ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : محتوا پادشاه است



seotutorials
June 10th, 2016, 04:56
محتوا پادشاه استhttp://www.seomavi.net/wp-content/uploads/2016/04/Content-is-King.jpg
سلام به همه دوستان علاقه مند به سئو سایت این مطلب خیلی دوست داشتم زودتر بگذارم اما سعی کردم کامل و یه مقاله خوب باشد بذارید این بحث تاریخی را به چالش بکشیم و بگوییم که گوگل در عملیات محتوا محوری و افزایش کیفیت محتوا شاید موفقیت بسیار بالای نداشته است بذارید با چند سئوال شروع کنیم آیا همه سایت های رتبه دار صرفا محتوا دارند آیا سایتی که در رتبه یک قرار دارد محتوای فوق العاده دارد آیا تمام نتایج جستجو برای مطالب فقط به محتوا دقت میکند یا قدرت دامنه خوب جواب تمام سئوالاتتون در ادامه خواهیم داد.
۱-محتوا پادشاه نیست:بله محتوا شاید در گذشته به صورت محتوایی تکراری جواب میداد و خیلی از سایت های اسپمر موفق بودند اما امروزه تغییر کرده است اما ایا تمام سایت های که رتبه مطالب و کلمات کلیدی خاص دارند صرفا مطلب انها فوق العاده باید بگوییم خیر اولا گوگل به سایت های که سن انها زیاد است که فعالیت بیشتری میکنند بهایی بیشتری میدهد !!! دوما سایت های که قدرت دامنه بالایی دارند حتی با اشاره به یک موضوع رتبه می اورند حال ان محتوا خوب باشد یا ان سایت در ان کلمه کلیدی خاص متخصص باشد یا نه!!! ببینید خیلی از سایت ها هستند که محتوایی خوبی مینویسند هم کامل است هم بی نظیر اما هم رتبه نمی اورند هم سایت ها بزرگتر با کپی مطالب رتبه می اورند و چون این سایت کپی کننده قدرتمند تر است سایت مورد نظر اسپمر شناخته میشود گاهی دیده شده یک سایت نوپا که ربات های فید خوان مطالب ان را کپی و در سایت خودشان بدوم منبع قرار میدهند به شدت افت دارد و حتی بعد از چند سال موفق نمیشود با مطالب بی نظیر خود البته این خیلی بی عدالتی است خوب تا اینجا شاید کمی متوجه شده باشید که چرا محتوا پادشاه نیست ادامه میدهیم با وجود فاکتورهای زیاد سئو فاکتورهای مربوط به محتوا شاید خیلی زیاد نباشند و سایتی که فقط محتوا محور است با کله به زمین بخورد البته همیشه اینطوری نیست.
۲-قدرت دامنه در سئو:این بخش از مطلب بسیار مهم است خیلی وقت ها یک سایت با یک دامنه قوی مثلا مطلب ایا لینک سازی هنوز معتبر است را منتشر میکند و در کلمه لینک سازی رتبه میاورد اما یک سایت تمام محتوا و مطالب خود را برای این کلمه کلیدی بهینه میکند و در برخی موارد در جستجو هم دیده نمیشود باید گفت قدرت دامنه بسیار مهم است شاید گوگل نتوانسته است بین محتوایی بهتر و قدرت دامنه یک ارتباط جالبی ایجاد کند که یک دامنه فقط از سن و فعالیت طولانیش و مطالب بیشترش رتبه نیاورد شاید شما مطلبی را جستجو کرده اید و وارد سایتی شدید با توضیح ۴ خطی مواجه شدید و تعجب کردید مگر میشود با چنین محتوا ضعیف رتبه یک بود بیشتر که دقت میکنید مثلا این دامنه ۹ سال فعالیت دارد و ۵۰۰۰ ایندکس در گوگل دارد(البته صرفا ایندکس بالا نمیتواند دلیل خوبی باشد ولی تو این ۵۰۰۰ ایندکس بالا حتما مطالب با کیفیتی هم بوده پس ایندکس بالا زمانی تاثیر دارد که مطالب هم کامل و با کیفیت باشد اگر تمام مطالب ایندکس شده ۴ خط بود شاید الان رتبه نمی اورد شاید شما بگویید ۵۰۰۰ ایندکس نشان میدهد محتوا پادشاه است صبر کنید هنوز ادامه دارد(۱)) پس محتوا پادشاه است چه میشود پس تاکیید گوگل رو محتوا چه میشود بزارید برویم جلوتر.
۳-بک لینک پادشاه است:شاید از خودتان بپرسید این سایت های قدرتمند فقط ایندکس بهتری دارد فقط تراست رنگ بهتری دارند فقط مطالب ایندکس شده بیشتری دارند خیرببینید بارها شده است که شما سایتی شرکتی دیده اید که هیچ محتوایی چه متن چه ویدیو و چه هر چیز دیگری ندارد اما رتبه ۱ گوگل است چرا واقعا گوگل پاندا کجا رفته است ایا این به نوعی مسخره کردن گوگل نیست جواب این سئوال بک لینک پادشاه است خیلی از سایت های شما میبینید که نه ایندکس دارند(جواب سئوال بالا(۱)) نه خیلی دامنه ی هستند که سن بالایی دارند اما هم رتبه میاورند هم دیده میشوند هم مرتبط با یک موضوع همیشه دیده میشوند ایا بک لینک انقدر در سئو مهم است ایا با بک لینک میتواند راه صد ساله را یک شبه جلو رفت ببنید باز هم نه چرا که روند لینک سازی هم شرایط خاص خود را دارد و اگر رعایت نشود باعث پنالتی شدن سایت میشود پس بک لینک حرف اول را در سئو میزند.
۴-آیا همیشه محتوا پادشاه نیست:جواب دادن به این سئوال شاید خیلی سخت باشد اما جواب خیر است ببینید سایتی که محتوا خیلی خوب تولید میکنه به صورت طبیعی مطلب اون دیده میشه و حتما با ذکر منبی کپی میشود و یک محتوا قوی میتواند لینک سازی هم بکند اما از طرفی تمرکز صرفا روی محتوا گزینه مناسبی نیست چون شاید شما هیچ وقت دیده نشوید که بخواهید لینک داده شوید پس تکیه بروی صرف محتوا ریسک پذیر است و شاید شما را به چالش بکشد اما در خیلی از مواقع در مطالب نه در کلمات کلیدی خاص این اتفاق نمی افتد چرا به طور معمول لینک سازی به دامنه اصلی توجه دارد به صفحات مطالب سایت برنمیگردد البته استثنا هم دارد درست است که بک لینک روی دامین اتوریتی تاثیر میگذارد و شما را مقتدر میکند اما همیشه نه خیلی وقتها دیده میشود یک سایت تازه کار در یک مطلب با رقابت بالا رتبه میاورد و جالب است بدانید که این روند رو به افزایش است و گوگل به سایت سالاری کمتر توجه میکند البته خیلی تغییرات جزئی است اما در کل بسیار تغییر کرده است پس همیشه محتوا شکست خورده نیست اما برای کلمات کلیدی خاص باور کنید در حد ۱ درصد یا شاید هم یک دهم درصد صدق میکند وقتی سایتی برای کلمه کلیدی خاص طراحی سایت رتبه دارد بک لینک های زیادی به دامنه اصلی با انکر تکست طراحی سایت دارد که کار درستی نیست باید انکر تکست ها طبیعی ایجاد شود البته تعداد ایندکس مطالب و کیفیت محتوا هم تاثیر میگذارد اما در این موارد لینک سازی است که موفق است رتبه دار شدن در کلمات کلیدی خاص تجاری تر است و بازگشت سرمایه را به همراه دارد وقتی یک بازدید کننده برای مطلبی وارد سایت شما میشود مثلا دانلود یک نرم افزار بعد از دانلود فایل به احتمال زیاد از سایت شما خارج میشود به خاطر همین سایت های خدمات دانلود به تبلیغات روی می اورند برای بازگشت سرمایه, اما وقتی یک نفر طراحی سایت را جستجو میکنند و وارد سایت میشود دنبال طراح میگردد و نرخ اقتصادی بودن کلمات کلیدی خاص بسیار بهتر است پس شما باید حوزه خود را انتخاب کنید صرفا آموزشی کار میکنید یا تجاری باید بدانید کجا هستید چه هدفی دارید چه تمرکز موضوعی دارید چقدر میتوانید سرمایه گذاری کنید تا به موفقیت برسید.
۵-نرخ کلیک در محتوا:شاید خیلی از دوستان این چالش را بپرسند ایا سایتی که محتوا ندارد و لینک سازی کرده است و رتبه دارد و بعد از مدتی به خاطر نداشتن محتوا و نرخ پایین کلیک افت نمیکند و جایگاه خود را از دست نمیدهد ایا اگر صفحه اول باشد بدون محتوا برای ان سود مالی دارد یعنی بازدید کننده را مجاب میکند که با این سایت همکاری کند در جواب سئوال اول باید گفت محتوا صرفا متن و عکس و ویدیو نیست شاید یک سایت طراحی سایت یا بهینه سازی سایت باشد وقتی کسی دنبال متخصص بیهنه سازی سایت است به دنبال محتوا نیست (به غیر از جستجو گر های اماتور که خیلی اندک هستند)به دنبال یک خدمت در یک سایت میگردد در مورد سئوال دوم باید گفت نرخ کلیک یکی از فاکتورهای آموزش سئو است و تاثیر خود را دارد و نمیتوان گفت سایت به خاطر اینکه فقط ورودی کمتری دارد افت میکند شاید تکرار میکنم شاید از رتبه ۱ صفحه اول به رتبه ۲ صفحه اول برود اما باز هم جایگاه خوبی دارد در جواب سئوال بعدی این است تنها محتوا روش خوبی برای جلب اطمینان یک مشتری نیست اعتبار یک سایت ,نمونه کارهای یک سایت,برند سازی یک سایت و خیلی از عوامل مختلف میتواند بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند.
۶-بررسی های داخلی چگونه است:ببینید شاید سایت های مطالب را کپی میکنند یا فقط مقالات را ترجمه میکنند و حرف تخصصی و تازه نداشته باشند بسیار زیاد هستند یکی از دلایلی که خرید و فروش بک لینک بسیار محبوب شده بود همین بحث محتوا قوی بود که شما خیلی از سایت های بزرگ با مطالب خوب را در صفحه ۵ میدید چون لینک سازی در ایران بسیار انجام میگیرد شما اگر سایت های سئو ایرانی را بررسی کنید با سایت های خارجی میبینید که سایت های خارجی بیشتر روی شبکه های اجتماعی برای لینک سازی اگر چه نوفالو استفاده کرده اند اما سایت های ایرانی رو به فوتر ها و کامنت ها و فروم ها و برخی به خرید لینک دست زده اند پس در ایران شاید راحت تر شود با محتوای بهتری رتبه بهتری را بدست اورد امتحان کنید واقعا جواب میگیرید شاید یک سایتی که یک مطلبی را تایپ کند و برای ان ارزش قائل شود و برای بازدید کننده هم احترام قائل شود رتبه بسیاری خوبی داشته باشد در ایران شاید محتوا به پادشاهی نزدیک تر باشد اگر چه ایرانی ها در لینک سازی به روش کلاه سیاه و خاکستری بسیار حرفه ای هستند اما با یک محتوا عالی و یک لینک سازی برنامه ریزی شده محدود میتواند پای خیلی از سایت های که با خرید لینک رتبه دارند را از رتبه های بالا برید اگر چه هنوز هم خلاء های بزرگی در الگوریتم های گوگل وجود دارد که بسیار از سایت های با روش های کلاه سیاه رتبه های خوبی دارند اما یادتان باشد سال ۲۰۱۶ سال محتوا و شبکه های اجتماعی است و روز به روز موتورهای جستجو معنا نگر تر و محتوا پذیر تر میشوند و سایتی اگر از مطالبش بازید داشته باشد و در کلمات کلیدی خاص رتبه نداشته باشد هم قابل احترام است هم نمیتوان گفت که محتوای مناسبی ندارد.
۷-یک روش خوب برای تبادل محتوا و بک لینک:همیشه گفتم باز هم میگوییم تکیه بر روی یک روش در بهینه سازی سایت خیلی مورد پسند نیست مگر در مواردی خاص مثل چت روم اما باور کنید لینک سازی در کنار بروز رسانی ومحتوایی خوب اثر فوق العاده دارد که شما در همین سایت ما به زودی خواهید دید که چقدر تبادل این دو تکنیک مهم است تمام حرف گوگل هم همین است محتوا خوب تولید کنید و بگذارید دیگران شما را به صورت طبیعی لینک کنند اگر واقعا محتوای خوبی دارید چرا لینک سازی میکنید اما اگر بخواهیم یک روش مناسب را بگوییم لینک سازی به صورت سینوسی و نه یک شبه و با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت شما و ایجاد محتوا بسیار خوب و منظم میتوانند باعث افزایش رتبه به صورت رویایی شود چرا که باعث طبیعی تر شدن لینک سازی شما شود در کل نه روی لینک سازی افراط کنید نه رو محتوا سعی کنید حدود ۲۰ درصد وقت خود را به لینک سازی و ۴۰ درصد ایجاد محتوا و ۲۰ درصد انالیز سایت رقبا و ۲۰ درصد هم به آموزش های روز بپردازید که بتوانید روز به روز به موفقیت خود نزدیک تر شوید حرف اخر نه بک لینک بخرید نه محتوا را رها کنید خیلی دوستان با خواندن این مقاله شاید بگوییند محتوا موثر نیست اما ما گفتیم برای کلمات کلیدی خاص نه موضوعات پست ها شما با یک استراتژی خوب میتوانید از مطالب خوب همان مقدار بازدید کننده را بگیرید که یک سایت بی محتوا از کلمات کلیدی خاص خود میگیرد پس همیشه محتوا بی ارزش نیست پس سعی کنید تعادل را برقرار کنید موفق باشید.منبع:سایت (http://www.seomavi.net/content-is-king)