zavash
May 7th, 2016, 16:18
همانطور که در مقالات گذشته در زمینه برندینگ (http://www.netmarko.com/branding/) توضیحاتی ارائه داده شد، برندسازی (http://www.netmarko.com/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/) به دانشی گفته می شود که از طریق آن، می توانیم برای برند خود هویت و اعتبار کسب کنیم و در انتها، افزایش فروش برای آن برند را به همراه داشته باشیم. اما نکته حائز اهمیتی که در این زمینه وجود دارد نام بردن برندینگ به عنوان یکی از روش های بسیار بسیار مهم در زمینه سئو می باشد.
در صورتی که بتوانید با استفاده از برندینگ برای نام تجاری خود اعتبار کسب کنید و نظر مثبت بازدیدکنندگان را به سوی برند خود جلب نمایید، اتفاقی که در انتها برای برند شما رخ خواهد داد، تبدیل شدن نام تجاری شما به عنوان مرجعی مطمئن برای بازدیدکنندگان و در نهایت برای همه مردم خواهد بود.
اگر به خاطر داشته باشید، در مقاله های ابتدایی سایت به مقوله ی سئو (http://www.netmarko.com/seo/) پرداخته شد و اشاره کردیم که سئو از ۲ جز اصلی تشکیل می گردد.
Onpage Seo
Offpage Seo
در آن مقاله در رابطه با موضوع Offpage Seo، به این نکته اشاره شد که اصلی ترین قسمت سئو، لینک سازی معتبر و طبیعی می باشد. یعنی بتوانیم برای سایت برند مورد نظر خود با استفاده از لینکی که از سایت های معتبر به سایت ما داده می شود اعتبار کسب نماییم.
حال به این نکته توجه داشته باشید که اگر بتوانید با استفاده از روش های برندینگ، سایت خود را به عنوان یک مرجع مطمئن به بازدیدکنندگان معرفی نمایید و از یک سو باعث جذب بازدیدکنندگان شوید و از سوی دیگر، از سایت معتبر به سمت سایت برند مورد نظر خود لینک دریافت نمایید، یعنی قدم اصلی سئو – Offpage Seo (کسب اعتبار) را پشت سر گذاشته اید و با اینکار روند لینک سازی طبیعی برای سایت مورد نظر خود را بصورت اصولی رعایت کرده اید.
نکته دیگری که می بایست در این مقاله به آن اشاره داشت، درک گوگل (http://www.google.com/) از سایت های معتبر و پربازدید می باشد. همیشه به یاد داشته باشید که این موتور جستجو، به هنگام ارائه لیست نتایج، محبوبیت یک سایت را به عنوان یک فاکتور اساسی برای سایت های معتبر در نظر می گیرد که این اتفاق تاثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد داشت.
و در آخر برای برند محبوب شدن نیاز به طراحی لوگو حرفه ای (http://www.butydesign.ir/) هست و یک نماد و آرم مناسب همواره در حافظه ها باقی میماند به نکاتی که در طراحی لوگو مطرح شده توجه کنید
- تغییر لوگو با گذشت زمانلوگوها نیز با گذر زمان تغییر میکنند. لذا مدیران شرکتها باید با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفتهای سازمان، اقدام به طراحی لوگو حرفه ای (http://www.butydesign.ir/) جدید کنند. البته باید توجه داشت در صورتی که برند یک شرکت جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده این امر ممکن است ریسک باشد و به کاهش مشتریان منجر شود. لذا اگر هم قرار است در طراحی لوگوی شرکت تغییراتی بوجود آید، باید به صورت جزئی و تدریجی باشد.
- بهره گیری از رنگهای زیبا و متنوعبا توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا میکند، لذا توجه به انتخاب رنگهای زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جذب نظر بینندگان و در نتیجه تبلیغات مؤثرتر برای برند محصولات میشود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخصهای فرهنگی مصرفکنندگان صورت بگیرد. برای مثال اگر شرکت شما مربوط به محصولات آرایشی میباشد، بهتر از رنگ آبی استفاده کنید. آبی نماد آرامش است. همچنین اگر محصولات شما مرتبط با کودکان میباشد، رنگهای شاد مثل صورتی، جذابیت بیشتری را به لوگو میبخشد.
- استفاده از تصاویر متناسب با فعالیت و یا نام شرکتتصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده میشوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان میباشد. برای مثال دایره بیانگر برقراری ارتباط، تکامل، امنیت میباشد و لوگوهای مثلثی دربرگیرنده مفاهیمی چون قدرت، نظم و تعادل میباشند.
در صورتی که بتوانید با استفاده از برندینگ برای نام تجاری خود اعتبار کسب کنید و نظر مثبت بازدیدکنندگان را به سوی برند خود جلب نمایید، اتفاقی که در انتها برای برند شما رخ خواهد داد، تبدیل شدن نام تجاری شما به عنوان مرجعی مطمئن برای بازدیدکنندگان و در نهایت برای همه مردم خواهد بود.
اگر به خاطر داشته باشید، در مقاله های ابتدایی سایت به مقوله ی سئو (http://www.netmarko.com/seo/) پرداخته شد و اشاره کردیم که سئو از ۲ جز اصلی تشکیل می گردد.
Onpage Seo
Offpage Seo
در آن مقاله در رابطه با موضوع Offpage Seo، به این نکته اشاره شد که اصلی ترین قسمت سئو، لینک سازی معتبر و طبیعی می باشد. یعنی بتوانیم برای سایت برند مورد نظر خود با استفاده از لینکی که از سایت های معتبر به سایت ما داده می شود اعتبار کسب نماییم.
حال به این نکته توجه داشته باشید که اگر بتوانید با استفاده از روش های برندینگ، سایت خود را به عنوان یک مرجع مطمئن به بازدیدکنندگان معرفی نمایید و از یک سو باعث جذب بازدیدکنندگان شوید و از سوی دیگر، از سایت معتبر به سمت سایت برند مورد نظر خود لینک دریافت نمایید، یعنی قدم اصلی سئو – Offpage Seo (کسب اعتبار) را پشت سر گذاشته اید و با اینکار روند لینک سازی طبیعی برای سایت مورد نظر خود را بصورت اصولی رعایت کرده اید.
نکته دیگری که می بایست در این مقاله به آن اشاره داشت، درک گوگل (http://www.google.com/) از سایت های معتبر و پربازدید می باشد. همیشه به یاد داشته باشید که این موتور جستجو، به هنگام ارائه لیست نتایج، محبوبیت یک سایت را به عنوان یک فاکتور اساسی برای سایت های معتبر در نظر می گیرد که این اتفاق تاثیر بسزایی در افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد داشت.
و در آخر برای برند محبوب شدن نیاز به طراحی لوگو حرفه ای (http://www.butydesign.ir/) هست و یک نماد و آرم مناسب همواره در حافظه ها باقی میماند به نکاتی که در طراحی لوگو مطرح شده توجه کنید
- تغییر لوگو با گذشت زمانلوگوها نیز با گذر زمان تغییر میکنند. لذا مدیران شرکتها باید با توجه به تغییرات محیطی و پیشرفتهای سازمان، اقدام به طراحی لوگو حرفه ای (http://www.butydesign.ir/) جدید کنند. البته باید توجه داشت در صورتی که برند یک شرکت جای خود را در میان مصرف کنندگان باز کرده این امر ممکن است ریسک باشد و به کاهش مشتریان منجر شود. لذا اگر هم قرار است در طراحی لوگوی شرکت تغییراتی بوجود آید، باید به صورت جزئی و تدریجی باشد.
- بهره گیری از رنگهای زیبا و متنوعبا توجه به اینکه رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی را ایفا میکند، لذا توجه به انتخاب رنگهای زیبا اهمیت دارد. رنگ باعث جذب نظر بینندگان و در نتیجه تبلیغات مؤثرتر برای برند محصولات میشود. انتخاب رنگ باید با توجه به سن، جنس و شاخصهای فرهنگی مصرفکنندگان صورت بگیرد. برای مثال اگر شرکت شما مربوط به محصولات آرایشی میباشد، بهتر از رنگ آبی استفاده کنید. آبی نماد آرامش است. همچنین اگر محصولات شما مرتبط با کودکان میباشد، رنگهای شاد مثل صورتی، جذابیت بیشتری را به لوگو میبخشد.
- استفاده از تصاویر متناسب با فعالیت و یا نام شرکتتصاویری که برای طراحی روی لوگو استفاده میشوند، باید متناسب با فعالیت و یا نام شرکت باشد. استفاده اشکال هندسی در طراحی لوگو به معنای القای مفاهیم خاصی برای مصرف کنندگان میباشد. برای مثال دایره بیانگر برقراری ارتباط، تکامل، امنیت میباشد و لوگوهای مثلثی دربرگیرنده مفاهیمی چون قدرت، نظم و تعادل میباشند.