-
August 13th, 2017, 23:08
#1
آموزه های اختصاصی سئو
به نام ایزد منان که هرچه دارم و داریم از اوست
سلام و درود
میخواستم از مدیر ارشد اقا رامین اجازه بگیرم متوجه شدم که پ.خ ها برای تازه وارد ها بسته هست امید وارم این پست مفید باشه
با اجازه از اساتید محترم میخواستم آموزش های اختصاصی رو برای دوستان عزیز بدم
تمامی پست ها در همین تاپیک درج میشه برای اینکه حجم بخش سئو زیاد نشه و اینکه محتویات یکجا قرار بگیرن
توجه : برای اینکه مشکلی پیش نیاد از هشتک ها هم میتونید استفاده کنید تا موضوع مورد نظر رو سریع تر پیدا کنید
فهرست مطالب :
درس اول | تقسیم بندی کلمات کلیدی سئو
درس دوم
درس سوم | تقسیم بندی کلمات کلیدی Search Volume
درس چهارم | معرفی آنالیزور جی تی متریکس
با تشکر از همه عزیزان و مدیران سایت وب هاستینگ تالک
ویرایش توسط dr.programmer : August 27th, 2017 در ساعت 15:22
-
تعداد تشکر ها ازdr.programmer به دلیل پست مفید
-
August 13th, 2017 23:08
# ADS
-
August 14th, 2017, 08:10
#2
درس اول | تقسیم بندی کلمات کلیدی سئو
#تقسیم_بندی_کلمات_کلیدی_سئو
در کل کلمات کلیدی سئو 2 دسته تقسیم میشن :
1. User Intent
2. Search Volume
که هر کدوم رو توی پست های بعد بطور کلی توضیح میدم
کلمات کلیدی User Intent :
در این مورد به این نتیجه میرسیم که قصد و نیت کاربران در اینترنت هست ، اگر بخوایم مثالی برای بهتر متوجه شدن این موضوع بزنیم میتونیم بگیم که اصولا کاربران این دسته به دنبال موارد زیر بیشتر جست و جو میکنن :
خوندن اخبار
اموزش دیدن دستور پخت غذا
و . . .
-
تعداد تشکر ها ازdr.programmer به دلیل پست مفید
-
August 14th, 2017, 20:06
#3
پاسخ : آموزه های اختصاصی سئو
اینو میشه تصویری یاد بدین واسه وردپرس چطوریه!کلی اموزش هس تو نت ولی نصفه اون سایت اسپریتم که ارور میده موقع درخواست یکی کردن
Combine images using CSS sprites
-
-
August 14th, 2017, 20:33
#4
پاسخ : آموزه های اختصاصی سئو

نوشته اصلی توسط
gdfire
اینو میشه تصویری یاد بدین واسه وردپرس چطوریه!کلی اموزش هس تو نت ولی نصفه اون سایت اسپریتم که ارور میده موقع درخواست یکی کردن

Combine images using CSS sprites
درود
بله تصویری هم اموزش خواهم داد ، اما وقتی به اون قسمت رسیدیم چشم بدلیل اینکه از مبحث اصلی کاملا پرت خواهیم شد
ویرایش توسط dr.programmer : August 14th, 2017 در ساعت 20:34
-
-
August 15th, 2017, 08:14
#5
پاسخ : آموزه های اختصاصی سئو
به نام خدایی که خالق زیبایی هاست و از روح خودش در ما دمیده
سلام و درود
به قسمت دوم از تقسیم بندی کلمات کلیدی رسیدیم
کلمات کلیدی :Informational
اصولا ما برای افزایش اطلاعات خودمون از این روش استفاده میکنیم و جنبه مالی نداره ، ماوقتی میخوایم به شهر دیگه سفر کنیم اطلاعات آب و هوای اون شهر رو توی گوگل از هواشناسی میگیریم یا وقتی میخوایم دستور پخت غذایی خاص رو دنبالش بگردیم مثل ماهی شکم پر
بله همونجور که گفتم فقط جنبه افزایش اطلاعات خودمون هست که میخواهیم افزایشش بدیم ونه جنبه مالی .
تفاوت Commercial و Transactional در کلمات کلیدی :
در Commercial کاربر قصد تحقیق راجب یک شیع را دارد اما فعلا قصد خرید آن را ندارد
مثال : شما میخواید یک تویوتا کمری بخرید اما فعلا فقط قصد دارید راجبش اطلاعات کسب کنید که چند اسب بخار هست و باکش چقدر میگیره و شتابش و ...
در Transactional کاربر تحقیقات خود را انجام داده و میخواهد آن محصول یا شیع را خریداری کند
مثال : خب بالا شما راجب اطلاعات فنی ماشین تحقیق کردید اما الان فقط میخواهید با چیزی که مد نظر شما هست ماشین را خریداری کنید مثلا تویوتا کمری مدل 2015 آبی رنگ
کلمات کلیدی Navigational :
من خودم بشخصه برام خیلی پیش اومده که آدرس سایت یا موزیک و یا نام کتابی رو فراموش کنم ، میام توی گوگل سرچ میکنم هرمیون گرینجر درکنار دوستانش به هاگواردز برمیگردد (رمان معروف هری پاتر ) ، اسم خواننده این نامه رو لیلا فقط بخواند رو فراموش کردم (مازیار فلاحی)
خب این دسته از جستجو ها به Navigational مربوط میشن
دوستان هر سوالی در این زمینه داشتید در همین تاپیک بپرسید تا راهنمایی بیشتری بکنم
-
-
August 17th, 2017, 08:30
#6
درس سوم | تقسیم بندی کلمات کلیدی Search Volume
بنام خداوند جان و خرد
سلام و درود به بخش سوم تقسیم بندی ها رسیدیم ، همونجور که از عنوان مشخص هست روی search volume قراره کار کنیم و توضیح بدیم
ببینید ما وقتی میاییم یه چیزی ر توی گوگل یا هر موتور جستجو سرچ میکنیم سعی میکنه مطالبی که بیشترین بازدید رو داشته در اون مورد به ما نشون بده که این بحث خودش خیلی جذاب هست
1. کلمات کلیدی Head (اصلی) :
این کلمات کوتاه ترین و اصلی ترین کلماتی هستن که بطور گسترده و وسیع جست و جو میشن که هرکدوم نشانگر مطلب یا مبحثی خاص هستن
مثل : هواشناسی ، خودکار ، موبایل ، منزل و . . .
ما با سرچ کردن این کلمات فقط به درک بهتر محبوبیت اونها پی میبریم و نه اینکه قصد خرید یا بالا بردن اطلاعاتمون راجب ماشین داشته باشیم.
2. کلمات کلیدی Middle Tail (عبارتی) :
این نوع کلمات کلیدی برای موتور های جستجو کمی واضحتر و مشخص تر هست که ما تا حدودی بدنبال چی میگردیم
مثل : مسافرخانه ارزان ، موبایل شیائومی ، خانه کلنگی ، هتل ارزان
3. کلمات کلیدی Long Tail (طولانی) :
کلمات کلیدی long tail چند مزیت خاص دارند که باید بدونید :
*) رقابت بین این کلمات خیلی کمتر هست
*) از 3 تا 4 کلمه تشکیل شده است
*) بیش از 70% ترافیک سایت شما رادربر میگیرد
مثل:ارزات ترین تور استانبود-تبریز ، ارزان ترین هتل کالیفرنیا ، بهترین مشاغل در توکیو
-
تعداد تشکر ها از dr.programmer به دلیل پست مفید
-
August 27th, 2017, 15:22
#7
درس چهارم | معرفی آنالیزور جی تی متریکس
به نام او که همه مان به خوبی میشناسیمش
سلام و درود خدمت شما عزیزان و همکاران گرامی
در این جلسه آنالیزور جی تی متریکس یا gtmetrix آشنا بشیم
جی تی متریکس جزو بهترین آنالیز گر هایی است که مورد تایید گوگل هست چون تمام سایت شما رو مورد بررسی قرار میده و حتی سرعت لود سایت شما رو نیز نشون میده
کار کردن با این سایت حرفه ای اصلا سخت نیست چون من خودم همینجا قدم به قدم بهتون آموزش میدم که چی کار کنید
بالا گفتم بهترین آنالیزگر و دلیلشم عرض کردم که مورد تایید گوگل هست ، این سایت درسته کمی پیچیدگی های خاص خودش رو داره اما :
اول اینکه رایگان هست دوم این
دوم این که دقیق هست
سوم اینکه مشکلات رومیگه
چهارم اینکه راهکار درست شدنش رو هم میگه
پس تا چند ساعت دیگه بیشتر راجب این آنالیز گر دقیق بحث میکنیم و بیشتر آموزش میدم.
با تشکر از شما همراهان گرامی
-