متاسفانه دامنه ما در یاهو ، hotmail و ... بلاک شده وایمیل ارسال نمیشه
در جیمیل و سایر مشکلی نداریم
اما برای یاهو و hotmail باید چکارکنیم تا از لیست سیاه خارج شویم ؟
در ضمن مشکل از آی پی و ... نیست مطمئن هستیم دامنه بلاک شده
yourhosting
May 30th, 2016, 10:43
فرم زیر رو پر کنید و ارسال کنید
microsoft خیلی سختگیر سر این قضیه هست و طبق تجربه خیلی دیر دامین تان از بلکلیست خارج میشود بنابراین پیشنهاد میکنم از دامین دیگر برای ارسال استفاده کنید
https://support.microsoft.com/en-us/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&locale=en-us&ccsid=636001855176442899
mandana32
May 30th, 2016, 10:59
ممنون از شما خیلی لطف کردین
برای یاهو چه کنم ؟
متاسفانه امکان استفاده از ایمیل دیگری نیست
iHSG
May 30th, 2016, 11:07
ممنون از شما خیلی لطف کردین
برای یاهو چه کنم ؟
متاسفانه امکان استفاده از ایمیل دیگری نیست
منم این مشکل رو داشتم.
تا اون جایی که می دونم یاهو و مایکروسافت سرویس بلک لیست ایمیلشون با هم یکسانه.
یعنی الان شما از بلک لیست مایکروسافت در بیاید ایمیل هاتون برای یاهو هم میاد.
دقیقاً هم با همین روش پر کردن فرم بالا است فقط حدود یه هفته طول میکشه تا رسیدگی کنن.
به صورت موقت از بلک لیست درتون میارن و چک میکنن اگه دیدن دوباره ایمیل های گروهی Spam ارسال کردید سریع دوباره بلاکتون میکنن.
yourhosting
May 30th, 2016, 11:11
یاهو میشه گفت از دیتابیس اختصاصی خودش در بعضی موارد استفاده میکنه و بنده تاحالا removal اختصاصی برای یاهو ندیدم اما اگر تنظیمات مثل dns و سایرموارد رعایت شود و در بلک لیست های دیکر مثل ASPEWS , CASA و ... نباشید از دیتابیس یاهو و .. نیز خارج میشوید البته این مورد زمان بر هست و ه سرعت انجام نمیشود
mandana32
May 30th, 2016, 11:14
منم این مشکل رو داشتم.
تا اون جایی که می دونم یاهو و مایکروسافت سرویس بلک لیست ایمیلشون با هم یکسانه.
یعنی الان شما از بلک لیست مایکروسافت در بیاید ایمیل هاتون برای یاهو هم میاد.
دقیقاً هم با همین روش پر کردن فرم بالا است فقط حدود یه هفته طول میکشه تا رسیدگی کنن.
به صورت موقت از بلک لیست درتون میارن و چک میکنن اگه دیدن دوباره ایمیل های گروهی Spam ارسال کردید سریع دوباره بلاکتون میکنن.
خیلی محبت کردید ممنونم
مشکل از یک پلاگین بوده که اسپم زده
پس نهایت تا 10 روز مشکل حل خواهد شد ؟
و یک سوال
قسمت های زیر رو چی بزنم:
What domain are you sending to?
Provide the URL of your web site:
iHSG
May 30th, 2016, 11:23
خیلی محبت کردید ممنونم
مشکل از یک پلاگین بوده که اسپم زده
پس نهایت تا 10 روز مشکل حل خواهد شد ؟
و یک سوال
قسمت های زیر رو چی بزنم:
What domain are you sending to?
Provide the URL of your web site:
نوشته دیگه باید دامنه ای که باهاش ایمیل ارسال میکنید رو بنویسید.
بعدش How would you describe your company or yourself هم زیاد مهم نیست می تونید همون Other بزنید.
در بخش Outbound IP(s) or range(s) آی پی سروتون رو میزنید.
در بخش Is your server dedicated or shared اختصاص یا اشتراکی سرورتون رو انتخاب میکنید.Dedicated یعنی اختصاصی Shared یعنی اشتراکی.
در بخش Copy and paste any error messages اخطاری که میل سرورتون هنگام ارسال ایمیل میده رو می نویسید.
در بخش Provide the URL of your web site هم آدرس اصلی سایت تون (که ممکنه با آدرس ارسال ایمیل متفاوت باشه) رو می نویسید.
mandana32
June 27th, 2016, 09:34
نوشته دیگه باید دامنه ای که باهاش ایمیل ارسال میکنید رو بنویسید.
بعدش How would you describe your company or yourself هم زیاد مهم نیست می تونید همون Other بزنید.
در بخش Outbound IP(s) or range(s) آی پی سروتون رو میزنید.
در بخش Is your server dedicated or shared اختصاص یا اشتراکی سرورتون رو انتخاب میکنید.Dedicated یعنی اختصاصی Shared یعنی اشتراکی.
در بخش Copy and paste any error messages اخطاری که میل سرورتون هنگام ارسال ایمیل میده رو می نویسید.
در بخش Provide the URL of your web site هم آدرس اصلی سایت تون (که ممکنه با آدرس ارسال ایمیل متفاوت باشه) رو می نویسید.
سلام خوبین ؟
بعد از گذشت 1 ماه هنوز آزاد نکردن
همون روز که فرم رو ارسال کردیم دوتا ایمیل اومد
ایمیل اولی :
Dear *******
Please note that your ticket number is in the subject line of this mail.
10.1.1.1.10
Note: Errors are unlikely, however, if an error is indicated, please resubmit the specific IP or IP range.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support
Please do not reply to this message as it is from an unattended mailbox. Any replies to this email will not be responded to or forwarded. This service is used for outgoing emails only and cannot respond to inquiries.
ایمیل دومی :
Dear ******
We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.
Conditionally mitigated
10.10.10.10.10
Our investigation has determined that the above IP(s) qualify for conditional mitigation. These IP(s) have been unblocked, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation.
Please note that mitigating this issue does not guarantee that your email will be delivered to a user's inbox.
Ongoing complaints from users will result in removal of the mitigation.
Mitigation may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.
If you feel your issue is not yet resolved, please reply to this email and one of our support team members will contact you for further investigation.
Regardless of the deliverability status, Outlook.com recommends that all senders join two free programs that provide visibility into the Outlook.com traffic on your sending IP(s), the sending IP reputation with Outlook.com and the Outlook.com user complaint rates.
Junk Email Reporting program (JMRP) When an Outlook.com user marks an email as "junk", senders enrolled in this program get a copy of the mail forwarded to the email address of their choice. It allows senders to see which mails are being marked as junk and to identify mail traffic you did not intend to send. To join, please visithttp://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsjmrpp&page=support_home_options_form_byemail&ct=eformts.
Smart Network Data Services program (SNDS). This program allows you to monitor the 'health' and reputation of your registered IPs by providing data about traffic such as mail volume and complaint rates seen originating from your IPs. To register, please visit http://postmaster.live.com/snds/. (http://postmaster.live.com/snds/)
There is no silver bullet to maintaining or improving good IP reputation, but these programs help you proactively manage your email eco-system to help better ensure deliverability to Outlook.com users.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support
iHSG
June 27th, 2016, 10:02
سلام خوبین ؟
بعد از گذشت 1 ماه هنوز آزاد نکردن
همون روز که فرم رو ارسال کردیم دوتا ایمیل اومد
ایمیل اولی :
Dear *******
Please note that your ticket number is in the subject line of this mail.
10.1.1.1.10
Note: Errors are unlikely, however, if an error is indicated, please resubmit the specific IP or IP range.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support
Please do not reply to this message as it is from an unattended mailbox. Any replies to this email will not be responded to or forwarded. This service is used for outgoing emails only and cannot respond to inquiries.
ایمیل دومی :
Dear ******
We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.
Conditionally mitigated
10.10.10.10.10
Our investigation has determined that the above IP(s) qualify for conditional mitigation. These IP(s) have been unblocked, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation.
Please note that mitigating this issue does not guarantee that your email will be delivered to a user's inbox.
Ongoing complaints from users will result in removal of the mitigation.
Mitigation may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.
If you feel your issue is not yet resolved, please reply to this email and one of our support team members will contact you for further investigation.
Regardless of the deliverability status, Outlook.com recommends that all senders join two free programs that provide visibility into the Outlook.com traffic on your sending IP(s), the sending IP reputation with Outlook.com and the Outlook.com user complaint rates.
Junk Email Reporting program (JMRP) When an Outlook.com user marks an email as "junk", senders enrolled in this program get a copy of the mail forwarded to the email address of their choice. It allows senders to see which mails are being marked as junk and to identify mail traffic you did not intend to send. To join, please visithttp://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsjmrpp&page=support_home_options_form_byemail&ct=eformts.
Smart Network Data Services program (SNDS). This program allows you to monitor the 'health' and reputation of your registered IPs by providing data about traffic such as mail volume and complaint rates seen originating from your IPs. To register, please visit http://postmaster.live.com/snds/. (http://postmaster.live.com/snds/)
There is no silver bullet to maintaining or improving good IP reputation, but these programs help you proactively manage your email eco-system to help better ensure deliverability to Outlook.com users.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support
الان ایمیل دومی میگه آی پی از بلک لیست درآمده اما چون درحال تست آی پی شما هستن که ببینن اسپم ارسال میشه یا نه محدودیت فلان ارسال در روز از آی پی شما گذاشتن که البته یه چند وقت بگذره ببینن دیگه اسپمی ارسال نمیشه این محدودیت هم حذف میشه.
اگه هنوز هیچ ایمیلی نمیره پس باید ببینید شاید مشکلی از داخل سرور باشه برید لاگ های سرویس Exim رو در سرور ببینید احتمالا اون جا می تونید مشکل رو متوجه بشید.