PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پایان انحصار؛ ایرانسل 3g شد



سرزمین
August 5th, 2014, 17:13
http://static.gsm.ir/Repository/images/IMG16590959.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پنج شنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۳


نسل ۳ و ۴ باند پهن همراه ایرانسل رسما راه اندازی شد


شب گذشته و طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین این وزارتخانه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه، پروانه ارتقاء شبکه ایرانسل به نسل های بالاتر به مدیرعامل ایرانسل اعطا شد. ایرانسل تنها اپراتور کشور با پوشش سراسری است که تابحال موفق به اخذ "پروانه ارتقاء شبکه به نسلهای بالاتر" شده است.
پیش از این و در سیزدهم مردادماه، "موافقتنامه ارتقاء پروانه" بین مدیرعامل ایرانسل و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبادله شده بود و حالا، پس از یک دوره راه‌اندازی آزمایشی، شبکه نسل ۳ و ۴ ایرانسل با اعطای "پروانه ارتقاء شبکه" به صورت رسمی راه اندازی شد.
ایرانسل تجربه ای بسیار متفاوت از اینترنت همراه را برای مشترکین خود به ارمغان آورده و مفتخر است به عنوان اپراتور دارای پوشش سراسری شبکه، نسل ۳ و ۴ اینترنت را بر بستر تلفن همراه به مشترکین خود عرضه کند.

بدین ترتیب، تمامی مشترکین ایرانسل، بدون نیاز به تعویض سیم کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه اندازی یا فعال سازی، یا الزام در خرید بسته ای خاص، صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش، می توانند از کیفیت متمایز این خدمات بهره مند شوند. علامت های H، H+ یا 3G و حتی 4G یا LTE روی نمایشگر تلفن همراه نشان می دهد که مشترک در شبکه اینترنت پهن باند همراه قرار دارد. هم اکنون خدمات اینترنت در نسل های بالاتر، در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، تبریز، رشت، ارومیه، کرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، بندرعباس، اراک، اردبیل، قزوین، قم، زنجان، ایلام و اسداباد ارائه شده و به سرعت در حال گسترش است.
با راه اندازی این زیرساخت پیشرفته، ایرانسل این ام
کان را فراهم کرده تا دامنه گسترده ای از خدمات مبتنی بر دیتا، از جمله دولت الکترونیک، پرداخت همراه، بانکداری الکترونیک و غیره به سادگی در اختیار مشترکین قرار گیرد و علاوه بر بهبود تجربه زندگی دیجیتال، منجر به رونق بیشتر در بازار کسب و کار شود.


منبع: irancell.ir

__________________________________________________ ___________________

راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول با نام «نوترینو»

همراه اول از راه اندازی اینترنت پرسرعت موبایل خود با نام تجاری «نوترینو» خبر داد.

http://www.mci.ir/upload/news2014/fullsize_4a2a6eb28620610afc8bcc1e3a5281f6.jpg (http://www.mci.ir/upload/news2014/fullsize_4a2a6eb28620610afc8bcc1e3a5281f6.jpg) به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، نوترینو(NOTRINO) سرویس اینترنت نسل نو همراه اول است که با سرعت بالای نسل سوم، چهارم و نسل های بالاتر موبایل، در اختیار مشترکین همراه اول قرار می گیرد.
همراه اول در تشریح چرایی انتخاب نام نوترینو برای سرویس اینترنت نسل جدید خود اعلام داشته، نوترینو یک ذره بنیادی است با جرمی بسیار اندک که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کند. نوترینو با حرف یونانی (نو) نمایش داده شده و در زبان انگلیسی به صورت neutrino نوشته می شود. همراه اول با هدف روان سازی تلفظ این نام، عبارت NOTRINO (فینگیلیش با حروف بزرگ) را در کنار کلمه فارسی نوترینو بکار برده است.
ترکیب این نام و شعار «نوترینو، اینترنت نسل نو»، این قابلیت را دارد که هر بار خود را با تکنولوژی جدید ۳G ، ۴G و نسل های بالاتر وفق دهد؛ همانطور که نوترینو با سرعت نور حرکت می کند و خود را با هر تغییری وفق می دهد.
اینترنت نسل نو همراه اول (نوترینو)، برخلاف نسل های گذشته (۲G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.
اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا و درحین حرکت، برقراری تماس تصویری، دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه، امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه، توانایی تبادل حجم انبوهی از اطلاعات، دسترسی آسانتر به برنامه های کاربردی (appها)، شرکت در گیم های آنلاین، بهره مندی سریعتر از انواع محتواهای ارزش افزوده، افزایش ایمنی ارتباطی نسبت به نسل های قبلی، افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران (نسل سوم تا۲۱Mbps و نسل چهارم تا۱۵۰Mbps)، افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه، استفاده بهینه از طیف فرکانسی و کاهش تاخیر ارتباطی، از جمله ویژگیها و مزایای نوترینو است.
همراه اول با اعلام اینکه تنظیمات ۳G و GPRS یکسان بوده و در صورت وجود این تنظیمات نیازی به تنظیم مجدد نیست، اعلام کرده علامت های H+، H، ۳Gو یا ۴G بر روی نمایشگر گوشی تلفن همراه نشان می دهد مشترک در محدوده پوشش ۳G و یا ۴G قرار دارد.
همراه اول شرایط استفاده از نوترینو را حضور در محدوده پوشش ۳G یا ۴G، استفاده از گوشی هایی که تکنولوژی ۳G یا ۴G را پشتیبانی می کند و خرید و فعالسازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه اعلام کرده است.
مشترکین دائمی و اعتباری تنها در صورتی می توانند از خدمات نوترینو بهره مند شوند که یک بسته هوشمند اینترنت ماهانه فعال داشته باشند.
به زودی بسته های نوترینو در دو نوع آلفا (با سرعت ۱۲۸ Kbps ) و آلفا+ (با سرعت ۱ Mbps ) ارائه می شود و مشترکین می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
شایان ذکر است سرویس اینترنت نوترینو در مدت زمان محدود (تا پایان تابستان)، بدون پرداخت وجه اضافی، برای کاربران فعلی بسته هوشمند اینترنت قابل استفاده است.
اپراتور اول اعلام کرده با پایان مهلت زمانی و حجمی بسته های هوشمند، این بسته های ۳۰ روزه به صورت خودکار تمدید می شود.
این گزارش می افزاید: در صورتی که مشترک دستور لغو تمدید خودکار را ارسال کند. در هر دو حالت «پایان حجم بسته» و یا «پایان مهلت زمانی»، بسته فعلی تمدید نشده و مصرف اینترنت مشترک با تعرفه مصوب محاسبه می شود.
مشترکین علاقمند به سرویس اینترنت نسل نو همراه اول می توانند جهت اطلاع از جزئیات این نوع سرویس به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir (http://www.mci.ir) مراجعه کنند.

منبغ: mci.ir

30SecondToMars
August 5th, 2014, 17:49
ممنون از اطلاع رسانی
امیدواریم تعرفه های آن از رایتل کمتر باشد

bidari
August 5th, 2014, 17:53
تا بخواند کل شهرها نسل سوم رو ساپورت کنند چقدر طول میکشه؟

سرزمین
August 5th, 2014, 17:57
تا بخواند کل شهرها نسل سوم رو ساپورت کنند چقدر طول میکشه؟

اطلاع دقیقی ندارم ولی به احتمال زیاد شبکه ایرانسل در کل کشور از همون اوایل شهریور 3g باشه

H.E
August 5th, 2014, 18:09
اخبارشو ديدم امروز تو تي وي
احتمال زياد ايرانسل با شكستن قيمت ها تو اين عرصه هم خيلي زود جاي خودشو باز ميكنه و احتمالا رايتل رو هم به زير ميكشه
فقط خداكنه با شكستن قيمت ها كيفيت هارو هم نشكنه و حتي بهبود هم ببخشه

daniad
August 5th, 2014, 18:13
تجربه میگه ایرانسل همیشه اول با کلی تبلیغات سرویس هاشو منتشر میکنه ولی آخر قیمت میره بالا کیفیت کم میشه
امید وارم با برداشته شدن انحصار حد اقل رقابت زیاد شه و کیفیت روز به روز بره بالا نه اینکه بر عکس شه

sor
August 5th, 2014, 18:18
ممنون بابت اطلاع رسانی

ولی چه فایده وقتی تعرفه هاش زیاد شده صد در صد تعرفه های این طرح هم بیشتر هست

سرزمین
August 5th, 2014, 19:14
ممنون بابت اطلاع رسانی

ولی چه فایده وقتی تعرفه هاش زیاد شده صد در صد تعرفه های این طرح هم بیشتر هست

درسته که تعرفه های اعتباریش بیشتر شده اما الآن تعرفه سیم کارت دائمیش (آی سیم) کمترین تعرفه در بین سیم کارت های دائمی هستش

سرزمین
August 5th, 2014, 23:18
البته به احتمال خیلی زیاد همراه اول هم از اول شهریور یا نیمه دوم سال، شبکه 3g خودش رو راه اندازی کرده باشه اما هنوز وضعیت تالیا مشخص نیست

sina.click
August 5th, 2014, 23:25
با توجه به اینکه انحصار رایتل شکسته میشه من حس میکنم فاتحش خونده هست.
با توجه به اینکه رومینگ ملی هم راه اندازی شده و دیگه عملا توسعه در کارش نیست.
باز شرایط ممکنه خیلی تغییر کنه
اما خدا کنه وضعیت بهتر بشه و نه بدتر

OPENFIRE
August 5th, 2014, 23:27
جادی مطلب جالبی نوشته !!!‌

پایان انحصار نسل سوم موبایل تغییر خاصی ایجاد نمی کنه (http://jadi.net/2014/08/no-hope-for-3g/)

سرزمین
August 5th, 2014, 23:30
جادی مطلب جالبی نوشته !!!‌

پایان انحصار نسل سوم موبایل تغییر خاصی ایجاد نمی کنه (http://jadi.net/2014/08/no-hope-for-3g/)

اون مطلبی که جالبه چی هست؟

در ضمن این سایت *****ه و اصلاً نمیشه به این سایتا استناد کرد

OPENFIRE
August 5th, 2014, 23:40
اون مطلبی که جالبه چی هست؟

در ضمن این سایت *****ه و اصلاً نمیشه به این سایتا استناد کرد
:dجادی خیلی معروفه هر گیک و عشق به تکنولوژی توی ایران جادی رو میشناسه و پادکست هاش رو گوش داده :d

آنتی شیلتر که همه دارند !! شما ندارید ؟‌همین مطلبی که لینک دادم جالبه

- - - Updated - - -

http://jadi.net/2014/08/no-hope-for-3g/
امروز کلی از توییت ها و نوشته های دنیای آی تی و اینترنت ما در این مورد بود که دوران انحصار
رایتل به پایان رسیده و آقای دزفولی هم فرمودن که صدور پروانه نسل سه به ایرانسل یک یوم الله مخابراتی‌ است!
ولی واقعیت اینه که این جریان در دسترسی ما به اینترنت تفاوت خاصی ایجاد نمی کنه. ما قبل از این هم در همه اپراتور ها GPRS و اِج داشتیم که قراره چیزی بین ۱۲۰ کیلوبیت بر ثانیه تا ۳۸۵ کیلوبیت در ثانیه سرعت داشته باشه ولی به آخرین باری فکر کنین که روی گوشی برای یک دقیقه به نزدیکی‌های این سرعت ها هم رسیده باشین و یادتون بیافته که هر بار تو خیابون باز کردن یک صفحه وب یا مسیر یابی نقشه روی گوشی به چند بار ریفرش کردن احتیاج داره.
حالا هم فرض کنیم نسل سوم با سرعت اسمی یکی دو مگ بر ثانیه بیاد و جایگزین سرعت اسمی ۳۰۰کیلوبیت بر ثانیه بشه، واقعا فکر می کنیم وضع چقدر عوض می شه؟
نکته مهم اینه که اینترنت در ایران غیرپایدار،‌ شدیدا سانسور شده و غیرقابل تصور انگولک شده است و هیچ کس متعهد نیست وقتی ازش یک خط Xکیلوبیت بر ثانیه خریدین، حتما به شما Xکیلوبیت بر ثانیه تحویل بده. در این شرایط و در شرایطی که کل پهنای باند ایران برای کل مصرف کننده ها کم است و هر پاکت اطلاعات از ده تا سیستم می گذره تا به من و شما برسه و حتما هم باید همه همین مسیر رو طی کنن، انتظار نمی ره با ارائه نسل سوم توسط فلان اپراتور، مشکلی از اینترنت این کشور حل بشه و آرزوی من می شه با خرج کردن نسبت عجیبی از درآمدم و خریدن یک خط یکی دو مگ به اسم نسل سوم، گاه گداری به یک اینترنت ۲۵۶ سانسورشده دسترسی داشته باشم که هر کس هر طوری دوست داره انگولکش کرده باشه.
واقعیت اینه که من روزی خوشحال می شم که اعلام بشه «فلان شرکت یک اینترنت ۱۲۸ واقعی و فقط با سانسورهای رسمی کشور ارائه می ده». تغییر کیفی زمانی است که من در طول شبانه روز سرعت ۱۲۸ آپلود و دانلودی که خریدم رو داشته باشم و تنها انگولک بسته‌ها این باشه که که سایت هایی که سانسورچی گفته برام خوب نیستن با صفحه کثیف پیوندها جایگزین شده باشه.
درسته که نسل سوم یک کم تند تر می شه و این بهتر از اینه که اینترنت کندتر باشه ولی واقعیت اینه که نیاز به ذوق خاصی نیست و نباید حس کنیم از قفس آزاد شدیم؛ نسل سه که سهله، نسل چهار هم بیاد اینترنت من و شما همین مزخرفی است که هست.

سرزمین
August 5th, 2014, 23:42
:dجادی خیلی معروفه هر گیک و عشق به تکنولوژی توی ایران جادی رو میشناسه و پادکست هاش رو گوش داده :d

آنتی شیلتر که همه دارند !! شما ندارید ؟‌همین مطلبی که لینک دادم جالبه

نه ما به قوانین جمهوری اسلامی احترام میذاریم شما نمیذارید؟! =P~ :d

HPxf
August 5th, 2014, 23:47
البته به احتمال خیلی زیاد همراه اول هم از اول شهریور یا نیمه دوم سال، شبکه 3g خودش رو راه اندازی کرده باشه اما هنوز وضعیت تالیا مشخص نیست

تالیا فقط داخل شهر ساپورت داره به زور :|

سرزمین
August 5th, 2014, 23:52
- - - updated - - -

http://jadi.net/2014/08/no-hope-for-3g/
امروز کلی از توییت ها و نوشته های دنیای آی تی و اینترنت ما در این مورد بود که دوران انحصار
رایتل به پایان رسیده و آقای دزفولی هم فرمودن که صدور پروانه نسل سه به ایرانسل یک یوم الله مخابراتی‌ است!
ولی واقعیت اینه که این جریان در دسترسی ما به اینترنت تفاوت خاصی ایجاد نمی کنه. ما قبل از این هم در همه اپراتور ها gprs و اِج داشتیم که قراره چیزی بین ۱۲۰ کیلوبیت بر ثانیه تا ۳۸۵ کیلوبیت در ثانیه سرعت داشته باشه ولی به آخرین باری فکر کنین که روی گوشی برای یک دقیقه به نزدیکی‌های این سرعت ها هم رسیده باشین و یادتون بیافته که هر بار تو خیابون باز کردن یک صفحه وب یا مسیر یابی نقشه روی گوشی به چند بار ریفرش کردن احتیاج داره.
حالا هم فرض کنیم نسل سوم با سرعت اسمی یکی دو مگ بر ثانیه بیاد و جایگزین سرعت اسمی ۳۰۰کیلوبیت بر ثانیه بشه، واقعا فکر می کنیم وضع چقدر عوض می شه؟
نکته مهم اینه که اینترنت در ایران غیرپایدار،‌ شدیدا سانسور شده و غیرقابل تصور انگولک شده است و هیچ کس متعهد نیست وقتی ازش یک خط xکیلوبیت بر ثانیه خریدین، حتما به شما xکیلوبیت بر ثانیه تحویل بده. در این شرایط و در شرایطی که کل پهنای باند ایران برای کل مصرف کننده ها کم است و هر پاکت اطلاعات از ده تا سیستم می گذره تا به من و شما برسه و حتما هم باید همه همین مسیر رو طی کنن، انتظار نمی ره با ارائه نسل سوم توسط فلان اپراتور، مشکلی از اینترنت این کشور حل بشه و آرزوی من می شه با خرج کردن نسبت عجیبی از درآمدم و خریدن یک خط یکی دو مگ به اسم نسل سوم، گاه گداری به یک اینترنت ۲۵۶ سانسورشده دسترسی داشته باشم که هر کس هر طوری دوست داره انگولکش کرده باشه.
واقعیت اینه که من روزی خوشحال می شم که اعلام بشه «فلان شرکت یک اینترنت ۱۲۸ واقعی و فقط با سانسورهای رسمی کشور ارائه می ده». تغییر کیفی زمانی است که من در طول شبانه روز سرعت ۱۲۸ آپلود و دانلودی که خریدم رو داشته باشم و تنها انگولک بسته‌ها این باشه که که سایت هایی که سانسورچی گفته برام خوب نیستن با صفحه کثیف پیوندها جایگزین شده باشه.
درسته که نسل سوم یک کم تند تر می شه و این بهتر از اینه که اینترنت کندتر باشه ولی واقعیت اینه که نیاز به ذوق خاصی نیست و نباید حس کنیم از قفس آزاد شدیم؛ نسل سه که سهله، نسل چهار هم بیاد اینترنت من و شما همین مزخرفی است که هست.





بله میدونم ممکنه توی سرعت اینترنت تأثیری نداشته باشه و مثل همین نت adsl باشه ولی 2g با 3g خیلی تفاوت داره شما خودتون امتحان کنید من خودم رایتل دارم در شبکه 3g سرعت و کیفیت تماس ها خیلی بهتر از شبکه 2G هست مثلاً من با رایتل در جایی که حداقل آنتن رو داشت بهترین تماس رو گرفتم در حالی که در شبکه 2g اگر یه ذره از آنتن شما بالا و پایین بشه کیفیت مزخرف میشه

و در شبکه 4g که اصلاً نمیشه با 2g مقایسش کرد کیفیت همه چیز خیلی بهتره و بر مبنای ip هستش

نمی دونم چرا صحبت از شبکه که میشه همه ذهنا فقط به دنبال اینترنت میره در حالی که همه امکانات بهتر میشه برای مثال در شبکه 3g مکالمه تصویری داریم ولی توی 2g همچین چیزی معنا نداره

عوامل این سایت یا بی سوادن یا ... برای همین میگم نباید استناد کرد

arc1o0
August 5th, 2014, 23:55
سلام

اتفاقا امروز تو مترو بودم، رایتل تو مترو آنتن نمیده ( رو زمین آنتن نمیده چه برسه به زیر زمین :d ) ، اما دیدم رو گوشی زده 3g و علامت r به نشانه رومینگ بودن کنار آنتن سیم کارت رایتل فعاله

بعد که چک کردم دیدم رایتل تو حالت رومینگ داره از آنتن ایرانسل که 3g بود استفاده می کنه!

OPENFIRE
August 6th, 2014, 00:10
سلام

اتفاقا امروز تو مترو بودم، رایتل تو مترو آنتن نمیده ( رو زمین آنتن نمیده چه برسه به زیر زمین :d ) ، اما دیدم رو گوشی زده 3g و علامت r به نشانه رومینگ بودن کنار آنتن سیم کارت رایتل فعاله

بعد که چک کردم دیدم رایتل تو حالت رومینگ داره از آنتن ایرانسل که 3g بود استفاده می کنه!
بله درسته - رومینگ میکنه ولی آیا میشه از 3G هم به صورت رومینگ استفاده کرد ؟‌یعنی محدودیتی در استفاده از اینترنت و نرخ اون نداره ؟‌چون Etilsalat یا MTN آفریقا هم با رومینگ تمامی تعرفه ها متفاوت هست

درسته ملی هست ولی خوب باید این تست هم بشه :d
استفاده کنیم بعد بگن آقا تعرفه فرق داره

اصلا اینترنت چیه ؟‌3G کیه ؟ و از این حرفا :d

daniad
August 6th, 2014, 00:55
غیرقابل تصور انگولک شده است و هیچ کس متعهد نیست




:دی
ولی همینطوره نت ایران تکلیفش معلوم نیست
یعنی با اون صحبت موافقم چون من خودم سالها پیش با همو gprs ایرانسل میرفتم وبگردی دانلود و ... سرعتشم در حد 256 حدودا جواب میداد ولی هر چی گذشت و مردم فهمیدن gprs چیه سرعت اومد پایین تا جایی که الان 32 هم به زوره و البته قیمت هم رفت بالا
یعنی این چیزیه که اتفاق افتاده
حد اقل امید وارم روز به روز این اپراتور ها زیاد تر شوند تا شاید با افزایش رقابت 1 فرجی شه کسی دیگه از این کارا نکنه

ourweb
August 6th, 2014, 01:01
سلام من تو شرکت مخابرات کار میکنم حدود 6 ماه پیش کل دکل های اهواز که 200 لینک می شد رو که ایرانسل جزو این ها بود دکل های 3 پایه 35 متری با تجهیزات هواوی نصب شد ولی خب هنوز دستور نیومده برای فعالسازی روی شبکه همچنین بگم که ایرانسل نصل چهارم رو هم روی این دکل ها فعال کرده از قبل فقط باید تایید بیاد که فعال بشه .

elementary
August 6th, 2014, 01:05
سلام من تو شرکت مخابرات کار میکنم حدود 6 ماه پیش کل دکل های اهواز که 200 لینک می شد رو که ایرانسل جزو این ها بود دکل های 3 پایه 35 متری با تجهیزات هواوی نصب شد ولی خب هنوز دستور نیومده برای فعالسازی روی شبکه همچنین بگم که ایرانسل نصل چهارم رو هم روی این دکل ها فعال کرده از قبل فقط باید تایید بیاد که فعال بشه .

یعنی اگه فعال بشه سرعت بالای 20-30 مگ میده ؟!

SamaN DL
August 6th, 2014, 01:16
سلام من تو شرکت مخابرات کار میکنم حدود 6 ماه پیش کل دکل های اهواز که 200 لینک می شد رو که ایرانسل جزو این ها بود دکل های 3 پایه 35 متری با تجهیزات هواوی نصب شد ولی خب هنوز دستور نیومده برای فعالسازی روی شبکه همچنین بگم که ایرانسل نصل چهارم رو هم روی این دکل ها فعال کرده از قبل فقط باید تایید بیاد که فعال بشه .

اینکه خیلی عالیه! ولی چرا منتظر تاییدش هستن؟! :-؟

ourweb
August 6th, 2014, 01:19
یعنی اگه فعال بشه سرعت بالای 20-30 مگ میده ؟!

ببین نسل چهارم الان روی کلیه دکل ها نصب هست یک خبر دیگه هم دارم ولی نمیتونم اینجا بازگو کنم چون امنیتی هست که مال همراه اول هست ولی انقدر بین این اپراتور ها رقابت افتاده که به زودی کیفیت همشون بالا میره حتا تالیا که پوشش فقط داخل شهر هست به زودی ولی کیفیت و سرعت بالا میره ولی نه به 20 - 30 مگ چون ایران محدودیت های خودش رو داره همین الان تو مرکز امام اهواز حدود 18 گیگابایت پهنای باند داریم که برای تقسیم بر روی شبکه های همراه بفرستیم ولی تایید نیست که بزنیم !

- - - Updated - - -


اینکه خیلی عالیه! ولی چرا منتظر تاییدش هستن؟! :-؟

از یکم شهریور ماه انشالله استارت میخوره در شهر اهواز ولی خب باید مردم سیم کارت هاشون رو برن عوض کنن .

daniad
August 6th, 2014, 01:20
امکان نداره !
یعنی حد اقل نه به این سرعت:دی
به نظرتون این همه isp میزارن بازارشمون خراب شه و ورشکست شن ؟

ourweb
August 6th, 2014, 01:24
امکان نداره !
یعنی حد اقل نه به این سرعت:دی
به نظرتون این همه isp میزارن بازارشمون خراب شه و ورشکست شن ؟

ببینید الان یک مدل شرکت های وب اومده کل تجهیزات مخابرات ایران رو داده که همشون بجای زیمنس شدن هواوی که خودش نماینده رسمی در ایران هست ! از اون طرف اومده های وب پروانه کسب رادیو ترانک رو گرفته . که این خودش یک سرویس جدید برای شما کاربران هست .
2 - شرکت اسیاتک اومده پهنای باند حجیم گرفته و دیتاسنتر زده و کل سایت ها رو داخلی کردن .
3 - شرکت زیرساخت پهنای باند اصلی که به شرکت های ارائه دهنده اینترنت میداد رو 40 درصد کم کرده و کیفیت پورت ها رو بردن بالا ولی خب جدید شاهد کندی شدیدی در شبکه شدیم که این بخاطر ارتقا فیبر ها هست و ارتقا پهنای باند مراکز که این مشکلات حداقل تا 4 ماه دیگر کاملا حل میشود
4 - سرویس wifi به زودی بر روی کلیه شهر ها فعال میشود که با همکاری کلیه شرکت های isp ایران هست .
همچنین چند طرح جدید هست که مال اپراتور دوم می باشد که نمیشود اینجا بیان کرد .

asdadsdxz
August 6th, 2014, 02:30
ببینید الان یک مدل شرکت های وب اومده کل تجهیزات مخابرات ایران رو داده که همشون بجای زیمنس شدن هواوی که خودش نماینده رسمی در ایران هست ! از اون طرف اومده های وب پروانه کسب رادیو ترانک رو گرفته . که این خودش یک سرویس جدید برای شما کاربران هست .
2 - شرکت اسیاتک اومده پهنای باند حجیم گرفته و دیتاسنتر زده و کل سایت ها رو داخلی کردن .
3 - شرکت زیرساخت پهنای باند اصلی که به شرکت های ارائه دهنده اینترنت میداد رو 40 درصد کم کرده و کیفیت پورت ها رو بردن بالا ولی خب جدید شاهد کندی شدیدی در شبکه شدیم که این بخاطر ارتقا فیبر ها هست و ارتقا پهنای باند مراکز که این مشکلات حداقل تا 4 ماه دیگر کاملا حل میشود
4 - سرویس wifi به زودی بر روی کلیه شهر ها فعال میشود که با همکاری کلیه شرکت های isp ایران هست .
همچنین چند طرح جدید هست که مال اپراتور دوم می باشد که نمیشود اینجا بیان کرد .

مورد ۴ از لحاظ فنی غییر ممکن هست و هیچ کجای دنیا تا حالا نبوده(یه پروژه گوگل داشت برای یک شهر خیلی کوچیک) که شکست خورد و گوگل اعلام شکست پروژه رو اعلام کرد

ourweb
August 6th, 2014, 02:38
مورد ۴ از لحاظ فنی غییر ممکن هست و هیچ کجای دنیا تا حالا نبوده(یه پروژه گوگل داشت برای یک شهر خیلی کوچیک) که شکست خورد و گوگل اعلام شکست پروژه رو اعلام کرد

ببینید خیلی راحت میشه اجراش کرد چون تجهیزاتش هست بصورت پوینت تو پوینت راه اندذزی میشه روی دکل ها و سویچ میشه

amirlord
August 6th, 2014, 02:50
ببینید خیلی راحت میشه اجراش کرد چون تجهیزاتش هست بصورت پوینت تو پوینت راه اندذزی میشه روی دکل ها و سویچ میشه
p2p راه اندازی بشه که چی بشه !!! نه کاربر ها میتونند استفاده کنند نه بصورت backhaul میشه استفاده کرد از بس نویز روی فرکانس های 2.4 و 5.7 زیاد هست .

iran-developers
August 6th, 2014, 03:04
دررود
فرکانس 2.4 می شه
روی دکل ها فقط کافی نیست با این گستردگی شهر ها
الان توی تهران چند تا شرکت به صورت زیر زمیینی اجرا کردن
ولی در هر صورت کار جالبی ولی خیلی سخت افزار می خواد

daniad
August 6th, 2014, 03:08
ببین نسل چهارم الان روی کلیه دکل ها نصب هست یک خبر دیگه هم دارم ولی نمیتونم اینجا بازگو کنم چون امنیتی هست که مال همراه اول هست ولی انقدر بین این اپراتور ها رقابت افتاده که به زودی کیفیت همشون بالا میره حتا تالیا که پوشش فقط داخل شهر هست به زودی ولی کیفیت و سرعت بالا میره ولی نه به 20 - 30 مگ چون ایران محدودیت های خودش رو داره همین الان تو مرکز امام اهواز حدود 18 گیگابایت پهنای باند داریم که برای تقسیم بر روی شبکه های همراه بفرستیم ولی تایید نیست که بزنیم !

- - - Updated - - -



از یکم شهریور ماه انشالله استارت میخوره در شهر اهواز ولی خب باید مردم سیم کارت هاشون رو برن عوض کنن .

چه جالب
بنده داخل مرکز امام ساکنم
این سرویسی که میگید مال اینجاست رو میشه کامل تر توضیح بدین راجع بهش؟ چطوری میشه گرفتش؟
ممنون

OPENFIRE
August 6th, 2014, 09:40
چه جالب
بنده داخل مرکز امام ساکنم
این سرویسی که میگید مال اینجاست رو میشه کامل تر توضیح بدین راجع بهش؟ چطوری میشه گرفتش؟
ممنون
شایعه یا واقعیت رو نمیدونم اما قراره به خوزستان یه شوک ترافیکی و پهنای باند خووف بدن :d

سرزمین
August 6th, 2014, 11:17
عزیزان نسل سوم و چهارم رو هم همراه اول و هم ایرانسل ادعا میکنه که ارائه میکنه اما عملی شدن این قضیه رو نمیدونم فعلاً که ایرانسل نسل 3 رو کلید زده نسل 4 رو نمیدونم اما این رو بدونید حتی اینترنت نسل 4 ایرانسل هم مثل دایال آپ باشه بازم با این وضع 180 درجه تفاوت داره حداقل کیفیت مکالمات و سرعت مکالمه خیلی بیشتر میشه

ourweb
August 6th, 2014, 11:39
چه جالب
بنده داخل مرکز امام ساکنم
این سرویسی که میگید مال اینجاست رو میشه کامل تر توضیح بدین راجع بهش؟ چطوری میشه گرفتش؟
ممنون
ببینید مرکز امام مرکز اصلی در اهواز هست که کل پهنای باند اول وارد اونجا و بعد به مراکز دیگر تقسیم میشود همین دیروز کلیه لینک های شرکت های ای اس پی رو در مرکز اما به 15 مگ ارتقا دادیم که کیفیت رو بهتر کرده البته تعداد یوزر ها در مرکز زیاد هست و باز هم باید ارتقا داده بشود .

- - - Updated - - -


شایعه یا واقعیت رو نمیدونم اما قراره به خوزستان یه شوک ترافیکی و پهنای باند خووف بدن :d

با سلام دادن ولی هنوز ارتقا داده نشده تا 4 ماه اینده میشه .

- - - Updated - - -


عزیزان نسل سوم و چهارم رو هم همراه اول و هم ایرانسل ادعا میکنه که ارائه میکنه اما عملی شدن این قضیه رو نمیدونم فعلاً که ایرانسل نسل 3 رو کلید زده نسل 4 رو نمیدونم اما این رو بدونید حتی اینترنت نسل 4 ایرانسل هم مثل دایال آپ باشه بازم با این وضع 180 درجه تفاوت داره حداقل کیفیت مکالمات و سرعت مکالمه خیلی بیشتر میشه

همراه اول که تمام تجهیزاتش رو به نسل سوم فعلا ارتقا داده و ارتفاع دکل هاش رو از 20 متری به 35 متری ارتقا داده که کیفیت و قدرت سیگنال هاش رو بالا ببره به زودی همراه اول هم فعال میشه .

SamaN DL
August 6th, 2014, 16:58
امروز برای بنده اس آمد که نسل 3 و 4 در حال تست هست! و به زودی فعال خواهد شد! :-؟

omid3963
August 6th, 2014, 16:59
مشترک گرامی،ایرانسل تنها اپراتور با پوشش سراسری است که مجوز بهره برداری اینترنت پرسرعت همراه نسل ٣ و٤ وبالاتر را اخذ نموده و اکنون مرحله بهره برداری آزمایشی آن آغاز شده است. بزودی بهره برداری رسمی از این طرح در ابعاد وسیع امکانپذیر می شود.
دستیابی به این موفقیت را که بی حضور شما خانواده بزرگ ایرانسل ممکن نبود، تبریک می گوییم

asdadsdxz
August 6th, 2014, 17:30
ببینید خیلی راحت میشه اجراش کرد چون تجهیزاتش هست بصورت پوینت تو پوینت راه اندذزی میشه روی دکل ها و سویچ میشه

۰برای راه اندازی وایفای شهری امکان نداره بشه انجامش داد سیستم های وایفای باید روی زمین باشن و شدیدا فرکانس های وایفای تحت تاثیر عوامل جوی و انسانی هست و اگر بخان همچین کاری کنند برای یه کوچه ۱۰۰ متری که نقطه کور نداشه باشن بیشتر ۵-۶ تا روتر می خاد و اخرش هم نمشدنی و هست و چیچ کجای دنیا همچین کاری نتونستن انجام بدن
پیشرفته ترین و کامبل ترین پرژه هم مربوط به پروژه وایفای شهری گوگل بود که با سرمایه و تجهیزات بالا در آخر اعلام شکست کرد و به سرانجام نرسید
تو گوگل سرچ کنید متوجه میشید

MrNet
August 6th, 2014, 18:01
والا آنتن دهیش رو درست کنه ایرانسل فعلا
واقعا این چند وقته افتضاح شده آنتن دهیش تو جاهای سر بسته که هیچی دیگه...

daniad
August 6th, 2014, 18:23
ببینید مرکز امام مرکز اصلی در اهواز هست که کل پهنای باند اول وارد اونجا و بعد به مراکز دیگر تقسیم میشود همین دیروز کلیه لینک های شرکت های ای اس پی رو در مرکز اما به 15 مگ ارتقا دادیم که کیفیت رو بهتر کرده البته تعداد یوزر ها در مرکز زیاد هست و باز هم باید ارتقا داده بشود .

- - - Updated - - -

.
من خودم از پارس آنلاین adsl دارم دو روز پیش حدود 7 8 ساعت قطع بود زنگ میزدم دفتر اصلی هم اتوماتیک میگفت مشکل در شبکه کشوریه و کارشناسان در حال پیگیری با زیرساخت و ....
ولی از وقتی حدود 6 ماه پیش من adsl گرفتم اینجا حداقل 2 ماهش من مشکل سرعت داشتم که زنگ میزدم میگفتند مرکر امام مشکر پهنای باند داره و باید صبر کنید درست شه

ourweb
August 6th, 2014, 22:00
من خودم از پارس آنلاین adsl دارم دو روز پیش حدود 7 8 ساعت قطع بود زنگ میزدم دفتر اصلی هم اتوماتیک میگفت مشکل در شبکه کشوریه و کارشناسان در حال پیگیری با زیرساخت و ....
ولی از وقتی حدود 6 ماه پیش من adsl گرفتم اینجا حداقل 2 ماهش من مشکل سرعت داشتم که زنگ میزدم میگفتند مرکر امام مشکر پهنای باند داره و باید صبر کنید درست شه

مرکز امام پهنای باند رو داره پارس انلاین نمیگیره وگرنه هست تازه بخاطر ارتقا پهنای باند باید نامه نگاری های زیادی بشه که دارن انجام میدن مراکز رو دارن ارتقا میدن تا اونجایی که من میدونم

سرزمین
August 6th, 2014, 22:32
دوستان اگه میشه لطف کنید نسبت به موضوع مطرح شده (3g، 4g و ...) صحبت کنید تا تاپیک پابرجا بمونه

hoseinit
August 6th, 2014, 23:24
توی دانشگاهمون سرعت 5مگ رو تجربه کردم باهاش. شریف 14 مرداد

Sent from my HUAWEI G610-U20 using Tapatalk

omid3963
August 6th, 2014, 23:28
خوش به حالت!
من ۱۰ کیلوبایت رو دارم تجربه میکنم!
:|

SamaN DL
August 6th, 2014, 23:33
توی دانشگاهمون سرعت 5مگ رو تجربه کردم باهاش. شریف 14 مردادSent from my HUAWEI G610-U20 using Tapatalk8-}

daniad
August 6th, 2014, 23:39
توی دانشگاهمون سرعت 5مگ رو تجربه کردم باهاش. شریف 14 مرداد

Sent from my HUAWEI G610-U20 using Tapatalk

فهمیدیم شریف میری :دی
شوخی
میگم الان قیمت استفادش چطوره ؟ تعرفه ای چیزی داره ؟

سرزمین
August 6th, 2014, 23:47
مرده شورشون رو ببرن با این نسل جدیدشون
وقتی تعرفه بردن بالا چه فایده داره
تازه سرعتش اولش خوبه بعدش داغون میشه
اون وقت هم که زنگ میزنی به اپراتورش میگه ببینید آقا اگه سایت ایرانسل براتون باز میشه پس مشکلی نداره
پس شما فقط سایت ایرانسل رو باز میکنی با این نت داغون ایرانسل ؟ :|

خوش به حال شما که به 10 کیلوبایت رسیدی واسه سرعت ایرانسل ! من که از 6 کیلوبایت بیشتر هم نرفتم :|

عزیزم هنوز نسل جدید راه اندازی نشده هر موقع اومد و داغون بود اون موقع فحش بده

hoseinit
August 7th, 2014, 00:47
فهمیدیم شریف میری :دی
شوخی
میگم الان قیمت استفادش چطوره ؟ تعرفه ای چیزی داره ؟

برای من که از همون بسته های اینترنت معمولی که تو سایت زده حجم کم کرد ...

Sent from my HUAWEI G610-U20 using Tapatalk

SamaN DL
August 7th, 2014, 01:38
برای من که از همون بسته های اینترنت معمولی که تو سایت زده حجم کم کرد ...

Sent from my huawei g610-u20 using tapatalk

اینکه خیلی عالیه.... امید وارم بعد از سراسری شدن این طرح! تعرفه ها دستکاری نشه! :d

hoseinit
August 7th, 2014, 09:46
اینکه خیلی عالیه.... امید وارم بعد از سراسری شدن این طرح! تعرفه ها دستکاری نشه! :d

فکر نکنم همین طرح هارو نگه دارن و همین سرعت 5مگ رو ... هم سرعت رو کم میکنن هم قیمت هارو گرون میکنن. نظر شخصی منه با توجه به شرایط رقابتی شرکت ها که در ایران هست نظیر خودرو سازی

Sent from my HUAWEI G610-U20 using Tapatalk

medianet
August 7th, 2014, 09:52
تعرفه های رایتل که خیلی زیادن ... خداکنه که ایرانسل اینجوری نباشه ...
بابت اطلاع رسانی سپاسگزارم
موفق باشید

chatsaz
August 7th, 2014, 09:57
مطمعن باشید سرعتش رو خیلی بالا نمیبره چون اگه این کارو بکنه کسی دیگه نمیره وایمکس بخره همش رو دستش میمونه

سرزمین
August 7th, 2014, 15:09
مطمعن باشید سرعتش رو خیلی بالا نمیبره چون اگه این کارو بکنه کسی دیگه نمیره وایمکس بخره همش رو دستش میمونه

تا جایی که من میدونم و حدس میزنم وایمکس برای نسل 2 یعنی 2g هستش و زمانی که 2g به صورت کامل از دور خارج بشه وایمکسی هم وجود نخواهد داشت (البته بر بستر شبکه نسل 2)

در ضمن ایرانسل چی کار به این کارا داره میخواد سود کنه حالا چه از طریق وایمکس چه از طریق دیگه.

www.ratebook.ir
August 7th, 2014, 15:32
من تهرانم و امتحان کردم و شبکه 3جی برای ایرانسل پیدا نکردم

احتمالا هنوز همه جا فعال نشده

امیدوارم محدودیت 128 رو نداشته باشه وگرنه نسل 4 هم بیاد فرقی نداره

iran-developers
August 7th, 2014, 21:51
ببینید خیلی راحت میشه اجراش کرد چون تجهیزاتش هست بصورت پوینت تو پوینت راه اندذزی میشه روی دکل ها و سویچ میشه
درود
می شه حرفی که می زنید درست باشه
سره حرف شما توی هفته جاری 600 هزار تومان هزینه ی سخت افزار کردم
کاملا حرفتون رد می شه
شبکه 2.4 نمی شه ایجاد کرد توی کل شهر
حتی توی کوجه هم نمی شه .
بنده در قسمت منطقه شرکت نفت اهواز اومدم و یک کوچه رو خواستم تامین کنم
ولی 1 خونه هم نشد .
رفتم توی مرکز شهر خونه ی یکی از دوستان بازم
نشد بعدش مارک هو آوی هم که آشغال ترین مودم ها رو داره
دیگه چطور می خوان فرکانس 2.4 گیگاهرتز اوکی کنن
می دونید چند تیلیارد دلار نیازه برای کل شهر های ایران؟
وسعت کشورمون که 100 کیلومتر نیست که
یه خورده ضرب و تقسیم انجام بدید
ببینید به حایی می رسید یا نه
شما متاسفانه خیلی آماره غلط می دید لازم شد وارد همین عرصه بشیم با دوستان و شما رو به اشتباهاتتون آگاه کنیم
این کار رو گوگل هم نتونست بکنه بنده هم فکر می کردم بشه ولی نمی شه
واقعا نمی شه
با این ساخت قدیمی و محکم و بتنی خونه ها اصلا نمی شه

SamaN DL
August 7th, 2014, 22:09
درود
می شه حرفی که می زنید درست باشه
سره حرف شما توی هفته جاری 600 هزار تومان هزینه ی سخت افزار کردم
کاملا حرفتون رد می شه
شبکه 2.4 نمی شه ایجاد کرد توی کل شهر
حتی توی کوجه هم نمی شه .
بنده در قسمت منطقه شرکت نفت اهواز اومدم و یک کوچه رو خواستم تامین کنم
ولی 1 خونه هم نشد .
رفتم توی مرکز شهر خونه ی یکی از دوستان بازم
نشد بعدش مارک هو آوی هم که آشغال ترین مودم ها رو داره
دیگه چطور می خوان فرکانس 2.4 گیگاهرتز اوکی کنن
می دونید چند تیلیارد دلار نیازه برای کل شهر های ایران؟
وسعت کشورمون که 100 کیلومتر نیست که
یه خورده ضرب و تقسیم انجام بدید
ببینید به حایی می رسید یا نه
شما متاسفانه خیلی آماره غلط می دید لازم شد وارد همین عرصه بشیم با دوستان و شما رو به اشتباهاتتون آگاه کنیم
این کار رو گوگل هم نتونست بکنه بنده هم فکر می کردم بشه ولی نمی شه
واقعا نمی شه
با این ساخت قدیمی و محکم و بتنی خونه ها اصلا نمی شه

دوست من، چه بخوایین چه نخواییم باید این کار انجام بشه! ( امید واریم که انجام بشه!) تا کی باید بگیم اینکار نمیشه اون کار نمیشه!!! :| دیگه باید حداقل یه اینترنت درست حسابی تو مملکت باشه #-o

omidrezav
August 7th, 2014, 22:36
البته به احتمال خیلی زیاد همراه اول هم از اول شهریور یا نیمه دوم سال، شبکه 3g خودش رو راه اندازی کرده باشه اما هنوز وضعیت تالیا مشخص نیست


تالیا که اصولا اپراتور نیست. یه چی شبیه ریسلر خدمات همراه اوله!

iran-developers
August 7th, 2014, 22:46
دوست من، چه بخوایین چه نخواییم باید این کار انجام بشه! ( امید واریم که انجام بشه!) تا کی باید بگیم اینکار نمیشه اون کار نمیشه!!! :| دیگه باید حداقل یه اینترنت درست حسابی تو مملکت باشه #-o
درود
اصلا ربطی به مسیله اینترنت و پهنای باند
نداره می گم آقا این کار شدنی نیست
بررسی شد با بهترین سخت افزار ها نشد

SamaN DL
August 7th, 2014, 22:49
درود
اصلا ربطی به مسیله اینترنت و پهنای باند
نداره می گم آقا این کار شدنی نیست
بررسی شد با بهترین سخت افزار ها نشد

پس از نظر شما ما امید وار نشیم! b-(

viphyip
August 7th, 2014, 22:55
فعلا که قیمت هزینه های اعتباریش بالا رفته وای به حال اینکه 3g بشه همینجوری با این 2g سرعت نداره و قیمتش هم اصلا مناسب نیست

Mr.Roham
August 7th, 2014, 22:56
اگه همه کشور و ساپورت کنه عملا رایتل تموم میشه

www.ratebook.ir
August 10th, 2014, 13:41
سیمکارت من الان رو فرکانس 3g به bts وصل شده
تنظیمات اینترنت نسل 3 ایرانسل چه جوریه؟؟؟

مودم gsm رو از گوشی غیر فعال کردم و الان به IR35 وصل شده ولی تو اینترنت هنوز از gprs استفاده میکنه

برای اینترنت 3g چه تنظیماتی باید انجام بدم؟؟؟؟؟؟

sahand_br
August 10th, 2014, 13:58
سلام دوستان rightell که نه وقتی‌ اینا ۳g شدن rightell4g می‌شه


- - - Updated - - -

دوستان کشور turkey سرعت6 mb
میده بد ایران ۴گ کنه بازم نمیتون
بازم نمیتون به اسپید اونجا برسه

omid3963
August 10th, 2014, 14:40
ما به سرعت نیم مگ برثانیه هم راضی هستیم

asdadsdxz
August 10th, 2014, 15:04
سیمکارت من الان رو فرکانس 3g به bts وصل شده
تنظیمات اینترنت نسل 3 ایرانسل چه جوریه؟؟؟

مودم gsm رو از گوشی غیر فعال کردم و الان به IR35 وصل شده ولی تو اینترنت هنوز از gprs استفاده میکنه

برای اینترنت 3g چه تنظیماتی باید انجام بدم؟؟؟؟؟؟

برای دریاقت 3g باید سیم کارت ها عوض بشن

HPxf
August 10th, 2014, 15:15
3g تست کردم تنظیماتش رو زدم سرعت افتضاح :|

- - - Updated - - -



راهنمای تنظیمات نحوه اتصال به ۳G ایرانسل








از هفته گذشته شبکه نسل ۳ ایرانسل به صورت آزمایشی برای مشترکان این اپراتور قابل استفاده شده است. استفاده از ۳G نیازمند اعمال تنظیماتی روی گوشی است که در غیر این صورت اتصال به ۳G ممکن نخواهد شد.
http://barsam.ir/wp-content/uploads/2014/08/3g_dual_core_android_4.0_smartphone_with_a_4.7_inc h_screen_-_ikoala_deals_-_di_-_32.jpgبه گزارش سافت گذر (http://www.softgozar.com/) به نقل ازبرسام؛ مجوز ارتقا به نسل ۳ و بالاتر در روز سیزدهم مردادماه از سوی وزارت ارتباطات به اپراتور ایرانسل اعطا شد.بر این اساس ایرانسل مجوز گرفت که نسل ۳ را به صورت آزمایشی در برخی مناطق تهران اجرا کند تا در صورت موفقیت آمیز بودن مرحله پایلوت مجوز رسمی نسل ۳ در هفته دولت به این اپراتور اعطا شود.از هفته گذشته تاکنون بسیاری از مشترکان تهرانی در جست وجوی دستی شبکه تلفن همراه خود به شبکه نسل سوم ایرانسل برخورد کرده اند که از هفته پیش برای مشترکان این اپراتور قابل استفاده شده است. مشترکان ایرانسلی می توانند با سیم‌کارت‌های فعلی خود از شبکه نسل ۳ ایرانسل استفاده کنند و نیاز به تعویض سیم‌کارت نخواهد داشت.البته برای استفاده از نسل ۳ حتما نیاز به تنظیماتی روی گوشی است که در غیر این صورت اتصال به ۳G ممکن نخواهد شد. در ادامه این تنظیمات برای سیستم عامل IOS و اندروید ارائه می شود. با توجه سیستم عامل حرفه ای و روان اپل، تنظیمات برای این دستگاه ها در ساده ترین حالت ممکن است.تنظیمات برای IOSsetting->cellular->enable 3G ONتنظیمات برای اندرویدsetting->mobile network->access point name->new APNسپس ست کردن name و APN در بخش new APN name: Irancell-3G (یک نام دلخواه) APN: mtnirancell سپس با کلیک، APN ثبت شده جدید را انتخاب و فعال کنید.اسامی مناطق تحت پوشش ۳G ایرانسل (http://www.wimaxnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=5944) پیش از این اعلام شده است. در محل های نزدیک با نقاط اجرای پایلوت، آنتن ۳G ایرانسل قوی تر است.

asdadsdxz
August 10th, 2014, 15:20
دوستان وجه کنند برای دریاقت 3g باید سیم کارت ها عوض بشن با این سیم کارت های ایرانسل نمیشه از 3g واقعی استفده کرد
+ هنوز پهنای باند ایرانسل باز نشده

SamaN DL
August 10th, 2014, 15:27
دوستان وجه کنند برای دریاقت 3g باید سیم کارت ها عوض بشن با این سیم کارت های ایرانسل نمیشه از 3g واقعی استفده کرد+ هنوز پهنای باند ایرانسل باز نشدهدرود، پیش شماره شماره های جدید چیه دوست عزیز؟! الان شما از 3g دارید استفاده میکنید؟!

Ramin
August 10th, 2014, 15:34
دوستان وجه کنند برای دریاقت 3g باید سیم کارت ها عوض بشن با این سیم کارت های ایرانسل نمیشه از 3g واقعی استفده کرد
+ هنوز پهنای باند ایرانسل باز نشده

دوست عزیز لطفا شایعه پراکنی نکنید !

سیم کارت های موجود به صورت تمام و کمال (ایرانسل) از نسل جدید هستند و برای استفاده از خدمات نسل سوم نیاز به هیچ گونه تعویضی نمی باشد !

asdadsdxz
August 10th, 2014, 15:40
درود، پیش شماره شماره های جدید چیه دوست عزیز؟! الان شما از 3g دارید استفاده میکنید؟!

خیز هنوز ایرنسل اعمالی نکرده
اگر قرار باشه که ۳g یا 4g بده اعلام میکنن و کسانی که مایل هستن باید برن و سیم کارتشون رو با سیم کارت 3g تعویض کنند

hadi_am
August 10th, 2014, 15:42
درود

با این که اعلام شده به صورت آزمایشی این طرح ارسال شده.

من دو روزه تو بعضی از نقاط اردبیل اینترنت 3G دارم نمیدونم ماجراش چیه ولی بعضی جاها 3G کار میکنه بعضی جاها Edge فعال میشه.

در ضمن لازم به تعویض سیم کارت نیست.

asdadsdxz
August 10th, 2014, 15:48
دوست عزیز لطفا شایعه پراکنی نکنید !

سیم کارت های موجود به صورت تمام و کمال (ایرانسل) از نسل جدید هستند و برای استفاده از خدمات نسل سوم نیاز به هیچ گونه تعویضی نمی باشد !
تا جایی که من اطلاع دارم
پارمترهای سیکیوریتی سیم کارت های 2g ، سه تا پارامتر داره ولی در 3g پنج مورده ... در کل فرق 2G با 3G در بخش ACCESS هست که با تعویض بخش BSC به RNC و تعویض BTS های جدید باند 2100 این کار امکان پذیره
سیم کارت های ایرانسل هم 2g هستند چون با سیم کارت 3g نمیشه از 2g استفاده کرد و بالعکس
(در سیم کارت رایتل کافی 3g رو خاموش کنید میبینید که انتن میره)

omid3963
August 10th, 2014, 15:49
برای استفاده از 3جی نیازی به تغییر سیم کارت نیست.

SamaN DL
August 10th, 2014, 15:52
درود

با این که اعلام شده به صورت آزمایشی این طرح ارسال شده.

من دو روزه تو بعضی از نقاط اردبیل اینترنت 3g دارم نمیدونم ماجراش چیه ولی بعضی جاها 3g کار میکنه بعضی جاها edge فعال میشه.

در ضمن لازم به تعویض سیم کارت نیست.

دوست عزیز، سرعت اینترنت 3g چطور بود؟!

سرزمین
August 11th, 2014, 17:38
دوستان 3g ایرانسل فعلاً به صورت آزمایشی در دانشگاه ها، مراکز علمی و ... ارائه میشه و به صورت عمومی نیست گفته شده از اوائل شهریور به صورت عمومی در دسترس عموم قرار میگیره

در ضمن سیم کارت های ایرانسل از 3G پشتیبانی میشه و نیازی به تعویض نیست مگر سیم کارت های قدیمی

همراه اول هم به احتمال زیاد نیازی به تعویض سیم کارت نیست


- - - Updated - - -


تا جایی که من اطلاع دارم
پارمترهای سیکیوریتی سیم کارت های 2g ، سه تا پارامتر داره ولی در 3g پنج مورده ... در کل فرق 2G با 3G در بخش ACCESS هست که با تعویض بخش BSC به RNC و تعویض BTS های جدید باند 2100 این کار امکان پذیره
سیم کارت های ایرانسل هم 2g هستند چون با سیم کارت 3g نمیشه از 2g استفاده کرد و بالعکس
(در سیم کارت رایتل کافی 3g رو خاموش کنید میبینید که انتن میره)

دوست عزیز ربطی به سیم کارت نداره به شبکه مربوط میشه

رایتل به علت اینکه اصلاً شبکه 2G رو نداره نمیشه از 2G استفاده کرد الآن شما با استفاده از سیم کارت رایتل میتونید با استفاده از رومینگ ملی به شبکه ایرانسل و همراه اول که 2G هستن وصل بشید در صورتی که سیم کارت با نسل های بالاتر همخونی داشته باشه شما میتونید نسل های پایین تر رو با استفاده از همون سیم کارت استفاده کنید در صورتی که اصلاً شبکه وجود داشته باشه ایرانسل به احتمال زیاد میخواد

سه تا شبکه داشته باشه که مشترک هر شبکه ای رو که بخواد بتونه به راحتی سوییچ کنه شبکه 2G، 3G، 4G

سرزمین
August 28th, 2014, 00:26
نسل ۳ و ۴ باند پهن همراه ایرانسل رسما راه اندازی شد

شب گذشته و طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین این وزارتخانه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه، پروانه ارتقاء شبکه ایرانسل به نسل های بالاتر به مدیرعامل ایرانسل اعطا شد. ایرانسل تنها اپراتور کشور با پوشش سراسری است که تابحال موفق به اخذ "پروانه ارتقاء شبکه به نسلهای بالاتر" شده است.
پیش از این و در سیزدهم مردادماه، "موافقتنامه ارتقاء پروانه" بین مدیرعامل ایرانسل و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبادله شده بود و حالا، پس از یک دوره راه‌اندازی آزمایشی، شبکه نسل ۳ و ۴ ایرانسل با اعطای "پروانه ارتقاء شبکه" به صورت رسمی راه اندازی شد.
ایرانسل تجربه ای بسیار متفاوت از اینترنت همراه را برای مشترکین خود به ارمغان آورده و مفتخر است به عنوان اپراتور دارای پوشش سراسری شبکه، نسل ۳ و ۴ اینترنت را بر بستر تلفن همراه به مشترکین خود عرضه کند.

بدین ترتیب، تمامی مشترکین ایرانسل، بدون نیاز به تعویض سیم کارت خود و یا پرداخت هرگونه هزینه راه اندازی یا فعال سازی، یا الزام در خرید بسته ای خاص، صرفا با حضور در مناطق تحت پوشش، می توانند از کیفیت متمایز این خدمات بهره مند شوند. علامت های H، H+ یا 3G و حتی 4G یا LTE روی نمایشگر تلفن همراه نشان می دهد که مشترک در شبکه اینترنت پهن باند همراه قرار دارد. هم اکنون خدمات اینترنت در نسل های بالاتر، در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، تبریز، رشت، ارومیه، کرمانشاه، همدان، خرم آباد، سنندج، بندرعباس، اراک، اردبیل، قزوین، قم، زنجان، ایلام و اسداباد ارائه شده و به سرعت در حال گسترش است.
با راه اندازی این زیرساخت پیشرفته، ایرانسل این ام
کان را فراهم کرده تا دامنه گسترده ای از خدمات مبتنی بر دیتا، از جمله دولت الکترونیک، پرداخت همراه، بانکداری الکترونیک و غیره به سادگی در اختیار مشترکین قرار گیرد و علاوه بر بهبود تجربه زندگی دیجیتال، منجر به رونق بیشتر در بازار کسب و کار شود.


منبع: irancell.ir


__________________________________________________ _____________________________________

راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول با نام «نوترینو»

همراه اول از راه اندازی اینترنت پرسرعت موبایل خود با نام تجاری «نوترینو» خبر داد.

http://www.mci.ir/upload/news2014/fullsize_4a2a6eb28620610afc8bcc1e3a5281f6.jpg (http://www.mci.ir/upload/news2014/fullsize_4a2a6eb28620610afc8bcc1e3a5281f6.jpg) به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، نوترینو(NOTRINO) سرویس اینترنت نسل نو همراه اول است که با سرعت بالای نسل سوم، چهارم و نسل های بالاتر موبایل، در اختیار مشترکین همراه اول قرار می گیرد.
همراه اول در تشریح چرایی انتخاب نام نوترینو برای سرویس اینترنت نسل جدید خود اعلام داشته، نوترینو یک ذره بنیادی است با جرمی بسیار اندک که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کند. نوترینو با حرف یونانی (نو) نمایش داده شده و در زبان انگلیسی به صورت neutrino نوشته می شود. همراه اول با هدف روان سازی تلفظ این نام، عبارت NOTRINO (فینگیلیش با حروف بزرگ) را در کنار کلمه فارسی نوترینو بکار برده است.
ترکیب این نام و شعار «نوترینو، اینترنت نسل نو»، این قابلیت را دارد که هر بار خود را با تکنولوژی جدید ۳G ، ۴G و نسل های بالاتر وفق دهد؛ همانطور که نوترینو با سرعت نور حرکت می کند و خود را با هر تغییری وفق می دهد.
اینترنت نسل نو همراه اول (نوترینو)، برخلاف نسل های گذشته (۲G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه‌ای را فراهم می‌سازد.
اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا و درحین حرکت، برقراری تماس تصویری، دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه، امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه، توانایی تبادل حجم انبوهی از اطلاعات، دسترسی آسانتر به برنامه های کاربردی (appها)، شرکت در گیم های آنلاین، بهره مندی سریعتر از انواع محتواهای ارزش افزوده، افزایش ایمنی ارتباطی نسبت به نسل های قبلی، افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران (نسل سوم تا۲۱Mbps و نسل چهارم تا۱۵۰Mbps)، افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه، استفاده بهینه از طیف فرکانسی و کاهش تاخیر ارتباطی، از جمله ویژگیها و مزایای نوترینو است.
همراه اول با اعلام اینکه تنظیمات ۳G و GPRS یکسان بوده و در صورت وجود این تنظیمات نیازی به تنظیم مجدد نیست، اعلام کرده علامت های H+، H، ۳Gو یا ۴G بر روی نمایشگر گوشی تلفن همراه نشان می دهد مشترک در محدوده پوشش ۳G و یا ۴G قرار دارد.
همراه اول شرایط استفاده از نوترینو را حضور در محدوده پوشش ۳G یا ۴G، استفاده از گوشی هایی که تکنولوژی ۳G یا ۴G را پشتیبانی می کند و خرید و فعالسازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه اعلام کرده است.
مشترکین دائمی و اعتباری تنها در صورتی می توانند از خدمات نوترینو بهره مند شوند که یک بسته هوشمند اینترنت ماهانه فعال داشته باشند.
به زودی بسته های نوترینو در دو نوع آلفا (با سرعت ۱۲۸ Kbps ) و آلفا+ (با سرعت ۱ Mbps ) ارائه می شود و مشترکین می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
شایان ذکر است سرویس اینترنت نوترینو در مدت زمان محدود (تا پایان تابستان)، بدون پرداخت وجه اضافی، برای کاربران فعلی بسته هوشمند اینترنت قابل استفاده است.
اپراتور اول اعلام کرده با پایان مهلت زمانی و حجمی بسته های هوشمند، این بسته های ۳۰ روزه به صورت خودکار تمدید می شود.
این گزارش می افزاید: در صورتی که مشترک دستور لغو تمدید خودکار را ارسال کند. در هر دو حالت «پایان حجم بسته» و یا «پایان مهلت زمانی»، بسته فعلی تمدید نشده و مصرف اینترنت مشترک با تعرفه مصوب محاسبه می شود.
مشترکین علاقمند به سرویس اینترنت نسل نو همراه اول می توانند جهت اطلاع از جزئیات این نوع سرویس به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

منبغ: mci.ir

iran-developers
August 28th, 2014, 00:32
درود
یه اطلاع رسانی کامل کنم از 3 جی ایرانسل در اصفهان!
آنتن های مراکز مخابراتی شهر های شهرضا . بهارستان . سپاهان شهر زرین شهر . مبارکه .
کاملا به شبکه 3 جی ارتقا یافتن .
در استان اصفهان و اتوبان شرق اصفهان پوشش 3 جی و همچنین حد فاصل مرکز شهر ( سیتی سنتر ) تا ورودی اصفهان و تا صفحه و از اونور تا زندان و به طرف شیخ صدوق
آنتن های 3 جی فعال شدن و در شاهین شهر و حومه هنوز خبری از این تیم برای ارتقا و یا جایگزین کردن آنتن ها و یا گذاشتن آنت نیست !
و هنوز هم موندیم پوشش اونور و طرف اتوبان 2 طبقه چحوری می خواد ساپورت بشه . !
و تا آخر شهریور کلیه سرویس ها قابل ارایه می شوند .
دوستانی که خبر از شاهین شهر هم دارن اعلام کنند
هیچ حرکتی دیده نشده با تشکر .

HPxf
August 28th, 2014, 00:34
دوستان روی 3g کسی ای دی یاهو انلاین کرده ؟ تست کردم کار نمیکند:-(

iran-developers
August 28th, 2014, 00:37
درود
3 چی هنوز بهش پهنای باند اختصاصی ندادن به احتمال زیاد چون سرعت دانلودمون رو 24 کیلو بایت هست !
اونم در 1 ثانیه اکثرا رو 8 9 کیلو هست !

viphyip
October 20th, 2014, 20:30
فلان که تو کرج 5 روز 3gقطع شده برای کسی از دوستان استان البرز هست که فعال باشه ؟

Riko
October 20th, 2014, 20:36
سلام

میگن تو خارج 5g اومده درسته ؟

ما که بعد از 5 سال 10 سال بعد اینجا اینترنتش فعال می کنن.

SamaN DL
October 20th, 2014, 21:09
سلام

میگن تو خارج 5g اومده درسته ؟

ما که بعد از 5 سال 10 سال بعد اینجا اینترنتش فعال می کنن.

بله جناب، ما 37 ساله که عقب موندیم! :|

sitetheme
October 20th, 2014, 21:19
سلام

میگن تو خارج 5g اومده درسته ؟

ما که بعد از 5 سال 10 سال بعد اینجا اینترنتش فعال می کنن.
بله دوست عزیز چند وقتی هست که ۵gدر کشور های اروپایی و... ارایه شده

Riko
October 20th, 2014, 21:33
پس ما مال سال احد بوقیم. خخخخ انسان های نخستین بهتر ما بودن :d

سرزمین
October 21st, 2014, 01:45
عزیزان این قضیه دیگه ربطی به دولت و غیره نداره

وزارت ارتباطات رسماً پروانه نسل های بالاتر رو صادر کرده یعنی اینکه اگر 10g هم بیاد اوپراتور ها میتونن ارائه کنن ولی این بسته به همت اوپراتور ها داره و اینکه شرایط مهیا باشه

حالا بر فرض که 5g اومده باشه آخه کدوم گوشی با 5g سازگاره حتی تو آمریکا؟؟؟؟؟؟؟!!!



میدونین بدبختی ما چیه؟

فقط بلدیم نق بزنیم آخه که چی بشه حالا بر فرض 5G اونم به صورت آزمایشی یه اوپراتور تست زده چون ما نداریم عقب موندیم؟ بس کنید این حرفا رو

اگر هدف اینرتنته من بهتون میگم 10G هم بیاد اما پهنای باند افزایش پیدا نکنه فرقی به حال ما نمیکنه ما تحریم هستیم چرا متوجه این شرایط نیستین؟

تا کی باید منتظر بمونیم چرا خودمون یه کار نکنیم چرا مهندسای این مملکت 5G رو نمیارن؟ مهندسا کین؟ از آسمون میفتن؟!



بله جناب، ما 37 ساله که عقب موندیم! :|

لابد قبل از 37 سال جلو بودیم

Riko
October 21st, 2014, 01:49
با گوشیت می تونی واسه دوستانت هم share کنی. 5g هم غصش نخور اونم گوشی ها میسازن تازه وارد بازار شده.

ما که نق نمیزنیم حقیقته به نظرت نت ما ذغال سوخته نیست ؟:D

سرزمین
October 21st, 2014, 01:56
با گوشیت می تونی واسه دوستانت هم share کنی. 5g هم غصش نخور اونم گوشی ها میسازن تازه وارد بازار شده.

ما که نق نمیزنیم حقیقته به نظرت نت ما ذغال سوخته نیست ؟:D

ببین در مورد اینترنت بحثی نیست اما مسائل مهم تری هم هستن کسایی هستن که به نون شبشون راضی هستن و کسایی هستن نون شبشونم ندارن

بگذریم همون آمریکایی که نتو ساخت همون نتو به ما تحریم کرد الآن 1 درصد احتمال بدیم یه آمریکایی داره مطالب ما رو میخونه پیش خودش چی میگه؟ حتماً ذوق میکنه

مسائل خیلی مهم تری هست که این موارد به چشم نمیان ...

این تاپیکو خودم زدم چون خودمم به این چیزا علاقه دارم اما احساس نمی کنم چیز مهمی باشه در مقابل مسائل مهم دیگه من که با این نت کارم راه میفته حالا شمارو نمیدونم.

bamahost
October 21st, 2014, 02:28
داداش مشکل اینجاست که ما همین نتم نداریم ، ما چون کارمون با نته باید همجا نت داشته باشیم ولی الان بعد از این همه مدت در اصفهان فعال نشده همش هی میگن میاد ولی کی ، خودشون میدونن
الان من با edge گوگلم نمیتونم باز کنم چه برسه به سایت یا whmcs
حالا مطمئنم 3g هم بعد از 2-3 سال دیگه بیاد سرعتش مثل همین edge اینقدر شلوغ میشه و پهنای باند رو بجای زیاد کردن کم میکنن که نمیشه گوگلم باز کرد

asdadsdxz
October 21st, 2014, 06:03
3g ایرانسل فعلا که عالی هست و استفاده میکنم سرعت دانلود هم بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ kb/s

Riko
October 21st, 2014, 10:02
3g ایرانسل فعلا که عالی هست و استفاده میکنم سرعت دانلود هم بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ kb/s

هنوز کل کشور راه نیوفتاده فقط شهرهای بزرگ راه اندازی شده.

ccirco
October 21st, 2014, 13:40
اما تعرفه های ایرانسل 3gهنوز بالا است
با رقابتی شدن بیشتر امید به کاهش تعرفه ها داریم

MOHAMMAD MOHSEN
October 21st, 2014, 14:05
من که همراه اول دارم کار نمی کنه 3g :|

بازم ممنون از اطلاع رسانی

همراه اول نسل 3 به صورت آزمایشی راه اندازی شده برای استفاده از اون باید بسته اینترنت 10 هزار تومانی بخرین در بهترین شرایط 2 مگابیت جواب میده و خیلی هم لیمیت شده هست البته در همه شهرها فکر نکنم جواب بده