توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : استفاده از ايميل شخصي در گوگل اپس يا zoho
shin9070
June 11th, 2016, 00:37
سلام
ميخواستم رو دامنه شخصي يك ايميل داشته باشم ولي هاستي كه دامنه روشه مشكل داره ( ايميل فورواردينگش درست كار نميكنه يعني يكي در ميون ايميل ها رو فوروارد ميكنه ، ميشه گفت هاستش اپ تايم نيست / قبلا اين مشكل را نداشت به تازگي اينجور شده ، اكانت ايميل هم كه ميسازم همينطوره ولي ارسال ايميلش خوب و بدون مشكله . حالا ميخواستم بدونم ميشه كاري كرد كه اصلا ارسال و دريافت ايميل ربطي به هاستي كه الان دامنه روشه نداشته باشه يعني با تغيير dns ها. و اگه ميشه چه سرويس هاي رايگاني الان اين كار را ميكنن ؟ ايا گوگل اپس پوليه يا ميشه ازش استفاده كرد ؟ با سايت zoho.com چطور ؟ منظورم استفاده به روش زيره :
https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-set-up-zoho-mail-with-a-custom-domain-managed-by-digitalocean-dns
iHSG
June 11th, 2016, 10:01
سلام
تنها سرویسی که رایگان ایمیل روی دامنه شما ارائه میده همین سرویس هندی zoho.com هستش.
البته gmail.com و outlook.com هم چنین ویژگی دارن اما براشون باید ماهیانه پول بپردازید.
من خودم از zoho.com استفاده میکنم و با توجه به شرایطم راضیم خوبی هاش اینه که اولاً 5 گیگ فضای رایگان میده دوماً نیازی به ست کردن Nameserver در دامنه های بین المللی نیست و فقط کافیه در پنل Resello به جای نیم سرور دو تا MX Record در بخش Custom DNS بسازید و نیم سرور ها هم بذارید همین پیش فرض ریسلو یعنی ns01.hostcontrol.com و ns02.hostcontrol.com بمونن.
البته اگه دامنه IR. دارید باید اول با نیم سرور روی به یه هاست متصلش کنید بعد در بخش DNS Manager اون هاست دو تا MX Record که zoho.com بهتون میده رو بزنید.
اما خب این zoho.com بدی هایی هم داره هر چند وقت یه بار (مثلاً 2 ماه یه بار) یه مشکلات چند روزه ای براش پیش میاد مثلاً جدید ترین مشکلش عدم دریافت ایمیل برای کل کاربران zoho.com بود که مسئولینش گفتن زیر حمله DDoS خیلی شدید بودن و دلیلش این بوده که البته 3 روز طول کشید اما بعد از 3 روز تمامی ایمیل هایی که طی این 3 روز نیامده بودن برامون آمدن.قبل از عید هم یه بار بخش ارسال ایمیلش ایراد پیدا کرده بود که ایمیل ارسال نمیکرد که البته فرداش سریع درست شد.
خوبیش اینه یه انجمن داره به آدرس forums.zoho.com و تا یه مشکلی پیش میاد خارجی ها سریع تر از همه 10 تا تاپیک در مورد اون مشکل میزنن :)
در کل من کیفیت zoho.com رو خوب می دونم و با اینکه مشکلی از بابت هاست ندارم اما دلیلم برای انتخابش 1.این بود که خوشم نمیاد ایمیل هام در هاست ذخیره بشه و قابل ردیابی باشه 2.سایر امکاناتی که zoho.com بهمون میده مثلاً با یه بار عضویت در zoho.com علاوه بر سرویس ایمیل به سرویس سایت ساز رایگان + سرویس ذخیره رمز عبور های آنلاین به نام Zoho Vault دسترسی دارید که خدایی وقتی همه اینا یکپارچه باشن خیلی حس خوبی به آدم میده البته سرویس های دیگه ای هم داره اما معروف ترینش اینا بودن مثلاً سرویس Zoho Chat و Zoho Social و حتی نرم افزار های آفیس آنلاین مثل Zoho Writer و... هم داره.
shin9070
June 11th, 2016, 10:26
خيلي ممنون از جوابتون / من چند وقت پيش طبق اموزش پيش رفتم ولي نميدونم چرا هرچي ايميل دريافت ميكرد در پوشه ي junk ذخيره ميشد ، با چندين ادرس ايميل تست كردم ولي همگي تو اين پوشه ميرفتند . سوال بعديم اينه كه اگه بهش mx record بديم ديگه دريافت و ارسال ايميل به هاستي كه الان دامنه روشه ربط پيدا ميكنه يا نه ؟ چون من الان مشكلم با اين هاست فعليه
iHSG
June 11th, 2016, 10:48
خيلي ممنون از جوابتون / من چند وقت پيش طبق اموزش پيش رفتم ولي نميدونم چرا هرچي ايميل دريافت ميكرد در پوشه ي junk ذخيره ميشد ، با چندين ادرس ايميل تست كردم ولي همگي تو اين پوشه ميرفتند . سوال بعديم اينه كه اگه بهش mx record بديم ديگه دريافت و ارسال ايميل به هاستي كه الان دامنه روشه ربط پيدا ميكنه يا نه ؟ چون من الان مشكلم با اين هاست فعليه
نه هیچ ربطی پیدا نمیکنه چون اصلاً شما نیاز نیست در بخش Email Accounts هاست ایمیل بسازید و ایمیل مورد نظر رو در zoho.com میسازید.
هاست فقط رکورد های مخصوص دریافت ایمیل رو به وظیفه zoho.com میذاره و zoho.com باید ایمیل ها رو دریافت کنه.
درباره اسپم شدن ایمیل ها هم خوشبختانه zoho.com یه ویژگی Not Spam هوشمند داره شما از هر سایتی براتون ایمیل میاد که اسپم میشه فقط روش راست کلیک کنید و گزینه Not Spam رو بزنید و صبر کنید ایمیل به Inbox منتقل بشه بعدش از این به بعد اون سایت هر ایمیلی بفرسته خودکار میره تو Inbox.
shin9070
June 13th, 2016, 15:13
سلام
چرا mx record هاي دامنه تغيير نميكنن ؟ تغييرشون دادم به mx record هاي yandex.com ولي اصلا تغيير نميكنه / تو هاست نشون ميده كه ايجاد شده ولي تو اين سايت :
http://mxtoolbox.com/supertoolmobile.aspx
نشون نميده ، با ياندكس ميتونم ايميل بفرستم ولي دريافت نميكنه . Zoho هم همينطور بود گفتم شايد مشكل از zoho باشه ولي باز مشكل همونه
iHSG
June 13th, 2016, 15:29
سلام
چرا mx record هاي دامنه تغيير نميكنن ؟ تغييرشون دادم به mx record هاي yandex.com ولي اصلا تغيير نميكنه / تو هاست نشون ميده كه ايجاد شده ولي تو اين سايت :
http://mxtoolbox.com/supertoolmobile.aspx
نشون نميده ، با ياندكس ميتونم ايميل بفرستم ولي دريافت نميكنه . Zoho هم همينطور بود گفتم شايد مشكل از zoho باشه ولي باز مشكل همونه
با ابزار صفحه اصلی این سایت http://mxtoolbox.com تست کنید.
بعدش مطمئنید در هاست درست زدید مثلاً برای zoho.com رو باید اینطوری میزدید:
Priority
TTL
CNAME
10
3600
mx.zoho.com.
20
3600
mx2.zoho.com.
50
3600
mx3.zoho.com.
دقت کنید TTL زمان هر بار بررسی ایمیل شما است.
الان که 3600 رو برای مثال زدم یعنی 3600 ثانیه یک بار که میشه هر 1 ساعت یک بار.
در هاست ها هم معمولاً گزینه اولویت (Priority) در دسترس نیست!
mehran67
October 15th, 2017, 12:50
سلام.
من قصد داشتم از طریق دامین سایت خودم توی Zoho ایمیل درست کنم.
مشکلی که دارم تنظیمات SPF و DKIM هست.
دستورالعمل سایت zoho مربوط به سرویس godaddy می شه و فکر می کنم به کنترل پنل خود دامین ربط داشته باشه. من فقط به CPANEL سایت خودم دسترسی دارم و MX Record رو هم توی بخشی از Cpanel تنظیم کردم اما برای تنظیمات SPF و DKIM به مشکل برخوردم و اصلا نمی دونم کجا باید تنظیم شون کنم.
در بخش Authentication تنظیمات مربوط به این دو وجود داره اما نمی تونی تغییری که Zoho لازم داره رو اعمال کنی.
البته وقتی توی Include List (INCLUDE) آدرس Zoho.com رو وارد می کنی، به نظر می رسه SPF درست می شه اما همچنان DKIM یک بخش ناشناخته باقی مونده برای من
و
الان مشکل من اینه که از ایمیل هایی که توی زوهو ساختم فقط می تونم ایمیل ارسال کنم. اما ایمیل هایی که از جی.میل برای من ارسال می شه به من نمی رسه.
لطفا در صورت امکان من رو راهنمایی کنید.
Reza G
October 15th, 2017, 13:14
سلام.
من قصد داشتم از طریق دامین سایت خودم توی Zoho ایمیل درست کنم.
مشکلی که دارم تنظیمات SPF و DKIM هست.
دستورالعمل سایت zoho مربوط به سرویس godaddy می شه و فکر می کنم به کنترل پنل خود دامین ربط داشته باشه. من فقط به CPANEL سایت خودم دسترسی دارم و MX Record رو هم توی بخشی از Cpanel تنظیم کردم اما برای تنظیمات SPF و DKIM به مشکل برخوردم و اصلا نمی دونم کجا باید تنظیم شون کنم.
در بخش Authentication تنظیمات مربوط به این دو وجود داره اما نمی تونی تغییری که Zoho لازم داره رو اعمال کنی.
البته وقتی توی Include List (INCLUDE) آدرس Zoho.com رو وارد می کنی، به نظر می رسه SPF درست می شه اما همچنان DKIM یک بخش ناشناخته باقی مونده برای من
و
الان مشکل من اینه که از ایمیل هایی که توی زوهو ساختم فقط می تونم ایمیل ارسال کنم. اما ایمیل هایی که از جی.میل برای من ارسال می شه به من نمی رسه.
لطفا در صورت امکان من رو راهنمایی کنید.
شما در سی پنل باید از قسمت Advanced Zone Editor اقدام به ایجاد ریکوردهایی از نوع TXT برای SPF و DMARC و DKIM کنید.