ورود

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : داستان مشکل من با شرکت هاستینگ!!!چه کنم؟



alikarimi8
January 4th, 2015, 19:25
با سلام 20 روز پیش شرکت هاستینگ خود را عوض کردم و سایت را به هاست جدید انتقال دادم.(که شرکت جدید یکی از معروفترین سرویس دهنده ها می باشد).از 3 4 روز پیش سایت بالا نیومد و شرکت گفت که سرور سایت شما از کار افتاده تا امروز که مشکل سرور برطرف شد اما سایت ما همچنان بالا نمیاد.تیکت که فرستادم گفتن با توجه به مشکل سرور متاسفانه اطلاعات شما از هاست پاک شده و اگر بکاپ دارید بدید تا ما ریستور کنیم و برای دلجویی از شما به زمان سر رسید یک ماه اضافه خواهد شد!!!.درواقع علیرغم اینکه همه شرکت های هاستینگ بکاپ هفتگی می گیرند این شرکت بکاپ هفتگی نگرفتند و گفتند بکاپ ما مربوط به یک ماه قبل است و شما یک ماه قبل عضو سرویس ما نبوده اید(اگر همین الان با شرکت تماس بگیرید می گویند بکاپ هفتگی داریم).تو این دو هفته هم کلی مطلب و تغییرات در سایتم انجام دادم و واقعا وقت گذاشتم و حالا کل سایت روی هوا رفته!!!!.حال آیا می تونم درخواست غرامت کنم ؟حق با کیه به نظرتون چطوری حقم رو بگیرم؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید.با سپاس

007
January 4th, 2015, 19:28
سلام کاری نمیشه کرد اگر بک اپی ندارین مشخص هست که شما باید از نو شروع کنین
یا از شرکت قبلی بپرسین بک اپ قبلی شمارو دارن یا نه و بگیرین
ارادت

aminrt4
January 4th, 2015, 19:29
اسم شرکت خصوصی کنید

هیچ هاستینگی وظیفه بک آپ گیری نداره و این مشکل مربوط به شما هست من در کنار دانلود فایل یا فیلم ها یک شب هم اختصاص به دانلود بک آپ سایتم می کنم تا مطمئن باشم حداقل یک نسخه سالم ماهانه از سایتم داخل سیستم خودم دارم

xphost
January 4th, 2015, 19:29
درود
ببینید معمولا هاستینگ ها به صورت روزانه و هفتگی بک آپ میگیرند
بعضی از همکارا چون فضا بک اپ محدود دارند هفتگی فقط میگیرند
کلا وظیفه بک آپ با شما هستش ولی خب برای جذب مشتری و موارد دیگه بک آپ گیری توسط خودمون انجام میشه
یعنی اگر قرار داد کاریشون گفتند که بک آپ گیری میشه پس باید بدن حداقل بک آپ 7 روز پیش رو باید داشته باشند در غیر این صورت ...
در کل باید میگم بک آپ گیری وظیفه نیستش که قسمت از جذب مشتری و اعتماد سازی هستش

RoobinaServer
January 4th, 2015, 19:34
با سلام 20 روز پیش شرکت هاستینگ خود را عوض کردم و سایت را به هاست جدید انتقال دادم.(که شرکت جدید یکی از معروفترین سرویس دهنده ها می باشد).از 3 4 روز پیش سایت بالا نیومد و شرکت گفت که سرور سایت شما از کار افتاده تا امروز که مشکل سرور برطرف شد اما سایت ما همچنان بالا نمیاد.تیکت که فرستادم گفتن با توجه به مشکل سرور متاسفانه اطلاعات شما از هاست پاک شده و اگر بکاپ دارید بدید تا ما ریستور کنیم و برای دلجویی از شما به زمان سر رسید یک ماه اضافه خواهد شد!!!.درواقع علیرغم اینکه همه شرکت های هاستینگ بکاپ هفتگی می گیرند این شرکت بکاپ هفتگی نگرفتند و گفتند بکاپ ما مربوط به یک ماه قبل است و شما یک ماه قبل عضو سرویس ما نبوده اید(اگر همین الان با شرکت تماس بگیرید می گویند بکاپ هفتگی داریم).تو این دو هفته هم کلی مطلب و تغییرات در سایتم انجام دادم و واقعا وقت گذاشتم و حالا کل سایت روی هوا رفته!!!!.حال آیا می تونم درخواست غرامت کنم ؟حق با کیه به نظرتون چطوری حقم رو بگیرم؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید.با سپاس
سلام

چند مورد زیر :

1. همیشه بهترین شرکت ها حتما جزو لیست top20 هاستینگ نباید باشند و آنها هم مشکل دارند.
2. این مشکلات ممکن هست برای هر شرکتی پیش بیاد
3. کاربری که اطلاعاتش مهم هست خودش هم باید همیشه بکاب بگیرد
4. اگر شرکت ذکر کرده که بکاب هفتگی هست و الان میگه خیر ماهانه هست دروغی بیش برای جذبتون روز اول نبوده، شرکت وظیفه بکاب گیری دارد اما هیچ وقت تضمین نمیتواند بکند که بکاب سالم باشد (به دلیل تعداد مشتری زیاد) و اگر ذکر کند موقع خرید که هفتگی هست و بدون هیچ اطلاعی از قبل سیستم خود را به ماهانه تغییر بدهد و در اصل بکاب هفتگی نگیرد مقصر هست.(صحبت سر سالم بودن یا نبودن بکاب نیست صحبت سر حرفی هست که موقع خرید گفتند و اطلاعی هم در مورد تبدیل سیاست از هفتگی به ماهانه نداده اند.)

باتشکر

hell.machine
January 4th, 2015, 19:37
سلام
عزیز شما از هر شرکتی سرویس میگیرید خودتون یه نسخه از اطلاعات سایتتون رو تو سیستم خودتون دخیره کنید
الان درسته بگن ما هفتگی یا روزانه میگیریم که بیشتر کار تبلیغاتی هست چون خیلی ها به قول دوستمون فضای بک آپ کافی ندارند که روزانه بک آپ بگیرند و ماهانه میگیرند
هیچ کاریش هم نمیشه کرد فقط باید با اون هاستینگی که قبل از تعویض هاست کار می کردید تماس بگیری شاید بک آپ داشته باشند
در غیر اینصورت باید از 0 شروع کنید!

سرزمین
January 4th, 2015, 19:42
هیچ وقت به بکاپ هاستینگ ها اعتماد نکنید اگه سایتتون براتون مهمه باید ازش بکاپ میگرفتین و در سیستم خودتون یا حداقل در سرور دیگه ای نگهداری میکردین کاری نمیشه کرد اگر واقعاً حق با شماست حداقل به enamad گزارش کنید و یا مراجع دیگری (در حد گزارش) به فکر غرامت و چیز دیگه نباشید.

!MihanIt!
January 4th, 2015, 19:47
سلام

چند مورد زیر :

1. همیشه بهترین شرکت ها حتما جزو لیست top20 هاستینگ نباید باشند و آنها هم مشکل دارند.
2. این مشکلات ممکن هست برای هر شرکتی پیش بیاد
3. کاربری که اطلاعاتش مهم هست خودش هم باید همیشه بکاب بگیرد
4. اگر شرکت ذکر کرده که بکاب هفتگی هست و الان میگه خیر ماهانه هست دروغی بیش برای جذبتون روز اول نبوده، شرکت وظیفه بکاب گیری دارد اما هیچ وقت تضمین نمیتواند بکند که بکاب سالم باشد (به دلیل تعداد مشتری زیاد) و اگر ذکر کند موقع خرید که هفتگی هست و بدون هیچ اطلاعی از قبل سیستم خود را به ماهانه تغییر بدهد و در اصل بکاب هفتگی نگیرد مقصر هست.(صحبت سر سالم بودن یا نبودن بکاب نیست صحبت سر حرفی هست که موقع خرید گفتند و اطلاعی هم در مورد تبدیل سیاست از هفتگی به ماهانه نداده اند.)

باتشکر

...

m0rt3za
January 4th, 2015, 19:49
سلام
اول قوانین این هاستینگ رو بخونید
در قوانین باید نحوه بکاپ گیری ذکر شده باشه
مثلا نوشته به صورت هفتگی البته این بند هم اضافه میشه معمولا که هیچ تضمینی برای سالم بودن بکاپ نیست
و در کل فکر نمیکنم بتونید غرامت بگیرید.
به مدیر سرور قبلی تیکت بزنید شاید هنوز بکاپ هاست شما از سرور بکاپ آن ها حذف نشده باشه

RoobinaServer
January 4th, 2015, 19:49
حرف شما کاملا درست ولی شرکتی که تعدادی پرسنل و.. داره باید رو حرفش باشه
وقتی تو مراحل خرید مسئله ای هست که نوشته بک آپ گیری هفتگی
خوب شرکت موظف هست این قول رو عملی کند.

خب مورد 4 هم منظور بنده همین بود دیگه الان مشکل کجاست ؟ :-/


سلام

چند مورد زیر :

1. همیشه بهترین شرکت ها حتما جزو لیست top20 هاستینگ نباید باشند و آنها هم مشکل دارند.
2. این مشکلات ممکن هست برای هر شرکتی پیش بیاد
3. کاربری که اطلاعاتش مهم هست خودش هم باید همیشه بکاب بگیرد
4. اگر شرکت ذکر کرده که بکاب هفتگی هست و الان میگه خیر ماهانه هست دروغی بیش برای جذبتون روز اول نبوده، شرکت وظیفه بکاب گیری دارد اما هیچ وقت تضمین نمیتواند بکند که بکاب سالم باشد (به دلیل تعداد مشتری زیاد) و اگر ذکر کند موقع خرید که هفتگی هست و بدون هیچ اطلاعی از قبل سیستم خود را به ماهانه تغییر بدهد و در اصل بکاب هفتگی نگیرد مقصر هست.(صحبت سر سالم بودن یا نبودن بکاب نیست صحبت سر حرفی هست که موقع خرید گفتند و اطلاعی هم در مورد تبدیل سیاست از هفتگی به ماهانه نداده اند.)

باتشکر

alikarimi8
January 4th, 2015, 21:47
با تشکر از همه اساتید. بحث اصلی سر این موضوع است که شرکتی با این همه تبلیغات و... نباید این طور راحت اطلاعات مشتریان رو به باد بده....
و مشتری رو اینقدر به دردسر بندازه شاید من بهمین خاطر هم این پروژه و هم اعتبارم رو از دست بدم چون مشتری که این حرفا رو نمیفهمه و میگه میخواستی یه شرکت مطمئن انتخاب کنی(بیشترین مشکل من الان این قضیست و همینطور وقت و اطلاعاتی که تلف شده)
لازم به ذکر است که از شرکت قبلیم که شاید اندازه این شرکت جدید سر وصدا و تبلیغات نداشت واقعا راضی بودم و هر وقت که خواستم آخرین بکاپ رو ریستور کردن و این کار چند بار اتفاق افتاد و هردفعه مرتب بکاپ رو میدادن...
همین امروز دوباره با شرکت جدید تماس گرفتم و پرسیدم کی بکاپ میگیرید؟و گفتن که بکاپ هفتگی داریم ولی خودتون هم بکاپ بگیرید که ما شرمندتون نشیم احیانا!)
پس با توجه به همه مطالبی که دوستان گفتن و تلفن بالا که ذکر کردم دیگه نمیتونم واقعا هیچ ادعایی داشته باشم؟؟؟و مسوول این اتفاق خودم هستم؟؟؟(اتفاقی که هرگز درطول 3 سالی که مشترک هاست قبلی بودم رخ نداد!!!)

- - - Updated - - -

این هم آخرین تیکت پشتیبان شرکت:

بکاپ هفتگی بصورت لوکال داخل خود سرور ذخیره می گردد که متاسفانه بهمراه اطلاعات هاست از بین رفته است. بجهت دلجویی از شما کاربر گرامی یک ماه به تاریخ سررسید سرویس اضافه گردید.در صورتی که بکاپی از هاست خود در اختیار دارید لطفا ما را مطلع نمایید.

Netfollower
January 4th, 2015, 21:50
وظیفه بک اپ گیری با خود یوزره
ولی قبل خرید نماید اعتماد و شماره ثبت چک کنید
خیلی مهمه

RoobinaServer
January 4th, 2015, 21:56
با تشکر از همه اساتید. بحث اصلی سر این موضوع است که شرکتی با این همه تبلیغات و... نباید این طور راحت اطلاعات مشتریان رو به باد بده....
و مشتری رو اینقدر به دردسر بندازه شاید من بهمین خاطر هم این پروژه و هم اعتبارم رو از دست بدم چون مشتری که این حرفا رو نمیفهمه و میگه میخواستی یه شرکت مطمئن انتخاب کنی(بیشترین مشکل من الان این قضیست و همینطور وقت و اطلاعاتی که تلف شده)
لازم به ذکر است که از شرکت قبلیم که شاید اندازه این شرکت جدید سر وصدا و تبلیغات نداشت واقعا راضی بودم و هر وقت که خواستم آخرین بکاپ رو ریستور کردن و این کار چند بار اتفاق افتاد و هردفعه مرتب بکاپ رو میدادن...
همین امروز دوباره با شرکت جدید تماس گرفتم و پرسیدم کی بکاپ میگیرید؟و گفتن که بکاپ هفتگی داریم ولی خودتون هم بکاپ بگیرید که ما شرمندتون نشیم احیانا!)
پس با توجه به همه مطالبی که دوستان گفتن و تلفن بالا که ذکر کردم دیگه نمیتونم واقعا هیچ ادعایی داشته باشم؟؟؟و مسوول این اتفاق خودم هستم؟؟؟(اتفاقی که هرگز درطول 3 سالی که مشترک هاست قبلی بودم رخ نداد!!!)

- - - Updated - - -

این هم آخرین تیکت پشتیبان شرکت:

بکاپ هفتگی بصورت لوکال داخل خود سرور ذخیره می گردد که متاسفانه بهمراه اطلاعات هاست از بین رفته است. بجهت دلجویی از شما کاربر گرامی یک ماه به تاریخ سررسید سرویس اضافه گردید.در صورتی که بکاپی از هاست خود در اختیار دارید لطفا ما را مطلع نمایید.


ذکر کردم که خدمتتون چون این شرکت سرو صدا دارد نباید حتما کارش هم خوب باشه. پول برای تبلیغات میتواند هر سر و صدایی ایجاد کند.

چرا همان هاستینگ قبلی نماندید ؟

به هر حال کاری از دستتون بر نمیاد در این صورت و اون یک ماه هاست اضافه هم که پیشنهاد دادند جالب بود (یک سیستم مثلا اختصاصی چند میلیونی بر باد بره و میزبان یک ماه رایگان هاست 5 یا اصلا 100 هزار تومانی بده.)

در صورت تمایل اسم هاستینگ را پیغام خصوصی کنید.

باتشکر

alikarimi8
January 5th, 2015, 11:12
آخرین ایمیل شرکت: نظرتون چیه؟؟؟

مشترک گرامی،
بدلیل اینکه شما یک هاست فعال در سرور ***** دارید، این ایمیل را دریافت نموده‌اید. همانطور که مطلع هستید، عصر پنج شنبه، ۱۱دیماه**** قطع شد. بلافاصله بررسی‌های معمول در این زمینه آغاز شد تا مشکل توسط بخش پشتیبانی رفع گردد. بررسی نشان داد که سرور اصلی ما که **** و چند سرورمجازی داخلی شرکت برروی آن نگهداری میشوند از دسترس خارج شده است. در پیگیری دقیقتر موضوع که یک اشکال نرم افزاری در سیستم اتوماسیون دیتاسنتر باعث شده است که این سرور از دسترس خارج شود. تقارن این اتفاق با تعطیلات اول سال میلادی، باعث شد که پیگیری آن از طریق دیتاسنتر به روز جمعه موکول شود، روز جمعه مشخص شد که اطلاعات سرور ما به صورت اشتباه توسط دیتاسنتر بصورت کامل حذف گشته و غیرقابل بازگشت میباشد. بلافاصله سرور جدید برای سرویس دهی آماده شد و اطلاعات از اخرین نسخه‌ی پشتیبان راه دور **** بازگردانی گشت. روند بازگردانی تا شنبه شب به طول انجامید و در این زمان اغلب وب سایتها در دسترس قرار گرفتند. همانطور که مطلع هستید **** بصورت هفتگی از تمام اطلاعات سرورهای خود نسخه پشتیبان تهیه میکند که در همان سرور نگهداری میشوند و یک نسخه ماهیانه نیز در پشتیبان راه دور نگهداری میشود. در حادثه‌ی رخ‌داده، ما مجبور به بازگردانی اطلاعات ۱۱دسامبر شدیم که آخرین و تنها نسخه‌ی موجود از اطلاعات بود. به این ترتیب وب سایتهایی که پس از ۱۱دسامبر تغییر نموده یا ایجاد شده اند، نیاز دارند تا نسخه‌ی backup خود را در اختیار **** قراردهند تا بازگردانی انجام شود.
با پوزش مجدد از این رخداد، ما بزودی تغییراتی را در سیستم و زمان‌های backup گیری اعمال خواهیم نمود که به اطلاع تمام مشتریان خواهد رسید. همچنین ۱ماه به تاریخ سرویس تمام مشتریانی که در اطلاعات آنها در این سرور بوده است اضافه خواهد شد. با پوزش مجدد از تمام مشتریان بابت اتفاقی که رخ داد.

باتشکر از همکاری شما

RoobinaServer
January 5th, 2015, 11:15
آخرین ایمیل شرکت: نظرتون چیه؟؟؟

مشترک گرامی،
بدلیل اینکه شما یک هاست فعال در سرور ***** دارید، این ایمیل را دریافت نموده‌اید. همانطور که مطلع هستید، عصر پنج شنبه، ۱۱دیماه**** قطع شد. بلافاصله بررسی‌های معمول در این زمینه آغاز شد تا مشکل توسط بخش پشتیبانی رفع گردد. بررسی نشان داد که سرور اصلی ما که **** و چند سرورمجازی داخلی شرکت برروی آن نگهداری میشوند از دسترس خارج شده است. در پیگیری دقیقتر موضوع که یک اشکال نرم افزاری در سیستم اتوماسیون دیتاسنتر باعث شده است که این سرور از دسترس خارج شود. تقارن این اتفاق با تعطیلات اول سال میلادی، باعث شد که پیگیری آن از طریق دیتاسنتر به روز جمعه موکول شود، روز جمعه مشخص شد که اطلاعات سرور ما به صورت اشتباه توسط دیتاسنتر بصورت کامل حذف گشته و غیرقابل بازگشت میباشد. بلافاصله سرور جدید برای سرویس دهی آماده شد و اطلاعات از اخرین نسخه‌ی پشتیبان راه دور **** بازگردانی گشت. روند بازگردانی تا شنبه شب به طول انجامید و در این زمان اغلب وب سایتها در دسترس قرار گرفتند. همانطور که مطلع هستید ایران سرور بصورت هفتگی از تمام اطلاعات سرورهای خود نسخه پشتیبان تهیه میکند که در همان سرور نگهداری میشوند و یک نسخه ماهیانه نیز در پشتیبان راه دور نگهداری میشود. در حادثه‌ی رخ‌داده، ما مجبور به بازگردانی اطلاعات ۱۱دسامبر شدیم که آخرین و تنها نسخه‌ی موجود از اطلاعات بود. به این ترتیب وب سایتهایی که پس از ۱۱دسامبر تغییر نموده یا ایجاد شده اند، نیاز دارند تا نسخه‌ی backup خود را در اختیار **** قراردهند تا بازگردانی انجام شود.
با پوزش مجدد از این رخداد، ما بزودی تغییراتی را در سیستم و زمان‌های backup گیری اعمال خواهیم نمود که به اطلاع تمام مشتریان خواهد رسید. همچنین ۱ماه به تاریخ سرویس تمام مشتریانی که در اطلاعات آنها در این سرور بوده است اضافه خواهد شد. با پوزش مجدد از تمام مشتریان بابت اتفاقی که رخ داد.

باتشکر از همکاری شما


خیلی جالبه.

روز پنجشنبه چند تا سرورشون این جوری شده ؟

از روز چهارشنبه برخی مشتریهای اختصاصیشون هم مشکل هارد خوردند (یعنی پنجشنبه که گفتند ما یک روز قبل اطلاع داشتیم و ... عجب!!!) طبق همان مواردی که در پیغام خصوصی گفتم خدمتتون در جریان این مشتریان هستیم.

یه جای کار مشکل داره اما در کل نمیتونید کاری کنید و اطلاعاتتون رفته.

موفق باشید

m0rt3za
January 5th, 2015, 11:19
سلام
فقط جهت اطلاع: در متن نام شرکت رو حذف کردید ولی در قسمتی از متن فراموش کردید حذف کنید. اطلاع دادم تا در صورت تمایل حذف کنید
اما در مورد متن:
اگر سیستم اتوماسیون مشکل داشته فقط سروری که هاست شما روی آن بوده حذف شده یا سرور های دیگری هم حذف شده؟

alikarimi8
January 5th, 2015, 11:22
من میدونم دیگه نمیتونم اطلاعات رو برگردونم.میخاستم ببینم الان چکار کنم که دیگه اینقدر راحت اطلاعات امثال من پاک نشه و شرکت وظیفش چیه در قبال ما...

m0rt3za
January 5th, 2015, 11:27
من میدونم دیگه نمیتونم اطلاعات رو برگردونم.میخاستم ببینم الان چکار کنم که دیگه اینقدر راحت اطلاعات امثال من پاک نشه و شرکت وظیفش چیه در قبال ما...
شما تنها کاری که میتونید انجام بدید اینه که از این به بعد خودتان هم بکاپ تهیه کنید

RoobinaServer
January 5th, 2015, 11:29
من میدونم دیگه نمیتونم اطلاعات رو برگردونم.میخاستم ببینم الان چکار کنم که دیگه اینقدر راحت اطلاعات امثال من پاک نشه و شرکت وظیفش چیه در قبال ما...

وظیفه انجام شده اما با کوتاهی یک سری افراد این میان :

1. بکاب گیری اشتباه
2. حذف اطلاعات توسط دیتاسنتر (البته طبق نقل قول شما)


------------
شرکت بکاب گرفته.

این که بکاب هفتگی هم روی همان لوکال گرفته از کم خردی خودشان هست. بکاب چه ساعتی چه سالی اسمش روی ان هست و بکاب هست و باید جایی باشد که مشکلی پیش نیاد یا حداقل روی همان سرور روی یک هارد جداگانه گرفته شود لوکال روی همان هارد و فرمت شدن و ... علت آن مشخص هست.

به هر حال هر شرکتی ممکن هست به چنین مشکلاتی بخورد و تجربه کسب کند انشالله فکر نکنم دفعه بعد تکرار کنند حداقل این مورد را.

در جریان باشید که از این به بعد خودتان همیشه بکاب بگیرید.

موفق باشید

alikarimi8
January 5th, 2015, 11:34
سپاس دقیقا سوال من همین بود که مگر نه اینکه بکاپ باید روی یکه سرور دیگه باشه!!! که پاسخ دادید...