PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل پر شدن Mail Queue Manager در Cpanel



amirasap
November 2nd, 2010, 16:27
سلام
الان 2 روزه که Mail Queue Manager هر چند ساعت یکبار پر میشه و ایمیلهای برگشتی اونجا می مونن لطفا راهنمایی بفرمایید. چطور میشه این مشکل رو حل کرد چون مشتری ها حسابی شاکی شدن.
باتشکر

f.etemadian
November 2nd, 2010, 16:41
احتمالن یه آدرسی همینجوری داره ایمیل می فرسته. باید آدرس ها رو چک کنید؟ یا با netstat چک کنی ببینی اوضاع از چه قراره؟

Online24
November 2nd, 2010, 16:43
- اگر فایروالی نصب کردید ، چک کنید پوت خروجی شماره 25 آزاد باشد .
- آدرس مقصد این ایمیل ها را چک کنید و مطمئن بشید که این آدرس ها valid هستند و یا اینکه آدرس های مقصد ایمیل های شما را ignore نکرده باشند
- مطمئن بشید کاربری در حال ارسال SPAM نیست
- log های میل سرور خودتون ( Exim ) را مطالعه کنید

amirasap
November 2nd, 2010, 18:01
وقتی دستور deliver می دم این پیغام رو میده:

Message 1PDGIG-0004Tt-Ox is not frozen
delivering 1PDGIG-0004Tt-Ox
Connecting to smtp.global-village.de [2001:40b8:0:5::1000]:25 ... failed: Network is unreachable
LOG: MAIN
smtp.global-village.de [2001:40b8:0:5::1000] Network is unreachable
Connecting to smtp.global-village.de [212.20.161.18]:25 ... connected
SMTP<< 220 smtp.global-village.de Global Village ESMTP Service V1.2
SMTP>> EHLO server.*****.com
SMTP<< 250-smtp.global-village.de
250-PIPELINING
250-SIZE 104857600
250-ETRN
250-STARTTLS
250-AUTH LOGIN PLAIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN
SMTP>> STARTTLS
SMTP<< 220 2.0.0 Ready to start TLS
SMTP>> EHLO server.*****.com
SMTP<< 250-smtp.global-village.de
250-PIPELINING
250-SIZE 104857600
250-ETRN
250-AUTH LOGIN PLAIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN
SMTP>> MAIL FROM:<tip-co@tip-co.com> SIZE=2900
SMTP>> RCPT TO:<dieter.riedel@wurster.net>
SMTP>> RCPT TO:<heike.nagl@wurster.net>
SMTP>> DATA
SMTP<< 250 2.1.0 Ok
SMTP<< 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
SMTP<< 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
SMTP<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients
SMTP>> QUIT
LOG: MAIN
== dieter.riedel@wurster.net R=lookuphost T=remote_smtp defer (-44): SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<dieter.riedel@wurster.net>: host smtp.global-village.de [212.20.161.18]: 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072
LOG: MAIN
== heike.nagl@wurster.net R=lookuphost T=remote_smtp defer (-44): SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<heike.nagl@wurster.net>: host smtp.global-village.de [212.20.161.18]: 450 4.7.1 Service unavailable; Client host [94.75.192.82] blocked using Global Village SpamTrap V1.0; http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072

---------- Post added at 05:01 PM ---------- Previous post was at 04:41 PM ----------

جالب اینجاست که گاهی ارور عدم دسترسی به smtp رو توی outlook می بینم و با پاک کردن mail queue manager مشکل حل میشه

Online24
November 2nd, 2010, 18:18
ip شما [94.75.192.82] در Spamhaus Block List (http://www.spamhaus.org/SBL/sbl.lasso?query=SBL98072) لیست شده !
اکثر سرویس دهنده ها ، ایمیل های دریافتی از ip های موجود در بلک لیست های اسپم را ignore میکنند و در نتیجه ایمیل های ارسالی از طرف سرور شما Deliver نمیشوند و در Mail Queue میل سرور شما میمانند .

amirasap
November 2nd, 2010, 18:21
خوب حالا باید چی کار کنم؟
بعد هم اینکه چرا همینکه 1 ایمیل در Mail Queue Manager میاد من نمی تونم ایمیلی توی outlook دریافت کنم؟

Online24
November 2nd, 2010, 18:28
برای ارسال ایمیل از یک fresh IP استفاده کنید .

- این مشکل ربطی به دریافت Mail ندارد .

amirasap
November 2nd, 2010, 18:48
ببخشید متوجه نشدم
من وقتی ایمیلی توی Mail Queue Manager دارم نمی تونم ایمیلی از طریق outlook دریافت کنم و از ایت قضیه کاملا مطمئن هستم.

---------- Post added at 05:48 PM ---------- Previous post was at 05:47 PM ----------

میشه راهنمایی بفرمایید پس مشکل از کجا هستش؟

AriyanPayamak
November 6th, 2014, 20:56
از طریق دستور :

exim -bp | awk '{print $3}' | xargs exim -Mrm


از ssh تمامی ایمیل های اضافی رو حذف کنید. سپس آی پی جدید را از طریق دستورات زیر اضافه کنید
برای این کار فایل زیر را ویرایش نمایید:

1

nano /etc/exim.conf







در این فایل خطی که شامل عبارات زیر است را پیدا کنید:

1
2

remote_smtp:
driver = smtp







و زیر خط دوم عبارت زیر را اضافه نمایید:

1

interface = IP







به جای IP در عبارت با IP مورد نظر را وارد نمایید و درپایان سرویس exim را restart نمایید.

1

service exim restart