توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل smtp ایمیل در دایرکت ادمین
لینک های بالا رو ببینید. اگر ایمیل بسازید آدرس SMTP تون میشه: smtp.yoursite.ir نه mail.yoursite.ir
بعد پورت دریافت 143 و ارسال 587 هستش که الان SMTP من کار نمیکنه رو سرور
نکته) من CronJob رو فعال کردم برای سایتم که نزدیک به 100تا ایمیل میفرسته و نمیدونم هتزنر بسته SMTP منو یا نه
الان چیکار کنم؟
سلام دوست عزیز پورت های SMTP توسط هتزنر اصولا بسته نمیشه مگر اینکه شما از سرور خودتان ارسال اسپم داشته باشید.
طی بررسی انجام شده سایت شما جز بلک لیست دامنه ها نیست
The Spamhaus Project - Blocklist Removal Center Results (http://www.spamhaus.org/query/domain/iran-servers.ir)
آی پی شما نیز بلوک نیست :
The Spamhaus Project - Blocklist Removal Center Results (http://www.spamhaus.org/query/ip/46.4.158.90)
مشکل کلی رو مطرح کنید ، آیا اصلا ایمیل ارسال نمیشه ؟ یا اینکه شما از طریق SMTP از طریق نرم افزار قصد ارسال دارید ؟
یکی از مواردی که کلیه دیتاسنتر ها حساس هستند ارسال بیش از اندازه ایمیل هست که اگر طبق قوانین بیش از 100 ایمیل از یک آی پی ارسال کنید آی پی شما توسط دیتا سنتر شناسایی و بلوک خواهد شد البته سیستم های کنترل مثل spamhaus هم هستند که هر ایمیل ارسال شده را به صورت کامل رسد می کنند بنده شخصا در یکی از همین سایت ها کلیه ایمیل های که ارسال کردم رو حتی با موضوع ارسال دیدم ! پس اگر قصد ارسال ایمیل تبلیغاتی دارید این موضوع قواعد خودش را دارد.
ابتدا مطمئن بشوید که تنظیمات exim شما مشکلی ندارد و اگر هم توانستید یک بار exim.conf را آپدیت کنید.تا خیالتان راحت شود.
بعد از این کار می توانید از طریق SSH
یک ایمیل تست ارسال کنید
echo "test mail " | mail -v -s "test mail" info@youremail.ir
اگر از طرف سرور خطایی رو مشاهده کردید مطمئن باشید که پورت های سرور شما رو بسته اند و بهترین راه برای پاسخگویی مناسب و حل مشکل ارتباط با اوپراتور سرور خودتان هست . اوپراتور یا ادمین سرور به راحتی از بسته بودن پورت های شما مطلع خواهد شد . این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی سرور ها قابلیت اتصال SMTP برای ارسال انبوه ایمیل را ندارند به جز سرور های مخصوص (SMTP.com) که مختص این امر است.
موفق وپیروز و پاینده باشید
Arminit
January 14th, 2015, 08:34
با تشکر از توضیحات شما دوست گرامی
با کمک 2 تا از دوستان هرکاری کردیم نشد
من قصد ارسال ایمیل نداشتم فقط کرون جاب هرروز ارسال میکرد
در ضمن من از داخل Roundcube ارسال کردم ارور داد که عکسشو گذاشتم
درضمن میخوام ایمیل ارسال کنم برای تست یه دفعه ازم پسوورد میخواد
هرپسووردی هم میزنم میگه اشتباه آخرشم نمیفرسته
- - - Updated - - -
echo "test mail " | mail -v -s "test mail" info@youremail.ir
این دستور رو زدم و ایمیل ارسال شد
آدرس ارسال کننده root هست
پس یعنی کانفیگ میشکل داره؟
سلام
اگر بورت باز هست طبق توصیه ی دایرکت ادمین میل سرور رو دوباره بیلد کنید و مراحل گفته شده رو انجام بدید من مشکل داشتم حل شد:
How to update your exim.conf (http://help.directadmin.com/item.php?id=51)
- - - Updated - - -
فقط بعد از مرحله اول (چند خط اول که بعدش توضیحات داده) دستور زیر رو هم بزنید:
./build exim
موفق باشید
AriyanPayamak
January 14th, 2015, 10:34
با تشکر از توضیحات شما دوست گرامی
با کمک 2 تا از دوستان هرکاری کردیم نشد
من قصد ارسال ایمیل نداشتم فقط کرون جاب هرروز ارسال میکرد
در ضمن من از داخل Roundcube ارسال کردم ارور داد که عکسشو گذاشتم
درضمن میخوام ایمیل ارسال کنم برای تست یه دفعه ازم پسوورد میخواد
هرپسووردی هم میزنم میگه اشتباه آخرشم نمیفرسته
- - - Updated - - -
echo "test mail " | mail -v -s "test mail" info@youremail.ir
این دستور رو زدم و ایمیل ارسال شد
آدرس ارسال کننده root هست
پس یعنی کانفیگ میشکل داره؟
خوب دوست گرامی smtp مشکلی نداره چون یوزر اصلی root هستش و ارسال ایمیل رو انجام داده مشکل دیقیقا مشخص شده سرویس ایمیل شما خوب کانفیگ نشده SquirrelMail برروی دایرکت ادمین دارید ؟ با اون هم تست کنید ببینید ارسال رو درست انجام میده ( 100% مشکلی ندارد )
شما تنظیمات رو به روز رسانی کنید : از طریق دستورات زیر در SSH
How to update your exim.conf (http://help.directadmin.com/item.php?id=51)
این دستور رو هم بزنید مشکل ورود مجدد شما حل می شود و این دستور حق دسترسی رو برای شما باز خواهد کرد
اگر خطای حق دسترسی و ورود/پسورد را دارید
cd /usr/local/directadmin/scripts
./set_permissions.sh all
می توانید از دستورات ارائه شده خود دایرکت ادمین برای خطای 435 SMTP استفاده کنید
DirectAdmin Versions (http://www.directadmin.com/features.php?id=1436)
برای کورن جاب هم اگر منظور شما ایمیل های است که از طریق سرور به هنگام هر بار اجرا شدن کورن جاب به کاربر یا مدیر سرور ارسال می شود زیاد نگران نباشید همگی ایمیل ها را با یک کلیک می توانید پاک کنید .
فقط در قسمت Mail Queue Administration در مدیریت اصلی سرور اگر لیست ایمیل در صف انتظار دارید حذف کنید .
دستورات آپدیت exim رو اگر درست بزنید مطمئن باشید که آپدیت میشه و اگر هم آپدیت باشه هم مشکلی پیش نمی آید.
قبل از هر کاری با کسی که سرور شما رو کانفیگ کرده حتما صحبت کنید و اطلاعات دقیق رو بگیرید که دقیقا چه کارهای روی سرور انجام داده مثلا CSF هم اگر دارید بررسی کنید حق دسترسی ها باز باشد برای پورت ها .