alimoein
December 31st, 2015, 13:25
وارد مدیریت سایت شوید از طریق آدرس زیر:
Domain.com/client/admin
طبق عکس زیر
http://www.98up.in/images/ni5wafwzhda6g7gnotl.jpg
9 منو باز شونده در بالا میبینید که به ترتیب
Client مربوط بخش کاربران هست از قبیل لیست محصولات و لیست کاربران و ایمیل به کاربران و موارد مرتبط به کاربران.
Orders مربوط به سفارشات می باشد
Billing مربوط به صورتحسابها می باشد
Support مربوط به بخش پشتیبانی کاربران و اخبار و مرکز آموزش می باشد
Report مربوط به بخش گزارگیری و گزارش ها می باشد
Utilities مروبط به ابزار های whmcs می باشد
Addons مربوط به ادون ها و پلاگینهایی که نصب میکنید و برای مدیریت به این قسمت اضافه میشود
Setup منو بسیار مهم تنظیمات هست که این جلسه بهش می پردازیم
و منو آخر Help که آموزش این سیستم هست
تنظیمات اولیه
حال از منو Setup بر روی General Settings کلیک کنید.
این قسمت دارای 12 تب می باشد که به مرور با آن آشنا میشویم.
در تب اول یعنی General وارد میشویم
در قسمت Company Name نام شرکت و یا سایت را می نویسیم
Email Address آدرس ایمیل ادمین سایت را وارد میکنیم
Domain دامنه اصلی سایت را وارد میکنیم طبق فرمت موجود در باکس
Logo URL لوگو مربوط به شرکت و یا سایت خود را لینک میکنید.
Pay To Text آدرس شرکت و یا دفتر و یا تلفن خود را وارد کنید. این قسمت در فاکتور ها نمایش پیدا میکند.
WHMCS System URL محل دقیق نصب طبق فرمت را وارد میکنید
WHMCS SSL System URL اگر از ssl استفاده میکنید لینک آن را بگذارید.
Template نام قالب راست چین خود را که وارد کرده اید را انتخاب کنید.
بقیه موارد اهمیتی ندارند و روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Localisation میرویم
Client Date Format فرمت تاریخ را به سلیقه خود انتخاب کنید
Default Country کشور ایران را انتخاب کنید
Default Language زبان فارسی که نام آن همان نام فایلی است که در پوشه lang با حروف کوچک اپلود کرده اید را انتخاب کنید. اگر نام فایل با حرف بزرگ شروع شود فایل فارسی عمل نخواهد کرد.
گزینه Enable Language Menu هم به کاربر اجازه میدهد زبان را خود انتخاب کند.
روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Ordering بروید
Default Order Form Template یکی از تمپلیت های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
Enable TOS Acceptance این گزینه کاربر را مجبور به پذیرش قوانین در هنگام سفارش مینماید.
Terms of Service URL لینک قوانین خود را وارد کنید که بعدا میتوانید از قسمت آموزش به راحتی بسازید و در اینجا وارد کنید
Auto Redirect on Checkout را هم اگر از پرداخت آنلاین استفاده میکنید بر روی Automatically take the user to the invoice قرار دهید
موارد زیر را تیک بزنید:
کد:
Tick this box to show a field on the order form where the customer can enter additional info for staff
Tick this box to prevent orders being placed for domains already in your system
Tick this box to not send an invoice due notice when new orders are placed
بقیه موارد هم مهم نیستند.
روی Save Changes کلیک کنید.
با تب بعدی یعنی Domains فعلا کاری نداریم
به تب بعدی آن یعنی mail میرویم
Mail Type را بر روی PHP Mail() قرار دهید
SMTP Port پورت SMTP می باشد که معمولا 25 هست اگر از SMTP میخواهید استفاده کنید
SMTP Host که معمولا mail.domain.com هست
SMTP Username یوزر نیم ایمیل
SMTP Password رمز ایمیل
Global Email Signature این گزینه در ایمیل هایی که ارسال میکنید یک پانوشت یا همان امضا قرار میدهد که میتوانید متن خود را بنویسید
Global Email CSS Styling که استیل ایمیل هست که دست نزنید
Global Email Header Content باز استیل ایمیل هست که دست نزنید
Global Email Footer Content کاری با این نداریم
System Emails From Name نام ارسال کننده ایمل از سایت هست که بهتر است نام شرکت را وارد کنید
System Emails From Email ایمیل ارسال کننده است که یوزر میبینید
روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Support بروید
Support Module ماژول تیکتینگ رو مشخص می کنید که پیشفرض خود Whmcs باشه یا ماژول های دیگه ای که برای Whmcs ساخته میشه
Support Ticket Mask Format تابع های تیکت ها رو مشخص می کنید مثلا می تونید تنظیم کنید با گذاشت کد %y - Year سال دقیق رو در تیکت به صورت خودکار نمایش دهد
Ticket Reply List Order کاربران باید مشخص کنند که تیکت مربوط به کدوم سفارشی که دادن هست یا خیر ( دو گزینه روبرو به معنای اینکه سرویس ها از جدید به قدیمی لیست بشه و یا از قدیمی به جدید لیست شود می باشد )
Show Client Only Departments این تیک رو پیشنهاد می کنم حتما بزارید به معنای این هست که فقط کاربران بتونند تیکت ارسال کنند ( در صورتی که تیک رو فعال نکنید مهمانان هم می تونند ارسال کنند در نتیجه اسپم براتون زیاد ارسال میشه )
Client Tickets Require Login کاربران برای ارسال تیکت ملزم به وروود به حساب کاربری خود باشند
Knowledgebase Suggestions ارسالات مرکز آموزش قابل مشاهده باشد
Attachment Thumbnail Previews از فایل های پیوستی توسط کاربران و مدیران فایل بند انگشتی ساخته شود یا خیر
Support Ticket Rating سیستم امتیاز به پاسخ ها در تیکت ها فعال باشد یا خیر
Ticket Closure Feedback Request قبل از بستن تیکت ها در تنظیمی که شما می کنید به کاربر ایمیل ارسال نماید که مطمئن شود مشکل حل شده یا خیر
Disable Reply Email Logging هنگام ورورد به حساب کاربری برای کاربران ایمیل ارسال شود که وارد محیط کاربری خود شدن یا خیر
Allowed File Attachment Types فایل های مجاز برای پیوست کردن
به تب Credit بروید
Enable/Disable این قسمت به کاربر اجازه میدهد که قبل از خرید حساب کاربری خود را شارژ نماید برای خریدی که در آینده انجام میدهد و یا برای تمدید هایی که در آینده قرار است انجام دهد.(اختیاری هست)
Minimum Deposit کمترین مقدار شارژ
Maximum Deposit بیشترین مقدار شارژ
Maximum Balance حداکثر موجودی که کاربر میتواند داشته باشد برای افزایش اعتبار
Require Active Order نیاز به داشتن یک سفارش فعال برای افزایش اعتبار هست (اختیاری هست)
روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Affiliates می رویم
این قسمت مربوط به بازاریابی مشتریان هست که پیشنهاد می کنم فعال کنید
Enable/Disable تیک بزنید
Affiliate Earning Percentage این قسمت مربوط به درصدی هست که میخواید از هر فروش بدید که روی 10 بزارید به معنای 10 %
Payout Request Department رو بعد از اینکه دپارتمان های پشتیبانی رو ساختید تشریف بیارید و بزارید روی واحد فروش و یا دپارتمانی که مربوط به امور مالی سایت شماست
تب Social
مربوط به شبکه های اجتماعی شما می باشد که یا برای سایت تشکیل می دین و یا ...
در این امر خودتون واقف هستید دیگه اما من بازم توضیحات میدم
Twitter Username باید آیدی Twitter خودتون رو بزارید
Announcements Tweet رو اگر تیک بزنید به معنای این هست که اخبار whmcs بعد از انتشار در Tweet شما هم منتشر بشه یا خیر
Facebook Recommend رو اگر تیک بزنید به معنای این هست که اخبار whmcs بعد از انتشار در page Facebook شما هم منتشر بشه یا خیر
Facebook Comments به معنای این هست که در بخش اخبار شما نظر دهی از طریق فیس بوک فعال باشد یا خیر
Google +1 به این معنا هست که اخبار شما در گوگل پلاس شما منتشر بشود یا خیر
تب بعدی یعنی other می رسیم
این قسمت تنظیمات خاصی نداره اما اگر میخواید خودتون سفارشیش کنید پیشنهادم اینه ادمین روی حالت فارسی بزارید تا حداقل اگر انگلیسی رو متوجه نیستید فارسی تنظیمش کنید ( البته یک مدیر سرور و هاستینگ 90 % باید زبان انگلیسی رو یاد داشته باشه و اگر یاد نداره باید حتما بره به سمتش http://www.**********/images/smilies/WHiran%20(35).gif )
به تب Security بروید
Captcha Form Protection را بر روی Always Off قرار دهید و بر روی Save Changes کلیک کنید چون اگر فعال باشد دائم کد امنیتی از کاربر میخواهد که با حوصله خریدار همخوانی ندارد
تنظیمات اولیه whmcs به پایان رسیده است
Domain.com/client/admin
طبق عکس زیر
http://www.98up.in/images/ni5wafwzhda6g7gnotl.jpg
9 منو باز شونده در بالا میبینید که به ترتیب
Client مربوط بخش کاربران هست از قبیل لیست محصولات و لیست کاربران و ایمیل به کاربران و موارد مرتبط به کاربران.
Orders مربوط به سفارشات می باشد
Billing مربوط به صورتحسابها می باشد
Support مربوط به بخش پشتیبانی کاربران و اخبار و مرکز آموزش می باشد
Report مربوط به بخش گزارگیری و گزارش ها می باشد
Utilities مروبط به ابزار های whmcs می باشد
Addons مربوط به ادون ها و پلاگینهایی که نصب میکنید و برای مدیریت به این قسمت اضافه میشود
Setup منو بسیار مهم تنظیمات هست که این جلسه بهش می پردازیم
و منو آخر Help که آموزش این سیستم هست
تنظیمات اولیه
حال از منو Setup بر روی General Settings کلیک کنید.
این قسمت دارای 12 تب می باشد که به مرور با آن آشنا میشویم.
در تب اول یعنی General وارد میشویم
در قسمت Company Name نام شرکت و یا سایت را می نویسیم
Email Address آدرس ایمیل ادمین سایت را وارد میکنیم
Domain دامنه اصلی سایت را وارد میکنیم طبق فرمت موجود در باکس
Logo URL لوگو مربوط به شرکت و یا سایت خود را لینک میکنید.
Pay To Text آدرس شرکت و یا دفتر و یا تلفن خود را وارد کنید. این قسمت در فاکتور ها نمایش پیدا میکند.
WHMCS System URL محل دقیق نصب طبق فرمت را وارد میکنید
WHMCS SSL System URL اگر از ssl استفاده میکنید لینک آن را بگذارید.
Template نام قالب راست چین خود را که وارد کرده اید را انتخاب کنید.
بقیه موارد اهمیتی ندارند و روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Localisation میرویم
Client Date Format فرمت تاریخ را به سلیقه خود انتخاب کنید
Default Country کشور ایران را انتخاب کنید
Default Language زبان فارسی که نام آن همان نام فایلی است که در پوشه lang با حروف کوچک اپلود کرده اید را انتخاب کنید. اگر نام فایل با حرف بزرگ شروع شود فایل فارسی عمل نخواهد کرد.
گزینه Enable Language Menu هم به کاربر اجازه میدهد زبان را خود انتخاب کند.
روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Ordering بروید
Default Order Form Template یکی از تمپلیت های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
Enable TOS Acceptance این گزینه کاربر را مجبور به پذیرش قوانین در هنگام سفارش مینماید.
Terms of Service URL لینک قوانین خود را وارد کنید که بعدا میتوانید از قسمت آموزش به راحتی بسازید و در اینجا وارد کنید
Auto Redirect on Checkout را هم اگر از پرداخت آنلاین استفاده میکنید بر روی Automatically take the user to the invoice قرار دهید
موارد زیر را تیک بزنید:
کد:
Tick this box to show a field on the order form where the customer can enter additional info for staff
Tick this box to prevent orders being placed for domains already in your system
Tick this box to not send an invoice due notice when new orders are placed
بقیه موارد هم مهم نیستند.
روی Save Changes کلیک کنید.
با تب بعدی یعنی Domains فعلا کاری نداریم
به تب بعدی آن یعنی mail میرویم
Mail Type را بر روی PHP Mail() قرار دهید
SMTP Port پورت SMTP می باشد که معمولا 25 هست اگر از SMTP میخواهید استفاده کنید
SMTP Host که معمولا mail.domain.com هست
SMTP Username یوزر نیم ایمیل
SMTP Password رمز ایمیل
Global Email Signature این گزینه در ایمیل هایی که ارسال میکنید یک پانوشت یا همان امضا قرار میدهد که میتوانید متن خود را بنویسید
Global Email CSS Styling که استیل ایمیل هست که دست نزنید
Global Email Header Content باز استیل ایمیل هست که دست نزنید
Global Email Footer Content کاری با این نداریم
System Emails From Name نام ارسال کننده ایمل از سایت هست که بهتر است نام شرکت را وارد کنید
System Emails From Email ایمیل ارسال کننده است که یوزر میبینید
روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Support بروید
Support Module ماژول تیکتینگ رو مشخص می کنید که پیشفرض خود Whmcs باشه یا ماژول های دیگه ای که برای Whmcs ساخته میشه
Support Ticket Mask Format تابع های تیکت ها رو مشخص می کنید مثلا می تونید تنظیم کنید با گذاشت کد %y - Year سال دقیق رو در تیکت به صورت خودکار نمایش دهد
Ticket Reply List Order کاربران باید مشخص کنند که تیکت مربوط به کدوم سفارشی که دادن هست یا خیر ( دو گزینه روبرو به معنای اینکه سرویس ها از جدید به قدیمی لیست بشه و یا از قدیمی به جدید لیست شود می باشد )
Show Client Only Departments این تیک رو پیشنهاد می کنم حتما بزارید به معنای این هست که فقط کاربران بتونند تیکت ارسال کنند ( در صورتی که تیک رو فعال نکنید مهمانان هم می تونند ارسال کنند در نتیجه اسپم براتون زیاد ارسال میشه )
Client Tickets Require Login کاربران برای ارسال تیکت ملزم به وروود به حساب کاربری خود باشند
Knowledgebase Suggestions ارسالات مرکز آموزش قابل مشاهده باشد
Attachment Thumbnail Previews از فایل های پیوستی توسط کاربران و مدیران فایل بند انگشتی ساخته شود یا خیر
Support Ticket Rating سیستم امتیاز به پاسخ ها در تیکت ها فعال باشد یا خیر
Ticket Closure Feedback Request قبل از بستن تیکت ها در تنظیمی که شما می کنید به کاربر ایمیل ارسال نماید که مطمئن شود مشکل حل شده یا خیر
Disable Reply Email Logging هنگام ورورد به حساب کاربری برای کاربران ایمیل ارسال شود که وارد محیط کاربری خود شدن یا خیر
Allowed File Attachment Types فایل های مجاز برای پیوست کردن
به تب Credit بروید
Enable/Disable این قسمت به کاربر اجازه میدهد که قبل از خرید حساب کاربری خود را شارژ نماید برای خریدی که در آینده انجام میدهد و یا برای تمدید هایی که در آینده قرار است انجام دهد.(اختیاری هست)
Minimum Deposit کمترین مقدار شارژ
Maximum Deposit بیشترین مقدار شارژ
Maximum Balance حداکثر موجودی که کاربر میتواند داشته باشد برای افزایش اعتبار
Require Active Order نیاز به داشتن یک سفارش فعال برای افزایش اعتبار هست (اختیاری هست)
روی Save Changes کلیک کنید.
به تب بعدی یعنی Affiliates می رویم
این قسمت مربوط به بازاریابی مشتریان هست که پیشنهاد می کنم فعال کنید
Enable/Disable تیک بزنید
Affiliate Earning Percentage این قسمت مربوط به درصدی هست که میخواید از هر فروش بدید که روی 10 بزارید به معنای 10 %
Payout Request Department رو بعد از اینکه دپارتمان های پشتیبانی رو ساختید تشریف بیارید و بزارید روی واحد فروش و یا دپارتمانی که مربوط به امور مالی سایت شماست
تب Social
مربوط به شبکه های اجتماعی شما می باشد که یا برای سایت تشکیل می دین و یا ...
در این امر خودتون واقف هستید دیگه اما من بازم توضیحات میدم
Twitter Username باید آیدی Twitter خودتون رو بزارید
Announcements Tweet رو اگر تیک بزنید به معنای این هست که اخبار whmcs بعد از انتشار در Tweet شما هم منتشر بشه یا خیر
Facebook Recommend رو اگر تیک بزنید به معنای این هست که اخبار whmcs بعد از انتشار در page Facebook شما هم منتشر بشه یا خیر
Facebook Comments به معنای این هست که در بخش اخبار شما نظر دهی از طریق فیس بوک فعال باشد یا خیر
Google +1 به این معنا هست که اخبار شما در گوگل پلاس شما منتشر بشود یا خیر
تب بعدی یعنی other می رسیم
این قسمت تنظیمات خاصی نداره اما اگر میخواید خودتون سفارشیش کنید پیشنهادم اینه ادمین روی حالت فارسی بزارید تا حداقل اگر انگلیسی رو متوجه نیستید فارسی تنظیمش کنید ( البته یک مدیر سرور و هاستینگ 90 % باید زبان انگلیسی رو یاد داشته باشه و اگر یاد نداره باید حتما بره به سمتش http://www.**********/images/smilies/WHiran%20(35).gif )
به تب Security بروید
Captcha Form Protection را بر روی Always Off قرار دهید و بر روی Save Changes کلیک کنید چون اگر فعال باشد دائم کد امنیتی از کاربر میخواهد که با حوصله خریدار همخوانی ندارد
تنظیمات اولیه whmcs به پایان رسیده است