PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فيضي: کندی سرعت اینترنت به دلیل مراجعه زیاد به سایت‌های خارجی است!!



webworld
May 29th, 2010, 12:48
مديرعامل مخابرات کمبود محتوا در داخل کشور را علت اصلی مراجعه کاربران به سایت‌های خارج از کشور عنوان کرد و افزود: کاربران اینترنتی داخل برای دریافت اطلاعات مثلا در زمینه دارو و یا یک نوع گیاه عمدتا از سایت‌های خارجی استفاده می‌کنند و این امر باعث شده تا برقراری ارتباط اینترنتی برای دریافت اطلاعات با خارج از کشور پانصد برابر ارتباطات تلفنی با خارج از کشور باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مراجعه کاربران به سایت‌های خارجی برای دریافت اطلاعات را موجب کاهش سرعت اینترنت در کشور عنوان کرد.
به گزارش مهر، صابر فیضی در مراسم افتتاح همزمان 115 پروژه مخابراتی به مناسبت هفته ارتباطات در استان قم، با بیان این که پایین بودن سرعت اینترنت در کشور به دلیل بحث زیر ساختی نیست، بیان داشت: علت پایین بودن سرعت اینترنت در کشور به دلیل این است که کاربران برای دریافت اطلاعات در زمینه‌های مختلف عمدتا به سایت‌های خارج از کشور مراجعه می‌کنند.

وی کمبود محتوا در داخل کشور را علت اصلی مراجعه کاربران به سایت‌های خارج از کشور عنوان کرد و افزود: کاربران اینترنتی در داخل کشور برای دریافت اطلاعات مثلا در زمینه دارو و یا یک نوع گیاه عمدتا از سایت‌های خارجی استفاده می‌کنند و این امر باعث شده تا برقراری ارتباط اینترنتی برای دریافت اطلاعات با خارج از کشور پانصد برابر ارتباطات تلفنی با خارج از کشور باشد.

ادامه خبر : ITNA - Information Technology News Agency / (http://www.itna.ir/archives/news/013957.php)


کاملا مشخصه که این آقا هیچ ایده ای در مورد وب، اینترنت، هاستینگ و شبکه جهانی نداره و فکر میکنه تمام سایت های ایرانی و فارسی در سرور های داخل ایران نگه داری مشوند و هرچه مراجعه به خارج از کشور است مربوط میشه به سایت های خارجی!

مشکل پهنای باند ایران رو اینطوری میشه سرپوش گذاشت؟ یک ISP محلی در آمریکا بیشتر از کل ایران پهنای باند داره!:-|

بله مشکل از ماست که به سایت های خارجی زیاد سر میزنیم!:))


ایکاش راجع به چیزی که ازش چیزی نمی دونیم صحبت نکنیم!

Arashdn
May 29th, 2010, 15:32
دیگه هیچ بهانه ای نداشتن که اینو دارن سوار میکنن
حالا ممکن هاین آقای فیضی یه دونه سایت بدون که رو سرور ایرانی میزبانی میشه و محتویاتش با گفته های اونا جور در میاد؟

pardishosting
May 29th, 2010, 16:41
من نمی دونم چرا هر کس مسئول می شه حرف مفت زیاد می زنه ! اخه سرعت اینترنت چه ربطی به حرف های این اقا داره.

Arashdn
May 29th, 2010, 16:48
بله
سرعت 5 مگاپیکسلی .....

Rezash
May 29th, 2010, 16:58
من نمی دونم چرا هر کس مسئول می شه حرف مفت زیاد می زنه !
ولي من فكر مي كنم هر كي حرف مفت زياد ميزنه مسئول ميشه!(بيخيال بحث سياسي نكنيم :d )

tar.gz
May 29th, 2010, 17:56
این رو دیروز دیدم:


حکایت سرعت اینترنت و جناب نجار
می گویند فردی به دکان نجار مراجعه کرد و شکایت کرد که صندلیی که همین دیروز خریدم شکست! و نجار بلافاصله در جواب گفت برادر من! همینطوری که نمی شکند. لابد روی آن نشسته ای دیگر!

حالا حکایت دوستان ما در مخابرات است:

به گزارش مهر، صابر فیضی (رئیس شرکت مخابرات ایران) به مناسبت هفته ارتباطات، با بیان این که پایین بودن سرعت اینترنت در کشور به دلیل بحث زیر ساختی نیست، بیان داشت: علت پایین بودن سرعت اینترنت در کشور این است که کاربران برای دریافت اطلاعات در زمینه‌های مختلف عمدتا به سایت‌های خارج از کشور مراجعه می‌کنند. وی کمبود محتوا در داخل کشور را علت اصلی مراجعه کاربران به سایت‌های خارج از کشورعنوان کرد.

توضیح فنی 1: کلمه اینترنت، مخفف InterNetworks هست، یعنی ارتباط بین شبکه ها. این شبکه ها هم لزوما داخل یک مملکت نیستند، بلکه در تمامی دنیا پخش هستند. لذا اینترنت، اصولا یک چیز فراملی است، در همه دنیا. به همین دلیل هم هست که "اینترنت ملی" معنای مفیدی ندارد. معنا دارد ولی قابل اعتنا نیست...

توضیح فنی 2: اگر ادعای آقای فیضی را قبول کنیم، معنی اش این است که زیر ساخت ارتباطی قوی هست، اما ارتباط شبکه کشوری با شبکه های دیگر در دنیا ضعیف است. مثل این می ماند که خطوط تلفن در کشور زیاد باشند، اما خطوط تلفن بین الملل کم باشند. نتیجه این خواهد شد که برای تماس با خارج از کشور باید مدت ها تماس گرفت. در دنیای امروزی، این مشکل را هم جزو مشکلات زیر ساختی حساب می کنند. دلیل آقای فیضی مقبول نیست.

توضیح فنی 3: وقتی سازمان های داخلی ما به دلیل نبود دیتاسنتر های قوی و مورد اعتماد و نسبتا ارزان، اطلاعات خود را روی سرور های خارجی می گذارند، بدیهی است که زیر ساخت ما باید ارتباط قوی با خارج از کشور را هم فراهم کند.

توضیح فنی 4: مرورگر firefox یک add-on دارد به نام flagfox که جایی که آن وبسایت قرار دارد را نشان می دهد. طبیعی است که سایتی که دارید الان می خوانید، در ایالات متحده میزبانی می شود (سایت blogger.com). اما فکر می کنید سایت پرشین بلاگ در کجا باشد؟ درست حدس زده اید! ایالات متحده. بلاگفا چطور؟ باز هم درست است. ایالات متحده. تا همین چندی پیش، تمامی سایت های دولتی هم در کانادا و آمریکا قرار داشتند. چرا راه دور برویم؟ سایت تابناک، سایت خبرگزاری حامی رییس محترم جمهور (رجانیوز) و سایت روزنامه کیهان هنوز کجا هستند؟ بله، باز هم درست است. همگی در کشور ایالات متحده آمریکا میزبانی می شوند.

سوال دیگری هم هست؟

به نقل از وبلاگ موسی وار

http://mousivar.blogspot.com/

Woshka
May 29th, 2010, 20:40
خوب وقتی به سایت های خارجی مراجهه میشه اونها هم پهنای باندشون رو برای ما دارن مصرف می کنند دیگه
پس چرا کمبود پهنا ندارند

delta
May 29th, 2010, 21:06
والا زدند 97 % سايتهاي ايراني رو ف ي كردند. بعد ميگن همه ميرن سايتهاي خارجي رو بازديد ميكنند.. يكي به اينا بگه آخه بشر وقتي سايتهاي خودمون رو ميبندي چطور ملت بيان سرش هم بزنند!

webworld
May 29th, 2010, 21:54
والا زدند 97 % سايتهاي ايراني رو ف ي كردند. بعد ميگن همه ميرن سايتهاي خارجي رو بازديد ميكنند.. يكي به اينا بگه آخه بشر وقتي سايتهاي خودمون رو ميبندي چطور ملت بيان سرش هم بزنند!

اصلا ایرانی خارجی نداره! 95% سایتای ایرانی خارج کشور میزبانی میشن، یه تعداد کمی داخل کشورند که مربوط میشن به سایت های ادارات دولتی و بانک ها و دانشگاه ها که اکثرا هم داخل ساختمون خودشون و با یک پهنای باند پایین (نسبت به پهنای باند سرور های خارجی) سرور راه میندازن و دیتاسنتر وجود نداره.

TukaNet
May 29th, 2010, 23:58
آقا اینا بحث نداره که از فردا هر کس فقط مجاز به لوکال هاست خودش دسترسی داشته باشه !
با این راهکاره متفکرانه و هوشمندانه که از مخ بنده به برون تراویده تمام مشکلات اینترنتی کشور
حل میشه ... ور سرعت هر کاربر هم به 100 الی 1000 مگابیت بر ثانیه میرسه :O

پ.ن. یک : نظرتون چیه ؟ راهِ خوبی بود ؟
پ.ن. دو : به نظرتون من وزیر مخابرات میشم ؟ :d

tar.gz
May 30th, 2010, 03:11
آقا اینا بحث نداره که از فردا هر کس فقط مجاز به لوکال هاست خودش دسترسی داشته باشه !
با این راهکاره متفکرانه و هوشمندانه که از مخ بنده به برون تراویده تمام مشکلات اینترنتی کشور
حل میشه ... ور سرعت هر کاربر هم به 100 الی 1000 مگابیت بر ثانیه میرسه :O

پ.ن. یک : نظرتون چیه ؟ راهِ خوبی بود ؟
پ.ن. دو : به نظرتون من وزیر مخابرات میشم ؟ :d

بلاشک دور بعدی شما وزیر ارتباطات و آی تی خواهید بود. لطفا طرحهای بی همتای خودتون رو هم به همراه داشته باشید