PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟



hanijafari
July 26th, 2016, 18:06
با سلام و درود خدمت دوستان با تجربه
سایت ما چند روزی بود که بالا نمیومد و الان که تیکت زدیم، پاسخ دادن که کل اطلاعات سایت شما از بین رفته و اگر خودتون بک آپ دارید بدید براتون بیاریم بالا.
یعنی کل اطلاعات و زحمات و هزینه ها و .... ما طی سه سال ، یک شبه به باد رفت.
من خودم مدتی نبودم و سایت دست مدیر بود و اونم فقط از اطلاعات کاربرا بک آپ داره که اونم مال چند ماه پیش هست.

تا اونجایی که بنده اطلاع دارم، هاستینگ موظف به تهیه بک آپ برای هاستهای اشتراکی هست ، آنهم در سروری جداگانه از دیتاسنتری جداگانه تا در صورت بروز مشکل احتمال از بین رفتن اطلاعات به حداقل برسه.
حالا در زمان خرید هاست ، من دیدم که نوشته تهیه بک آپ ، به همین دلیل هاست را خریداری کردم ، اما الان میگن بک آپ هم نداریم و اونم از بین رفته.

پیشنهاد شما چیه؟
شکایت یا چی؟؟
چون ضرر بزرگی به ما زدن.

hegza
July 26th, 2016, 18:11
موظفی رو که هر کی ساز خودشو میزنه در تئوری!!!
اما در عمل سرور کلی آدم پاک شد. نه بک آپی نه چیزی. تهش میای بهشون 2 ماه هاست رایگان میدی 5 نفر دیگه هم با خودشون میارند و رنک آلکسای سایتتون میترکه. اصلا شده تاکتیک الان شرکتهای ضعیف دارند هاست هاشون رو دستی پاک میکنند و بعد 3 روز میان به کاربرانشون میگن بک آپ نیست ببخشید مامانم دستش رفت رو اینتر تمام هاست ها و سرور ها پاک شد. خواستین بیاین 2 ماه هاست رایگان میدم. و بعد از اون میشند یک شرکت موفق و پر کاربر
یا حق/*

Farid Saadat
July 26th, 2016, 18:23
درود. اگر نوشته باشن كه بكاپ ميگيرن وقتي شما خريد كرديد ، بايد اطلاعات شما رو بازگرداني كنند ( حد اقل مال يك ماه پيش رو ، چون حداقل بايد هر ماه يك بكاپ در سرور جداگانه گرفته بشه ) و اگر ين كار رو نكردند هم بايد هزينه اي كه شما ضرر كرديد رو پرداخت كنند ( بازم بستگي داره كه موقع خريد چي اعلام كرده باشند ) موفق باشيد

hanijafari
July 26th, 2016, 18:30
@hegza و @farid saadat

هاست از یوگیگ Ugig خریداری شده و دقیقا همون وعده مدتی رایگان رو به ما دادن و بنده هم در تیکت بهشون اعلام کردم که اطلاعات ما برامون مهم هست و اگر سرور ده ساله رایگان هم به ما بدید در قبال اطلاعات و هزینه های تبلیغات و جذب کاربر فعال در سایت را نخواهد داد.

بله در قسمت سفارشات سرویس ، یکی از خدمات هاست اشتراکی بک آپ آن بود که بله ، حتی اگر مال یکماه قبل را هم بدهند میشه کاری کرد ، چون اطلاعات خودمون قبل از اون بوده و با توجه به فعالیت سایت ، بلا استفاده میباشد

hegza
July 26th, 2016, 18:38
@hegza و @farid saadat

هاست از یوگیگ Ugig خریداری شده و دقیقا همون وعده مدتی رایگان رو به ما دادن و بنده هم در تیکت بهشون اعلام کردم که اطلاعات ما برامون مهم هست و اگر سرور ده ساله رایگان هم به ما بدید در قبال اطلاعات و هزینه های تبلیغات و جذب کاربر فعال در سایت را نخواهد داد.

بله در قسمت سفارشات سرویس ، یکی از خدمات هاست اشتراکی بک آپ آن بود که بله ، حتی اگر مال یکماه قبل را هم بدهند میشه کاری کرد ، چون اطلاعات خودمون قبل از اون بوده و با توجه به فعالیت سایت ، بلا استفاده میباشد

بله متوجه شدم
پس بد نیست اینو بخونید
http://www.webhostingtalk.ir/showthread.php?t=169971&p=1552082&viewfull=1#post1552082

- - - Updated - - -

و اینو
http://www.webhostingtalk.ir/showthread.php?t=170286

اینجور سریعتر به نتیجه میرسید.

- - - Updated - - -

بر طبق لینک زیر برای هاست اشتراکی ادعا کردن بک آپ گیری در سرورهای آمازون بصورت روزانه هفتگی و.. انجام میشه
http://web.archive.org/web/20160111224619/http://ugig.ir/services/cloud-host
شما با کمک این لینک میتونید مدعی بشید. و حق و حقوقتون رو بگیرید باشد دیگران وعده توخالی ندهند.

almandata
July 26th, 2016, 18:39
کاری به شرکت هاستینگش ندارم

ولی خوب خیلی راحته روز شکایت یه متن از قوانین میاره میگه بکاپ گیری بر عهده ما نبوده

کاربر موظف به بکاپ گیری بوده :)

شما میتونید ثابت کنید که بکاپ گیری بر عهده هاستینگ بوده؟

کلا راه برای هاستینگ زیاده که بخواد تو دادگاه جوابگوتون باشه

hegza
July 26th, 2016, 18:40
کاری به شرکت هاستینگش ندارم

ولی خوب خیلی راحته روز شکایت یه متن از قوانین میاره میگه بکاپ گیری بر عهده ما نبوده

کاربر موظف به بکاپ گیری بوده :)

شما میتونید ثابت کنید که بکاپ گیری بر عهده هاستینگ بوده؟

کلا راه برای هاستینگ زیاده که بخواد تو دادگاه جوابگوتون باشه

http://web.archive.org/web/20160111224619/http://ugig.ir/services/cloud-host
و
http://web.archive.org/web/20160119173008/http://ugig.ir/about/tos
رو میتونه زیرش بزنه؟!

navid2zp
July 26th, 2016, 18:40
در ایران؟ هیچ مسئولیتی
کلا هاستینگ های عزیز یاد گرفتند اعلام کنن که وظیفه بک آپ به عهده مشتری هست و اگر کل هارد هم به فنا بره به ما ربطی نداره.
هیچ خسارتی هم نمیدن و اگر هاست رایگانی بدن با منت که ما مسئولیتی نداریم و داریم بهتون لطف می کنیم
و در ادامه هم وقتی بحث کنید میگند شما خودتون وقتی دلتون نمیسوزه که بک آپ بگیرید ما باید بگیریم؟
کلا جدیدا مد شده سرویس های ارزون قیمت رو متهم به خراب کردن بازار و بچه بودن و تخصص لازم رو نداشتند می کنند
در نهایت هم هزینه های بالا می گیرند ولی در کمال تعجب در قبال هیچ چیز مسئولیتی ندارند

نکته جالب تر این هست که وقتی اعتراض می کنید به این مورد، بهتون می گن که همه جای دنیا چنین سیاستی هست ولی این مورد رو در نظر نمی گیرند که در سایر نقاط دنیا از سرور های با کیفیت استفاده میشه و هیچ هاستینگی از یک سرور 200 هزار تومانی بابت میزبانی تعدادی بالای سایت استفاده نمی کنه.
و همینطور این نکته که ریسک وجود داره معمولا بر اساس این هست که سخت افزار هر زمان ممکن هست به مشکل بخوره و هیچ کاری در مقابل اون نمیشه کرد. که خوب منطقی هست ولی مسئله اینجاست که سرویس دهنده های عزیز (درصد بالایی) از سخت افزار های با کیفیت استفاده نمی کنن در صورتی که هاستینگ های معتبر جهانی که قوانینشون بسیار به دل هاستینگ های عزیز میشینه از سخت افزار های بسیار با کیفیت استفاده می کنند و در مقابل اعلام می کنند که اگر اتفاقی رخ بده ما مسئولیتی نداریم چون هرچه در توان ما بود انجام شده و خارج از دست هاستینگ ها هست ولی بدون شک تهیه یک سرور مناسب با سخت افزار با کیفیت در دست هاستینگ های عزیز هست که این کار رو نمی کنند.

هیمنطور معمولا مسئله امنیت اطلاعات در شرکت یک مسئله بسیار مهم هست و اگر یکی بیاد پشت سیستم شما و دکمه فرمت رو بزنه 100% شما مسئول هستید چون اتفاقی طبیعی و خارج از دست شما نبوده و مشکل از ضعف سیستم امنیتی شما که یک مسئله بسیار ساده هست بوده. که خوب این مورد هم جدیدا شاهد بودیم مسئولیت رو به عهده نمی گیرند و اعلام می کنند که ما مسئول تهیه بک آپ نیستیم

از طرف دیگه یک حرف جالبی که زیاد شنیده میشه این هست که میگند مشکل برای تمامی شرکت های بزرگ پیش میاد ولی بنده به خاطر ندارم هیچ شرکت بزرگی با چنین مشکلی روبرو شده باشه مگر با دلایل جدی نه دلایلی مثل اشتباهی دست خوردن، ***یده شدن سیستم، سخت افزار بی کیفیت و ... و معمولا مشکلات از جایی بوجود میان که واقعا کنترل از دست انسان خارج هست که حتی در اون شرایط هم در حد بسیاری مسئولیت رو می پذیرند و سعی در برگشت خسارت دارند ولی بسیاری از سرویس دهنده های پر ادعای امروزی هیچ مسئولیتی رو در هیچ شرایطی به عهده نمی گیرند

quest
July 26th, 2016, 19:16
می تونید ازشون درخواست غرامت کنید.
بگید شما انقدر به من ضرر زدید باید جبران کنید.

کار رو سخت نکنید. چرا می خواید شکایت کنید؟
+ تو دادگاه های ایران اونقدر که شاکی اذیت می شه اگر مجرم اذیت می شد جنابت ریشه کن میشد

البته اینجا هاستینگ مجرم نیست. شاید اتفاق بیافته. همکاران عزیز در جریانن هرلحظه با کلید اشتباه ممکنه کل سایت بره رو هوا.. مثل وضعیت الان ما :/
هرچند باید نسخه پشتیبان در دیتاسنتر دومی می داشتن.. که شاید هم داشتن و مورد داشته اون نسخه که از وظایف هاست خارجه
اما اگر نداشتن نسخه پشتیبان خب مطمئنا کوتاهی از طرف ایشان بوده و همونطور که گفته شد می تونید درخواست غرامت کنید.

اگر با شما راه نیومدن می تونید شکایت کنید..

البته شما هم طرف مقابل رو درک کنید. در مواقعی همه چیز دست به دست هم می ده تا هیچ چیز به خوبی پیش نره.

ali-rezam
July 26th, 2016, 20:01
با توجه به گفته های شما و این که ضرر زیادی به شما وارد شده و قبل از خرید هم وعده بک آپ گیری به شما داده بودند پیشنهاد میکنم در صورتی که وقت پیگیری دارید شکایت کنید ، ممکنه بتونید به نتیجه برسید
چند سال پیش (شاید 4سال یا بیشتر) اتفاقی تقریبا مشابه برای من افتاد با این تفاوت که بنده اون زمان نمایندگی داشتم و با از بین رفتن اطلاعات کلی کاربر شاکی برای بنده موند تا حدی که یکی قصد شکایت داشت که با معرفی سرویس دهنده و دست از سر بنده برداشتن !

webhosts
July 26th, 2016, 20:36
با سلام و درود خدمت دوستان با تجربه
سایت ما چند روزی بود که بالا نمیومد و الان که تیکت زدیم، پاسخ دادن که کل اطلاعات سایت شما از بین رفته و اگر خودتون بک آپ دارید بدید براتون بیاریم بالا.
یعنی کل اطلاعات و زحمات و هزینه ها و .... ما طی سه سال ، یک شبه به باد رفت.
من خودم مدتی نبودم و سایت دست مدیر بود و اونم فقط از اطلاعات کاربرا بک آپ داره که اونم مال چند ماه پیش هست.

تا اونجایی که بنده اطلاع دارم، هاستینگ موظف به تهیه بک آپ برای هاستهای اشتراکی هست ، آنهم در سروری جداگانه از دیتاسنتری جداگانه تا در صورت بروز مشکل احتمال از بین رفتن اطلاعات به حداقل برسه.
حالا در زمان خرید هاست ، من دیدم که نوشته تهیه بک آپ ، به همین دلیل هاست را خریداری کردم ، اما الان میگن بک آپ هم نداریم و اونم از بین رفته.

پیشنهاد شما چیه؟
شکایت یا چی؟؟
چون ضرر بزرگی به ما زدن.

سلام

اگر توی قوانینشون نوشتن که بکاپ میگیرن و برای مدتی نگه میدارند ، پس برای آن مدت مسئولند که بکاپ شما را برگردونند.
شکایت هم کنید فکر نکنم ارزش داشته باشه پیگیری کنید! مگر اینکه بتونید ثابت کنید ضررتون بالای یکی دو میلیون تومن هست.

- - - Updated - - -


در ایران؟ هیچ مسئولیتی ............ ولی بسیاری از سرویس دهنده های پر ادعای امروزی هیچ مسئولیتی رو در هیچ شرایطی به عهده نمی گیرند

در مورد سخت افزار کاملاً حق با شماست و قبول دارم.
از طرفی یک مورد مهم هم هست که کسی توجه نمیکنه و اون هم قیمت هاست است. مثلاً وقتی پنچ گیگ هاست با امکانات نامحدود را ماهیانه 5 هزار تومن میدند ، شما چه توقعی از این هاست دارید؟ هاست خوب می خواین باید پول خوب بدید!
کاربری که اسکریپتی که هزینه مادام العمرش 100 هزار تومن هست را نال میکنه ، انتظار دارید بیاد برای یک گیگ هاست سالیانه 100 هزار تومان پول بده؟
هاستینگ میشناسم سالیانه 850 بار بکاپ میگیره و برای هر تاریخی که بگید میگه ما دو عدد بکاپ برای فلان روز داریم. هر کدوم را که بخواین بهتون میدیم! پشتیبانی 24 ساعته واقعی هم دارند. به قول بعضی دوستان هر چقدر پول بدی ، همون قدر آش میخوری.
ضمن اینکه وقتی کسی اطلاعات مهم داره ، قطعاً باید خودش بکاپ تهیه کنه و هیچ وقت به کسی برای بکاپ گیری اعتماد نکنه.

hanijafari
July 26th, 2016, 20:41
ممنون از راهنمایی و پیشنهاد همه شما دوستان عزیز

دقیقا قسمتی که دوست عزیزمون @hegza اعلام کردند در مورد سایت web.archive ، هاستینگ نمیتونه بزنه زیرش چون آرشیو سایتش موجود هست ، حالا قوانین جدیدش رو هرچقد میخواد تغییر بده.
تاپیکهای شکایت از یوگیگ هم همه بسته شدن و بی نتیجه موندن ، منم فکر میکردم فقط خودم و چند نفر دیگه باشیم و اصلا تاپیکها رو ندیده بودم ، اما الان میبینم که خیلی بیشتر از اینا هستیم.

هاست رایگان و .... جبران خسارت ما رو نمیکنه چه از لحاط مالی و چه از نظر محتوا ، بک لینکهای قوی و طبیعی بدون حتی یک لینک خریداری شده ، ایندکسهای گوگل ، حدود 2000 محتوا که بالای 85درصدش اختصاصی بوده و .... .

ali-rezam
July 26th, 2016, 20:47
می تونید ازشون درخواست غرامت کنید.
بگید شما انقدر به من ضرر زدید باید جبران کنید.

کار رو سخت نکنید. چرا می خواید شکایت کنید؟
+ تو دادگاه های ایران اونقدر که شاکی اذیت می شه اگر مجرم اذیت می شد جنابت ریشه کن میشد

البته اینجا هاستینگ مجرم نیست. شاید اتفاق بیافته. همکاران عزیز در جریانن هرلحظه با کلید اشتباه ممکنه کل سایت بره رو هوا.. مثل وضعیت الان ما :/
هرچند باید نسخه پشتیبان در دیتاسنتر دومی می داشتن.. که شاید هم داشتن و مورد داشته اون نسخه که از وظایف هاست خارجه
اما اگر نداشتن نسخه پشتیبان خب مطمئنا کوتاهی از طرف ایشان بوده و همونطور که گفته شد می تونید درخواست غرامت کنید.

اگر با شما راه نیومدن می تونید شکایت کنید..

البته شما هم طرف مقابل رو درک کنید. در مواقعی همه چیز دست به دست هم می ده تا هیچ چیز به خوبی پیش نره.
به نظر شما تنها با صحبت کردن حاضر به پرداخت غرامت هستند ؟ اگر باشند که خوبه و نیازی به شکایت نیست
در مورد قسمت دیگر حرفتون که میگید


البته اینجا هاستینگ مجرم نیست. شاید اتفاق بیافته. همکاران عزیز در جریانن هرلحظه با کلید اشتباه ممکنه کل سایت بره رو هوا.. مثل وضعیت الان ما :/
هرچند باید نسخه پشتیبان در دیتاسنتر دومی می داشتن.. که شاید هم داشتن و مورد داشته اون نسخه که از وظایف هاست خارجه
باید بهتون بگم که بله امکان اتفاق برای همه هست ولی با بک آپ گرفتن به موقع و نگه داری در سرور جداگانه میشه تا حد زیادی از اتفاقات این چنینی جلوگیری کرد و نباید گفت هاستینگ در این موضوع مقصر نیست

hanijafari
July 26th, 2016, 20:56
طبق قیمتی که برای سرویسهاشون تعیین کردن و اعلام کردند که بک آپ روزانه ، هفتگی و ... و با توجه به سابقه کار چندساله و مدت فعالیتشون ، ما حاضر به خرید سرویس از این شرکت شدیم ، زیرا از داشتن بک آپ سایتمون خیالمون راحت بود ، اما کدوم راحتی؟؟!!!!!
یه هاست سالی 5 هزارتومنی وارز هم میخریدم فرقی برام نمیکرد ، اونجا هم ممکن بود اطلاعاتم از بین بره حداقل دلم نمیسوخت

ali-rezam
July 26th, 2016, 21:37
طبق قیمتی که برای سرویسهاشون تعیین کردن و اعلام کردند که بک آپ روزانه ، هفتگی و ... و با توجه به سابقه کار چندساله و مدت فعالیتشون ، ما حاضر به خرید سرویس از این شرکت شدیم ، زیرا از داشتن بک آپ سایتمون خیالمون راحت بود ، اما کدوم راحتی؟؟!!!!!
یه هاست سالی 5 هزارتومنی وارز هم میخریدم فرقی برام نمیکرد ، اونجا هم ممکن بود اطلاعاتم از بین بره حداقل دلم نمیسوخت
حق دارید واقعا اعتماد و انتخاب در این بازار سخت هست
امیدوارم از این به بعد شاهد همچین اتفاقاتی نباشیم و حرف و عمل سرویس دهنده ها بهم نزدیک باشه
البته از حق نگذریم تعداد سرویس دهنده هایی که به بهترین شکل دارن فعالیت میکنند زیاده و همین دوستان هستند که تا به الان این بازار رو سر پا نگه داشته اند

Farid Saadat
July 26th, 2016, 22:36
@hegza و @farid saadat

هاست از یوگیگ Ugig خریداری شده و دقیقا همون وعده مدتی رایگان رو به ما دادن و بنده هم در تیکت بهشون اعلام کردم که اطلاعات ما برامون مهم هست و اگر سرور ده ساله رایگان هم به ما بدید در قبال اطلاعات و هزینه های تبلیغات و جذب کاربر فعال در سایت را نخواهد داد.

بله در قسمت سفارشات سرویس ، یکی از خدمات هاست اشتراکی بک آپ آن بود که بله ، حتی اگر مال یکماه قبل را هم بدهند میشه کاری کرد ، چون اطلاعات خودمون قبل از اون بوده و با توجه به فعالیت سایت ، بلا استفاده میباشد
به نظر بنده بهترين كار اسكرين شات گرفتن از تعهدات و تيكت هاشون هست و سپس بهشون پيغام بديد كه فلان مقدار هزينه بابت از بين رفتن اطلاعات پرداخت كنيد و در صورت عدم پرداخت هم از ايشون شكايت كنين. در اين موارد اگر راهنمايي بيشتر هم خواستين از طريق تلگرام ميتونم راهنماييتون كنم. ارادتمند. موفق باشيد

- - - Updated - - -


می تونید ازشون درخواست غرامت کنید.
بگید شما انقدر به من ضرر زدید باید جبران کنید.

کار رو سخت نکنید. چرا می خواید شکایت کنید؟
+ تو دادگاه های ایران اونقدر که شاکی اذیت می شه اگر مجرم اذیت می شد جنابت ریشه کن میشد

البته اینجا هاستینگ مجرم نیست. شاید اتفاق بیافته. همکاران عزیز در جریانن هرلحظه با کلید اشتباه ممکنه کل سایت بره رو هوا.. مثل وضعیت الان ما :/
هرچند باید نسخه پشتیبان در دیتاسنتر دومی می داشتن.. که شاید هم داشتن و مورد داشته اون نسخه که از وظایف هاست خارجه
اما اگر نداشتن نسخه پشتیبان خب مطمئنا کوتاهی از طرف ایشان بوده و همونطور که گفته شد می تونید درخواست غرامت کنید.

اگر با شما راه نیومدن می تونید شکایت کنید..

البته شما هم طرف مقابل رو درک کنید. در مواقعی همه چیز دست به دست هم می ده تا هیچ چیز به خوبی پیش نره.
دوست عزيز يوگيگ اگر ميخواست راه بياد كه اين همه تاپيك زده نميشد !
وضعيت الان ما ؟ شما كلا چند وقت هست كه كلا وارد اين كار شديد ؟ از سوالاتتون در اينجا واضحه كه تخصصي ندارين تو اين موضوع ! ( ببخشيد جسارت ميكنم البته ) ولي كسي كه اين همه مشتري داره هيچوقت دكمه اشتباه نميزنه ! اينو مطمئن باشيد. ارادتمند. موفق باشيد

InterServer.ir
July 26th, 2016, 22:36
با سلام و درود خدمت دوستان با تجربه
سایت ما چند روزی بود که بالا نمیومد و الان که تیکت زدیم، پاسخ دادن که کل اطلاعات سایت شما از بین رفته و اگر خودتون بک آپ دارید بدید براتون بیاریم بالا.
یعنی کل اطلاعات و زحمات و هزینه ها و .... ما طی سه سال ، یک شبه به باد رفت.
من خودم مدتی نبودم و سایت دست مدیر بود و اونم فقط از اطلاعات کاربرا بک آپ داره که اونم مال چند ماه پیش هست.

تا اونجایی که بنده اطلاع دارم، هاستینگ موظف به تهیه بک آپ برای هاستهای اشتراکی هست ، آنهم در سروری جداگانه از دیتاسنتری جداگانه تا در صورت بروز مشکل احتمال از بین رفتن اطلاعات به حداقل برسه.
حالا در زمان خرید هاست ، من دیدم که نوشته تهیه بک آپ ، به همین دلیل هاست را خریداری کردم ، اما الان میگن بک آپ هم نداریم و اونم از بین رفته.

پیشنهاد شما چیه؟
شکایت یا چی؟؟
چون ضرر بزرگی به ما زدن.

شما بهتره با یک وکیل مشورت کنید نظر های کاربران این سایت اکثرا از روی احساسات و گاهی برداشت از اتفاقاتی که برای سایر هاستینگ ها افتاده هست و در اکثر موارد با قانون تفاوت زیادی داره.



یه هاست سالی 5 هزارتومنی وارز هم میخریدم فرقی برام نمیکرد ، اونجا هم ممکن بود اطلاعاتم از بین بره حداقل دلم نمیسوخت

وارز بودن هاست ربطی به کیفیت اون نداره! الان سرور های ovh تقریبا وارز محسوب میشند ولی بهترین کیفیت سخت افزار و شبکه رو در بین سایر دیتاسنتر ها داره ! بر عکس سرور های آلمانی وارز نیستند و کیفیت مطلوبی ندارند و با عرض معذرت اکثر مدیران هاستینگ دیتاسنتر هتزنر رو به نام گاوداری یاد می کنند!

وارز بودن یا نبودن به قوانین دیتاسنتر و اون کشور مربوط هست.

quest
July 26th, 2016, 23:15
به نظر بنده بهترين كار اسكرين شات گرفتن از تعهدات و تيكت هاشون هست و سپس بهشون پيغام بديد كه فلان مقدار هزينه بابت از بين رفتن اطلاعات پرداخت كنيد و در صورت عدم پرداخت هم از ايشون شكايت كنين. در اين موارد اگر راهنمايي بيشتر هم خواستين از طريق تلگرام ميتونم راهنماييتون كنم. ارادتمند. موفق باشيد

- - - Updated - - -


دوست عزيز يوگيگ اگر ميخواست راه بياد كه اين همه تاپيك زده نميشد !
وضعيت الان ما ؟ شما كلا چند وقت هست كه كلا وارد اين كار شديد ؟ از سوالاتتون در اينجا واضحه كه تخصصي ندارين تو اين موضوع ! ( ببخشيد جسارت ميكنم البته ) ولي كسي كه اين همه مشتري داره هيچوقت دكمه اشتباه نميزنه ! اينو مطمئن باشيد. ارادتمند. موفق باشيد
اتفاق هست دیگه. راننده با 10 سال سابقه کار با ماشین ، با یه لحظه هواس پرتی به فنا می ره.
اینجام همینه.
انسان جایز اخطاست..
این از بحث اینکه اشتباه به وجود نمی اد.

ولی اینکه پشتیبان نداشتن کوتاهی کردن و باید تاوانش رو بدن. حق با شماست.

بزرگوارید جناب. امیدوارم همه عزیزان سربلند باشند و موفق

armin.rf
July 26th, 2016, 23:56
درود , عزیز شرکت هاستینگ میزبان توی قوانین در مورد بکاپ گیری نوشته ؟

اگر نوشته باشه بکاپ نمیگیریم و شما در موقع سفارش تیکقبول قوانین رو زده باشید مشکل خودتونه و یا اگر بکاپ گیری داشته باشند و نگرفته باشند به راحتی دستتون بازه تو این زمینه ....

پیشنهاد میکنم اول درخواست کنید ضرر وارد شده رو واریز کنند اگر قبول نکردند به مراجع قانونی مراجعه کنید

hanijafari
July 27th, 2016, 13:20
در قوانینشون و هنگام سفارش سرویس ، یکی از خدمات هاستها ، بک آپ روزانه ، هفتگی و ... بوده و در قوانین ذکر کردند جهت اطمینان خودتون هم بک آپ بگیرید.



الان دو مسئله مطرح هست ، یکی از بین رفتن اطلاعات و دیگری زیر قرارداد و قولشون زدن که به نوعی خیانت در امانت محسوب میشه، چون طبق قرارداد و خدمات ارائه شده ، بک آپ قسمتی از سرویس بوده

anajafi.ir
July 27th, 2016, 13:28
دیوار حاشا بلنده
اما شما اگر سال سفارش سرویستون رو داشته باشید میتونید از طریق https://web.archive.org از صفحه قوانین یا صفحه ای که اعلام کرده اند بکاپ میگیرند
عکس بگیرید و به عنوان مدرک داشته باشید.
تازه اگر در متن قوانینشون نباشه که قوانین رو میتونیم هر وقت و هر جور بخوایم تغییر بدیم
باز هم میگم
دیوار حاشا بلنده[-(

sardarn
July 27th, 2016, 15:03
سلام

چون مشکل پاک شدن اطلاعات، مشکل امنیتی از سمت اونها بوده و تعهد گرفتن بک آپ هم داشتن پس می تونین شکایت کنید تا فکر نکنن این قضیه به این بزرگی راحت می تونن از کنارش بگذرن.
مشکل اونا بوده که اطلاعات شما پریده و باید حالا خسارت بدن.
راحت از طریق سکایت پیگیری کنید

روز خوش

WAREZZ
July 27th, 2016, 15:50
با سلام و درود خدمت دوستان با تجربه
سایت ما چند روزی بود که بالا نمیومد و الان که تیکت زدیم، پاسخ دادن که کل اطلاعات سایت شما از بین رفته و اگر خودتون بک آپ دارید بدید براتون بیاریم بالا.
یعنی کل اطلاعات و زحمات و هزینه ها و .... ما طی سه سال ، یک شبه به باد رفت.
من خودم مدتی نبودم و سایت دست مدیر بود و اونم فقط از اطلاعات کاربرا بک آپ داره که اونم مال چند ماه پیش هست.

تا اونجایی که بنده اطلاع دارم، هاستینگ موظف به تهیه بک آپ برای هاستهای اشتراکی هست ، آنهم در سروری جداگانه از دیتاسنتری جداگانه تا در صورت بروز مشکل احتمال از بین رفتن اطلاعات به حداقل برسه.
حالا در زمان خرید هاست ، من دیدم که نوشته تهیه بک آپ ، به همین دلیل هاست را خریداری کردم ، اما الان میگن بک آپ هم نداریم و اونم از بین رفته.

پیشنهاد شما چیه؟
شکایت یا چی؟؟
چون ضرر بزرگی به ما زدن.

سه ساله سایت دارید ولی بک آپ ندارید ازش ؟

hegza
July 27th, 2016, 18:53
سه ساله سایت دارید ولی بک آپ ندارید ازش ؟

دوست عزیز بعضی مواقع این نگرفتن بک آپ برمیگرده به عدم فرهنگ سازی از سوی شرکت های هاستینگ جهت ترغیب کاربران به گرفتن بک آپ.
بعضی کاربران فکر میکنن اونا بک آپ گرفتند اما باید روشن بشند که بک آپ گیری توسط خودتون شرط عقله + میتونن سرویس های ارزون و خاص و نحوه اتصال به کاربرانشون بدن یا حداقل بگن بریزید گوگل درایو اما اصلا مسئولیت شناس نبوده و نیستند.

Farid Saadat
July 27th, 2016, 18:59
سه ساله سایت دارید ولی بک آپ ندارید ازش ؟
درود. گفتند ايشون كه ، بكاپ دارن ولي مال چند ماه پيش هست. در ضمن گفتن كه سايت دست دوستشون بوده يك مدت و به همين دليل بكاپ گرفته نشده. موفق باشيد

viasky
July 27th, 2016, 19:03
دوست عزیز بعضی مواقع این نگرفتن بک آپ برمیگرده به عدم فرهنگ سازی از سوی شرکت های هاستینگ جهت ترغیب کاربران به گرفتن بک آپ.
بعضی کاربران فکر میکنن اونا بک آپ گرفتند اما باید روشن بشند که بک آپ گیری توسط خودتون شرط عقله + میتونن سرویس های ارزون و خاص و نحوه اتصال به کاربرانشون بدن یا حداقل بگن بریزید گوگل درایو اما اصلا مسئولیت شناس نبوده و نیستند.

بنده موافقم
سرویس دهنده اعلام کنه کلا ما بک آپ نمیگیریم کاربر خودش یک برنامه ریزی‌میکنه یا یه فکر می‌کنه
ولی وقتی اعلام میشه که بک آپ گرفته میشه و با کلی تبلیغات ، مثلا: زمان بندی منظم ، تهیه بک آپ در چند سرور‌ و....
آخرش وقتی کاربر به بک آپ احتیاج داره هیچی نیست...

m_dg_farari
July 27th, 2016, 19:51
1- قانونا ، تغییر قوانین ، برای سرویس هایی هست که بعد از تغییر خریداری میشه
اگر سرویس دهنده ای در قوانین خود (که در واقع این قوانین ، با توجه به دیجیتال بودن روند قرارداد خرید هاستینگ ، قرارداد مابین طرفین حساب میشه - اگر یک بار کارتون به دادگاه های سایبری کشیده باشه میبینید که کاملا هم معتبر هست این قوانین و دادگاه به همین قوانین استناد خواهد کرد) ذکر کرده باشه که بک آپ گیری ، وظیفه ی هاستینگ هست و باید بک آپ داشته باشه و هرموقع که کاربر خواست ، بک آپ رو تحویل بده ، این میشه وظیفش و باید ارائه بده بک آپ رو.
اما ، آیا در صورت عدم وجود این بک آپ ، خسارتی هم تعیین شده!؟
شما به عنوان یک طرف قرارداد ، قرارداد رو مطالعه کردید و امضا(دیجیتال) کردید با زدن تیک قبول قوانین.
هاستینگ میتونه به راحتی بگه:
1- ما هزینه ای بابت بک اپ گیری دریافت نکردیم. بک آپ گیری امکانی اضافه و صرفا جهت رفاه حال مشتری بوده. نه تعهد!
2- دوستانی که از سرویس دهندگان خارجی دم میزنن ، آیا روند تهیه یک هاست به صورت رسمی خارج از ایران رو اطلاع دارن!؟ از قوانین فدرال کشوری که شرکت میزبان وب داخل اون هست خبر دارن!؟
وقتی من ایرانی ، خودم به خودم زحمت نمیدم برای هاستی که قراره وبسایت تجاریم روش میزبانی بشه ، یک قرارداد کتبی با مهر و امضا طرفین تهیه کنم (به دلیل تنبلی ، قرار از مالیات های مشموله و...) مسلمه که دستم جایی بند نیست!
چون صرفا یه دونه قرارداد وجود داره که فقط من کاربر امضا کردم و شرایط این قرارداد هم به طور کامل و 100% توسط هاستینگ نوشته شده و من هیچ دخالتی در بند های این قرارداد ندارم!


تهش بگم خدمتتون استارتر عزیز (شاید درست نباشه اینو توضیح بدم و سابقه بدی برای خودم به جا بذارم ولی حقیقتو میگم)
سال 92 ، 17 پرونده شکایت کامل شد ، بازجویی اولیه انجام شد و پیش قاضی رفت (حدود 70 مورد هم پیش بازپرس تفهیم اتهام و منع تعقیب صادر شد!) علیه ما. یعنی ما متهم بودیم در این پرونده ها
از این 17 پرونده ، 14 پرونده مربوط به هاست اشتراکی و 3 پرونده مربوط به هاست دانلود بود
هاست های دانلود که در جلسه اول دادگاه ، ما تبرعه شدیم ، سپس دادخواست حقوقی ضمیمه پرونده شد مبنی بر پرداخت کلیه هزینه های دادسری و حقوقی متحمل شده توسط ما! (که هر هزینه ای بابت وکیل ، تمبر های قانونی ، دادرسی و... که توسط ما شده بود ، شاکی پرونده باید به ما پرداخت میکرد) و در جلسه دوم دادگاه (که حقوقی بود) هر 3 به نفع ما تمام شد و شاکی موظف به پرداخت هزینه های ما شد! (البته ما هزینه ای دریافت نکردیم ولی صرفا باید وضعیت حقوقی شرکت به ثبات میرسید...)
پرونده های هاست اشتراکی ، حدود 1 سال طول کشید ، 10 تا از این پرونده ها به نفع ما پیش رفت و دقیقا شرایطی مانند بالا پیش اومد (شاکی باید هزینه های ما رو هم بپردازد!).
چون در قوانین ما بندی بود مبنی بر اینکه "بک آپ گیری امکانی است اضافه! و نه تعهد!!
اما در 3 تای این پرونده ها ، ما حدود 40 میلیون تومن ضرر پرداخت کردیم (رای دادگاه نبود ، توافقی بود!)
چرا این 3 تا پرونده تونستن ضرر بگیرن!؟ چون قرارداد کتبی از ما داشتن و ما تعهد داشتیم بک آپ بگیریم از سرویس ایشون.


ما تقریبا 300 میلیون تومن هزینه کردیم که مشتریان رو تا جایی که ممکن بود راضی کنیم و مشکل رو رفع کنیم. برگشت هزینه ها ، پرداخت ضرر و زیان ، تهیه سرویس رایگان جایگزین و...


از دید احساسی: واقعا متاسفم که اطلاعات شما از بین رفته. باهاتون همدردی میکنم و امیدوارم بتونید مجدد به سطح سابق برگردید
از دید قانون: شما دستتون به هیچ جا بند نیست. قوانین هاستینگ ها در 99% مواقع به نفع خودشون هست... خوب یا بد بودن این مورد رو کاری ندارم! شما با اگاهی کامل ، قبول کردید این قوانین رو!
میتونستید قول نکنید و درخواست قرارداد کتبی بکنید و مواردی که به نظرتون لازم بود رو در قرارداد ذکر کنید!

hanijafari
July 27th, 2016, 22:20
تشکر از همه دوستان عزیز

@warezz پاسخ شما در مورد نداشتن بک آپ را @farid saadat عزیز دادن که سایت مدتی دست بنده نبود.


دوستانی که میگن بک آپ میتونه جز تعهد نباشه و ... ، در این مورد هم اعلام کردم که الان یکی از موضوعات اصلی ، خیانت در امانت(از بین بردن اطلاعات ما به صورت عمدی یا سهوی) هست و همونطور که گفته بودن بک آپ جزئی از خدمات ارائه شده در ازای خرید این نوع سرویس میباشد ، پس باید این خدمات ارائه بشه چون در زمان قبول قوانین بنده تعهدات رو قبول کردم ، اما در برابر سرویسی با امکانات مشخص شده!!؟

الان در تیکت یوگیگ ، جوابی که برای من ارسال کردن این بوده که ما بک آپی نداریم که ریستور کنیم و توی قوانین هم گفته بودیم که بک آپ به کاربر ارائه نمیشه!!!

منم در جوابشون گفتم که بک آپ رو نمیخوام ، اما طبق قوانینی که گفتید به منم ندید بک آپ رو ، اما طبق همون قوانین ریستور کنید.
حالا که میگید بک آپ ندارید یعنی اینکه زدید زیر قرارداد و خدمات تعیین شده و اطلاعات ما رو هم از بین بردید.

T.Toosi
July 27th, 2016, 22:27
باسلام، با تاپیک زدن و مشورت کردن در اینجا به نتیجه ای نخواهید رسید! ده دقیقه مراجعه کنید به فتا شهرـتون، دم در اگر راه ندادن به داخل بگید میخوام از یک افسر پرونده مشورت بگیرم.. فقط اونجا میتوانید به نتیجه برسید.

SaMaN0861
July 27th, 2016, 22:53
پیشنهاد میکنم وقت خودتون رو تلف نکنید !
شکایت هم بکنید به نتیجه ای نمیرسید ! هیچ کدام از سرویس دهنده های داخل کشور و خارج از کشور Backup را تضمین نمیکنند و نخواهند کرد !
مثل این مورد که هارد سرور ما سوخت و همه چی پرید ! و به گفته ی دیتاسنتر ما لطف کردیم و هارد رو تعویض کردیم ! ولی آخر هارد خام تحویل گرفتیم هزینه KVM LARA رو مجدد دادیم :دی

iroo
July 28th, 2016, 10:03
هاستینگ های ایرانی متاسفانه مسئولیت پذیر نیستن، اینو جدی میگم، تعداد کمی هستن که واقعا دارن منصفانه کار می کنند

hanijafari
August 2nd, 2016, 21:12
دوستانی که پیگیر قضایی مشکلشون با یوگیگ هستن و ازش شکایت کردن یا قصد شکایت دارن ، در پ خ پیام بدن تا بنده هم به جمعشون ملحق بشم و با جدیت بیتشری دنبال جبران خسارت باشیم.

چون گویا خودشون فقط روی این کلمه مانور میدن که ما گفته بودیم :

"


بکاپ گرفته شده توسط سرور فقط جهت استفاده در موارد ضروری بوده و این بکاپ قابل ارائه به کاربر نمی باشد.
در سرویس های میزبانی وب ، از سایت های شما بکاپ تهیه می کنیم . اما جهت اطمینان ، در صورتی که داده های حساسی دارید ، از سایت های خود پشتیبان داشته باشید . "


اما انگار نه انگار که خودشون مسئول اصلی بک آپ گیری بوده اند و ما هم باید بک آپ میگرفتیم ، اما نه اینکه ما موظف به بک آپ گیری باشیم.

آقا اصلا من بک آپ خودمو دارم و از سایتم بک آپ تهیه کردم طبق قرارداد اما ارائه نمیدم ، اونا هم بک آپ خودشونو طبق قرارداد ارائه بدن تا من ارائه بدم، غیر از اینه؟!! دروغ میگم؟؟