نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: آموزش طراحی سایت با وردپرس: آموزش مقدمات تا پیشرفته، گام به گام و جامع

  1. #1
    عضو جدید
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    نوشته ها
    15
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست

    پیش فرض آموزش طراحی سایت با وردپرس: آموزش مقدمات تا پیشرفته، گام به گام و جامع

    مفاهیم پایه آموزش طراحی سایت با وردپرس

    سایت چیست

    وبگاه، تارگاه، تارنما، سایت یا وب‌سایت مجموعه‌ای از صفحات وب حاوی محتوای چندرسانه ای است که دارای یک دامنه یا زیردامنه اینترنتی مشترک‌ هستند و توسط حداقل یک سرویس دهنده منتشر می شوند.
    هاست چیست

    هاست یا میزبانی وب یکی از سرویس های یک سرویس دهنده وب می باشد.
    همانطور که اشاره شد سایت مجموعه ای از رسانه های متنی، تصویری، ویدئویی، و… می باشد. برای نمایش محتویات یک سایت در مرورگر بازدیدکننده، باید این فایل ها در کامپیوتری متصل به اینترنت و دارای ویژگی های خاص، قرار بگیرد. به این کامپیوتر سرویس دهنده می گویند.
    عوامل مهم در انتخاب هاست اشتراکی

    الف- سیستم عامل
    روی سرویس دهنده دو نوع سیستم عامل نصب می شود:
    1- سیستم عامل ویندوز سرور
    2- سیستم عامل لینوکس
    ب- پنل کنترل
    شما با این نرم افزاری می توانید هاست اشتراکی را مدیریت کنید. دو نرم افزار مهم پنل کنترل، Cpanel و Direct Admin می باشد. البته کار با Cpanel خیلی ساده تر از Direct Admin می باشد.
    ]ج- موقعیت جغرافیایی سرویس دهنده
    بطور خلاصه، اگر مخاطب های سایت شما در ایران هستند، هاست ایرانی تهیه کنید. البته اجاره هاست خارجی ارزان تر است ولی بدلایل تحریم ها، سرعت سایت، و جهت جلوگیری خروج ارز؛ هاست ایرانی انتخاب بهتری است.



    پیشنهاد: بهتر است برای شروع هاستی که روی سیستم عامل لینوکس، ودارای پنل کنترل Cpanel است، را انتخاب کنید.

    است رایگان

    برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی، برای تبلیغات و یا حتی آزمایش خدمات آنها توسط کاربران، هاست رایگان ارائه می دهند.
    شما می توانید برای شروع یادگیری طراحی سایت، از هاست رایگان استفاده کنید ولی پیشنهاد من این است که پس از آموزش و برای حتی اولین سایت هم از هاست رایگان استفاده نکنید.
    سایت های زیادی در ایران و خارج از ایران، هاست رایگان ارائه می دهند.
    تهیه هاست

    پس از اینکه شرکتی که دارای ملاک هایی که در قسمت چگونه یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات میزبانی کنیم توضیح داده شد را انتخاب کردیم . وعوامل مهم در انتخاب هاست درنظر گرفته شد. حالا نوبت تهیه هاست، می رسد. در سایت انتخاب شده، قطعا بسته های متنوعی از امکانات هاست وجود دارد.
    قبل از انتخاب بسته ی هاست شرکت موردنظر، موارد ذیل را در نظر داشته باشید:
    فضای میزبانی:


    فضای میزبانی (فضای هاست) مقدار فضایی است که از هارد دیسک کامپیوتر سرور به یک هاست اختصاص پیدا کرده است. در هاست اشتراکی این مقدار مشخص است و در هاست اختصاصی این مقدار برابر کل هارد دیسک نصب شده روی کامپیوتر است. به هر حال این مقدار نامحدود نیست.
    خوش‌بختانه با ارتقای تکنولوژی امروزه اندازه‌ی هارد دیسک‌ها بسیار بالا رفته است. به نحوی که اگر پس از خرید به این نتیجه رسیدید که بسته‌ی هاستی که سفارش داده‌اید برای نیازهای شما فضای کافی ندارد به راحتی با اندکی پرداخت بیش‌تر می‌توانید فضایتان را ارتقا دهید.
    بسیاری از سایت‌ها فقط محتوای متن و عکس‌های کوچک دارند، مثل بیش‌تر وبلاگ‌ها. وبلاگ‌ها به فضای هاست زیادی نیاز ندارند. سایت‌هایی که عکس‌های کیفیت بالا روی آن‌ها قرار می‌گیرد فضای بیش‌تری لازم دارند. به همین ترتیب فایل‌های صوتی از عکس‌ها حجیم‌ترند و فایل‌های ویدیویی بیش‌ترین حجم را می‌خواهند.
    بنابراین برای بیش‌تر وب‌سایت‌ها در بازار فعلی می‌توان با صرف هزینه‌ای ناچیز فضای هاست کافی تهیه کرد. اما چند استثنا نیز وجود دارد:

    • سایت‌هایی‌ که قصد دارند تعداد زیادی محصول را با عکس، تصویر ویدئویی و توضیحات در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند.
    • سایت‌هایی که به کاربران اجازه‌‌ی آپلود و دانلود تعداد زیادی فایل را می‌دهند.
    • سایت‌هایی که عضوگیری می‌کنند و تعداد زیادی عضو با پروفایل‌های جدا برای هر کدام دارند مانند شبکه‌های اجتماعی.

    البته این فهرست به همین چند مورد محدود نمی شود.
    درضمن، فضای میزبانی نه فقط برای قراردادن محتوای سایت، بلکه اطلاعات پایگاه داده، پست الکترونیک و… را هم نگهداری می کند.
    پهنای باند:

    با توجه به تعداد بازدیدکنندگان و حجم محتوایی که در سایت قرارداده اید؛ پهنای باند را باید انتخاب کنید.
    هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای خرید یک سرویس میزبانی هستید، پهنای باندی که شرکت میزبانی به شما پیشنهاد می کند بر اساس مقدار در ماه میباشد. به همین دلیل است که ارائه دهندگان خدمات میزبانی هزینه های بسیار زیادی برای پهنای باند اتصال اینترنت خود قرار می دهند.
    محاسبه پهنای باند
    با یک محاسبه ساده می توان مقدار پهنای باند مورد نیاز برای وب سایت خود را برآورد کنید.
    حجم کلی کل صفحات وب سایت خود x حجم ترافیک ماهیانه = پهنای باند مورد نیاز
    فرض بگیریم شما یک سایت با 5 صفحه داشته باشید و اندازه و حجم متوسط هر صفحه 70 کیلوبایت باشد. این بدین معناست که حجم کلی صفحات وب سایت شما 350 کیلوبایت = 700 کیلوبایت * 5 است. و اگر شما انتظار حجم ترافیک 1000 بازدیدکننده در ماه را داشته باشید؛ پهنای باند مورد نیاز شما می شود 350000کیلوبایت = 1000 * 350 در ماه میباشد. این ساده ترین فرمول برای محاسبه پهنای باند هاست میباشد.
    بهتراست پهنای باند کمی بیشتر از حد انتظار درنظربگیرید تا در آینده با مشکل برنخورید. البته درصورتیکه همیشه پهنای باند مصرفی را درنظر بگیرید، درصورتیکه چند ماه پهنای باند نزدیک به اتمام باشد، می توانید با مکاتبه با شرکت میزبانی، آن را افزایش دهید.
    پایگاه داده:

    پایگاه داده مکانی است که بسیاری از اطلاعات روی آن ذخیره و بازیابی می شود.(برای مثال مشخصات تمام کاربران، تمام نوشته ها، و… ) بسته به
    این که روی یک هاست چند سایت می خواهید ایجاد کنید، تعداد پایگاه های داده افزایش می یابد. برای شروع و برای یک سایت دو پایگاه داده کافی است.
    پارک دامنه(پارک دامین):

    فرض کنید آدرس (دامنه) سایت شما com می باشد. پس از مدتی تصمیم می گیرید که سایت شما با آدرس example.net نیز قابل دسترس باشد.
    بنظر شما باید هاست دیگری خریداری نمائید؟ خیر! نیازی به این کار نیست.
    شما می توانید دامنه دوم (example.net) را ثبت کنید و سپس آن را به فضای هاست خود متصل کنید. یعنی یک فضا و چند(ین) دامنه داشته باشید.
    دامنه افزوده(Addon Domain):

    با استفاده از دامنه افزوده شما قادر هستید در فضای سایت خود ، اقدام به میزبانی چندین دامنه با محتوای متفاوت از یکدیگر کنید. یعنی در واقع بر روی یک هاست، چند سایت داشته باشید. فرض کنید شما صاحب دامنه هستید. اکنون ، یک دامنه به نام ثبت می کنید. ولی می خواهید مطالب متفاوتی با سایت دیگرتان داشته باشد. این کار با استفاده از Addon Domain امکان پذیر است. هر چقدر تعداد این مورد بیشتر باشد، تعداد سایت های بیشتری روی یک هاست می توانید داشته باشید.البته این مورد برای هاست های اشتراکی توصیه نمی شود.
    تعداد پست الکترونیک(ایمیل):

    کاربرد ایمیل که کاملا مشخص است. شما می توانید روی هاست خود، فضایی هم برای مدیریت ایمیل ها داشته باشید. بطور معمول تعداد حساب های ایمیل قابل ساخت در هاست ها نامحدود است. ولی خب هر چقدر تعداد حساب های ایمیل و تعداد ایمیل های داخل حساب ها بیشتر باشد، فضای هاست شما کمتر می شود. دلیل این امر آنست که فضای میزبانی نه فقط برای قراردادن محتوای سایت، بلکه اطلاعات پایگاه داده، پست الکترونیک و… را هم نگهداری می کند.

    انتخاب هاست اشتراکی

    انتخاب هاست از مسائل مهم طراحی سایت می باشد، و درضمن بخاطر اینکه این مقاله برای مبتدیان است، و برای هزینه کمتر برای شروع کار، هاست اشتراکی را توصیه می کنم. البته باید مسائل امنیتی را در این هاست، جدی بگیرید. می توانید اموزش امنیت وردپرس را برای این موردبخوانید.




    معیارهای انتخاب یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات میزبانی(هاست)

    برای تهیه هاست، با جستجو خرید هاست در گوگل، لیست بلندبالایی را خواهید دید؛ خب حالا کدام سایت را انتخاب کنید.
    نکته مهم این است که حتما پشت سایت ارائه دهنده خدمات هاست، شرکت باشد نه یک یا چند شخص.

    • شماره ثبت: که معمولا در قسمت درباره ما مشخص است. بعد می توانید با مراجعه به روزنامه رسمی، قسمت آگهی های قانونی و واردکردن شماره ثبت شرکت وشهری که شرکت در آن ثبت شده از واقعی بودن شرکت، نوع خدمات شرکت و … اطمینان حاصل کنید.



    • نماد الکترونیک:
      نماد الکترونیک توسط وزارت صنعت معدن و تجارت ( مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ) داده می شود ، و به کاربر اطلاعاتی مثل نام صاحب امتیاز سایت ، تلفن های تماس ، آدرس ایمیل و آدرس پستی را نمایش می دهد.
    • راه های ارتباطی:
      در قسمت ارتباط با ما (یا تماس با ما) یک شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی راه های ارتباطی مثل شماره تلفن ثابت، آدرس دفتر شرکت را بررسی و از معتبر بودن آن اطمینان حاصل پیداکنید.
    • افرادی که از خدمات شرکت ارائه دهنده فضای میزبانی استفاده کرده اند، چه نظری دارند:
      گرچه مواردی که دربالا بیان شد مهم است، ولی به جرات باید گفت فقط داشتن شماره ثبت، نماد الکترونیک و راه های ارتباطی معتبر، نشان دهنده معتبربودن یک شرکت نیست و باید گفت کاربران معیاری مهمتر هستند.
      سوال اینجاست که از کجا کاربران را پیداکنیم:
      می توان از انجمن های فارسی که در ایران در رابطه با طراحی سایت، شرکت های ارائه دهنده فضای میزبانی و… هستند، استفاده کرد.
      برای مثال، در انجمنwebhostingtalk.ir می توانید در مورد خرید یک سرویس خاص از یک شرکت خاص سوال خودتون را مطرح کنید، و افرادی که تجربه آن سرویس را داشته اند، موارد مفیدی را دراختیارتان قرار می دهند.

    دامنه چیست

    همانطور که دفتر کار شما یک نام و آدرس دارد؛ سایت شما هم بایدآدرسی داشته باشد تا کاربران بتوانند با وارد کردن آدرس آن در مرورگرشان، وارد سایت شما شوند، به این نام(یا آدرس) نام دامنه گفته می شود.

    دو نوع دامنه داریم: بین المللی(عمومی) و ملی
    دامنه های بین المللی مرسوم عبارتند از : org, net, com هستند که هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند.
    فهرست تمام دامنه های بین المللی:

    .com
    .net
    .org
    .co.com
    .co
    .xyz
    .me
    .app
    .shop
    .biz
    .info
    .co.uk



    .news
    .pro
    .click
    .asia
    .studio
    .space
    .website
    .club
    .tv
    .site
    .us



    .eu
    .tel
    .mobi
    .name
    .de
    .online
    .agency
    .business
    .education
    .top
    .tours


    دامنه ملی: مثلا سايت هائي كه متعلق به كشور ايران هستند با پسوند ir ثبت خواهند شد.
    در ثبت دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی مانند شماره تلفن، نام دامنه برای هر فرد یا شرکت یکتا است و هر فردی زودتر اقدام به ثبت آن نماید، بقیه امکان ثبت آن را نخواهند داشت.
    نام دامنه باتوجه به نوع دامنه، به مدت يك یا ده سال امکان اجاره را دارند. شما مي توانيد هر ساله آن را تمديد نمائيد يا از همان ابتدا دامنه را به مدت چند سال رزرو نمائيد. و درصورت عدم تمدید از دسترس شما خارج خواهدشد.
    چرخه عمر دامنه





    هر دامنه داراي يك چرخه عمر مي باشد. در واقع هر دامنه در اين چرخه دوره هاي مختلفي را طي مي كند. چرخه حیات دامنه به چرخه ای اطلاق می گردد که طی آن یک دامنه ابتدا ثبت، منقضی، حذف و سپس مجدد برای ثبت آزاد می گردد. البته بسته به پسوند دامنه، مدت زمان هر دوره متفاوت می باشد.
    چرخه عمر دامنه های بین المللی(عمومی)

    این چرخه برای دامنه های بین المللی (عمومی) رایج مثل com،net و org، یکسان است ولی برای برخی دامنه ها، استثناء وجود دارد.
    آزاد (Available): در اين دوره دامنه براي ثبت آزاد مي باشد و مي توان با پرداخت هزينه ثبت دامنه آنرا به نام خود ثبت نمود.
    فعال(Active): در اين دوره دامنه فعال بوده و مالک آن مي تواند در هر زمان آنرا تمديد نمايد.
    مدت تمديد به انتهاي مدت اعتبار دامنه اضافه خواهد شد همچنين مدت اعتبار دامنه نمي تواند بيش از 10 سال از تاريخ جاري باشد.
    منقضي (Expired): در صورتي که در دوره فعال دامنه، دامنه تمديد نشود. در اين دوره دامنه غير فعال خواهد شد.
    البته در طول اين دوره مالک دامنه مي تواند با پرداخت هزينه عادي تمديد، دامنه را مجددا تمديدنموده و به حالت فعال بازگرداند.اين دوره 45 روز مي باشد.
    دوره بازخريد (Redemption Grace Period): پس از گذشت 45 روز از تاريخ انقضاي دامنه اين دوره 30 روزه آغاز مي شود.
    در اين دوره همانند دوره منقضی دامنه غير فعال مي باشد. در اين دوره تمديد دامنه تنها توسط مالک دامنه و با پرداخت مبلغ جريمه مازاد بر هزينه تمديد دامين امکان پذير است.
    دوره حذف (Pending Deletion): در اين دوره 5 روزه حتي مالک دامنه نيز نمي تواند دامنه را تمديد کند و پس از اتمام اين دوره دامنه براي ثبت مجدد توسط همگان آزاد خواهد شد و به حالت آزاد درخواهد آمد.
    چرخه عمر دامنه ir

    آزاد (Available): در اين دوره دامنه براي ثبت آزاد مي باشد و مي توان با پرداخت هزينه ثبت دامنه آنرا به نام خود ثبت نمود.
    فعال(Active): در اين دوره دامنه فعال بوده و مالک آن مي تواند در هر زمان آنرا تمديد نمايد.
    مدت تمديد به انتهاي مدت اعتبار دامنه اضافه خواهد شد همچنين مدت اعتبار دامنه نمي تواند بيش از 5 سال از تاريخ جاري باشد.
    منقضي (Expired): در صورتي که در دوره Active دامنه ، دامين تمديد نشود.
    در اين دوره 30 روزه دامين غير فعال خواهد شد. البته در طول اين دوره 30 روزه مالک دامين مي تواند با پرداخت هزينه تمديد، دامين را مجددا تمديد نموده و به حالت Active بازگرداند.
    دوره قفل(Lock): در اين دوره 30 روزه مالک دامين مي تواند با پرداخت هزينه مالکيت مجدد دامين را تمديد کند و پس از اتمام اين دوره دامين براي ثبت مجدد توسط همگان آزاد خواهد شد و به حالت Available درخواهد آمد.
    زیر دامنه چيست؟

    نامي است که قبل از نام دامنه قرار مي گيرد و با نقطه از آن جدا مي شود. به عنوان مثال google.com يک دامنه است و mail.google.com يک زیردامنه است.
    انتخاب صحیح دامنه

    نام دامنه ای انتخاب کنید که قابلیت برند شدن داشته باشند:
    به دامنه های google، yahoo دقت کنید؛ علاوه بر رعایت نکاتی که در پایین آمده است؛ برند شده اند. بخاطر اینکه از کلمات جدید استفاده کرده اند. ممکن است شما بخواهید برای کسب و کارتان، سایت طراحی کنید؛ در این مورد نام دامنه بایستی با کسب و کار شما مرتبط باشد.
    برای اینکه نام دامنه ای انتخاب کنید که قابلیت برند شدن داشته باشند؛ می توانید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید:

    1. استفاده از کلمات جدید: شما می توانید از کلمات جذاب و جدید استفاده کنید. کاری که گوگل و یاهو انجام دادند.
    2. استفاده از کلمات موجود: شما می توانید از یک فرهنگ لغت برای پیدا کردن کلمات جالبی که مرتبط با کسب و کار شماست برای نام دامنه استفاده کنید.
    3. استفاده از ابزارهای تولیدکننده نام دامنه: در قسمت ابزارهای انتخاب نام دامنه چند ابزار انتخاب نام دامنه معرفی شده است. البته باز هم بایستی نکات زیر را در انتخاب نام دامنه رعایت کنید.

    در دامنه خود از اعداد استفاده نکنید: زمانی که فردی نام دامنۀ شما را از شخص دیگری می شنود، نمی داند که در زمان تایپ دامنه باید از عدد استفاده کند یا آن را به شکل حروف بنویسد. برای مثال وب سایتcom می تواند به شکل NumberOne.com نیز نوشته شود.
    ]از اشتباهات املایی پرهیز کنید: شاید در نگاه اول انتخاب دامنه (یا حتی نام تجاری) همراه با اشتباه املایی خلاقانه به نظر برسد. اما باید بدانید که در بیشتر مواقع این خلاقیت مخاطبانتان را گمراه می کند. بسیاری از مردم به خصوص ایرانی ها با املای زبان انگلیسی مشکل دارند. استفاده از یک غلط املایی به صورت عمدی تنها یادآوری دامنه تان را برای مخاطبان دشوارتر می کند.
    []در انتخاب دامنه از خط فاصله (-) استفاده نکنید: معمولاً کاربران به راحتی محل قرارگیری خط فاصله در دامنه را فراموش می کنند. استفاده از آن در نام دامنه ایدۀ جالبی نیست.
    ]دامنه کوتاه انتخاب کنید: یک دامنه در بدترین حالت باید ۱۵ کاراکتر داشته باشد.

    بررسی شبکه های اجتماعی و نام های تجاری: شبکه های اجتماعی را بررسی کنید تا مطمئن شوید صفحه شخصی، کانال، گروه و شناسه ای هم نام با با نام دامنه شما وجود نداشته باشد. بخاطر اینکه بهتراست در شبکه های اجتماعی هم شناسه ای هم نام با نام دامنه انتخاب کنید.
    درضمن باید ببینید نام تجاری هم نام با نام دامنه یا نام کسب و کار شما از قبل ثبت نشده باشد. مطمئن باشید اگر این نکته را درنظرنگیرید در آینده برای شما، کسب و کار، و سایت شما مشکل بوجود خواهدآمد.
    ]پیشنهاد: بهتراست نام دامنه انتخابی خود را روی یک برگه بنویسید و آن را به 10 نفر نشان دهید. اگر افراد کمی نام دامنه انتخابی را از نظر املا و تلفظ آسان و قابل بخاطرسپاری خواندند؛ باید نکات بالا را دوباره مدنظر قرارداده و دوباره نام دامنه جدیدی انتخاب کنید.

    ویدئوی انتخاب صحیح دامنه





    ابزارهای انتخاب نام دامنه


    برای انتخاب نام دامنه ابزارهای انتخاب نام دامنه در سایت های مختلفی وجود دارد:
    name.hostiran.net : با وارد کردن قسمت های مختلف دامنه، نام اصلی، پیشوند و پسوند؛ نام های مختلف دامنه را به شما پیشنهاد می دهد.
    namemesh.com :هم با ارائه پیشنهاد های مختلف مثل دامنه های شبیه، کوتاه، عمومی و… به شما کمک شایانی در انتخاب نام می کند.
    سایت bustaname.com و impossibility.org هم برای این کار قابل استفاده است.
    اموزش ثبت دامنه ir




    اموزش ثبت دامنه com




    CMS یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟

    حالا که درمورد مفاهیم هاست و دامنه صحبت شد، والبته مقاله مربوط به نحوه انتخاب هاست و دامنه را هم مطالعه کردید و قبل از اموزش طراحی سایت با وردپرس، بهتر درمورد مفاهیم زیر هم بدانید.

    تا اینجا درمورد مفاهیم ابتدایی طراحی سایت با وردپرس اشنا شدید. حالا به بخش دوم آموزش طراحی سایت با وردپرس می رسیم.
    ببینید برای طراحی سایت شما هم می توانید زبان های برنامه نویسی تحت وب مثل php را فرابگیرید هم می توانید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید.
    البته هدف شما از طراحی سایت، مشخص کننده انتخاب شماست. درصورتیکه میخواهید در نقش یک توسعه دهنده وب باشید، باید زمان و هزینه زیادی را صرف آموزش کنید. درصورتیکه می خواهید خیلی سریع، و تقریبا رایگان انواع سایت ها را بسازید، از طراحی سایت برای دیگران کسب درامد کنید یا برای ساخت کسب و کار اینترنتی، بهترین راه سیستم مدیریت محتواست.
    سیستم مدیریت محتوا(cms) قسمتهایی پایه‌ای برای اضافه کردن محتوا، لینکها، نظرات، رسانه های تصویری، صوتی و چندرسانه‌ای و مدیریت تمام بخش ها را در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌دهد. درضمن، تغییر ظاهر سایت با استفاده از پوسته ها و همچنین امکانات سایت با استفاده از افزونه‌ها امکان‌پذیر است.
    CMS ها بصورت رایگان و تجاری وجود دارد. از cmsهای رایگان می توان به دروپال، جوملا، و وردپرس اشاره کرد.

    ویژگی های یک سیستم مدیریت محتوای خوب



    • راحتی استفاده حتی برای مبتدیان
    • سریع و ارزان بودن
    • منعطف بودن برای تغییر ظاهر و گسترش امکانات
    • پشتیبانی از بیشتر زبان ها (مخصوصا زبان فارسی)
    • داشتن امنیت
    • پشتیبانی همیشگی از طرف طراحان و توسعه دهندگان
    • بهینه بودن برای موتورهای جستجو

  2. # ADS




     

  3. #2
    عضو جدید
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    نوشته ها
    15
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست

    پیش فرض پاسخ : آموزش طراحی سایت با وردپرس: آموزش مقدمات تا پیشرفته، گام به گام و جامع

    گام اول طراحی سایت با وردپرس: دانلود وردپرس
    برای دانلود از سایت های زیر میتوانید استفاده کنید:

    سایت مرجع وردپرس به آدرس fa.wordpress.org بروید، و به دنبال دکمه Get WordPress یا دانلود وردپرس بگردید و وردپرس را دانلود کنید.
    سایت تیم ایرانی فارسی کننده وردپرس، به آدرس wp-persian.com بروید و روی دریافت نگارش …. کلیک کنید.
    گام دوم طراحی سایت با وردپرس: نصب وردپرس
    بعد از دانلود وردپرس، باید وردپرس را نصب کرد. نصب وردپرس روی سه حالت روی هاست های دارای CPanel، Directadmin و همینطور روی لوکال هاست آموزش داده می شود.

    مراحل نصب وردپرس:
    بارگذاری وردپرس روی هاست
    ساخت پایگاه داده
    نصب وردپرس
    مرحله 1 و 2 :

    بارگذاری وردپرس و ساخت پایگاه داده روی هاست دارای Cpanel
    اگر پنل هاست شما Cpanel است، می توانید ویدئوی زیر را برای بارگذاری وردپرس و ساخت پایگاه داده روی cpanel مشاهده کنید:

    بارگذاری وردپرس و ساخت پایگاه داده روی هاست دارایDirect admin
    اگر پنل هاست شما Direct admin است، می توانید ویدئوی زیر را برای بارگذاری وردپرس و ساخت پایگاه داده روی cpanel مشاهده کنید:

    بارگذاری وردپرس و ساخت پایگاه داده روی لوکال هاست
    اگر xampp یا wamp را روی کامپیوتر خودتان نصب کرده اید و قصد دارید وردپرس را روی لوکال هست نصب کنید می توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

    مرحله 3:

    برای نصب وردپرس 2 راه وجود دارد:

    نصب وردپرس بصورت خودکار: که بصورت پیش فرض وردپرس به این صورت نصب می شود.

    نصب خودکار وردپرس

    نصب وردپرس بصورت دستی:

    نصب دستی وردپرس

  4. تعداد تشکر ها از rainymonth2006 به دلیل پست مفید


  5. #3
    عضو جدید
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    نوشته ها
    15
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست

    پیش فرض پاسخ : آموزش طراحی سایت با وردپرس: آموزش مقدمات تا پیشرفته، گام به گام و جامع

    آموزش طراحی سایت با وردپرس : گام سوم طراحی سایت با وردپرس: آشنایی با پیشخوان وردپرس
    در این قسمت از اموزش طراحی سایت با وردپرس، وارد قسمت مدیریت وردپرس و جایی که سکان کشتی سایت را در دست دارید، می شویم.
    بعد از نصب وردپرس، با واردکردن نام کاربری و رمزعبور وارد پیشخوان وردپرس، می شوید. در واقع این محیط مدیریت سایت وردپرسی شماست.

    و اگر بعدا خواستید وارد محیط مدیریت وردپرس باید آدرس زیر را در مرورگر واردکنید.

    حالت اول: وردپرس را روی لوکال هاست نصب کرده باشید: localhost/wp-admin
    حالت دوم: وردپرس را روی هاستی که تهیه کردید و در دامنه اصلی نصب کرده باشید: مثل ikarsoo.com/wp-admin به جای ikarsoo.com نام دامنه خود را واردکنید.
    حالت سوم: وردپرس را روی زیر دامنه نصب کرده باشید: مثل test.ikarsoo.com به جای test نام زیر دامنه و بجای ikarsoo.com نام زیردامنه را واردکنید.
    حالت چهارم: وردپرس را subfolder یا زیرپوشه نصب کرده باشید : مثل ikarsoo.com/wordpress به جای wordpress نام پوشه و بجای ikarsoo.com نام دامنه را واردکنید.
    گام سوم آموزش طراحی سایت با وردپرس - داشبورد وردپرس

    سمت چپ، شامل باکس هایی جهت ارائه اطلاعات و حتی شروع نوشتن محتوا می باشد. مثلا در باکس “در یک نگاه”، تعداد نوشته ها، برگه ها، دیدگاه ها، نسخه وردپرس، و پسته نصب شده بنمایش درامده است.

    سمت راست، فهرستی عمودی را مشاهده می کنید، این فهرست بصورت پیش فرض شامل گزینه های زیر می باشد:

    پیشخوان
    نوشته ها
    رسانه
    برگه ها
    دیدگاه ها
    نمایش
    افزونه ها
    کاربران
    ابزارها
    تنظیمات
    پیشخوان
    خانه: صفحه ای که بعد از ورود به محیط مدیریت وردپرس می بینید.
    به روزرسانی ها: برای بروزرسانی هسته وردپرس، افزونه ها و پوسته ها از این قسمت استفاده کنید.

  6. تعداد تشکر ها از rainymonth2006 به دلیل پست مفید


  7. #4
    عضو جدید
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    نوشته ها
    15
    تشکر تشکر کرده 
    1
    تشکر تشکر شده 
    2
    تشکر شده در
    2 پست

    پیش فرض پاسخ : آموزش طراحی سایت با وردپرس: آموزش مقدمات تا پیشرفته، گام به گام و جامع

    پیشخوان
    در این بخش از اموزش طراحی سایت با وردپرس، با پیشخوان وردپرس اشنا می شوید.
    خانه: صفحه ای که بعد از ورود به محیط مدیریت وردپرس می بینید.
    به روزرسانی ها: برای بروزرسانی هسته وردپرس، افزونه ها و پوسته ها از این قسمت استفاده کنید.
    نوشته ها
    همه نوشته ها:
    بعد از ایجاد نوشته ها، می توانید آنها را مدیریت کنید.

    قسمت “نوشته ها”، تمامی نوشته هایی که ایجاد کرده اید را نمایش می دهد و می توانید آن ها را مشاهده و در صورت لزوم ویرایش یا حذف کنید. اگر هنوز نوشته ای ایجاد نکرده اید؛ یک نوشته به نام “سلام دنیا” بصورت پیش فرض وجود دارد

    وارد پیشخوان شوید.
    از قسمت سمت راست، روی گزینه نوشته ها کلیک کنید.
    آموزش طراحی سایت با وردپرس : اموزش وردپرس : مدیریت نوشته ها
    با قراردادن نشانگر ماوس روی عنوان هر نوشته، گزینه های ویرایش، ویرایش سریع، انتقال به زباله دان و نمایشظاهر می شود:
    اموزش طراحی سایت با وردپرس : اموزش وردپرس : مدیریت نوشته ها
    ویرایش
    : با کلیک روی این گزینه، می توانید نوشته ای که قبلا ایجاد کرده اید، ویرایش نمائید.

    ویرایش سریع:
    با کلیک روی این گزینه، می توانید بدون واردشدن به محیط ویرایشگر، غیر از ویرایش محتوا، تصویر شاخص؛ دیگر تنظیمات را تغییردهید و سپس روی دکمه به روزرسانی کلیک کنید.
    آموزش طراحی سایت با وردپرس : اموزش وردپرس : مدیریت نوشته ها : ویرایش سریع نوشته

    انتقال به زباله دان
    : با کلیک روی این گزینه، می توان بطور موقت نوشته را حذف نمائید و هر زمانی که بخواهید بااموزش طراحی سایت با وردپرس : اموزش وردپرس : مدیریت نوشته ها : انتقال نوشته به زباله دانرفتن به قسمت زباله دان، می توانید با کلیک روی بازیافت، آن نوشته را بازگردانید یا با کلیک روی پاک کردن برای همیشه، آن نوشته را برای همیشه پاک کنید و آن نوشته دیگر قابل بازگردانی نیست.

    نمایش
    : با کلیک روی این گزینه، می توانید نوشته موردنظر را در سایت مشاهده کنید.

    با علامت کردن نوشته(ها)، و انتخاب گزینه ویرایش سریع یا انتقال به زباله دان از فهرست کشویی کارهای دسته جمعی و کلیک روی اجرا، می توانید بطور همزمان نوشته های انتخاب شده را سریع ویرایش کنید یا به زباله دان انتقال دهید.
    نکته: برای علامت کردن همه نوشته های قابل مشاهده در این صفحه، می توان روی مربع کنار ستون عنوان کلیک کنید.

    با استفاده از فهرست کشویی همه تاریخ ها، و همه دسته ها و انتخاب تاریخ و دسته بندی های مشخص، و کلیک روی دکمه صافی می توان نوشته(های) دارای خصوصیت های انتخاب شده را فقط مشاهده کنید.
    این برای زمانی مناسب است که تعداد نوشته ها زیاد شده است؛ و پیدا کردن نوشته های خاصی سخت است. با استفاده از این گزینه، به راحتی می توان نوشته های موردنظر را فقط مشاهده کرد.
    نکته: درصورتیکه قصد پیدا کردن نوشته(های) خاصی را دارید که در عنوان یا محتوای آن عبارتی خاصی وجود دارد؛ می توانید با وارد کردن آن عبارت در کادر جستجو و با کلیک روی جستجوی نوشته ها به سادگی نوشته(های) موردنظر را پیداکنید.

    اموزش طراحی سایت با وردپرس : اموزش وردپرس : مدیریت نوشته ها : جستجوی نوشته در وردپرس

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: August 14th, 2017, 16:02
  2. پیشنهاد اسم برای سایت آموزشی
    توسط kingpower در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: April 13th, 2015, 19:51
  3. آموزش قدم به قدم خرید یک سامانه پیامک * هر روز یک جلسه آموزش
    توسط netmelli در انجمن مباحث و منایع آموزشی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: August 23rd, 2013, 13:32
  4. آموزش مدیریت لینوکس پیشرفته (تصویری)
    توسط Vahid در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: December 4th, 2011, 16:15

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •