tegra
July 21st, 2016, 10:28
همه ی ما با تکنیکهای متداول ایمیل مارکتینگ مثل نام ارسال کننده ، عنوان ایمیل و . . . آشنا هستیم.
۱-لینک به شبکه های اجتماعی
همه به خوبی میدانند که باید محتوای ایمیل را در بکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند اما میتوانیم لینک شبکه های اجتماعی را هم در ایمیل بگنجانیم.
در هر ایمیلی که ارسال میکنید در قسمت چی توشت به یکی از صفحات شبکه های اجتماعی اشاره کنید.
هرچقدر راه های ارتباطی بیشتری با مشترکین خود داشته باشید موقعیتتان بهتر است.
۲-یک ایمیل خوش آمدگویی به هرکاربر جدید ارسال کنید.
هر بار که کسی در لیست ایمیل شما ثبت نام میکند پیغام خودکار خوش آمدگویی برای او ارسال کنید.ایمیل باید به آنها دلیل عضو شدن در خبرنامه را یاد آوری کند و سریعاً محتوای ارزشمندی را به آنها بدهد
۳-نتایج را اندازه بگیرید
ایمیل پتانسیل بررسی آمار بالایی دارد مثل : نرخباز شدن ، نرخ کلیک و تبدیل ( به خرید) که از آشنا ترین آمارها هستند.با استفاده از اینها میتوانید متوجه شوید که چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی هم نه(استفاده از آزمایشA/B را هم فراموش نکنید) .با استفاده از این اطلاعات میتوانید در آینده ایمیلهای بهتری بنویسید و در طول زمان بهتر و بهتر شوید
۴-نتایج بلند مدت را در نظر داشته باشید
ایمیل مارکتینگ بیشتر شبیه به ماراتون است تا دوی سرعت.هدف این است که رابطه ی بلند مدتی را با مشتریان بالقوه و فعلی خود بسازید.نه اینکه نتایج سریع و موقتی بدست بیاورید ( تمام نتایج سریع بد نیستند)
۵-با برنامه ریزی ایمیل بزنید
ارسالهای برنامه ریزی شده به شما کمک میکند تا برنامه ریزی بهتری برای ایمیل مارکتینگ داشته باشید.این به این معنی است که ارسال را در ساعت خاصی و بهترین روز هفته (بر اساس تجربه) انجام دهید.یک روز هفته را انتخاب کنید و حتماً در آن روز ارسال کنید.این کار باعث میشود تا کاربران منتظر شما باشند
۶-از کار کردن لینکها روی موبایل مطمئن شوید
حتماً بررسی کنید هر لینکی که درایمیل مارکتینگ استفاده میکنید روی نسخه ی موبایل وب سایت ه کار میکند.ضمن اینکه خود ایمیل هم باید به درستی در موبایل نمایش داده شود اما خیلی ها درست کار کردن لینک در ایمیل را فراموش میکنند.
از آنجایی که برخی نسخه های موبایل ، ساده شده ی نسخه ی اصلی هستند و بخشی از محتوا را کم دارند این میتواند مشکل بزرگی به حساب بیاید.هدف ارسال این ایمیلها ، جهت دهی افراد به سایت است.اگر لینکی که روی آن کلیک میکنند خراب است ، وقت خودتاو و مشترک را تلف کرده اید
۷-در ازای مشترک شدن چیزی را ارئه کنید
این کار میتواند تا حد زیادی تعداد مشترکین ایمیل شما را افزایش دهد.یک کتاب الکترونیکی کوتاه، دورهی ایمیلی ۵ روزه ، یا ۱۰ نکته ی مهم برای انجام دادان . . . ، همگی میتوانند در اینجا استفاده شوند.همه دوست دارند تا چیزی را مجانی به دست بیاورند و ثبت برای برای یک خبرنامه در عوض دریافت چیزی ارزشمند عالانه به نظر میرسد
ایمیل مارکتینگی که بر اساس اجازه ی کاربر انجام شود بازگشت سرمایه ای بالاتر از ایمیل مارکتینگ ناخواسته ، پست مسقیم و تبلیغات سنتی دارد و انقلابی در نحوه ی انجام تجارت ما به پا کرده است.آمار،نتایج ، و تحقیقات خوبی هم پشتیبان این نوع تبلیغات است.تمام آنها نشان میدهند که که ایمیل مارکتینگ ابزاری برای جذب ، نگه داری و رشد پایه ی قدرتمندی از مشتریان وفادار است.تجارتهای سرتا ر جهان از ایمیل مارکتینگ برای موارد زیر استفاده میکنند :
افزایش فروش
جذب بازدید
استحکام رابطه
ایجاد وفاداری به برند
http://imageserver.ir/31007/email3.jpg
نکات مهمی که در ایمیل مارکتینگ کمتر رعایت می شود.
شما میتوانید بهترین پیام جهان را داشته باشید اما اگر آن را به افراد مناسب نگویید ، هیچ ارزشی ندارد.
۱-شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید
۲- در ازای ایمیل چیزی ارزشمند به آنها پیشنهاد دهید.یک خبرنامه ،ی سمینار رایگان یا اطلاعتی بیشتر در مورد محصولات و خدمات بدهید
۳- در زمان جمع آوری ایمیل و اطلاعات تماس فقط اطلاعاتی را بگیرید که واقعاً به آن نیاز دارید.پرسیدن سوالات غیر ضروری باعث رنجش میشود و ثبت نام نخواهند کرد
۴-حتماً راهی آسان برای لغو عضویت در تمام کمپینهای ایمیل قرار دهید.ایمیلهای ناخواسته میتوانند به اعتبار شما ضربه بزنند.
۵- از آنجایی که لیست ایمیل ممکن است خیلی زود تقریاً کند همیشه لیست خود را به روز نگه دارید.این کار به وسیله پیگیری ایمیلهای برگشتی و نرسیده ی هر کمپین انجام میشود
۶-حتماً نشان دهید که اطلاعات شخصی مخاطب برای شما با اهمیت است و از آن سو استفاده نخواهید کرد.این را در تمام فرمهای ثبت نام قید کنید.
۷-همیشه به قوانین حریم شخصی احترام بگذارید و هزگز اعتماد کاربر را خدشه دار نکنید
پیام مناسب
پیامی مناسب که باعث ارزش آفرینی برای مخاطب میشود برای هر کمپین ایمیل مارکتینگ حیاتی است
۸-ببینید دیگران چه کاری میکنند.در چند خبرنامه از رقبا عضو شوید.یا ایمیلتان را در خبرنامه ی موضوعاتی که به آن علاقمند هستید وارد کنید
۹- وقتی در خبرنامه ی آنلاین دیگران عضو میوشید ببینید چه چیزی باعث میشود تا ایمیل آنها را باز کرده و مال دیگران به به سطل آشغال بفرستید
۱۰- قبل از ایجاد پیام مناسب ، یک استراتژی مارکتینگ ایجاد کنید که اهدافتان ا در نظر میگیرد
۱۱- از ایمیل مارکتینگ برای کاری که ایمیل در آن بهترین است استفاده کنید : افزایش فروش ، افزایش بازدید ، استحکام رابطه با مشتری و ایجاد آگاهی برند
۱۲-حجم مناسب ایمیل راپیدا کنید.قانون موفقیت این اسکه که هرچه قدر در فواصل کوتاه تری ایمیل ارسال میکنید ، حجم آنها باید کوتاه تر باشد.خوانندگان متن کوتاه " نکته ی روز " را باز میکنند اما تقریباً هیچکس دوست ندارد ، هر روز مطلبی طولانی تر را دریافت کند.
۱۳-پیامها را عادی و دوستانه نگهدارید مثل مشتری فکر کنید و پیام را محاوره ای نگه دارید.افراد دوست دارند که پشت چهره ی شرکت کمی انسانیت ببینند.
۱۴-افراد تمایل دارند تا با کسی در کمپانی ارتبا برقرار کنند تا بتوانند در طول زمان بهتر بشناسند.این بخشی از ایجاد رابطه است.
۱۵-بخش ارسال کننده ی ایمیل را شخصی سازی کنید ودر مورد ارسال کننده شفاف باشد
۱۶-از کلمه ی " مجانی " در عنوان ایمیل دوری کنید چون معمولاً ایمیلهای اسپم با این عنوان ارسال میشود و میتواند باعث شک شود
۱۷-در عنوان ایمیل صادق باشید و مطمئن باشید نمایانگر محتوای درون ایمیل است.بگویید که مخاطب چه سودی از باز کردن ایمیل خواهد برد.معمولاً ایمیلهای که مرتبط به نظر میرسند و ارزشی را ارائه میدهند باز خواهند شد.
۱۸-عنوان ایمیلی را انتخاب کنید که باعث جبل نظر خواننده شود.از عناوین کلیشه ای مثل " خبرنامه ی مرداد " دوری کنید و به جان آن عناوین جذابی مثل " بهترین روشهای موفقیت در ارسال ایمیل " را به کار ببرید
۱۹- هر ایمیل را شخصی سازی کنید و رشد را خواهید دید.حداقل همیشه اسم دریافت کننده را در ایمیل قرار دهید.
۱-لینک به شبکه های اجتماعی
همه به خوبی میدانند که باید محتوای ایمیل را در بکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند اما میتوانیم لینک شبکه های اجتماعی را هم در ایمیل بگنجانیم.
در هر ایمیلی که ارسال میکنید در قسمت چی توشت به یکی از صفحات شبکه های اجتماعی اشاره کنید.
هرچقدر راه های ارتباطی بیشتری با مشترکین خود داشته باشید موقعیتتان بهتر است.
۲-یک ایمیل خوش آمدگویی به هرکاربر جدید ارسال کنید.
هر بار که کسی در لیست ایمیل شما ثبت نام میکند پیغام خودکار خوش آمدگویی برای او ارسال کنید.ایمیل باید به آنها دلیل عضو شدن در خبرنامه را یاد آوری کند و سریعاً محتوای ارزشمندی را به آنها بدهد
۳-نتایج را اندازه بگیرید
ایمیل پتانسیل بررسی آمار بالایی دارد مثل : نرخباز شدن ، نرخ کلیک و تبدیل ( به خرید) که از آشنا ترین آمارها هستند.با استفاده از اینها میتوانید متوجه شوید که چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی هم نه(استفاده از آزمایشA/B را هم فراموش نکنید) .با استفاده از این اطلاعات میتوانید در آینده ایمیلهای بهتری بنویسید و در طول زمان بهتر و بهتر شوید
۴-نتایج بلند مدت را در نظر داشته باشید
ایمیل مارکتینگ بیشتر شبیه به ماراتون است تا دوی سرعت.هدف این است که رابطه ی بلند مدتی را با مشتریان بالقوه و فعلی خود بسازید.نه اینکه نتایج سریع و موقتی بدست بیاورید ( تمام نتایج سریع بد نیستند)
۵-با برنامه ریزی ایمیل بزنید
ارسالهای برنامه ریزی شده به شما کمک میکند تا برنامه ریزی بهتری برای ایمیل مارکتینگ داشته باشید.این به این معنی است که ارسال را در ساعت خاصی و بهترین روز هفته (بر اساس تجربه) انجام دهید.یک روز هفته را انتخاب کنید و حتماً در آن روز ارسال کنید.این کار باعث میشود تا کاربران منتظر شما باشند
۶-از کار کردن لینکها روی موبایل مطمئن شوید
حتماً بررسی کنید هر لینکی که درایمیل مارکتینگ استفاده میکنید روی نسخه ی موبایل وب سایت ه کار میکند.ضمن اینکه خود ایمیل هم باید به درستی در موبایل نمایش داده شود اما خیلی ها درست کار کردن لینک در ایمیل را فراموش میکنند.
از آنجایی که برخی نسخه های موبایل ، ساده شده ی نسخه ی اصلی هستند و بخشی از محتوا را کم دارند این میتواند مشکل بزرگی به حساب بیاید.هدف ارسال این ایمیلها ، جهت دهی افراد به سایت است.اگر لینکی که روی آن کلیک میکنند خراب است ، وقت خودتاو و مشترک را تلف کرده اید
۷-در ازای مشترک شدن چیزی را ارئه کنید
این کار میتواند تا حد زیادی تعداد مشترکین ایمیل شما را افزایش دهد.یک کتاب الکترونیکی کوتاه، دورهی ایمیلی ۵ روزه ، یا ۱۰ نکته ی مهم برای انجام دادان . . . ، همگی میتوانند در اینجا استفاده شوند.همه دوست دارند تا چیزی را مجانی به دست بیاورند و ثبت برای برای یک خبرنامه در عوض دریافت چیزی ارزشمند عالانه به نظر میرسد
ایمیل مارکتینگی که بر اساس اجازه ی کاربر انجام شود بازگشت سرمایه ای بالاتر از ایمیل مارکتینگ ناخواسته ، پست مسقیم و تبلیغات سنتی دارد و انقلابی در نحوه ی انجام تجارت ما به پا کرده است.آمار،نتایج ، و تحقیقات خوبی هم پشتیبان این نوع تبلیغات است.تمام آنها نشان میدهند که که ایمیل مارکتینگ ابزاری برای جذب ، نگه داری و رشد پایه ی قدرتمندی از مشتریان وفادار است.تجارتهای سرتا ر جهان از ایمیل مارکتینگ برای موارد زیر استفاده میکنند :
افزایش فروش
جذب بازدید
استحکام رابطه
ایجاد وفاداری به برند
http://imageserver.ir/31007/email3.jpg
نکات مهمی که در ایمیل مارکتینگ کمتر رعایت می شود.
شما میتوانید بهترین پیام جهان را داشته باشید اما اگر آن را به افراد مناسب نگویید ، هیچ ارزشی ندارد.
۱-شروع به ساخت لیست ایمیل خود کنید
۲- در ازای ایمیل چیزی ارزشمند به آنها پیشنهاد دهید.یک خبرنامه ،ی سمینار رایگان یا اطلاعتی بیشتر در مورد محصولات و خدمات بدهید
۳- در زمان جمع آوری ایمیل و اطلاعات تماس فقط اطلاعاتی را بگیرید که واقعاً به آن نیاز دارید.پرسیدن سوالات غیر ضروری باعث رنجش میشود و ثبت نام نخواهند کرد
۴-حتماً راهی آسان برای لغو عضویت در تمام کمپینهای ایمیل قرار دهید.ایمیلهای ناخواسته میتوانند به اعتبار شما ضربه بزنند.
۵- از آنجایی که لیست ایمیل ممکن است خیلی زود تقریاً کند همیشه لیست خود را به روز نگه دارید.این کار به وسیله پیگیری ایمیلهای برگشتی و نرسیده ی هر کمپین انجام میشود
۶-حتماً نشان دهید که اطلاعات شخصی مخاطب برای شما با اهمیت است و از آن سو استفاده نخواهید کرد.این را در تمام فرمهای ثبت نام قید کنید.
۷-همیشه به قوانین حریم شخصی احترام بگذارید و هزگز اعتماد کاربر را خدشه دار نکنید
پیام مناسب
پیامی مناسب که باعث ارزش آفرینی برای مخاطب میشود برای هر کمپین ایمیل مارکتینگ حیاتی است
۸-ببینید دیگران چه کاری میکنند.در چند خبرنامه از رقبا عضو شوید.یا ایمیلتان را در خبرنامه ی موضوعاتی که به آن علاقمند هستید وارد کنید
۹- وقتی در خبرنامه ی آنلاین دیگران عضو میوشید ببینید چه چیزی باعث میشود تا ایمیل آنها را باز کرده و مال دیگران به به سطل آشغال بفرستید
۱۰- قبل از ایجاد پیام مناسب ، یک استراتژی مارکتینگ ایجاد کنید که اهدافتان ا در نظر میگیرد
۱۱- از ایمیل مارکتینگ برای کاری که ایمیل در آن بهترین است استفاده کنید : افزایش فروش ، افزایش بازدید ، استحکام رابطه با مشتری و ایجاد آگاهی برند
۱۲-حجم مناسب ایمیل راپیدا کنید.قانون موفقیت این اسکه که هرچه قدر در فواصل کوتاه تری ایمیل ارسال میکنید ، حجم آنها باید کوتاه تر باشد.خوانندگان متن کوتاه " نکته ی روز " را باز میکنند اما تقریباً هیچکس دوست ندارد ، هر روز مطلبی طولانی تر را دریافت کند.
۱۳-پیامها را عادی و دوستانه نگهدارید مثل مشتری فکر کنید و پیام را محاوره ای نگه دارید.افراد دوست دارند که پشت چهره ی شرکت کمی انسانیت ببینند.
۱۴-افراد تمایل دارند تا با کسی در کمپانی ارتبا برقرار کنند تا بتوانند در طول زمان بهتر بشناسند.این بخشی از ایجاد رابطه است.
۱۵-بخش ارسال کننده ی ایمیل را شخصی سازی کنید ودر مورد ارسال کننده شفاف باشد
۱۶-از کلمه ی " مجانی " در عنوان ایمیل دوری کنید چون معمولاً ایمیلهای اسپم با این عنوان ارسال میشود و میتواند باعث شک شود
۱۷-در عنوان ایمیل صادق باشید و مطمئن باشید نمایانگر محتوای درون ایمیل است.بگویید که مخاطب چه سودی از باز کردن ایمیل خواهد برد.معمولاً ایمیلهای که مرتبط به نظر میرسند و ارزشی را ارائه میدهند باز خواهند شد.
۱۸-عنوان ایمیلی را انتخاب کنید که باعث جبل نظر خواننده شود.از عناوین کلیشه ای مثل " خبرنامه ی مرداد " دوری کنید و به جان آن عناوین جذابی مثل " بهترین روشهای موفقیت در ارسال ایمیل " را به کار ببرید
۱۹- هر ایمیل را شخصی سازی کنید و رشد را خواهید دید.حداقل همیشه اسم دریافت کننده را در ایمیل قرار دهید.