PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : چطوری باید از درگاه پرداخت بانک سامان شکایت کنم ؟



Mr_mehran
December 14th, 2014, 19:00
عرض شود چند روز پیش (روز بیستم ) با کارت بانک ملی شهریه دانشگاه پیام نور خواهرم رو واریز کردم . اما مبلغ شهریه کم نشد ! پول به کارت هم برنگشت خورد . زنگ زدم به 84080-021 پس از مدت ها انتظار یه اقایی برداشتند و گفتند که مسول فنی امون یکشنبه می تونه حلش کنه !! و تایید کرد که این مبلغ واریز شده و مشکلی هست که باید حل بشه ..
امروز صبح مجدد زنگ زدم به شرکتشون و گفتند بررسی می کنیم شما ساعت 3 زنگ بزن .
ساعت 3 که همین جریان دیر برداشتنشون بود منم با لحن عصبانی پرسیدم : حل شد یا نه ؟ فهمیدم اینم یه اپراتور جدید ( با کد 108) و نسبتا" خوش برخورد - ایشونم پیگیری کرد که
که یه شماره داد گفت با اقای دین محمدی تماس بگیر - زنگ زدیم به دین محمدی و خانمی برداشت گفت همکارش هستم شما سه ساعت دیگه زنگ بزن تا اون موقع حلش می کنم
نیم ساعت پیش به همون شماره زنگ زدم کسی جواب نداد ، دوباره با کلی مکافات داخلی 9 رو گرفتم و اپراتور جدیدی گوشی رو برداشت
و ایشون ادعا می کنه که تو سیستم نوشته شده این شهریه کارت به کارت شده و اینترنتی نبوده ! همچنین مدعی است که شهریه پرداخت شده و مشکلی نیست
در حالی که تو سایت تراکنش ناموفق دیده میشه ...
ممنون میشم روال حل این مشکل رو بهم بگین

Yas-Host
December 14th, 2014, 19:37
این موارد همیشه در همه درگاه های بانکی دیده شده است.

بعد از مدتی برمیگردد نگران نباشید.

chaleshtor
December 14th, 2014, 19:40
وقتی میگه پرداخت شده خب ابتدا شما با دانشگاه هماهنگ کن بعد

samansystems
December 14th, 2014, 19:52
پول که غيب نشده. دانشگاه بايد پيگيری کنه!
به خاطر همين دلايل هست که ميگيم از درگاه های استفاده کنيد که بتونه تراکنش رو برای مشتری و فروشنده تضمين کنه و ريسک موارد اينچنينی رو کاهش بده.
در عين حال هم کارمزدی نگيره و به فروشنده تسويه سريع بده ;)

k-h
December 14th, 2014, 19:59
واریزی یا بر میگرده یا اینکه به حساب دانشگاه خوابیده
این پروسه زمانی شاید تا 72 ساعت هم زمان ببره

mobinhost.in
December 14th, 2014, 20:01
عزیز بعضی اوقات تا 72 ساعت پول برگشت میشه
این دو رور تعطیل بوده صبور باشید شبکه شتاپ خودش مجزا از بانک ها کار می کنه نیاز به شکایت نیست به شتاب زنک بزنید

mrasol
December 14th, 2014, 20:20
به خاطر همين دلايل هست که ميگيم از درگاه های استفاده کنيد که بتونه تراکنش رو برای مشتری و فروشنده تضمين کنه و ريسک موارد اينچنينی رو کاهش بده.
در عين حال هم کارمزدی نگيره و به فروشنده تسويه سريع بده ;)

سلام،دقیقا متوجه نشدم!
1 - چه ارتباطی با درگاهی که شهریه پرداخت شده باهاش داره؟!مگه دانشگاه ها از واسطه استفاده میکنن؟!
2- به فرض استفاده شما اگر مشکل اینچنینی پیش بیاد و اگر فرض!بانک قبول نکنه از جیب میزارید؟
تشکر

Ramin
December 14th, 2014, 20:28
به خاطر همين دلايل هست که ميگيم از درگاه های استفاده کنيد که بتونه تراکنش رو برای مشتری و فروشنده تضمين کنه و ريسک موارد اينچنينی رو کاهش بده.
در عين حال هم کارمزدی نگيره و به فروشنده تسويه سريع بده ;)

سلام

تاپیک را کامل مطالعه نفرمودید ! ایشان فروشنده نیست که از درگاه استفاده کند ! ( به عنوان پذیرنده ) !

تنها به عنوان یک مشتری از درگاه دانشگاه برای پرداخت شهریه استفاده نموده است !!!

samansystems
December 14th, 2014, 20:33
سلام

تاپیک را کامل مطالعه نفرمودید ! ایشان فروشنده نیست که از درگاه استفاده کند ! ( به عنوان پذیرنده ) !

تنها به عنوان یک مشتری از درگاه دانشگاه برای دانشگاه استفاده نموده است !!!

اين ديد ميتونه در مشتريان هم ايجاد بشه که تنها از درگاه هایی پرداخت خودشون رو انجام بدن که بعد از خريد اگر مشکلی خورد بتونن پيگيری کنن ;)

hfiroozib
December 14th, 2014, 20:33
دو حالت داره
یا سیستم به شما کد رهگیری داده و میتونید کد رو بدید به دانشگاه و ....
حالت دوم اینه که سیستم به شما کد نداده که باید از بانک پیگیری کنی
اصولا تیکی تاکا این بین صورت میگیره
اما شما زنگ بزن سیستم شکایات و بازرسی بانک در این صورت قطعا جواب میگیری

yeganehha
December 14th, 2014, 20:34
به خاطر همين دلايل هست که ميگيم از درگاه های استفاده کنيد که بتونه تراکنش رو برای مشتری و فروشنده تضمين کنه و ريسک موارد اينچنينی رو کاهش بده.در عين حال هم کارمزدی نگيره و به فروشنده تسويه سريع بده ;)مهندس شما که دیگه به تبلیغ نیاز ندارید شما کارتون یکاستارتر عزیز اگر وجه برنگشته با واحد انفورماتیک دانشگاه تماس بگیرید راهنماییتان می کنند انشاالله که نه حتما درست میشه

Mr_mehran
December 14th, 2014, 20:36
من بیشتر از پول ناراحت سبک برخوردشون هستم ! اینطور که پیداست چندین نفر دیگه هم به مشکل برخوردن ..

* تو هر سیستمی مشکل پیش میاد اما کسی که میاد مسولیت درگاه پرداخت یه دانشگاه رو می پذیره نباید سیستمش اینقدر کشکی باشه که یکی بگه اره واریز شده ، یکی بگه کارت به کارت بوده ، یکی بگه مشکی نیست ، یه اپراتور دیگه بگه نمی دونم ...(هر اپراتور یه چیزی گفت !)

* بعدش ها اونا باس به افرادی که مشکل پیش امده خودشون زنگ بزنن ، اگر ادامه می دادم معادل شهریه باس هزینه تلفن هم می دادم ..

و ..

SainaServer
December 14th, 2014, 20:37
نگران نباشید بارها پیش آمده برای ما
بعد از 72 ساعت تعهد دارند که به حساب برگشت بزنند
البته معمولا تا دقایقی بعد به حساب برگشت میخورد !!

Ramin
December 14th, 2014, 20:37
اين ديد ميتونه در مشتريان هم ايجاد بشه که تنها از درگاه هایی پرداخت خودشون رو انجام بدن که بعد از خريد اگر مشکلی خورد بتونن پيگيری کنن ;)

شاید صحبت شما درست باشد اما پست شما بی ارتباط به موضوع تاپیک بود ( اسپم ) و نیز عکس العمل استارتر خود گویا این موضوع است :


سلام،دقیقا متوجه نشدم!
1 - چه ارتباطی با درگاهی که شهریه پرداخت شده باهاش داره؟!مگه دانشگاه ها از واسطه استفاده میکنن؟!
2- به فرض استفاده شما اگر مشکل اینچنینی پیش بیاد و اگر فرض!بانک قبول نکنه از جیب میزارید؟
تشکر



استارتر محترم همانطور که دوستان اشاره داشتند . 48 ساعت صبر داشته باشید اگر وجه به حساب شما برگشت داده نشد و تماس با پشتیبانی نیز گره گشای کار شما نبود با بازرسی بانک تماس حاصل فرمائید

ali269
December 14th, 2014, 20:38
اگر برنگشت یک مغایرت بگیرید ببرید نماینده اش در شهرتون بیشتر شهرها دارند برگشت می خورد تا 72ساعت

yeganehha
December 14th, 2014, 20:39
من بیشتر از پول ناراحت سبک برخوردشون هستم ! اینطور که پیداست چندین نفر دیگه هم به مشکل برخوردن ..

* تو هر سیستمی مشکل پیش میاد اما کسی که میاد مسولیت درگاه پرداخت یه دانشگاه رو می پذیره نباید سیستمش اینقدر کشکی باشه که یکی بگه اره واریز شده ، یکی بگه کارت به کارت بوده ، یکی بگه مشکی نیست ، یه اپراتور دیگه بگه نمی دونم ...(هر اپراتور یه چیزی گفت !)

* بعدش ها اونا باس به افرادی که مشکل پیش امده خودشون زنگ بزنن ، اگر ادامه می دادم معادل شهریه باس هزینه تلفن هم می دادم ..

و ..


متاسفانه دوست عزیز 90% افراد تو ایران کار می کنند صرفا جهت شاغل بودن و کسب درامد . این چیزا طبیعی ای هست متاسفانه ...

mrasol
December 14th, 2014, 20:39
شاید صحبت شما درست باشد اما پست شما بی ارتباط به موضوع تاپیک بود ( اسپم ) و نیز عکس العمل استارتر خود گویا این موضوع است :


استارتر محترم همانطور که دوستان اشاره داشتند . 48 ساعت صبر داشته باشید اگر وجه به حساب شما برگشت داده نشد و تماس با پشتیبانی نیز گره گشای کار شما نبود با بازرسی بانک تماس حاصل فرمائید

رامین عزیز استارتر ایشون هستند : Mr_mehran (http://www.webhostingtalk.ir/member/106049/)

samansystems
December 14th, 2014, 20:45
2- به فرض استفاده شما اگر مشکل اینچنینی پیش بیاد و اگر فرض!بانک قبول نکنه از جیب میزارید؟

پول که غيب نميشه.
از يکجا به جای ديگه منتقل ميشه.
نياز به پيگيری داره و مجموعه ای که اين تضمين رو انجام ميده اين پيگيری رو انجام ميده. دانشگاه يا بايد خودش مسئوليت اين پيگيری رو قبول کنه يا بايد کار رو به مجموعه ای برون سپاری کنه.

mrasol
December 14th, 2014, 20:49
پول که غيب نميشه.
از يکجا به جای ديگه منتقل ميشه.
نياز به پيگيری داره و مجموعه ای که اين تضمين رو انجام ميده اين پيگيری رو انجام ميده. دانشگاه يا بايد خودش مسئوليت اين پيگيری رو قبول کنه يا بايد کار رو به مجموعه ای برون سپاری کنه.
مطمئنا مشکل ایشون به زودی حل خواهد شد! و اینکه دانشگاه ها فکر نمیکنم به درگاه های واسط اعتماد کنند
با تشکر

kool
December 14th, 2014, 20:58
استارتر محترم صبور باشید معمولا حداکثر تا 72 ساعت پیگیری تکمیل می شود.
و این موارد نیز معمولا در همه درگاه ها رخ میدهد که همگی نیز پیگیری و رفع می شوند. یعنی روزانه چند صد مورد مثل این مشکل پیش می آید ولی ظاهرا شما تجربه نکرده بودید :)
اگر پرداخت موفق باشد که دیگر به حساب شما برگردانده نمیشود و اگر موفق باشد به حساب دانشگاه واریز و تایید می شود. در آخر کار در صورت نیاز یک شماره پیگیری می توانید از بانک سامان دریافت کنید.

samansystems
December 14th, 2014, 21:09
مطمئنا مشکل ایشون به زودی حل خواهد شد! و اینکه دانشگاه ها فکر نمیکنم به درگاه های واسط اعتماد کنند
با تشکر

خوشبختانه تو مجموعه زرين پال مجموعه های مختلف و حتی دانشگاه هایی هم داريم که به خاطر همين مشکلات و موارد مشابه از زرين پال استفاده ميکنن.
ميتونيد در ليست 15 هزار پذيرنده سايت نمونه های مشابه رو مشاهده کنيد ;)

hossein6151
December 14th, 2014, 21:26
باید 48 ساعت صبر کنید البته 24 ساعت تراکنش های ناموفق خوب میشه ولی معمولا به خاطر ترافیک زیاد میگن تا 72 ساعت پولت بر میگرده به حسابت
اگه بر نگشت باید با بازرسی بانک سامان اطلاع بدین یا شرکتی که خدمات الکترونیکش رو داره باید شکایت بکنی تا برسی بشه
ولی معمولا بر میگرده

Mr_mehran
December 14th, 2014, 21:28
استارتر محترم صبور باشید معمولا حداکثر تا 72 ساعت پیگیری تکمیل می شود.
و این موارد نیز معمولا در همه درگاه ها رخ میدهد که همگی نیز پیگیری و رفع می شوند. یعنی روزانه چند صد مورد مثل این مشکل پیش می آید ولی ظاهرا شما تجربه نکرده بودید :)
اگر پرداخت موفق باشد که دیگر به حساب شما برگردانده نمیشود و اگر موفق باشد به حساب دانشگاه واریز و تایید می شود. در آخر کار در صورت نیاز یک شماره پیگیری می توانید از بانک سامان دریافت کنید.

نه والا ، من خودم برنامه ها با درگاه می فروشم ، اکثر اوقات هم تو نت هستم تا بیرون از خونه ، همچین موردی نه برام پیش اومده نه شنیده بودم تا اینکه افتخار اشنایی با بانک سامان نصیبم شد : دی

ali0000
December 14th, 2014, 21:40
کلاً خدا نکنه یه پرداختی چه از طریق درگاه چه سایر گیر کنه مخصوصاً آخر هفته یا تعطیلات هم باشه ، چند وقت پیش یه باتری ماشین گرفتم فروشنده بعد از تست و نصب باتری دستگاه pos بانک ملت داشت خلاصه کارت رو دادم کشید و دیدم دستگاه خطا داد دوباره کارت کشید ازونجا که هیچ وقت پول تو کارت ندارم زد عدم موجودی یعنی معلوم شد مبلغ کسر شده یه نیم ساعتی اونجا گپ زدیم و جای شما خالی چایی زدیم دوباره کارت رو زد بازم عدم موجودی حسابش رو چک کرد دید پولی نیومده حالا پنجشنبه شب که شنبه هم تعطیل بود طرف آدم حسابی بود گفت کارت ملی چیزی همراهته بزار تا یکشنبه خلاصه منم اومدم خونه اینترنتی موجودی گرفتم دیدم نخیر برگشتی در کار نیست تا یکشنبه صبح بعد از تماس با چند خط یه شماره دادن شرکت پشتیبان بانک ملت اسمش یادم نیست ! کلاً از اپراتور تا مسئول فنی شرکت که تو فضا بودن یعنی فقط برای من هزینه تلفن داشت و ساعتای 11 بود رفتم پیش باتری فروش که گفت پول ساعت 12 شب جمعه اومده بحساب حالا یکی نیست بگه وقتی شبکه ارور میزنه چرا پول کم میشه ، وقتی کم میشه چرا پشتیبانی کلاً گیج میزنه نمیتونه یه تراکنش رو از روی شماره کارت در بیاره 9000 تا سوال میپرسه آخرم میگه تو سیستم نیست حالا اینا همه بکناررررررر بر چه اساسی این مبلغ رفته بحساب فروشنده اگه من باتری رو پس میدادم و میرفتم از مغازه کناری باتری میگرفتم تکلیف چی بود یعنی 2 تا باتری همزمان میشه بست رو ماشین ؟ سرعتش بیشتر میشه ؟

kool
December 14th, 2014, 21:43
نه والا ، من خودم برنامه ها با درگاه می فروشم ، اکثر اوقات هم تو نت هستم تا بیرون از خونه ، همچین موردی نه برام پیش اومده نه شنیده بودم تا اینکه افتخار اشنایی با بانک سامان نصیبم شد : دی

درسته. فقط جهت اینکه نگران نباشید در مورد وجه پرداختی خود عرض کردم.
متاسفانه در ایران کیفیت و پایداری شبکه یه مقدار پایین است و در پی همین امر یا به دلیل قطعی لحظه ای (سرور بانک البته احتمالش کمه یا سرور دانشگاه یعنی پذیرنده و یا اینترنت خود شما) این مشکلات ناقص موندن پرداخت رخ میده که باید توسط اپراتور بانک به صورت دستی پیگیری و رفع بشه.

hfiroozib
December 14th, 2014, 21:48
نشده من یه بار در کمال آرامش پرداخت اینترنتی داشته باشم . اصلا یه وضعی
هم استرس میگیرم هم خیلی سریع انجام میدم
از بس از این بلاها سرم اومده

kool
December 14th, 2014, 21:49
کلاً خدا نکنه یه پرداختی چه از طریق درگاه چه سایر گیر کنه مخصوصاً آخر هفته یا تعطیلات هم باشه ، چند وقت پیش یه باتری ماشین گرفتم فروشنده بعد از تست و نصب باتری دستگاه pos بانک ملت داشت خلاصه کارت رو دادم کشید و دیدم دستگاه خطا داد دوباره کارت کشید ازونجا که هیچ وقت پول تو کارت ندارم زد عدم موجودی یعنی معلوم شد مبلغ کسر شده یه نیم ساعتی اونجا گپ زدیم و جای شما خالی چایی زدیم دوباره کارت رو زد بازم عدم موجودی حسابش رو چک کرد دید پولی نیومده حالا پنجشنبه شب که شنبه هم تعطیل بود طرف آدم حسابی بود گفت کارت ملی چیزی همراهته بزار تا یکشنبه خلاصه منم اومدم خونه اینترنتی موجودی گرفتم دیدم نخیر برگشتی در کار نیست تا یکشنبه صبح بعد از تماس با چند خط یه شماره دادن شرکت پشتیبان بانک ملت اسمش یادم نیست ! کلاً از اپراتور تا مسئول فنی شرکت که تو فضا بودن یعنی فقط برای من هزینه تلفن داشت و ساعتای 11 بود رفتم پیش باتری فروش که گفت پول ساعت 12 شب جمعه اومده بحساب حالا یکی نیست بگه وقتی شبکه ارور میزنه چرا پول کم میشه ، وقتی کم میشه چرا پشتیبانی کلاً گیج میزنه نمیتونه یه تراکنش رو از روی شماره کارت در بیاره 9000 تا سوال میپرسه آخرم میگه تو سیستم نیست حالا اینا همه بکناررررررر بر چه اساسی این مبلغ رفته بحساب فروشنده اگه من باتری رو پس میدادم و میرفتم از مغازه کناری باتری میگرفتم تکلیف چی بود یعنی 2 تا باتری همزمان میشه بست رو ماشین ؟ سرعتش بیشتر میشه ؟

عزیز پای pos رو داخل نکش که درگاه آنلاین رو سفید هست پیشش. یه pos صادرات داشتم در مغازه وای به زمانی که مشتری بخواد کارت بکشه. کارت میکشیدی 5 دقیقه میرفت توی کما تا ببینه چی شده بعد از سه چهار بار تلاش یا پرداخت میشد یا دو بار کسر میشد و یا بعد 24 ساعت برگشت میخورد.
البته خیلی بهتر شده و بانک به بانک نیز فرق میکنه. و البته سخت افزار و مدل pos نیز گاها فرق میکنه.

farogh_90
December 14th, 2014, 21:49
منم همچین مشکلی داشتم. پول برگشت خورده اتوماتیک ... انشالله مشکل شما هم حل میشه :">

kool
December 14th, 2014, 21:54
نشده من یه بار در کمال آرامش پرداخت اینترنتی داشته باشم . اصلا یه وضعی
هم استرس میگیرم هم خیلی سریع انجام میدم
از بس از این بلاها سرم اومده

اتفاقا هر چی آرامتر و ریلکستر صفحه ها را کلیک کنید احتمال موفقیت آمیز بودن تراکنش بیشتره. همچنین هیچوقت صفحه رو رفرش نکنید اگه مشکلی رخ داد یا به فیلدی ارور داد همیشه پرداخت رو کنسل کنید و مجدد از سایت پذیرنده اقدام به پرداخت کنید.
همچنین در روز های تعطیل پرداخت نکنید چون احتمال بروز مشکل بیشتره. تا حد امکان تنظیم کنید پرداخت ها تون رو. و یکی دو روز قبل و بعد واریز یارانه نیز شبکه میره رو هوا که بهتره این روزها نیز پرداخت غیرضروری نداشته باشید.

ali0000
December 14th, 2014, 22:01
عزیز پای pos رو داخل نکش که درگاه آنلاین رو سفید هست پیشش. یه pos صادرات داشتم در مغازه وای به زمانی که مشتری بخواد کارت بکشه. کارت میکشیدی 5 دقیقه میرفت توی کما تا ببینه چی شده بعد از سه چهار بار تلاش یا پرداخت میشد یا دو بار کسر میشد و یا بعد 24 ساعت برگشت میخورد.
البته خیلی بهتر شده و بانک به بانک نیز فرق میکنه. و البته سخت افزار و مدل pos نیز گاها فرق میکنه.

=)) گفتی دستگاه میره تو کما یاد یه موضوعی افتادم ، چند روز پیش از یه کوچه ایی رد میشدم یه وانت دیدم از این لوازم خانگی فروشا که جنس میارن دم درب منازل چندتا خانم دورش جمع بودن ، فروشنده یه دستگاه pos گرفته دستش اینور اونور کوچه میره میگه رفته تو کما آنتن نداره فکر کنم دستگاه روش سیمکارت ایرانسل انداخته تو اون کوچه آنتن نمیداده >:)

kool
December 14th, 2014, 22:42
=)) گفتی دستگاه میره تو کما یاد یه موضوعی افتادم ، چند روز پیش از یه کوچه ایی رد میشدم یه وانت دیدم از این لوازم خانگی فروشا که جنس میارن دم درب منازل چندتا خانم دورش جمع بودن ، فروشنده یه دستگاه pos گرفته دستش اینور اونور کوچه میره میگه رفته تو کما آنتن نداره فکر کنم دستگاه روش سیمکارت ایرانسل انداخته تو اون کوچه آنتن نمیداده >:)

:)
بله هر چی پیشرفته تر دردسر بیشتر! حالا با سیم میره تو کما بیسیم هم باشه دیگه باید هر بار بره اون دنیا و برگرده و احتمالا تراکنش ها نیز قابل پیگیری هم نباشه مگر اون دنیا آشنا داشته باشه ! (البته کل این پست شوخی بود...)

hamra
December 14th, 2014, 22:55
مطمئنا اگر در حین پرداخت مبلغ از درگاه های بانک ملت یا ملی استفاده میکردید این مشکل پیش نمیومد .
بهتره شکایت کنید .
این بانک قبلا از منم یک مبلغی خورده و پس نداده / دیگه حوصله دوندگی نداشتم شکایت نکرده بودم ولی کاش شکایت میکردم.

Mr_mehran
December 24th, 2014, 23:43
از همراهی و راهنمایی دوستان ممنونم ، شهریه صفر شد اما متاسفم برای پیام نور و سایتش و باتک سامان : دی

hfiroozib
December 25th, 2014, 00:02
خدارو شکر که قضیه با حرص خوردن شما ختم بخیر شد .