PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مشکل عجیب هارد ویندوز 2008



i-w2
August 14th, 2014, 11:57
سلام دوستان
از سرور مجازی 2008 برای هاست دانلود استفاده میکنیم. جدیدا یه مشکل بوجود اومده. سرعت رایت دیتا تا 5 دقیقه بعد روشن شدن حدود 100 الی 120 مگابایت هست اما بعد از 5 دقیقه سرع به زیر 10 مگابایت میرسه و سی پی یو هم 80% میشه و عملا نمیشه با سرور کار کرد! ( برای دانلود استفاده میکنیم )
دلیل این مشکل رو میدونید؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

Mr.Te0
August 14th, 2014, 14:38
شما مدیر سرور هستید؟

i-w2
August 14th, 2014, 14:56
شما مدیر سرور هستید؟

بله

k.namjoo
August 14th, 2014, 15:10
سلام

تست کنید که نرم افزار سنگینی روی سرور نصب نشده؟ هاردتون رو خالی کنید شاید مشکل رفع بشه
در غیر اینصورت احتمالا اورسل میکنن مدیر سرورتون

dakkeh20
August 14th, 2014, 15:55
دوست من دلیل اینکه بعد از 5 دقیقه این اتفاق میوفته کاملا روشن هست . وقتی که سرور را ریبوت میکنید در واقع تمام کانکشن های کاربران شما برای دانلود قطع میشود .

و بعد اینکه ویندوز بالا اومد تا IIS یا وب سرورتون بخواد بالا بیاد و کاربران بتونن مجددا دانلود هاشون رو شروع کنن حدود 5 دقیقه سرور فشاری رو متحمل نیست .

معمولا وقتی محدودیتی از لحاظ سرعت دانلود و تعداد کانکشن ها برای دانلود ایجاد نکنید این اتفاق مییوفته و دلیلش هم گفتم .

هارد شما یک دفعه با حجم زیادی درخواست دانلود (خواندن از هارد) روبرو میشه و نتیجش این میشه .

وقتی که این اتفاق افتاد شما پرو سس ها رو از Task manager یه بررسی کنید و ببنید بیشترین مصرف cpu به کدام پروسس ها بر میگرده . فکر میکنم رم شما هم خیلی پر میشه .

بهترین کار استفاده از اسکریپت های VIP برای محدود کردن تعداد کانکشن ها و سرعت دانلود هست .

در ضمن اگر میخواهید کاربران فقط از IP ایران بتونن دانلود کنن حتما این محدودیت رو اعمال کنید تا نتونن از طریق سرور مجازی اقدام به دانلود فایل ها کنن .

قطعا با انجام این موارد مشکل حل خواهد شد .

برای اینکه مطمئن شید که این مشکل به خاطر دانلود ها هست . بعد از اینکه سرور را ریبوت کردین و بالا اومد . خودتون وب سرور را موقتا Stop کنید و بیشتر از 5 دقیقه صبر کنید . مثلا حدود 15 دقیقه .

اگر مشکلی برای سرعت هارد و cpu بوجود نیومد ؛ مطمئن میشید که مشکل از دانلود بیش از حد کاربراتون هست که راه حل هم دادم بهتون .

موفق باشید .