PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوال در مورد افزونه سئو Yoast



SaeedFazlollahzadeh
December 27th, 2015, 22:16
سلام
اگر از نسخه ی جدید افزونه ی محبوب سئو Yoast در وردپرس استفاده کرده باشید، میدونید که قوانین سئوی سختگیرانه تری رو دنبال میکنه.
یه چند وقتی هست که این موضوع برام سوال بوده ولی گفتم شاید مسأله ی مهمی نباشه و دیگه نپرسیدمش.
یکی از موارد مهم در سئو، وجود کلمات عنوان و تیتر در متا تگ هست که باعث میشه از این افزونه چراغ سبز بگیریم (دلایل دیگه بماند. فرض کنید بقیه موارد مثل تعداد لغات و عکس و غیره اوکی باشه).
سایت من هم در مورد موبایل هست و مثلا ممکنه در یک روز، سه خبر شایعه ای در مورد صرفا یک نوع مدل گوشی خاص (مثلا آیفون 7) در سایت قرار بدم و اون کلید واژه ی کانونی رو "آیفون 7" بنویسم. دفعه ی اول خب سئو رو سبز میگه، اما در دفعات بعدی میاد به رنگ نارنجی نشون میده. البته قبلا این جوری نبوده. در 270 مطلبی که با نسخه ی قبلی سئو میشد، تعداد سبزی های زیادی دارم که کلید واژه کانونی بعضی مطالب، شاید پنج یا شش مطلب در یک دسته و دسته های بعدی هم بین دو تا چهار تا، عینا مشابه هم هستند و افزونه قبلا سبز نشون میداد.
الان سوالم اینه که آیا به این نارنجی بودنش اهمیت بدم و هر دفعه یک کلید واژه ی جدا بذارم؟ خب این جوری آخه امکان پذیر هم نیست. مثلا کل مطلب حول محور همون آیفون 7 میچرخه، اما چون مثلا قبلا یه بار از این استفاده کردم، باید لغت "می شود" رو بذارم که در تیتر "آیفون 7 معرفی می شود" وجود دارد، اما خب ارتباط معنایی درستی بین شون نمیتونم برقرار کنم تو ذهن خودم.
مساله بعدی هم اینه که مثلا از زمان انتشار اولین شایعه درباره ی آیفون 7 تا زمان معرفی رسمیش، شاید یک سال زمان ببره و اخبار زیادی هم منتشر میشه که تیتر و نحوه ی ترجمه ی عنوان، ایجاب میکنه که کلید واژه کانونی رو همون واژه ی گفته شده قرار بدم.
ظاهرا این مساله تاثیری در میزان ورودی گوگلم نذاشته، چون روزانه بین 15 تا 20 ورودی از گوگل و یکی دو تا هم از دیگر موتور ها رو دارم.
اما خب بهتره که نظر بزرگان در این زمینه رو هم بدونم تا بهتر بتونم عمل کنم.
آدرس وب سایت: http://phonezone.ir فون زون - اخبار دنیای موبایل (http://phonezone.ir)
اگر نیاز به شات از مطالب قدیمی هم باشه، خدمت تون تقدیم میشه
تشکر

- - - Updated - - -

الان ما چه کنیم؟
بهش اهمیت بدیم یا ندیم؟

PersianSkyTeam
December 27th, 2015, 22:21
سلام

دوست عزیز علامت نارنجی پست دو نوع هست : یکی ضعیف و یکی تائید و بنده اونطور که فهمیدم گزینه تائید نسبت به گزینه سبز فقط 5 درصد تفاوت داره و میتونید پست هاتون رو با همین علامت نارنجی تائید ادامه بدید و خیالتون راحت باشه.

SamaN DL
December 28th, 2015, 16:47
بد نیست این آموزش رو هم دنبال کنید

http://mrwordpress.ir/wordpress-tv/wordpress-seo-training-site-map-and-post-optimization/

iranian-portal
December 28th, 2015, 17:59
درود بر شما ؛

این موضوع، تاکید بر استراتژی انتخاب صحیح کلمات کلیدی کانونی داره.

تصور کنید شما این مطالب رو در سایتتون دارید ؛

"شایعات آیفون 7 قبل از تولید"
"تصاویر آیفون 7 را زودتر ببینید"
"ویژگی های آیفون 7 لو رفت"
"تاریخ انتشار آیفون 7 مشخص شد"
"انتظارات کاربران از آیفون 7 چیست؟"

کلید واژه کانونی "آیفون 7" رو برای تمامی این مطالب انتخاب کردید!!

حالا تصور کنید، شخصی در گوگل این عبارت رو جستجو میکنه "آیفون 7"

شما در تمامی مطالب بالا کلید واژه "آیفون 7" رو انتخاب کردید، یعنی گوگل لیستی از چندین مطلب با یک کلید واژه برای پیشنهاد در نتایج جستجو از شما در دست داره!!! بدون شک گوگل نمیتونه تمامی این مطالب رو در یک صفحه از نتایج جستجو به شما اختصاص بده!!!

لذا اینجا استراتژی شماست که به گوگل میگه چطور باید با این موضوع کنار بیاد، لذا yoast هم بر این موضوع تاکید داره که اگر استراتژی دقیقی برای کلمات کلیدی کانونی تکراری مشخص نکردید، بهتره از کلید واژه های کانونی تکراری استفاده نکنید.

پیروز باشید

SaeedFazlollahzadeh
December 28th, 2015, 18:30
درود بر شما ؛

این موضوع، تاکید بر استراتژی انتخاب صحیح کلمات کلیدی کانونی داره.

تصور کنید شما این مطالب رو در سایتتون دارید ؛

"شایعات آیفون 7 قبل از تولید"
"تصاویر آیفون 7 را زودتر ببینید"
"ویژگی های آیفون 7 لو رفت"
"تاریخ انتشار آیفون 7 مشخص شد"
"انتظارات کاربران از آیفون 7 چیست؟"

کلید واژه کانونی "آیفون 7" رو برای تمامی این مطالب انتخاب کردید!!

حالا تصور کنید، شخصی در گوگل این عبارت رو جستجو میکنه "آیفون 7"

شما در تمامی مطالب بالا کلید واژه "آیفون 7" رو انتخاب کردید، یعنی گوگل لیستی از چندین مطلب با یک کلید واژه برای پیشنهاد در نتایج جستجو از شما در دست داره!!! بدون شک گوگل نمیتونه تمامی این مطالب رو در یک صفحه از نتایج جستجو به شما اختصاص بده!!!

لذا اینجا استراتژی شماست که به گوگل میگه چطور باید با این موضوع کنار بیاد، لذا yoast هم بر این موضوع تاکید داره که اگر استراتژی دقیقی برای کلمات کلیدی کانونی تکراری مشخص نکردید، بهتره از کلید واژه های کانونی تکراری استفاده نکنید.

پیروز باشید
تشکر
اتفاقا تو ذهنم موقع نوشتن تاپیک، همین مساله بوده که خب اگه این حالت پیش بیاد، چه میشه که تقریبا پاسخش رو از شما دریافت کردم.
و به این نکته رسیده بودم که این جا دیگه هنر نویسندگی و فن ترجمه و خلاقیت من رو نشون میده که چطور با تیتر ها بازی کنم تا این مشکل رو برطرف کنم برای خودم و این پلاگین و گوگل
پس دیگه از این جا به بعد، من میمونم و هنر خودم که چیکار کنم

***تشکر از همه ی عزیزانی که پاسخ دادند. تا حد زیادی پاسخ مناسب رو گرفتم. باز هم اگر دوستان فکر میکنند پاسخ های دیگه یا راه های دیگه هم به ذهن شون میرسه، میتونن در این جا به اشتراک بذارند**)