PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوال در مورد ساختار url که در سیستم جدیدم استفاده می کنم



Amir9891
May 26th, 2015, 15:24
سلام

من دارم روی یک سیستم کار می کنم برای فروش محصولات مجازی... من برنامه نویسم ولی اطلاعات زیاد و به صورت حرفه ای از علم سئو ندارم.
علم من در حدی هست که ساختار url زیبا و خوانا و title و keywords و description مجزا و مربوط رو برای هر صفحه انجام بدم. اما الان برام چند تا سوال پیش اومده... ممنون میشم دوستانی که در زمینه سئو دانش بیشتری از من دارند، در مورد این ساختار URL که برای یک سیستم در نظر گرفتم من رو راهنمایی کنند و به سوالاتم جواب بدن...

ساختار URL که برای قسمت فروشگاه استفاده می کنم به این صورت هست:

برای صفحه اصلی قسمت فروشگاه:


site.com/shop
site.com/shop/


سایت بخشهای مختلفی داره که یکیش بخش فروشگاه هست. بنابراین به دلایل فنی امکان استفاده مستقیم از root اصلی برای نمایش محصولات نداشتم و مجبور بودم که از دایرکتوری /shop/ برای بخش فروشگاه استفاده کنم. مثلاً برای پنل کاربری دایرکتوری /user/ استفاده شده...
اما نکته اینجاست که تأکید اصلی سایت روی بخش فروشگاهش هست. با توجه به این که تأکید سایت روی فروش محصولات هست، آیا این مجزا شدن بخش فروشگاه در دایرکتوری /shop/ از نظر سئو نکته منفی داره؟

برای صفحه نوع (یا همون دسته بندی) محصول:


site.com/shop/[product]
site.com/shop/[product]/


منظور از [product] همون نوع محصول یا به عبارت دیگه دسته بندی محصول هست. مثلاً برای محصولی مثل کارت شارژ ایرانسل لینک دسته بندی به صورت site.com/shop/Irancell خواهد بود.
من برای آدرس URL قسمت دسته بندی ها از فرم اصلی نوشتار انگلیسی اون برند استفاده کردم. یعنی بخشهایی از آدرس رو به صورت حروف بزرگ نوشتم.
البته یه نکته هم باید بگم که اگر کسی در مرورگر خودش لینکها رو به صورت حروف کوچک هم بنویسه به صفحه مربوطه هدایت میشه. ولی من در تمام بخشهای سایت لینکها رو به همون صورت اصلی که با حروف بزرگ هست قرار میدم... به عبارت دیگه لینکهای site.com/shop/irancell و site.com/shop/IRANCELL هر دو به یک صفحه هدایت میشن و فرقی با هم ندارند. اما من در سیستم همه لینکها رو به همون صورت اصلی که دلخواه خودم بوده لینک دهی کردم.
سوال من اینه که این نوشتن آدرس دسته بندی ها به صورت حروف بزرگ و کوچک تأثیر منفی یا مثبت روی سئو سایت داره یا این که هیچ تأثیری نداره و همونطور که من فکر می کنم فقط برای قشنگی آدرس خوبه؟


برای صفحه محصول مربوطه:


site.com/shop/[product]/100_toman_[product]_charge_card
site.com/shop/[product]/100_toman_[product]_charge_card/


در ساختار صفحه مربوط به هر محصول همونطور که می بینید مشخصات عمومی و اصلی محصول رو نوشتم.
مثلاً اگر محصول یک کارت شارژ هزار تومانی ایرانسل باشه لینک چیزی شبیه site.com/shop/Irancell/1000_toman_Irancel_charge_card خواهد بود.

در این رابطه سه تا سوال دارم:
اول این که تکرار عبارت "Irancell" هم در قسمت دست بندی و هم در قسمت لینک نهایی محصول اثر منفی داره یا مثبت یا این که بی تأثیره؟ حدس خودم اینه که اثر مثبت داشته باشه و باعث میشه وقتی کاربر یک محصول مشخص رو در گوگل سرچ می کنه این نوع آدرس دهی امتیاز بهتری داشته باشه...

سوال دوم این که همونطور که می بینید من به جای "فاصله" بین عبارات از "_" استفاده کردم. به نظر شما تأثیری در سئو داره؟ شخصاً فکر می کنم بی تأثیر هست در سئو و من فقط به این خاطر از "_" استفاده می کنم که خوانایی بیشتری رو نسبت به خط فاصله( "-" ) داره و آدرس ها زیباتر به نظر میرسند.

سوال آخر هم این که من در ادرس دهی از زبان نگارش انگلیسی استفاده کردم. چون حس می کنم در آدرس دهی واضح تر هست و مخصوصاً برای موتورهای جستجو قابل درک تر هست. اما در title ، keywords و descripton همه موارد به فارسی هستند و البته کاملاً‌ مربوط به همان صفحه و همان محصول. آیا این مورد تأثیری در سئو داره؟


ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه کردید...
و همچنین پیشاپیش سپاسگزار همه دوستانی که پاسخ می دهند نیز هستم.