Forozan
December 15th, 2014, 18:47
پیج رنک یا رتبه صفحه، امتیازی است که گوگل برای هر صفحه وب قائل است. پیج رنک عددی از صفر تا ده است که گوگل با تجزیه و تحلیل فاکتورهای مختلف موجود در یک سایت، رتبه ای را به آن اختصاص میدهد.
هر چه این رتبه به عدد ده نزدیکتر باشد، به این معناست که آن سایت از دید گوگل ارزش بیشتری دارد و در صفحه نتایج جست و جوها نیز جایگاه بالاتری به خود اختصاص میدهد.
با این حال، قرار است این معیار رتبه بندی وبسایت ها برای همیشه به تاریخ بپیوندد.
از آخرین به روزآوری پیج رنک بیش از یک سال میگذرد و از آن زمان تاکنون این ابزار آپدیت نشده است.
یکی از مدیران گوگل به نام جان مولر (John Mueller) گفته ما قصد نداریم پیج رنک را بهروز کنیم، حداقل در Toolbar PageRank.
وی افزود صاحبان سایت ها و دست اندرکاران عرصه سئو باید استفاده از پیج رنک و لینک را به عنوان معیار رتبه بندی متوقف کنند.
پیشتر نیز یکی از کارکنان گوگل به نام Susan Moskwa گفته بود افراد به جای تمرکز بر PageRank، از فاکتورهایی همچون نرخ تبدیل (Conversion Rate)، میزان پس زدگی (Bounce rate) و نرخ کلیک خوری (clickthrough rate) استفاده کنند.
منبع (http://blog.irwebco.com/1931/google-page-rank.html/)
هر چه این رتبه به عدد ده نزدیکتر باشد، به این معناست که آن سایت از دید گوگل ارزش بیشتری دارد و در صفحه نتایج جست و جوها نیز جایگاه بالاتری به خود اختصاص میدهد.
با این حال، قرار است این معیار رتبه بندی وبسایت ها برای همیشه به تاریخ بپیوندد.
از آخرین به روزآوری پیج رنک بیش از یک سال میگذرد و از آن زمان تاکنون این ابزار آپدیت نشده است.
یکی از مدیران گوگل به نام جان مولر (John Mueller) گفته ما قصد نداریم پیج رنک را بهروز کنیم، حداقل در Toolbar PageRank.
وی افزود صاحبان سایت ها و دست اندرکاران عرصه سئو باید استفاده از پیج رنک و لینک را به عنوان معیار رتبه بندی متوقف کنند.
پیشتر نیز یکی از کارکنان گوگل به نام Susan Moskwa گفته بود افراد به جای تمرکز بر PageRank، از فاکتورهایی همچون نرخ تبدیل (Conversion Rate)، میزان پس زدگی (Bounce rate) و نرخ کلیک خوری (clickthrough rate) استفاده کنند.
منبع (http://blog.irwebco.com/1931/google-page-rank.html/)