایت شما باشد . اگر موتور جستجویی تشخیص دهد که کاربران بلافاصله بعد از وارد شدن به صفحات وب سایت شما آنرا می بندند و یا از آن خارج می شوند متوجه می شود که محتوای تولید شده شما دارای کیفیت لازم نیست و نمی تواند ارتباطات لازم و سالم با کاربران را برقرار کند. بر عکس همین موضوع نیز وجود دارد ، اگر موتور جستجو تشخیص دهد که کاربران بعد از ورود به هر صفحه ای از وب سایت شما زمانی معقول را در آن سپری می کنند که در اصطلاح فنی به آن Time On Site گفته می شود و بعد از مدت زمانی معین صفحه وب سایت (http://www.vaniait.com/websitedesign-4) شما را ترک می کنند تشخیص می دهند که محتوای تولید شده وب سایت شما با کیفیت است.
یکی از معیارهای دیگر برای موتورهای جستجو برای اینکه درک کنند کاربران رابطه خوبی با وب سایت شما دارند تعداد لینک هایی است که به وب سایت شما شده است ، تعداد Share ها ، تعداد پسندها یا Like ها از سایر مواردی است که به موتورهای جستجو با کیفیت بودن مطلب را متذکر می شود. بنابراین فقط به فکر جذب کاربران لحظه ای نباشید سئو (http://www.vaniait.com/seo-website-23)یی مهم است که کاربران را در وب سایت نگه دارد نه آنها را فرار دهد./4 تعداد بازدید : خوب این گزینه که خیلی واضح است. هرچه بازدید کننده ی واقعی بیشتری به سایت شما وارد شود
ارزش سایت شما بیشتر خواهد شد
http://fapic.ir/uploads/admin/vaniait-article-9-important-step-in-website-optimization1.jpg
/5 بازگشت کاربر : کاربران ورودی به سایت شما اگر بازگشت به سایت داشته باشند آن هم برای چند بار این ارزش بسیار زیادی برای موتورهای جستجوگر دارد. بازدید کننده ی برگشتی به وب سایت شما نشان دهنده ی میزبانی شایسته ی شماست.
/6 زمان سپری شدن در سایت : هرچه کاربران تعداد زمان هایی را که در سایت شما سپری کنند نشان دهنده ی محتوای بسیار پرازش وب سایتاست. هرکاری که از دستتان بر میاید بکنید تا کاربر را در سایت نگه دارید
/7 ریسپانسیو : امروزه درصد قابل توجهی از کاربران برای مشاهده ی وب سایت از دیوایس هایی مانند اسمارت فون ها استفاده می کنند . اگر نتوانند سایت شما را مطابق با رزولوشن دیوایس خود ببینند مطمئناً از سایت شما خروج خواهند کرد. سعی کنید طراحی وب سایت (http://www.vaniait.com/websitedesign-dedicated-5) شما ریسپانسیو باشد
/8 Robot.txt : موتورهای جستجو همانند گوگل ، یاهو و بینگ مایکروسافت برای برای یافتن و ایندکس کردن صفحات مختلف وب و سایت های موجود از روبات های جستجو که به spider , robot و یا crawler معروف هستنداستفاده می کننید . این روبوت ها با پیمایش خودکار در صفحات وب اطلاعات مربوط به صفحات رو بدست میارند و اونها رو به موتور جستجوی مربوطه ارسال میکنند . معمولا بر اساس اینکه یک سایت چند مدت به چند مدت آپدیت میشه تعداد دفعاتی که این روبات های جستجوگر در روز به سایت مراجعه می کنند متفاوته .
/9 استاندارد w3 : W3C مخفف کنسرسیوم شبکه جهانی وب (World Wide Web Consortium) می باشد. بطور کل هدف w3c ایجاد استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر دنیا سازگار باشند.استانداردها تنها یک چهارچوب بیشتر نمی باشد ولی طراحان ماهر سایت و برنامه نویسان به آنچه این سازمان می گوید بخوبی توجه می کنند. در حقیقت بسیاری از شرکتهایی که تقاضای استخدام برنامه نویسان و طراحان وب را دارند، این نکته را عنوان می کنند که کدهای نوشته شده در ساخت سایت توسط طراحان می بایست از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد. پیشنهاد می کنیم طراحی و کدنویسی وب سایت شما بر اساس این استاندارد باشد یا دارای کمترین ارور باشد.
لینک مقاله : (http://www.vaniait.com/Articles/9-important-step-in-website-optimization-56)http://www.vaniait.com/Articles/9-important-step-in-website-optimization-56 (http://www.vaniait.com/Articles/9-important-step-in-website-optimization-56)